Barum Polaris 3 225/70R16 103 T
PRODUCENT | |
MODEL | Polaris 3 |
ROZMIAR | 225/70R16 |
SEZON | zimowe |
POJAZD | 4x4 |
INDEKS PRĘDKOŚCI | T |
INDEKS NOŚNOŚCI | 103 |
Typ: opona zimowa.
Klasa: ekonomiczna – dobry poziom osiągów dostępny w atrakcyjnej cenie.
Marka należy do koncernu: Continental.
Bieżnik: kierunkowy – kształt centralnej części bieżnika przypomina literę V.
Przeznaczenie: auta osobowe.
Rozmiary: 13-18 cali.
Informacje o producencie: Historia marki Barum rozpoczęła się w 1924 roku od firmy Bata. Pierwsze opony samochodowe Bata stworzyła w 1934 roku. Po II WŚ na mocy nacjonalizacji doszło do połączenia z Rubeną i Mitasem. Z pierwszych liter trzech przedsiębiorstw utworzono nazwę Barum (a dokładnie Ba-Ru-M). W 1992 Barum stał się częścią koncernu Continental, dzięki czemu może produkować opony z wykorzystaniem najlepszych dostępnych technologii. Rocznie z zakładów Barum wyjeżdża 18 milionów egzemplarzy opon, które w naszym kraju reklamowane są hasłem: „Na polskie drogi i polską kieszeń”.
Opis technologii: Barum Polaris 3 zapewnia doskonałą kontrolę nad samochodem na śniegu. Opona została przystosowana do zimowych warunków panujących na drodze. Model zużywa się powoli i równomiernie, gwarantując jednocześnie niższe zużycie paliwa. Jest to bardzo dobry wybór dla kierowców szukających oszczędności. W oponie Barum Polaris 3 znajdują się lamele, które poprawiają trwałość bieżnika bez pogorszenia przyczepności w zimowych warunkach. Nowoczesna, kierunkowa rzeźba bieżnika poprawia prowadzenie auta na śniegu oraz pozwala uniknąć poślizgu podczas ruszania i hamowania. Dodatkowy obwodowy kanał w części barkowej zmniejsza opory toczenia, a co za tym idzie zużycie paliwa.
Continental, Uniroyal, Semperit, Barum
- Continental Opony Polska Sp. z o.o. gwarantuje że wszystkie nowe opony dostarczone i oznakowane nazwą firmy Continental lub innym chronionym znakiem należącym do koncernu Continental wraz z zakodowanym nr DOT i/lub nr seryjnym są wolne od wad w okresie gwarancyjnym, o którym mowa w pkt. 2 pkt .6 i mogą być użytkowane w celach do jakich są przeznaczone.
- Bieg okresu gwarancyjnego w każdym przypadku nie może zakończyć się później niż z upływem 60-ciu miesięcy od daty produkcji oznakowanej z boku opony w numerze DOT lub w numerze seryjnym.
- Ewentualne reklamacje winy być zgłaszane poprzez dostarczenie kwestionowanych opon do jednego z upoważnionych przez COP Punktów Obsługi Gwarancyjnej. Data postawienia opon do dyspozycji Punktu Obsługi Gwarancyjnej jest równoznaczna z datą rozpoczęcia procedury reklamacyjnej.
- Reklamacja będzie rozpatrzona w oparciu o wyniki badania kwestionowanej opony i przedstawionych dokumentów.
- COP załatwi reklamacje na wadliwe opony według własnego uznania tj.:
- dostarczy opony bez wad lub udzieli odpowiedniej ulgi na zakup nowych opon
- zwróci odpowiednią część ceny według obowiązującego w dniu przyjęcia reklamacji zalecanego cennika COP lub w uzasadnionych przypadkach całość ceny kupna.
- Okres gwarancji trwa od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu udokumentowanej odpowiednim dowodem zakupu do czasu gdy bieżnik w oponie stanie się płytszy niż 1,6 mm lub osiągnie miejsce oznaczone TWI Za wyjątkiem przypadków o których mowa poniżej w pkt.7, rekompensatę z tytułu gwarancji przyznaje się do wysokości ograniczonej poprzez odliczenie wartości zużycia reklamowanej opony przy czym zużycie to oblicza się według następującego wzoru:
A = (1 - (B - 1,6mm(TW1) / C - 1,6mm(TW1))) * 100%
A - procentowy wskaźnik zużycia opony który zaokrągla się do pięciu procent
B - średnia głębokość bieżnika zmierzona w trzech punktach i wyrażona w milimetrach
C - głębokość bieżnika nowej opony wyrażona w milimetrach - Konsumentom w rozumieniu rozporządzenia Rady Ministrów z 30.05.1995r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania l wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów (Dz.U. nr64 poz.328) przyznaje się w ciągu 12 miesięcy od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu o ile nie upłynął jeszcze okres gwarancyjny ustalony według postanowień pkt.2 i pkt.6 - rekompensatę za wadliwą oponę w wysokości 100% ceny.
- Na wniosek reklamującego COP zrekompensuje kupno dętki i/lub ochraniacza, jeżeli ich uszkodzenie nastąpi w wyniku wady opony.
- COP nie odpowiada za uszkodzenia wynikające z:
- nieprawidłowego przechowywania opon
- założenia opony na obręcz o nieodpowiednim rozmiarze lub typie, bądź na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana
- użycia nieprawidłowego wymiaru dętki lub zaworu, używania opony niezgodnie z jej przeznaczeniem lub parametrami technicznymi
- uszkodzenia opony w związku z nieprawidłowym montażem lub demontażem
- przedwczesnego lub nieregularnego zużycia spowodowanego złym stanem technicznym pojazdu (niewyważenie, uszkodzone hamulce, zawieszenie itp.)
- eksploatacji opon z nieodpowiednim ciśnieniem wewnętrznym w porównaniu ze specyfikacją podaną w instrukcji obsługi i/lub ze specyfikacją techniczną producenta opon
- mechanicznego lub chemicznego uszkodzenia opon, sportowej eksploatacji opon (wyścigi, rajdy)
- uszkodzenia opony w związku z wystąpieniem innych okoliczności (pożar, wypadek, przegrzanie, siła wyższa, itp.)
- używania opon poniżej dopuszczalnej głębokości bieżnika
- naprawiania opony (wulkanizacja) poza producentem
- przeciążanie pojazdu
- COP nie pokrywa odszkodowania za straty czasu i niewygody wynikające z przestoju pojazdu oraz inne szkody będące następstwem wady opony.
- Nie podlega reklamacji opona, która nie posiada numeru DOT l/lub numeru seryjnego.