Continental 4x4 WinterContact 255/50R19 107 V XL,FR
PRODUCENT | |
MODEL | 4x4 WinterContact |
ROZMIAR | 255/50R19 |
SEZON | zimowe |
POJAZD | 4x4 |
INDEKS PRĘDKOŚCI | V |
INDEKS NOŚNOŚCI | 107 |
Continental Conti4x4WinterContact to wysokiej klasy opona zaliczana do segmentu Premium (wysokiego). Producentem opony jest koncern Continental, zaliczany do liderów branży. Oponę Continental Conti4x4WinterContact stworzono z myślą o samochodach z napędem na cztery koła. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii produkcji opona zyskała wyjątkowe właściwości jezdne. Nowoczesna rzeźba bieżnika gwarantuje kontrolę i wysoką przyczepność niezależnie od warunków pogodowych. Bieżnik znacznie redukuje również zjawisko snow i aquaplaningu.
Continental Conti4x4WinterContact sprawdza się na każdym rodzaju nawierzchni nawet w trudnych warunkach. Do produkcji opony zastosowano wysokiej jakości mieszankę gumową, która sprawia, że opona zachowuje swoje właściwości przez cały okres użytkowania. Guma jest odporna na niskie temperatury, zużywa się powoli oraz zabezpiecza oponę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Konstruktorzy zdecydował się również wzmocnić konstrukcję opony. Solidne barki gwarantują stabilną jazdę oraz utrzymują odpowiednie rozłożenie nacisków. Aby zredukować hałas zastosowano specjalny układ rowków. Bieżnik zużywa się równomiernie, co gwarantuje bardzo długie przebiegi. Opona Continental Conti4x4WinterContact sprawdza się również na mokrej nawierzchni. Zastosowano w niej technologię absorbowania wody spod opony. Woda i błoto pośniegowe z centralnej części bieżnika jest efektywnie usuwane przez szerokie kanały obwodowe połączone z bocznymi rowkami. Dodatkowo wyprofilowane krawędzie klocków rozbijają taflę, co poprawia przyczepność i chroni przed aqua i snowplaningiem. Opona została wyposażona w asymetryczny bieżnik zaprojektowany przy użyciu programów komputerowych. Opona podzielona jest ma dwie strefy. Zastosowano w nich dwa rodzaje nacięć. Zewnętrzna strefa opony zapewnia przyczepność na mokrej nawierzchni. Żebro obwodowe składa się z solidnych klocków, które zapewniają odpowiednie sterowanie. Po wewnętrznej stronie bieżnika umieszczono lamele, które układają się we wzór przypominający kostkę brukową. Zapewniają one odpowiednią przyczepność na śniegu oraz sztywność podczas pokonywania zakrętów. Również dzięki nim opona bardzo dobrze hamuje i gwarantuje dynamiczną jazdę.
Continental Conti4x4WinterContact to wysokiej klasy opona zimowa. Szczególnie polecana jest dla samochodów klasy SUV, oraz klasycznych terenówek jak Nissan Pajero czy Jeep Cherokee. Opona Continental Conti4x4WinterContact zdobyła również wysokie noty w teście "ADAC motorwelt" (11/2002) została uznana jako "szczególnie polecana", natomiast w "Auto Bild Alles Allrad" (11/2005) została oceniona, jako wzorowa.
Continental, Uniroyal, Semperit, Barum
- Continental Opony Polska Sp. z o.o. gwarantuje że wszystkie nowe opony dostarczone i oznakowane nazwą firmy Continental lub innym chronionym znakiem należącym do koncernu Continental wraz z zakodowanym nr DOT i/lub nr seryjnym są wolne od wad w okresie gwarancyjnym, o którym mowa w pkt. 2 pkt .6 i mogą być użytkowane w celach do jakich są przeznaczone.
- Bieg okresu gwarancyjnego w każdym przypadku nie może zakończyć się później niż z upływem 60-ciu miesięcy od daty produkcji oznakowanej z boku opony w numerze DOT lub w numerze seryjnym.
- Ewentualne reklamacje winy być zgłaszane poprzez dostarczenie kwestionowanych opon do jednego z upoważnionych przez COP Punktów Obsługi Gwarancyjnej. Data postawienia opon do dyspozycji Punktu Obsługi Gwarancyjnej jest równoznaczna z datą rozpoczęcia procedury reklamacyjnej.
- Reklamacja będzie rozpatrzona w oparciu o wyniki badania kwestionowanej opony i przedstawionych dokumentów.
- COP załatwi reklamacje na wadliwe opony według własnego uznania tj.:
- dostarczy opony bez wad lub udzieli odpowiedniej ulgi na zakup nowych opon
- zwróci odpowiednią część ceny według obowiązującego w dniu przyjęcia reklamacji zalecanego cennika COP lub w uzasadnionych przypadkach całość ceny kupna.
- Okres gwarancji trwa od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu udokumentowanej odpowiednim dowodem zakupu do czasu gdy bieżnik w oponie stanie się płytszy niż 1,6 mm lub osiągnie miejsce oznaczone TWI Za wyjątkiem przypadków o których mowa poniżej w pkt.7, rekompensatę z tytułu gwarancji przyznaje się do wysokości ograniczonej poprzez odliczenie wartości zużycia reklamowanej opony przy czym zużycie to oblicza się według następującego wzoru:
A = (1 - (B - 1,6mm(TW1) / C - 1,6mm(TW1))) * 100%
A - procentowy wskaźnik zużycia opony który zaokrągla się do pięciu procent
B - średnia głębokość bieżnika zmierzona w trzech punktach i wyrażona w milimetrach
C - głębokość bieżnika nowej opony wyrażona w milimetrach - Konsumentom w rozumieniu rozporządzenia Rady Ministrów z 30.05.1995r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania l wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów (Dz.U. nr64 poz.328) przyznaje się w ciągu 12 miesięcy od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu o ile nie upłynął jeszcze okres gwarancyjny ustalony według postanowień pkt.2 i pkt.6 - rekompensatę za wadliwą oponę w wysokości 100% ceny.
- Na wniosek reklamującego COP zrekompensuje kupno dętki i/lub ochraniacza, jeżeli ich uszkodzenie nastąpi w wyniku wady opony.
- COP nie odpowiada za uszkodzenia wynikające z:
- nieprawidłowego przechowywania opon
- założenia opony na obręcz o nieodpowiednim rozmiarze lub typie, bądź na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana
- użycia nieprawidłowego wymiaru dętki lub zaworu, używania opony niezgodnie z jej przeznaczeniem lub parametrami technicznymi
- uszkodzenia opony w związku z nieprawidłowym montażem lub demontażem
- przedwczesnego lub nieregularnego zużycia spowodowanego złym stanem technicznym pojazdu (niewyważenie, uszkodzone hamulce, zawieszenie itp.)
- eksploatacji opon z nieodpowiednim ciśnieniem wewnętrznym w porównaniu ze specyfikacją podaną w instrukcji obsługi i/lub ze specyfikacją techniczną producenta opon
- mechanicznego lub chemicznego uszkodzenia opon, sportowej eksploatacji opon (wyścigi, rajdy)
- uszkodzenia opony w związku z wystąpieniem innych okoliczności (pożar, wypadek, przegrzanie, siła wyższa, itp.)
- używania opon poniżej dopuszczalnej głębokości bieżnika
- naprawiania opony (wulkanizacja) poza producentem
- przeciążanie pojazdu
- COP nie pokrywa odszkodowania za straty czasu i niewygody wynikające z przestoju pojazdu oraz inne szkody będące następstwem wady opony.
- Nie podlega reklamacji opona, która nie posiada numeru DOT l/lub numeru seryjnego.