Continental ContiCrossContact LX Sport 245/55R19 103 V
PRODUCENT | |
MODEL | ContiCrossContact LX Sport |
ROZMIAR | 245/55R19 |
SEZON | letnie |
POJAZD | 4x4 |
INDEKS PRĘDKOŚCI | V |
INDEKS NOŚNOŚCI | 103 |
Opona Continental ContiCrossContact LX Sport klasyfikowana jest jako wysokiej (premium) klasy opona letnia. Stworzono ją dla aut 4x4. Dzięki asymetrycznej rzeźbie bieżnika, możliwe stało się osiąganie zadawalających szybkości na każdej drodze. Ten solidny model gwarantuje wygodną jazdę i odpowiednie bezpieczeństwo.
Opona Continental ContiCrossContact LX Sport wyposażona została w unikalną żebrową konstrukcję stworzoną przy pomocy najnowocześniejszych metod produkcji oraz programów komputerowych. Stworzona została z myślą o miłośnikach prędkiej, intensywnej podróży. Dlatego też w konstrukcji zastosowano obwodowe żebra pokryte prostymi nacięciami. W rezultacie podróż stałą się bezpieczna, a kierowanie bardziej dokładne. Opona Continental ContiCrossContact LX Sport maksymalnie skraca drogę hamowania, zwiększa kontakt z nawierzchnią i zapewnia stabilność jazdy także wtedy, gdy warunki panujące na jezdni są trudne. Możliwe stało się też osiąganie większych przebiegów. Naciski zostały precyzyjnie rozłożone na płaszczyźnie opony dzięki użyciu komputerowej optymalizacji wzoru. Wyczerpuje się zatem stopniowo. Jazda jest też przyjemniejsza dla uszu, gdyż za pomocą dobrze wyprofilowanych rowków na barkach, idealnie likwidowane są wszelkie drgania i szumy. W momencie, gdy pada deszcze i warunki na drodze są bardzo trudne, system składający się z czterech głębokich rowków obwodowych zapewnia bezpieczeństwo prowadzącemu. Bowiem niemal automatycznie usuwana jest woda z miejsca styku opony z powierzchnią. Tak szybka reakcja możliwa jest dzięki otwartej budowie barku i szerokiego bocznego kanału. Redukowane w ten sposób zostaje niebezpieczeństwo wystąpienia aquaplaningu. Opona Continental ContiCrossContact LX Sport stworzono z gumowej mieszanki najnowszej generacji, która dodatkowo przejawia wyjątkową odporność na wycieranie. Rowki, odpowiednio ukształtowane, chronią bieżnik przed wszelkimi technicznymi usterkami i zapobiegają wchodzeniu kamienie w żebra opony.
Opona Continental ContiCrossContact LX Sport stworzona została z myślą o autach średnich i dużych, napędzanych na cztery koła. Doskonale spisuje się zarówno w Jeepach, jak i eleganckich samochodach typu SUV. Najlepiej sprawdza się na drogach utwardzanych, ale nadaje się także do jazdy w terenie lekkim. Rzeźba bieżnika bezawaryjnie współgra z ABSem, czy systemem ESP, nawet w momencie osiągania znacznych szybkości. Niekwestionowaną zaletą opony Continental ContiCrossContact LX Sport jest wyjątkowa, rajdowa prezencja.
Continental, Uniroyal, Semperit, Barum
- Continental Opony Polska Sp. z o.o. gwarantuje że wszystkie nowe opony dostarczone i oznakowane nazwą firmy Continental lub innym chronionym znakiem należącym do koncernu Continental wraz z zakodowanym nr DOT i/lub nr seryjnym są wolne od wad w okresie gwarancyjnym, o którym mowa w pkt. 2 pkt .6 i mogą być użytkowane w celach do jakich są przeznaczone.
- Bieg okresu gwarancyjnego w każdym przypadku nie może zakończyć się później niż z upływem 60-ciu miesięcy od daty produkcji oznakowanej z boku opony w numerze DOT lub w numerze seryjnym.
- Ewentualne reklamacje winy być zgłaszane poprzez dostarczenie kwestionowanych opon do jednego z upoważnionych przez COP Punktów Obsługi Gwarancyjnej. Data postawienia opon do dyspozycji Punktu Obsługi Gwarancyjnej jest równoznaczna z datą rozpoczęcia procedury reklamacyjnej.
- Reklamacja będzie rozpatrzona w oparciu o wyniki badania kwestionowanej opony i przedstawionych dokumentów.
- COP załatwi reklamacje na wadliwe opony według własnego uznania tj.:
- dostarczy opony bez wad lub udzieli odpowiedniej ulgi na zakup nowych opon
- zwróci odpowiednią część ceny według obowiązującego w dniu przyjęcia reklamacji zalecanego cennika COP lub w uzasadnionych przypadkach całość ceny kupna.
- Okres gwarancji trwa od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu udokumentowanej odpowiednim dowodem zakupu do czasu gdy bieżnik w oponie stanie się płytszy niż 1,6 mm lub osiągnie miejsce oznaczone TWI Za wyjątkiem przypadków o których mowa poniżej w pkt.7, rekompensatę z tytułu gwarancji przyznaje się do wysokości ograniczonej poprzez odliczenie wartości zużycia reklamowanej opony przy czym zużycie to oblicza się według następującego wzoru:
A = (1 - (B - 1,6mm(TW1) / C - 1,6mm(TW1))) * 100%
A - procentowy wskaźnik zużycia opony który zaokrągla się do pięciu procent
B - średnia głębokość bieżnika zmierzona w trzech punktach i wyrażona w milimetrach
C - głębokość bieżnika nowej opony wyrażona w milimetrach - Konsumentom w rozumieniu rozporządzenia Rady Ministrów z 30.05.1995r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania l wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów (Dz.U. nr64 poz.328) przyznaje się w ciągu 12 miesięcy od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu o ile nie upłynął jeszcze okres gwarancyjny ustalony według postanowień pkt.2 i pkt.6 - rekompensatę za wadliwą oponę w wysokości 100% ceny.
- Na wniosek reklamującego COP zrekompensuje kupno dętki i/lub ochraniacza, jeżeli ich uszkodzenie nastąpi w wyniku wady opony.
- COP nie odpowiada za uszkodzenia wynikające z:
- nieprawidłowego przechowywania opon
- założenia opony na obręcz o nieodpowiednim rozmiarze lub typie, bądź na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana
- użycia nieprawidłowego wymiaru dętki lub zaworu, używania opony niezgodnie z jej przeznaczeniem lub parametrami technicznymi
- uszkodzenia opony w związku z nieprawidłowym montażem lub demontażem
- przedwczesnego lub nieregularnego zużycia spowodowanego złym stanem technicznym pojazdu (niewyważenie, uszkodzone hamulce, zawieszenie itp.)
- eksploatacji opon z nieodpowiednim ciśnieniem wewnętrznym w porównaniu ze specyfikacją podaną w instrukcji obsługi i/lub ze specyfikacją techniczną producenta opon
- mechanicznego lub chemicznego uszkodzenia opon, sportowej eksploatacji opon (wyścigi, rajdy)
- uszkodzenia opony w związku z wystąpieniem innych okoliczności (pożar, wypadek, przegrzanie, siła wyższa, itp.)
- używania opon poniżej dopuszczalnej głębokości bieżnika
- naprawiania opony (wulkanizacja) poza producentem
- przeciążanie pojazdu
- COP nie pokrywa odszkodowania za straty czasu i niewygody wynikające z przestoju pojazdu oraz inne szkody będące następstwem wady opony.
- Nie podlega reklamacji opona, która nie posiada numeru DOT l/lub numeru seryjnego.