Continental ContiCrossContact LX 265/60R18 110 T
PRODUCENT | |
MODEL | ContiCrossContact LX |
ROZMIAR | 265/60R18 |
SEZON | letnie |
POJAZD | 4x4 |
INDEKS PRĘDKOŚCI | T |
INDEKS NOŚNOŚCI | 110 |
Opona Continental ContiCrossContact LX jest oponą przeznaczoną na okres letni, klasyfikowaną jako wysoka (premium). Model ten, to dzieło koncernu Continental, stworzone z myślą o autach napędzanych na cztery kółka. Opona Continental ContiCrossContact LX jest dobra na wszystkie warunki. Spisuje się na medal zarówno na nawierzchni twardej, jak i lekkiej. Dzięki odpowiednio zaprojektowanemu bieżnikowi, zmniejszone zostało ryzyko aquaplaningu, a jazda stała się bardziej wygodna.
Opona Continental ContiCrossContact umożliwia rozwijanie wysokich prędkości w każdych sytuacjach. Zarówno w przypadku mokrej, jak i suchej nawierzchni. Stworzona została z myślą o miłośnikach komfortowej, wygodnej jazdy w warunkach terenowych, wymagających właściwego kontaktu pojazdu z drogą. Tak wiele funkcji nadaje oponie asymetryczny bieżnik, na zewnątrz którego umieszczono otwarty obszar barków gwarantujących utrzymanie równowagi i zmniejszenie drogi hamowania w warunkach trudnych. Twórcy zastosowali też dwa typy nieskomplikowanych nacięć lamelkowych. Pierwszy, znajdujący się na zewnątrz, o nieskomplikowanym wyglądzie, pokrywa bieżnik i gwarantuje precyzyjny kontakt opony z twardą nawierzchnią. Drugi, wewnętrzny, sinusoidalny pomaga oponie sprostać warunkom panującym w lekkim terenie. Opona Continental ContiCrossContact LX zapewnia, że także na mokrej drodze opona się sprawdzi. Woda jest bowiem skutecznie usuwana z miejsca spotkania z jezdnią za pomocą szerokich, głębokim rowków obwodowych. Zmniejsza to ryzyko wystąpienia aquaplaningu. Niemożliwe jest też zablokowanie się kamieni. Dzięki trzem żebrom obwodowym umieszczonym w centralnej części bieżnika, możliwe jest dokładne i lekkie kierowanie. Wszystkie manewry kierownicy są bezpiecznie realizowane w czasie jazdy prosto przed siebie, jak i przy wchodzeniu w zakręty, nawet wtedy, gdy na drodze panują ciężkie warunki. Równie wysoka jest wygoda akustyczna, gdyż wszystkie nieprzyjemne dźwięki rozchodzą się dzięki opadającemu wzorowi rowków bieżnika. „Auto Bild Alles Allrad” z kwietnia 2006 roku, niemiecka gazeta samochodowa, uznała oponę Continental ContiCrossContact LX za „wzorową”.
Opona Continental ContiCrossContact LX jest przeznaczona na czas letni. Stworzono ją z myślą o samochodach średnich i większych, napędzanych na cztery koła. Doskonale spisuje się różnego rodzaju drogach, ale nie zaleca się używać jej zimą, nawet, gdy nie jest intensywna. Temperatury zbliżone do zera powodują bowiem utratę jej cennych własności.
Continental, Uniroyal, Semperit, Barum
- Continental Opony Polska Sp. z o.o. gwarantuje że wszystkie nowe opony dostarczone i oznakowane nazwą firmy Continental lub innym chronionym znakiem należącym do koncernu Continental wraz z zakodowanym nr DOT i/lub nr seryjnym są wolne od wad w okresie gwarancyjnym, o którym mowa w pkt. 2 pkt .6 i mogą być użytkowane w celach do jakich są przeznaczone.
- Bieg okresu gwarancyjnego w każdym przypadku nie może zakończyć się później niż z upływem 60-ciu miesięcy od daty produkcji oznakowanej z boku opony w numerze DOT lub w numerze seryjnym.
- Ewentualne reklamacje winy być zgłaszane poprzez dostarczenie kwestionowanych opon do jednego z upoważnionych przez COP Punktów Obsługi Gwarancyjnej. Data postawienia opon do dyspozycji Punktu Obsługi Gwarancyjnej jest równoznaczna z datą rozpoczęcia procedury reklamacyjnej.
- Reklamacja będzie rozpatrzona w oparciu o wyniki badania kwestionowanej opony i przedstawionych dokumentów.
- COP załatwi reklamacje na wadliwe opony według własnego uznania tj.:
- dostarczy opony bez wad lub udzieli odpowiedniej ulgi na zakup nowych opon
- zwróci odpowiednią część ceny według obowiązującego w dniu przyjęcia reklamacji zalecanego cennika COP lub w uzasadnionych przypadkach całość ceny kupna.
- Okres gwarancji trwa od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu udokumentowanej odpowiednim dowodem zakupu do czasu gdy bieżnik w oponie stanie się płytszy niż 1,6 mm lub osiągnie miejsce oznaczone TWI Za wyjątkiem przypadków o których mowa poniżej w pkt.7, rekompensatę z tytułu gwarancji przyznaje się do wysokości ograniczonej poprzez odliczenie wartości zużycia reklamowanej opony przy czym zużycie to oblicza się według następującego wzoru:
A = (1 - (B - 1,6mm(TW1) / C - 1,6mm(TW1))) * 100%
A - procentowy wskaźnik zużycia opony który zaokrągla się do pięciu procent
B - średnia głębokość bieżnika zmierzona w trzech punktach i wyrażona w milimetrach
C - głębokość bieżnika nowej opony wyrażona w milimetrach - Konsumentom w rozumieniu rozporządzenia Rady Ministrów z 30.05.1995r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania l wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów (Dz.U. nr64 poz.328) przyznaje się w ciągu 12 miesięcy od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu o ile nie upłynął jeszcze okres gwarancyjny ustalony według postanowień pkt.2 i pkt.6 - rekompensatę za wadliwą oponę w wysokości 100% ceny.
- Na wniosek reklamującego COP zrekompensuje kupno dętki i/lub ochraniacza, jeżeli ich uszkodzenie nastąpi w wyniku wady opony.
- COP nie odpowiada za uszkodzenia wynikające z:
- nieprawidłowego przechowywania opon
- założenia opony na obręcz o nieodpowiednim rozmiarze lub typie, bądź na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana
- użycia nieprawidłowego wymiaru dętki lub zaworu, używania opony niezgodnie z jej przeznaczeniem lub parametrami technicznymi
- uszkodzenia opony w związku z nieprawidłowym montażem lub demontażem
- przedwczesnego lub nieregularnego zużycia spowodowanego złym stanem technicznym pojazdu (niewyważenie, uszkodzone hamulce, zawieszenie itp.)
- eksploatacji opon z nieodpowiednim ciśnieniem wewnętrznym w porównaniu ze specyfikacją podaną w instrukcji obsługi i/lub ze specyfikacją techniczną producenta opon
- mechanicznego lub chemicznego uszkodzenia opon, sportowej eksploatacji opon (wyścigi, rajdy)
- uszkodzenia opony w związku z wystąpieniem innych okoliczności (pożar, wypadek, przegrzanie, siła wyższa, itp.)
- używania opon poniżej dopuszczalnej głębokości bieżnika
- naprawiania opony (wulkanizacja) poza producentem
- przeciążanie pojazdu
- COP nie pokrywa odszkodowania za straty czasu i niewygody wynikające z przestoju pojazdu oraz inne szkody będące następstwem wady opony.
- Nie podlega reklamacji opona, która nie posiada numeru DOT l/lub numeru seryjnego.