Continental ContiCrossContact UHP 225/55R17 97 W FR
PRODUCENT | |
MODEL | ContiCrossContact UHP |
ROZMIAR | 225/55R17 |
SEZON | letnie |
POJAZD | 4x4 |
INDEKS PRĘDKOŚCI | W |
INDEKS NOŚNOŚCI | 97 |
Opona Continental ContiCrossContact UHP zaliczana jest do klasy opon premium (wysokiej). Zaprojektowana została przez znanego producenta, Continental. Model ten, przeznaczony został na lato, do sportowych aut napędzanych na wszystkie koła. Gwarantuje utrzymanie odpowiedniej równowagi podczas wchodzenia w zakręty, a także stabilną jazdę na prostej drodze. Krótsza jest też, za sprawą bionicznego konturu, droga hamowania. Opony Continental ContiCrossContact UHP gwarantują wysoką przyjemność i bezpieczeństwo prowadzenia.
Opona Continental ContiCrossContact UHP jest modelem stworzonym z myślą o szybkiej jeździe na szosie. Umożliwia prawdziwie sportowe osiągnięcia. Zastosowano w niej bioniczny kontur nowej generacji. Konstruktorzy koncernu Continental, skorzystali z dotychczasowych odkryć w dziedzinie bioniki, której zadaniem jest zastosowanie naturalnych metod w technice. Można powiedzieć, iż w oponie Continental ContiCrossContact UHP zastosowano metodę kociej łapy. Opona ta bowiem zachowuje się podobnie jak kot próbujący się zatrzymać i przenoszący swoją silę na podłoże za pomocą rozszerzenia łapy. Najnowsze technologie, wykorzystane przy produkcji opony Continental ContiCrossContact UHP skracają drogą hamowania. Podczas zatrzymywania pojazdu, rzeźba bieżnika ulega przemianie, a guma stykająca się z podłożem zwiększa swoją powierzchnię. Opona doskonale kontaktuje się z drogą. Aby zmniejszyć ryzyko wypadku wtedy, gdy jezdnia jest mokra, użyto szerokich kanałów obwodowych. Usuwają one nadmiar wody z głównej części opony na jej boki. Co więcej, zmniejszają ryzyko pojawienia się aquaplaningu. Tak doskonały kontakt opony ze zwilżoną jezdnią możliwy jest dzięki wyjątkowemu składowi mieszanki, połączonej z krzemionką. Do jazdy na suchej powierzchni zastosowano masywne bloki w części barkowej. Gwarantują one odpowiednią swobodę prowadzenia, świetny kontakt opony z podłożem, natychmiastowe zatrzymywanie pojazdu, a także bezpieczeństwo i równowagę na zakrętach. Skutecznie obniżono tez poziom hałasu. Udało się to, dzięki przesuniętym względem siebie połówkom bieżnika. Opona Continental ContiCrossContact UHP została uznana za najlepszą przez wiele magazynów, m.in. „Motor” z lipca 2008 roku oraz „Auto Bild Alles Allrad” z maja 2004 roku.
Opona Continental ContiCrossContact UHP jest oponą klasyfikowaną jako letnia. Mówi się o niej jako o produkcie klasy UHP (Ultra High Performance). Zaprojektowano ją specjalnie dla aut z napędem 4x4, zdolnych do rozwijania dużych szybkości. Okazuje się być tak samo dobra w luksusowych SUVach, jak i eleganckich limuzynach w sportowym stylu, takich jak Passat 4Motion, Mercedes- Benz S 450 4Matic i Audi A8 4.2 FSI Quatrro. Opona Continental ContiCrossContact UHP jest modelem o właściwościach asymetrycznych. Zaleca się więc przyjrzeć się oznaczeniom produkującego inside- outside, znajdującym się w bocznej stronie opony.
Continental, Uniroyal, Semperit, Barum
- Continental Opony Polska Sp. z o.o. gwarantuje że wszystkie nowe opony dostarczone i oznakowane nazwą firmy Continental lub innym chronionym znakiem należącym do koncernu Continental wraz z zakodowanym nr DOT i/lub nr seryjnym są wolne od wad w okresie gwarancyjnym, o którym mowa w pkt. 2 pkt .6 i mogą być użytkowane w celach do jakich są przeznaczone.
- Bieg okresu gwarancyjnego w każdym przypadku nie może zakończyć się później niż z upływem 60-ciu miesięcy od daty produkcji oznakowanej z boku opony w numerze DOT lub w numerze seryjnym.
- Ewentualne reklamacje winy być zgłaszane poprzez dostarczenie kwestionowanych opon do jednego z upoważnionych przez COP Punktów Obsługi Gwarancyjnej. Data postawienia opon do dyspozycji Punktu Obsługi Gwarancyjnej jest równoznaczna z datą rozpoczęcia procedury reklamacyjnej.
- Reklamacja będzie rozpatrzona w oparciu o wyniki badania kwestionowanej opony i przedstawionych dokumentów.
- COP załatwi reklamacje na wadliwe opony według własnego uznania tj.:
- dostarczy opony bez wad lub udzieli odpowiedniej ulgi na zakup nowych opon
- zwróci odpowiednią część ceny według obowiązującego w dniu przyjęcia reklamacji zalecanego cennika COP lub w uzasadnionych przypadkach całość ceny kupna.
- Okres gwarancji trwa od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu udokumentowanej odpowiednim dowodem zakupu do czasu gdy bieżnik w oponie stanie się płytszy niż 1,6 mm lub osiągnie miejsce oznaczone TWI Za wyjątkiem przypadków o których mowa poniżej w pkt.7, rekompensatę z tytułu gwarancji przyznaje się do wysokości ograniczonej poprzez odliczenie wartości zużycia reklamowanej opony przy czym zużycie to oblicza się według następującego wzoru:
A = (1 - (B - 1,6mm(TW1) / C - 1,6mm(TW1))) * 100%
A - procentowy wskaźnik zużycia opony który zaokrągla się do pięciu procent
B - średnia głębokość bieżnika zmierzona w trzech punktach i wyrażona w milimetrach
C - głębokość bieżnika nowej opony wyrażona w milimetrach - Konsumentom w rozumieniu rozporządzenia Rady Ministrów z 30.05.1995r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania l wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów (Dz.U. nr64 poz.328) przyznaje się w ciągu 12 miesięcy od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu o ile nie upłynął jeszcze okres gwarancyjny ustalony według postanowień pkt.2 i pkt.6 - rekompensatę za wadliwą oponę w wysokości 100% ceny.
- Na wniosek reklamującego COP zrekompensuje kupno dętki i/lub ochraniacza, jeżeli ich uszkodzenie nastąpi w wyniku wady opony.
- COP nie odpowiada za uszkodzenia wynikające z:
- nieprawidłowego przechowywania opon
- założenia opony na obręcz o nieodpowiednim rozmiarze lub typie, bądź na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana
- użycia nieprawidłowego wymiaru dętki lub zaworu, używania opony niezgodnie z jej przeznaczeniem lub parametrami technicznymi
- uszkodzenia opony w związku z nieprawidłowym montażem lub demontażem
- przedwczesnego lub nieregularnego zużycia spowodowanego złym stanem technicznym pojazdu (niewyważenie, uszkodzone hamulce, zawieszenie itp.)
- eksploatacji opon z nieodpowiednim ciśnieniem wewnętrznym w porównaniu ze specyfikacją podaną w instrukcji obsługi i/lub ze specyfikacją techniczną producenta opon
- mechanicznego lub chemicznego uszkodzenia opon, sportowej eksploatacji opon (wyścigi, rajdy)
- uszkodzenia opony w związku z wystąpieniem innych okoliczności (pożar, wypadek, przegrzanie, siła wyższa, itp.)
- używania opon poniżej dopuszczalnej głębokości bieżnika
- naprawiania opony (wulkanizacja) poza producentem
- przeciążanie pojazdu
- COP nie pokrywa odszkodowania za straty czasu i niewygody wynikające z przestoju pojazdu oraz inne szkody będące następstwem wady opony.
- Nie podlega reklamacji opona, która nie posiada numeru DOT l/lub numeru seryjnego.