Continental ContiCrossContact Winter 245/75R16 120/116 Q
PRODUCENT | |
MODEL | ContiCrossContact Winter |
ROZMIAR | 245/75R16 |
SEZON | zimowe |
POJAZD | 4x4 |
INDEKS PRĘDKOŚCI | Q |
INDEKS NOŚNOŚCI | 120/116 |
Continental ContiCrossContact Winter to wysokiej klasy opona zaliczana do segmentu Premium (wysokiego). Producentem opony jest koncern Continental, jeden z liderów rynku. Opona zapewnia wysokie parametry trakcyjne nawet w trudnych warunkach zimowych. Nowoczesny bieżnik został zaprojektowany tak, aby zapewniać wysoka przyczepność na każdym rodzaju nawierzchni. Optymalna budowa gwarantuje niska emisje hałasu i odpowiedni poziom komfortu.
Continental ContiCrossContact Winter powstała dzięki zastosowaniu nowoczesnych metod komputerowej optymalizacji bieżnika. W teście "TCS Winter tyre test 2007" opona Continental ContiCrossContact Winter zyskała ocenę „szczególnie polecana”, natomiast w rankingu magazynu "AutoBild" (11/2007) zajęła drugie miejsce. Opona Continental ContiCrossContact Winter redukuje również zjawisko aquaplaningu. Szerokie kanały obwodowe połączone z rowkami na barkach gwarantują szybkie odprowadzanie wody i błota pośniegowego na boki. Powierzchnia opony Continental ContiCrossContact Winter została pokryta gęsto ułożonymi nacięciami lamelkowymi o różnym kształcie. Po zewnętrznej stronie znajdują się sinusoidalne lamelki, natomiast po wewnętrznej stronie bieżnika znajdują się lamele o kształcie schodkowatym. Dzięki takiemu zróżnicowaniu uzyskano lepsze „wgryzanie się” opony w podłoże, a co za tym idzie krótszą drogę hamowania. Lamele dodatkowo posiadają zabezpieczenia, które uniemożliwiają blokowanie się śniegu i kamieni we wnętrzu nacięć. Aby zagwarantować stabilną i płynną trakcję zastosowano duże, podwójne bloki umieszczone na zewnętrznej stronie opony. Dzięki nim uzyskano również odpowiednie rozłożenie nacisków. Bieżnik zużywa się równomiernie, co gwarantuje wysokie przebiegi. Do produkcji opony zastosowano mieszankę gumową wysoce odporną na działanie niskich temperatur. Guma wolno zużywa się. Dodatkowo gwarantuje obniżenie oporów toczenia, co pozytywnie wpływa na spalanie. Odpowiednie ułożenie poszczególnych elementów rzeźby bieżnika oraz wzmocniona konstrukcja sprawiają, że opona jest bardziej odporna na działanie sił bocznych.
Continental ContiCrossContact to opona na sezon zimowy stworzona dla samochodów z napędem 4x4. Jej wysokie parametry pozwalają na stosowanie jej w samochodach o znacznych mocach silnika.
Continental, Uniroyal, Semperit, Barum
- Continental Opony Polska Sp. z o.o. gwarantuje że wszystkie nowe opony dostarczone i oznakowane nazwą firmy Continental lub innym chronionym znakiem należącym do koncernu Continental wraz z zakodowanym nr DOT i/lub nr seryjnym są wolne od wad w okresie gwarancyjnym, o którym mowa w pkt. 2 pkt .6 i mogą być użytkowane w celach do jakich są przeznaczone.
- Bieg okresu gwarancyjnego w każdym przypadku nie może zakończyć się później niż z upływem 60-ciu miesięcy od daty produkcji oznakowanej z boku opony w numerze DOT lub w numerze seryjnym.
- Ewentualne reklamacje winy być zgłaszane poprzez dostarczenie kwestionowanych opon do jednego z upoważnionych przez COP Punktów Obsługi Gwarancyjnej. Data postawienia opon do dyspozycji Punktu Obsługi Gwarancyjnej jest równoznaczna z datą rozpoczęcia procedury reklamacyjnej.
- Reklamacja będzie rozpatrzona w oparciu o wyniki badania kwestionowanej opony i przedstawionych dokumentów.
- COP załatwi reklamacje na wadliwe opony według własnego uznania tj.:
- dostarczy opony bez wad lub udzieli odpowiedniej ulgi na zakup nowych opon
- zwróci odpowiednią część ceny według obowiązującego w dniu przyjęcia reklamacji zalecanego cennika COP lub w uzasadnionych przypadkach całość ceny kupna.
- Okres gwarancji trwa od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu udokumentowanej odpowiednim dowodem zakupu do czasu gdy bieżnik w oponie stanie się płytszy niż 1,6 mm lub osiągnie miejsce oznaczone TWI Za wyjątkiem przypadków o których mowa poniżej w pkt.7, rekompensatę z tytułu gwarancji przyznaje się do wysokości ograniczonej poprzez odliczenie wartości zużycia reklamowanej opony przy czym zużycie to oblicza się według następującego wzoru:
A = (1 - (B - 1,6mm(TW1) / C - 1,6mm(TW1))) * 100%
A - procentowy wskaźnik zużycia opony który zaokrągla się do pięciu procent
B - średnia głębokość bieżnika zmierzona w trzech punktach i wyrażona w milimetrach
C - głębokość bieżnika nowej opony wyrażona w milimetrach - Konsumentom w rozumieniu rozporządzenia Rady Ministrów z 30.05.1995r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania l wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów (Dz.U. nr64 poz.328) przyznaje się w ciągu 12 miesięcy od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu o ile nie upłynął jeszcze okres gwarancyjny ustalony według postanowień pkt.2 i pkt.6 - rekompensatę za wadliwą oponę w wysokości 100% ceny.
- Na wniosek reklamującego COP zrekompensuje kupno dętki i/lub ochraniacza, jeżeli ich uszkodzenie nastąpi w wyniku wady opony.
- COP nie odpowiada za uszkodzenia wynikające z:
- nieprawidłowego przechowywania opon
- założenia opony na obręcz o nieodpowiednim rozmiarze lub typie, bądź na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana
- użycia nieprawidłowego wymiaru dętki lub zaworu, używania opony niezgodnie z jej przeznaczeniem lub parametrami technicznymi
- uszkodzenia opony w związku z nieprawidłowym montażem lub demontażem
- przedwczesnego lub nieregularnego zużycia spowodowanego złym stanem technicznym pojazdu (niewyważenie, uszkodzone hamulce, zawieszenie itp.)
- eksploatacji opon z nieodpowiednim ciśnieniem wewnętrznym w porównaniu ze specyfikacją podaną w instrukcji obsługi i/lub ze specyfikacją techniczną producenta opon
- mechanicznego lub chemicznego uszkodzenia opon, sportowej eksploatacji opon (wyścigi, rajdy)
- uszkodzenia opony w związku z wystąpieniem innych okoliczności (pożar, wypadek, przegrzanie, siła wyższa, itp.)
- używania opon poniżej dopuszczalnej głębokości bieżnika
- naprawiania opony (wulkanizacja) poza producentem
- przeciążanie pojazdu
- COP nie pokrywa odszkodowania za straty czasu i niewygody wynikające z przestoju pojazdu oraz inne szkody będące następstwem wady opony.
- Nie podlega reklamacji opona, która nie posiada numeru DOT l/lub numeru seryjnego.