Continental ContiPremiumContact 2 225/60R16 102 V XL
PRODUCENT | |
MODEL | ContiPremiumContact 2 |
ROZMIAR | 225/60R16 |
SEZON | letnie |
POJAZD | osobowe |
INDEKS PRĘDKOŚCI | V |
INDEKS NOŚNOŚCI | 102 |
Typ: opona letnia pozycjonowana w klasie wyższej.
Przeznaczenie: samochody średniej i wyższej klasy o dużych mocach i pojemnościach silnika.
Charakterystyka:
Opona była wielokrotnie polecana w rankingach niemieckiej organizacji ADAC.
Twórcy modelu to specjaliści z koncernu Continental, znanego na całym świecie producenta opon. Opona Continental ContiPremiumContact 2 imponuje jakością manewrowania na suchej i mokrej drodze. Zaletą produktu jest geometria rzeźby bieżnika, która zachowuje optymalne właściwości opony w zróżnicowanych warunkach. Za sprawą zastosowania specjalnego systemu rowków, kierowca nie musi obawiać się poślizgu hydrodynamicznego. Dodatkowe plusy modelu to bezpieczeństwo, precyzja jazdy oraz wygoda podróżowania.
Najwyższa jakość
Opona Continental ContiPremiumContact 2 to rozwiązanie wysokiej jakości. Twórcy modelu przywiązali wiele uwagi do kwestii ochrony przed aquaplaningiem, co jednocześnie sprzyja stabilności jazdy i poprawienia dokładności kierowania. Opona Continental ContiPremiumContact 2 zmniejsza również poziom generowanego hałasu i drgań. Pod tym kątem zastosowano asymetryczny bieżnik wzbogacony o nacięcia 3D. Opona Continental ContiPremiumContact 2 dysponuje spadzistymi rowkami oraz płaskimi bokami. Działanie rowków można porównać z wycieraczkami do szyb. Skutecznie przecinają wodę i wyrzucają ją na boki, co pozwala utrzymać stały kontakt opony z gruntem.
Dzięki asymetrycznej rzeźbie kierowcy mogą liczyć na niezmienny komfort jazdy i dokładność przy wykonywaniu manewrów. Po zewnętrznej stronie opony umieszczono dwa duże klocki bieżnikowe, dzięki którym prowadzenie boczne jest łatwiejsze. Tymczasem, po wewnętrznej stronie bieżnika można znaleźć szereg bloków bieżnikowych odpowiadających za ograniczenie hałasu. Przygotowanie rzeźby tego typu pozwala usztywnić konstrukcję i podnieść komfort podróżowania. Kolejną zaletą produktu jest skrócenie drogi potrzebnej do wyhamowania. Czoło opony Continental ContiPremiumContact 2 odkształca się w trakcie hamowania, co ułatwia kontrolę nad pojazdem. Zadaniem produktu opracowanego w koncernie Continental było zapewnienie optymalnej trwałości. Opona powstała na bazie mieszanki silikonowej trzeciej generacji, która zawiera aktywną sadzę. Zastosowanie tego tworzywo pozwoliło usztywnić oponę i zwiększyć jej przebiegi. Wzór bieżnika jest unikalny dla każdego rozmiaru produktu. W mniejszych rozmiarach mamy do czynienia z trzema rowkami (G3), natomiast w większych wersjach rowków jest cztery (G4).
Opona asymetryczna - sposób montażu
Opona Continental ContiPremiumContact 2 to opona na sezon letni, która sprawdza się w samochodach średniej oraz wyższej klasy. Nowoczesne rozwiązania przełożyły się na wysoką jakość hamowania na zróżnicowanej nawierzchni. Produkt posiada asymetryczny bieżnik, więc wymaga montażu zgodnego z zalesiami producenta. Dodatkowo, trzeba przyjrzeć się oznaczeniom ,,inside –outside” umieszczonym na boku opony.
Continental, Uniroyal, Semperit, Barum
- Continental Opony Polska Sp. z o.o. gwarantuje że wszystkie nowe opony dostarczone i oznakowane nazwą firmy Continental lub innym chronionym znakiem należącym do koncernu Continental wraz z zakodowanym nr DOT i/lub nr seryjnym są wolne od wad w okresie gwarancyjnym, o którym mowa w pkt. 2 pkt .6 i mogą być użytkowane w celach do jakich są przeznaczone.
- Bieg okresu gwarancyjnego w każdym przypadku nie może zakończyć się później niż z upływem 60-ciu miesięcy od daty produkcji oznakowanej z boku opony w numerze DOT lub w numerze seryjnym.
- Ewentualne reklamacje winy być zgłaszane poprzez dostarczenie kwestionowanych opon do jednego z upoważnionych przez COP Punktów Obsługi Gwarancyjnej. Data postawienia opon do dyspozycji Punktu Obsługi Gwarancyjnej jest równoznaczna z datą rozpoczęcia procedury reklamacyjnej.
- Reklamacja będzie rozpatrzona w oparciu o wyniki badania kwestionowanej opony i przedstawionych dokumentów.
- COP załatwi reklamacje na wadliwe opony według własnego uznania tj.:
- dostarczy opony bez wad lub udzieli odpowiedniej ulgi na zakup nowych opon
- zwróci odpowiednią część ceny według obowiązującego w dniu przyjęcia reklamacji zalecanego cennika COP lub w uzasadnionych przypadkach całość ceny kupna.
- Okres gwarancji trwa od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu udokumentowanej odpowiednim dowodem zakupu do czasu gdy bieżnik w oponie stanie się płytszy niż 1,6 mm lub osiągnie miejsce oznaczone TWI Za wyjątkiem przypadków o których mowa poniżej w pkt.7, rekompensatę z tytułu gwarancji przyznaje się do wysokości ograniczonej poprzez odliczenie wartości zużycia reklamowanej opony przy czym zużycie to oblicza się według następującego wzoru:
A = (1 - (B - 1,6mm(TW1) / C - 1,6mm(TW1))) * 100%
A - procentowy wskaźnik zużycia opony który zaokrągla się do pięciu procent
B - średnia głębokość bieżnika zmierzona w trzech punktach i wyrażona w milimetrach
C - głębokość bieżnika nowej opony wyrażona w milimetrach - Konsumentom w rozumieniu rozporządzenia Rady Ministrów z 30.05.1995r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania l wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów (Dz.U. nr64 poz.328) przyznaje się w ciągu 12 miesięcy od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu o ile nie upłynął jeszcze okres gwarancyjny ustalony według postanowień pkt.2 i pkt.6 - rekompensatę za wadliwą oponę w wysokości 100% ceny.
- Na wniosek reklamującego COP zrekompensuje kupno dętki i/lub ochraniacza, jeżeli ich uszkodzenie nastąpi w wyniku wady opony.
- COP nie odpowiada za uszkodzenia wynikające z:
- nieprawidłowego przechowywania opon
- założenia opony na obręcz o nieodpowiednim rozmiarze lub typie, bądź na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana
- użycia nieprawidłowego wymiaru dętki lub zaworu, używania opony niezgodnie z jej przeznaczeniem lub parametrami technicznymi
- uszkodzenia opony w związku z nieprawidłowym montażem lub demontażem
- przedwczesnego lub nieregularnego zużycia spowodowanego złym stanem technicznym pojazdu (niewyważenie, uszkodzone hamulce, zawieszenie itp.)
- eksploatacji opon z nieodpowiednim ciśnieniem wewnętrznym w porównaniu ze specyfikacją podaną w instrukcji obsługi i/lub ze specyfikacją techniczną producenta opon
- mechanicznego lub chemicznego uszkodzenia opon, sportowej eksploatacji opon (wyścigi, rajdy)
- uszkodzenia opony w związku z wystąpieniem innych okoliczności (pożar, wypadek, przegrzanie, siła wyższa, itp.)
- używania opon poniżej dopuszczalnej głębokości bieżnika
- naprawiania opony (wulkanizacja) poza producentem
- przeciążanie pojazdu
- COP nie pokrywa odszkodowania za straty czasu i niewygody wynikające z przestoju pojazdu oraz inne szkody będące następstwem wady opony.
- Nie podlega reklamacji opona, która nie posiada numeru DOT l/lub numeru seryjnego.