Continental ContiWinterContact TS810 S 255/40R19 100 V XL FR
PRODUCENT | |
MODEL | ContiWinterContact TS810 S |
ROZMIAR | 255/40R19 |
SEZON | zimowe |
POJAZD | osobowe |
INDEKS PRĘDKOŚCI | V |
INDEKS NOŚNOŚCI | 100 |
Continental ContiWinterContact TS 810 Sport to asymetryczna, zimowa opona klasy Premium (wysokiej). Producentem opony jest uznany koncern Continental. Opona Continental ContiWinterContact TS 810 gwarantuje wysokie walory trakcyjne w najtrudniejszych zimowych warunkach. Inżynierowie stworzyli ten model specjalnie z myślą o szybkiej, dynamicznej jeździe w sezonie zimowym. Równie dobrze opona radzi sobie na suchej nawierzchni. Odpowiednia konstrukcja bieżnika gwarantuje wysoka przyczepność nawet przy wysokich prędkościach.
Continental ContiWinterContact TS 810 Sport jest zmodyfikowaną wersją opony ContiWinterContact TS 810. W odróżnieniu od pierwowzoru ulepszono parametry trakcji przy wyższych prędkościach. Opona zapewnia sportowe osiągi w trudnych zimowych warunkach. Opona Continental ContiWinterContact TS 810 Sport zdobyła wysokie noty w wielu testach, między innymi "Sport Auto" (11/2006) oraz "Powercar" (05/2006). W obu opona Continental ContiWinterContact TS 810 Sport uzyskała ocenę "wysoce rekomendowana". Opona Continental ContiWinterContact TS 810 Sport posiada specjalny system rowków. W zależności od rozmiaru bieżnik wyposażono w cztery (do 255mm) lub pięć (powyżej 265 mm) szerokich kanałów obwodowych. Zapewniają one efektywne osuszanie opony. Woda i błoto pośniegowe są szybko i skutecznie usuwane na boki, co stanowi zabezpieczenie przed zjawiskiem aqua i snowplaningu. Bieżnik opony Continental ContiWinterContact TS 810 Sport został wyprodukowany z nowoczesnej mieszanki gumowej. Stworzono ją na bazie ciekłego polimeru, co gwarantuje dobrą charakterystykę jazdy zarówno na śniegu jak i mokrej drodze. Guma jest odporna na działanie niskich temperatur. Zużywa się wolno, co pozytywnie wpływa na żywotność opony. Aby zapewnić bezpieczeństwo na oblodzonej nawierzchni zastosowano kilka rodzajów nacięć lamelkowych. Nacięcia różnią się od siebie kształtem. Na zewnętrznej stronie opony umieszczono sinusoidalne lamele, natomiast w centralnej części tworzą one strukturę muru ceglanego. Nacięcia na wewnętrznej strefie opony są długie i proste. Dzięki takiej strukturze opona dostosowana jest do jazdy w każdych warunkach atmosferycznych. Dodatkowo lamele wyposażono w specjalne rozpórki, które zapobiegają ich zamknięciu podczas kontaktu z podłożem oraz blokowaniu się śniegu w ich wnętrzu.
Continental ContiWinterContact TS 810 Sport to seria opon przeznaczona dla samochodów wyższej klasy. Doskonale nadaje się dla sportowych limuzyn i aut klasy coupe o znaczny mocach silnika. Specjalny wskaźnik grubości bieżnika pozwala na kontrole jego głębokości. Należy pamiętać, że poniżej 4mm opona traci swoje właściwości.
Continental, Uniroyal, Semperit, Barum
- Continental Opony Polska Sp. z o.o. gwarantuje że wszystkie nowe opony dostarczone i oznakowane nazwą firmy Continental lub innym chronionym znakiem należącym do koncernu Continental wraz z zakodowanym nr DOT i/lub nr seryjnym są wolne od wad w okresie gwarancyjnym, o którym mowa w pkt. 2 pkt .6 i mogą być użytkowane w celach do jakich są przeznaczone.
- Bieg okresu gwarancyjnego w każdym przypadku nie może zakończyć się później niż z upływem 60-ciu miesięcy od daty produkcji oznakowanej z boku opony w numerze DOT lub w numerze seryjnym.
- Ewentualne reklamacje winy być zgłaszane poprzez dostarczenie kwestionowanych opon do jednego z upoważnionych przez COP Punktów Obsługi Gwarancyjnej. Data postawienia opon do dyspozycji Punktu Obsługi Gwarancyjnej jest równoznaczna z datą rozpoczęcia procedury reklamacyjnej.
- Reklamacja będzie rozpatrzona w oparciu o wyniki badania kwestionowanej opony i przedstawionych dokumentów.
- COP załatwi reklamacje na wadliwe opony według własnego uznania tj.:
- dostarczy opony bez wad lub udzieli odpowiedniej ulgi na zakup nowych opon
- zwróci odpowiednią część ceny według obowiązującego w dniu przyjęcia reklamacji zalecanego cennika COP lub w uzasadnionych przypadkach całość ceny kupna.
- Okres gwarancji trwa od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu udokumentowanej odpowiednim dowodem zakupu do czasu gdy bieżnik w oponie stanie się płytszy niż 1,6 mm lub osiągnie miejsce oznaczone TWI Za wyjątkiem przypadków o których mowa poniżej w pkt.7, rekompensatę z tytułu gwarancji przyznaje się do wysokości ograniczonej poprzez odliczenie wartości zużycia reklamowanej opony przy czym zużycie to oblicza się według następującego wzoru:
A = (1 - (B - 1,6mm(TW1) / C - 1,6mm(TW1))) * 100%
A - procentowy wskaźnik zużycia opony który zaokrągla się do pięciu procent
B - średnia głębokość bieżnika zmierzona w trzech punktach i wyrażona w milimetrach
C - głębokość bieżnika nowej opony wyrażona w milimetrach - Konsumentom w rozumieniu rozporządzenia Rady Ministrów z 30.05.1995r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania l wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów (Dz.U. nr64 poz.328) przyznaje się w ciągu 12 miesięcy od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu o ile nie upłynął jeszcze okres gwarancyjny ustalony według postanowień pkt.2 i pkt.6 - rekompensatę za wadliwą oponę w wysokości 100% ceny.
- Na wniosek reklamującego COP zrekompensuje kupno dętki i/lub ochraniacza, jeżeli ich uszkodzenie nastąpi w wyniku wady opony.
- COP nie odpowiada za uszkodzenia wynikające z:
- nieprawidłowego przechowywania opon
- założenia opony na obręcz o nieodpowiednim rozmiarze lub typie, bądź na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana
- użycia nieprawidłowego wymiaru dętki lub zaworu, używania opony niezgodnie z jej przeznaczeniem lub parametrami technicznymi
- uszkodzenia opony w związku z nieprawidłowym montażem lub demontażem
- przedwczesnego lub nieregularnego zużycia spowodowanego złym stanem technicznym pojazdu (niewyważenie, uszkodzone hamulce, zawieszenie itp.)
- eksploatacji opon z nieodpowiednim ciśnieniem wewnętrznym w porównaniu ze specyfikacją podaną w instrukcji obsługi i/lub ze specyfikacją techniczną producenta opon
- mechanicznego lub chemicznego uszkodzenia opon, sportowej eksploatacji opon (wyścigi, rajdy)
- uszkodzenia opony w związku z wystąpieniem innych okoliczności (pożar, wypadek, przegrzanie, siła wyższa, itp.)
- używania opon poniżej dopuszczalnej głębokości bieżnika
- naprawiania opony (wulkanizacja) poza producentem
- przeciążanie pojazdu
- COP nie pokrywa odszkodowania za straty czasu i niewygody wynikające z przestoju pojazdu oraz inne szkody będące następstwem wady opony.
- Nie podlega reklamacji opona, która nie posiada numeru DOT l/lub numeru seryjnego.