Continental ContiWinterContact TS810 195/65R15 91 T ML MO
PRODUCENT | |
MODEL | ContiWinterContact TS810 |
ROZMIAR | 195/65R15 |
SEZON | zimowe |
POJAZD | osobowe |
INDEKS PRĘDKOŚCI | T |
INDEKS NOŚNOŚCI | 91 |
Opona Continental ContiWinterContact TS810 jest asymetryczną oponą zimową, którą należy zaliczyć do klasy premium (wysokiej). Koncern Continental to jeden z największych producentów opon wysokich osiągów na świecie. Opona Continental ContiWinterContact TS810 to efekt zastosowania bardzo nowoczesnych technologii, dzięki którym stworzono produkt o optymalnych właściwościach trakcyjnych i krótkiej drodze hamowania na śniegu oraz lodzie. Zaletą modelu jest także wysoki komfort jazdy i długie przebiegi.
Opona Continental ContiWinterContact TS810 została wyposażona w komputerowo zaprojektowany bieżnik. Produkt podzielono w ten sposób na dwie części. Wewnętrzna strona opony odpowiada za bezpieczeństwo w trakcie jazdy na mokrej nawierzchni. Jej znakiem charakterystycznym są rowki ułożone promieniście i połączone z szerokim kanałem obwodowym. Tego typu zabieg pozwala wydajnie odprowadzać wodę spod powierzchni kół. Zależnie od tego z jak szeroką oponą mamy do czynienia, rozróżniamy trzy bądź cztery kanały obwodowe. Opona Continental ContiWinterContact TS810 ma być gwarancją wygodnej jazdy. Wszystko za sprawą szerokich klocków bieżnika, które zapewniają odpowiednią płynność podczas pokonywania zakrętów. Na barkach opony zastosowano specjalne rowki, których obecność przekłada się na zmniejszenie hałasów pojazdu, szumów oraz drgań typowych w trakcie toczenia. Ciągłe żebro w środkowej części opony Continental ContiWinterContact TS810 umożliwia precyzyjne oddanie ruchów kierowcy, dlatego produkt zapewnia dobrą kierowalność. Oponę wyposażono w drobne nacięcia na bokach, dostosowują się one do nierówności drogi i nie tracą kontaktu z podłożem. Zapewnienie optymalnej przyczepności w trakcie jazdy na śliskiej powierzchni to zasługa klocków i bloków bieżnika, które pokryto nowoczesnymi lamelkowymi nacięciami. Wewnątrz tych nacięć znajdują się rozpórki, zapobiegające blokowaniu się śniegu i zamykaniu lamylek podczas jazdy. Przekłada się to na uzyskanie krótszej drogi hamowania pojazdu, odpowiedniej dynamiki przy ruszaniu i przyśpieszaniu. Przy powstaniu opony wzięła udział mieszanka gumowa opracowana na bazie ciekłego polimeru, jej znakiem rozpoznawczym jest nietwardnienie nawet w skrajnie niskich temperaturach. Bieżnik jest odporny na ścieranie, zużywa się wolno i zapewnia wysokie przebiegi przez długi czas.
Opona Continental ContiWinterContact TS810 została przygotowana z myślą o okresie zimowym dla samochodów osobowych klasy średniej i wyższej. Zastosowanie tego modelu przewiduje się w autach kombi i luksusowych sedanach. Opona Continental ContiWinterContact TS810 została wyposażona we wskaźnik TWI informujący o stanie zużycia opony. Graniczna głębokość bieżnika to 4 mm, jej przekroczenie jest równoznaczne ze spadkiem właściwości jezdnych opony.
Continental, Uniroyal, Semperit, Barum
- Continental Opony Polska Sp. z o.o. gwarantuje że wszystkie nowe opony dostarczone i oznakowane nazwą firmy Continental lub innym chronionym znakiem należącym do koncernu Continental wraz z zakodowanym nr DOT i/lub nr seryjnym są wolne od wad w okresie gwarancyjnym, o którym mowa w pkt. 2 pkt .6 i mogą być użytkowane w celach do jakich są przeznaczone.
- Bieg okresu gwarancyjnego w każdym przypadku nie może zakończyć się później niż z upływem 60-ciu miesięcy od daty produkcji oznakowanej z boku opony w numerze DOT lub w numerze seryjnym.
- Ewentualne reklamacje winy być zgłaszane poprzez dostarczenie kwestionowanych opon do jednego z upoważnionych przez COP Punktów Obsługi Gwarancyjnej. Data postawienia opon do dyspozycji Punktu Obsługi Gwarancyjnej jest równoznaczna z datą rozpoczęcia procedury reklamacyjnej.
- Reklamacja będzie rozpatrzona w oparciu o wyniki badania kwestionowanej opony i przedstawionych dokumentów.
- COP załatwi reklamacje na wadliwe opony według własnego uznania tj.:
- dostarczy opony bez wad lub udzieli odpowiedniej ulgi na zakup nowych opon
- zwróci odpowiednią część ceny według obowiązującego w dniu przyjęcia reklamacji zalecanego cennika COP lub w uzasadnionych przypadkach całość ceny kupna.
- Okres gwarancji trwa od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu udokumentowanej odpowiednim dowodem zakupu do czasu gdy bieżnik w oponie stanie się płytszy niż 1,6 mm lub osiągnie miejsce oznaczone TWI Za wyjątkiem przypadków o których mowa poniżej w pkt.7, rekompensatę z tytułu gwarancji przyznaje się do wysokości ograniczonej poprzez odliczenie wartości zużycia reklamowanej opony przy czym zużycie to oblicza się według następującego wzoru:
A = (1 - (B - 1,6mm(TW1) / C - 1,6mm(TW1))) * 100%
A - procentowy wskaźnik zużycia opony który zaokrągla się do pięciu procent
B - średnia głębokość bieżnika zmierzona w trzech punktach i wyrażona w milimetrach
C - głębokość bieżnika nowej opony wyrażona w milimetrach - Konsumentom w rozumieniu rozporządzenia Rady Ministrów z 30.05.1995r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania l wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów (Dz.U. nr64 poz.328) przyznaje się w ciągu 12 miesięcy od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu o ile nie upłynął jeszcze okres gwarancyjny ustalony według postanowień pkt.2 i pkt.6 - rekompensatę za wadliwą oponę w wysokości 100% ceny.
- Na wniosek reklamującego COP zrekompensuje kupno dętki i/lub ochraniacza, jeżeli ich uszkodzenie nastąpi w wyniku wady opony.
- COP nie odpowiada za uszkodzenia wynikające z:
- nieprawidłowego przechowywania opon
- założenia opony na obręcz o nieodpowiednim rozmiarze lub typie, bądź na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana
- użycia nieprawidłowego wymiaru dętki lub zaworu, używania opony niezgodnie z jej przeznaczeniem lub parametrami technicznymi
- uszkodzenia opony w związku z nieprawidłowym montażem lub demontażem
- przedwczesnego lub nieregularnego zużycia spowodowanego złym stanem technicznym pojazdu (niewyważenie, uszkodzone hamulce, zawieszenie itp.)
- eksploatacji opon z nieodpowiednim ciśnieniem wewnętrznym w porównaniu ze specyfikacją podaną w instrukcji obsługi i/lub ze specyfikacją techniczną producenta opon
- mechanicznego lub chemicznego uszkodzenia opon, sportowej eksploatacji opon (wyścigi, rajdy)
- uszkodzenia opony w związku z wystąpieniem innych okoliczności (pożar, wypadek, przegrzanie, siła wyższa, itp.)
- używania opon poniżej dopuszczalnej głębokości bieżnika
- naprawiania opony (wulkanizacja) poza producentem
- przeciążanie pojazdu
- COP nie pokrywa odszkodowania za straty czasu i niewygody wynikające z przestoju pojazdu oraz inne szkody będące następstwem wady opony.
- Nie podlega reklamacji opona, która nie posiada numeru DOT l/lub numeru seryjnego.