Continental VancoCamper 225/75R16 116 R CP
PRODUCENT | |
MODEL | VancoCamper |
ROZMIAR | 225/75R16 |
SEZON | letnie |
POJAZD | dostawcze |
INDEKS PRĘDKOŚCI | R |
INDEKS NOŚNOŚCI | 116 |
Opona Continental VancoCamper to typ opony letniej klasy premium tzw. średniej. Jest to opona wyprodukowana przez znany koncern Continental. Opona Continental VancoCamper to model przeznaczony dla samochodów campingowych . Dzięki temu użytkownicy zapewnieni są o takich cechach jak wysoka wytrzymałość oraz znaczny poziom bezpieczeństwa nawet podczas długich tras ze znacznym obciążeniem.
Opona Continental VancoCamper to typ opony stworzony w celu uzyskania znacznej nośności. Jest to kolejna generacja opon stworzonych do samochodów turystycznych tej marki. Konstruktorzy opony Continental VancoCamper zadbali o takie szczegóły jak zwiększenie dopuszczalengo ciśnienia opony bez utraty stabilności jazdy oraz poziomu bezpieczeństwa podczas pokonywania znacznych dystansów. Praktycznie każdy samochód kempingowy ma ograniczenie nośności. Firma Continental wyszła na przeciw właścicieli camperów i włączyła do swojej oferty opony o indeksie nośności aż 1030 i 1250 kg, a przypadku opon podwójnych od 975 do 1180 kg. Taka wytrzymałość oznacza, że opona dostosowana jest do przyczepy ważącej nawet 7,2 tony. Otrzymanie takiego wyniku możliwe jest dzięki zastosowaniu mocnej osnowy. Opona Continental VancoCamper w tekstach osiąga maksimum swojej wytrzymałości tylko wtedy, kiedy posiada odpowiednie ciśnienie. Inżynierowi marki Continental ograniczyli jednak spadek ciśnienia, dzięki zastosowaniu nowoczesnych i mocnych materiałów do produkcji osnowy. Dzięki temu wiele samochodów campingowych spędza nawet kilka tygodniu na polach namiotowych, gdzie rzadko można zmierzyć ciśnienie, jakie aktualnie znajduje się w oponie. Opona Continental VancoCamper posiada wewnątrz swojej budowy wykładzinę, która jest gwarantem bardzo dużej szczelności oraz trwałości. Opona Continental VancoCamper wytrzymuje blisko o 15% wyższe ciśnienie, niż było to dopuszczane w poprzednich wersjach. Boki opony chronione są za pomocą sztywnej konstrukcji, która zapewnia mocne, poprzeczne wsparcie dla obciążonych osi. To właśnie tam najbardziej kumulują się naciski. Dodatkowym wzmocnieniem jest zastosowanie do produkcji bieżnika trwałej mieszanki. To dzięki niej użytkownicy maja zapewnioną znaczną przyczepność na mokrej nawierzchni. Zastosowanie solidnego przepasania oraz mocnego szkieletu zapewnia z kolei dużą odporność na przeciążenia, scieranie czy uszkodzenia mechaniczne.
Opona Continental VancoCamper to typ opony letniej o bardzo wysokim indeksie nośności. Została stworzona z myślą o miłośnikach samochodów turystycznych czyli tzw domach na czterech kołach, (campery). Opona Continental VancoCamper posiada oznaczenie CP (CP=Camping Pneu). Oznacz to zwiększony poziom bezpieczeństwa dla samochodów w klasie kempingowej. Wszystko w celu utrzymania ciśnienia powyżej minimalnego poziomu. Rezultatem takich zabiegów są znaczne okresy miedzyserwisowe.
Continental, Uniroyal, Semperit, Barum
- Continental Opony Polska Sp. z o.o. gwarantuje że wszystkie nowe opony dostarczone i oznakowane nazwą firmy Continental lub innym chronionym znakiem należącym do koncernu Continental wraz z zakodowanym nr DOT i/lub nr seryjnym są wolne od wad w okresie gwarancyjnym, o którym mowa w pkt. 2 pkt .6 i mogą być użytkowane w celach do jakich są przeznaczone.
- Bieg okresu gwarancyjnego w każdym przypadku nie może zakończyć się później niż z upływem 60-ciu miesięcy od daty produkcji oznakowanej z boku opony w numerze DOT lub w numerze seryjnym.
- Ewentualne reklamacje winy być zgłaszane poprzez dostarczenie kwestionowanych opon do jednego z upoważnionych przez COP Punktów Obsługi Gwarancyjnej. Data postawienia opon do dyspozycji Punktu Obsługi Gwarancyjnej jest równoznaczna z datą rozpoczęcia procedury reklamacyjnej.
- Reklamacja będzie rozpatrzona w oparciu o wyniki badania kwestionowanej opony i przedstawionych dokumentów.
- COP załatwi reklamacje na wadliwe opony według własnego uznania tj.:
- dostarczy opony bez wad lub udzieli odpowiedniej ulgi na zakup nowych opon
- zwróci odpowiednią część ceny według obowiązującego w dniu przyjęcia reklamacji zalecanego cennika COP lub w uzasadnionych przypadkach całość ceny kupna.
- Okres gwarancji trwa od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu udokumentowanej odpowiednim dowodem zakupu do czasu gdy bieżnik w oponie stanie się płytszy niż 1,6 mm lub osiągnie miejsce oznaczone TWI Za wyjątkiem przypadków o których mowa poniżej w pkt.7, rekompensatę z tytułu gwarancji przyznaje się do wysokości ograniczonej poprzez odliczenie wartości zużycia reklamowanej opony przy czym zużycie to oblicza się według następującego wzoru:
A = (1 - (B - 1,6mm(TW1) / C - 1,6mm(TW1))) * 100%
A - procentowy wskaźnik zużycia opony który zaokrągla się do pięciu procent
B - średnia głębokość bieżnika zmierzona w trzech punktach i wyrażona w milimetrach
C - głębokość bieżnika nowej opony wyrażona w milimetrach - Konsumentom w rozumieniu rozporządzenia Rady Ministrów z 30.05.1995r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania l wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów (Dz.U. nr64 poz.328) przyznaje się w ciągu 12 miesięcy od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu o ile nie upłynął jeszcze okres gwarancyjny ustalony według postanowień pkt.2 i pkt.6 - rekompensatę za wadliwą oponę w wysokości 100% ceny.
- Na wniosek reklamującego COP zrekompensuje kupno dętki i/lub ochraniacza, jeżeli ich uszkodzenie nastąpi w wyniku wady opony.
- COP nie odpowiada za uszkodzenia wynikające z:
- nieprawidłowego przechowywania opon
- założenia opony na obręcz o nieodpowiednim rozmiarze lub typie, bądź na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana
- użycia nieprawidłowego wymiaru dętki lub zaworu, używania opony niezgodnie z jej przeznaczeniem lub parametrami technicznymi
- uszkodzenia opony w związku z nieprawidłowym montażem lub demontażem
- przedwczesnego lub nieregularnego zużycia spowodowanego złym stanem technicznym pojazdu (niewyważenie, uszkodzone hamulce, zawieszenie itp.)
- eksploatacji opon z nieodpowiednim ciśnieniem wewnętrznym w porównaniu ze specyfikacją podaną w instrukcji obsługi i/lub ze specyfikacją techniczną producenta opon
- mechanicznego lub chemicznego uszkodzenia opon, sportowej eksploatacji opon (wyścigi, rajdy)
- uszkodzenia opony w związku z wystąpieniem innych okoliczności (pożar, wypadek, przegrzanie, siła wyższa, itp.)
- używania opon poniżej dopuszczalnej głębokości bieżnika
- naprawiania opony (wulkanizacja) poza producentem
- przeciążanie pojazdu
- COP nie pokrywa odszkodowania za straty czasu i niewygody wynikające z przestoju pojazdu oraz inne szkody będące następstwem wady opony.
- Nie podlega reklamacji opona, która nie posiada numeru DOT l/lub numeru seryjnego.