Dunlop SP Sport 01 235/55R17 99 V
PRODUCENT | |
MODEL | SP Sport 01 |
ROZMIAR | 235/55R17 |
SEZON | letnie |
POJAZD | osobowe |
INDEKS PRĘDKOŚCI | V |
INDEKS NOŚNOŚCI | 99 |
Typ: opona letnia typu High Performance, pozycjonowana w klasie średniej.
Przeznaczenie: samochody średniej i wyższej klasy o dużych mocach i pojemnościach silnika.
Charakterystyka:
Marka Dunlop wchodzi w skład koncernu Goodyear, cieszącego się dużą popularnością producenta najlepszej jakości ogumienia. Opona Dunlop SP Sport 01 posiada innowacyjny, asymetryczny bieżnik, co pozwoliło na stworzenie trójsegmentowej konstrukcji. Zapewnia ona bardo dobre właściwości trakcyjne bez względu na rodzaj podłoża.
Doskonała przyczepność i precyzja prowadzenia
Opona Dunlop SP Sport 01 gwarantuje bezpieczeństwo, płynność jazdy oraz sportowy temperament. Dzięki trójstrefowej strukturze sprawdza się niezależnie od warunków pogodowych. Łukowate wyżłobienia (tzw. Hydro Paddle) znajdujące się wewnątrz bieżnika łączą się z szerokim rowkiem obwodowym. Taka struktura skutkuje lepszymi osiągami na śliskim oraz lekko zaśnieżonym podłożu. Odprowadza ona także wodę na zewnątrz. Znajdujące się blisko zewnętrznej strony barku opony Dunlop SP Sport 01 szerokie wyżłobienia oraz proste żebra składają się na specyficzną konfigurację, która przekazuje poprzeczne siły. Konstrukcja ta przywodzi na myśl szynę i podobnie do niej funkcjonuje. Zapewnia bezpośredni kontakt z nawierzchnią także podczas podróżowania po nierównym podłożu. Przyczynia się to również do zachowania płynności jazdy oraz szybkiej reakcji na ruchy kierownicy.
Komfort i odporność na zużycie
Inżynierowie marki Dunlop zadbali o wysoką wygodę jazdy. Aby zagwarantować duży komfort akustyczny, odpowiednio wyprofilowano kanały na barkach, które minimalizują drgania i szumy powstające podczas toczenia. Głównym składnikiem nowoczesnej mieszanki gumowej, z jakiej wyprodukowano bieżnik, jest Silica, dzięki czemu udało się osiągnąć właściwą elastyczność bez względu na temperaturę, bardzo dobrą przyczepność na śliskich drogach oraz wytrzymałość na ścieranie.
Dobra kombinacja osiągów
Oponę Dunlop SP Sport 01 charakteryzują uniwersalne właściwości. Należy do segmentu High Performance (HP). Nadaje się do użytkowania zarówno w sezonie letnim jak i zimowym. Zaprojektowano ją z przeznaczeniem dla aut osobowych średniej oraz wyższej klasy, tak samo dla luksusowych limuzyn jak i rodzinnych sedanów oraz kombi. Pozwala na uniknięcie kosztów związanych ze zmianą ogumienia z letniego na zimowe. Trzeba jednakże pamiętać o montowaniu opony Dunlop SP Sport 01 według instrukcji producenta znajdującej się na jej bokach, gdyż istnieje w niej rozróżnienie na wewnętrzną (inside) oraz zewnętrzną (outside) stronę.
Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Pneumant, Dębica
Firma Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o. (w stosunku do opon marek: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Pneumant) oraz Firma Oponiarska Dębica S.A. (w stosunku do opon marki Dębica), zwane dalej odpowiednio Gwarantem, udzielają gwarancji na sprzedawane przez Gwaranta opony.
Terytorialny zakres gwarancji ogranicza się do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej.
II. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI
- Gwarancją objęte są wady fizyczne powstałe z przyczyn tkwiących w oponach a stanowiące w szczególności wady wykonawstwa, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne, o ile ujawnią się one w ciągu terminu określonego jak poniżej:
- opony osobowe, dostawcze, 4x4 oraz motocyklowe - 5 lat od daty zakupu lub od daty produkcji.
- opony ciężarowe pod marką Goodyear oraz Dunlop - 4 lata od daty zakupu lub 5 lat od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon starszych jak 8 lat.
- opony ciężarowe pod marką Sava oraz Fulda - 3 lata od daty zakupu lub 4 lata od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon starszych niż 8 lat.
- Zgłoszenia reklamacji należy dokonać w punkcie zakupu opon.
- Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest:
- wypełnienie zgłoszenia reklamacyjnego na formularzu opracowanym przez Gwaranta
- dostarczenie reklamowanej opony do punktu przyjmującego reklamację
- zgłoszenie reklamacji na zakłócenia jazdy (bicie, ściąganie, wibracje) oraz nierówności na boku niezwłocznie po rozpoczęciu eksploatacji tj. przy zużyciu opony nie więcej niż 10%.
- Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nie uznaniu reklamacji, nie służy odwołanie do Gwaranta.
- W przypadku nie uznania reklamacji ewentualny zwrot opon odbywa się na koszt Klienta.
- Reklamacja winna być rozpatrzona w ciągu 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji w sposób określony w punktach 2 i 3.
- Niniejszą gwarancją nie są objęte jakiekolwiek opony z nieczytelnym/usuniętym numerem DOT i/lub nr fabrycznym i/lub datą produkcji, naprawiane, pogłębiane, bieżnikowane poza producentem oraz opony zużyte poniżej granicznej głębokości bieżnika TWI.
- Niniejszą gwarancją nie są również objęte opony uszkodzone wskutek, między innymi:
- nieprawidłowego transportu, przechowywania i użytkowania opon, podczas których opona jest narażona m.in. na: odkształcenia wynikające z nadmiernych nacisków, uderzeń i udarów, oddziaływania substancji chemicznych (m.in. kwasów, zasad i innych materiałów żrących, materiałów ropopochodnych oraz ozonu i wysokich temperatur.
- używania opon niezgodnie z przeznaczeniem i/lub parametrami technicznymi.
- nieprawidłowego montażu lub demontażu np. bez użycia pasty monterskiej, w tym montażu opony na obręcz o niewłaściwym rozmiarze lub typie, lub na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana oraz zastosowania podczas montażu dętki, ochraniacza lub zaworu o nieprawidłowym typie i wymiarze, innym niż zalecane przez producenta.
- eksploatacji nadmiernie obciążonego pojazdu, powodującej przekroczenie dopuszczalnej nośności opon i/lub dopuszczalnych nacisków na osie wyszczególnionych na tabliczce znamionowej pojazdu i dozwolonej przepisami.
- jazdy z nadmierną prędkością, nieprawidłowej techniki jazdy a w szczególności gwałtownego hamowania, przyspieszania i jazdy z zablokowanymi kołami.
- niewłaściwego stanu technicznego pojazdu, w tym m.in. nieprawidłowej geometrii zawieszenia, nie wyważenia kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, poduszek, tulei metalowo-gumowych, sprężyn, resorów, drążków reakcyjnych i innych elementów zawieszenia, a także nieprawidłowo działających systemów hamulcowych oraz antypoślizgowych (ABS, EBS, ASR, ESP).
- eksploatacji opon z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym (za wysokim lub zbyt niskim).
- nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji pojazdu w ekstremalnych warunkach drogowych i pogodowych, oraz użycia opon w zawodach sportowych lub w innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa sportowego.
- przecięcia, przebicia oraz zakleszczenia ciała obcego pomiędzy kołami bliźniaczymi, stosowania łańcuchów, uderzenia o przeszkodę czołem bieżnika, barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni, wypadku lub kolizji itp.
- szybkiego lub nierównomiernego zużycia bieżnika, w tym tzw. "poząbkowania".
- odłupania, wyszarpania gumy bieżnika.
- umyślnego działania powodującego uszkodzenie opony.
- naturalnego procesu starzenia się gumy.
- Gwarancja na oponę nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę oraz związane ze złożeniem reklamacji niedogodności lub koszty.
- Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta (wobec Sprzedawcy) wynikających z niezgodności towaru z umową w oparciu o Ustawę z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.
Gwarancja jest ważna przez okres 24 miesięcy od daty zakupu i do głebokości 1,6mm mierzonej na punkcie pomiarowym TWI. W przypadku zakupu detalicznego prosimy o zachowanie paragonu z podanym numerem; transakcji. Paragon stanowi podstawę do roszczeń reklamacyjnych. W przypadku zauważenia wady, bądź uszkodzenia opony prosimy o niezwłoczny kontakt i dostarczenie wadliwej opony na obręczy koła. Do reklamacji przyjmowane są opony bez jakichkolwiek śladów napraw.
III. ZASADY ROZLICZANIA UZNANYCH REKLAMACJI
- W przypadku uznania zgłoszonej reklamacji dokonuje się wymiany opony na fabrycznie nową a w przypadku przerwania produkcji reklamowanej opony dokonuje się zwrotu ceny zakupu opony, przy czym w przypadku wymiany opony, wymiana może nastąpić po wpłaceniu przez klienta kwoty odpowiadającej procentowemu stopniowi zużycia reklamowanej opony, a w przypadku zwrotu ceny zakupu opony, zwrot nastąpi z potrąceniem kwoty odpowiadającej procentowemu stopniu zużycia reklamowanej opony.
- Procentowy stopień zużycia reklamowanej opony oblicza się poprzez pomiar pozostałej głębokości bieżnika reklamowanej opony i porównanie jej z głębokością bieżnika opony nowej wg następującego wzoru:
100 [1-(aktualna głębokość rzeźby w mm) / (głębokość rzeźby w nowej oponie w mm)]%