Goodyear EXCELLENCE 215/55R17 94 W

PRODUCENT
MODEL EXCELLENCE
ROZMIAR 215/55R17
SEZON letnie
POJAZD osobowe
INDEKS PRĘDKOŚCI W
INDEKS NOŚNOŚCI 94



Przeczytaj opinie o oponie Goodyear EXCELLENCE

5/6

Ilość opinii: 1236

Opona Goodyear Excellence to typ opony letniej, która zaliczana jest do klasy premium tzw. 'wysokiej'. Goodyear Excellence oferuje nam precyzyjne i łatwe sterowanie na każdym rodzaju nawierzchni, mowa o suchych i mokrych drogach. Dzięki zastosowaniu zoptymalizowanej rzeźby mamy gwarancję krótszej drogi hamowania oraz zwiększoną w znacznym stopniu przyczepność przy bardzo dużych prędkościach. Innowacyjna konstrukcja zapewnia nam cichą i niezwykle komfortową jazdę.

Opona Goodyear Excellence to typ opony, która zaliczana jest do High Performance (HP). Przy jej produkcji zostały zastosowane najwyższej jakości materiały, a także nowoczesne rozwiązania technologiczne. Dzięki asymetrycznemu bieżnikowi opona Goodyear Excellence gwarantuje wysokie osiągi, niezależne są od panujących warunków atmosferycznych.

Do produkcji bieżnika użyto specjalnej, silikonowej mieszanki. To dzięki niej opona posiada znaczne właściwości antypoślizgowe na mokrych nawierzchniach. Jest przy tym również bardzo wytrzymała. Wewnętrzna struktura opony została wzmocniona spiralnym ekranem, który zapobiega odkształceniom opony.

Została poprawiona także konstrukcja stopki, która zapewnia z kolei odpowiednie przyleganie opony do felgi. Redukuje to drgania oraz szumy występujące podczas jazdy.

Wykorzystanie płaskiego kontura opony zapewnia dużą powierzchnię kontaktową opony z podłożem. Wszystko w celu gwarancji optymalnego rozłożenia nacisków. Dzięki tej innowacyjnej metodzie bieżnik zużywa się relatywnie wolno i równomiernie. Opona Goodyear Excellence przez długi okres czasu zachowuje niezmiennie swoje właściwości a także oferuje znaczne przebiegi.

Szerokie rowki obwodowe oraz kierunkowo ustawione bloki w strefie środkowej zapewniają bezpieczną jazdę na mokrych nawierzchniach. Woda jest skutecznie odprowadzana na boki a zjawisko aquaplaningu zminimalizowane. W celu ustabilizowania jazdy na nawierzchniach suchych opona Goodyear Excellence została wyposażona w sztywne i szerokie bloki na zewnętrznym i wewnętrznym barku opony. Zastosowano w tym celu również solidne żebra w części centralnej opony. Opona Goodyear Excellence gwarantuje kierowcy szybką reakcję na jego ruch, pozwala na dynamiczne manewry oraz na znakomite zachowanie się na zakrętach przy znacznych prędkościach.

Model polecany do samochodów wysokiej klasy, szczególnie do aut sportowych, rodzinnych sedanów czy kombi, które posiadają w swoim wyposażeniu nowoczesne systemy bezpieczeństwa a także gwarantują wysoki komfort podczas jazdy. Opona Goodyear Excellence znalazła się w seryjnym wyposażeniu w takich samochodach jak Alfa Romeo, Mercedes (klasa B i S), VW Passat i wielu innych.

Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Pneumant, Dębica

Firma Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o. (w stosunku do opon marek: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Pneumant) oraz Firma Oponiarska Dębica S.A. (w stosunku do opon marki Dębica), zwane dalej odpowiednio Gwarantem, udzielają gwarancji na sprzedawane przez Gwaranta opony.
Terytorialny zakres gwarancji ogranicza się do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej.

II. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI

  1. Gwarancją objęte są wady fizyczne powstałe z przyczyn tkwiących w oponach a stanowiące w szczególności wady wykonawstwa, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne, o ile ujawnią się one w ciągu terminu określonego jak poniżej:
    • opony osobowe, dostawcze, 4x4 oraz motocyklowe - 5 lat od daty zakupu lub od daty produkcji.
    • opony ciężarowe pod marką Goodyear oraz Dunlop - 4 lata od daty zakupu lub 5 lat od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon starszych jak 8 lat.
    • opony ciężarowe pod marką Sava oraz Fulda - 3 lata od daty zakupu lub 4 lata od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon starszych niż 8 lat.
  2. Zgłoszenia reklamacji należy dokonać w punkcie zakupu opon.
  3. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest:
    • wypełnienie zgłoszenia reklamacyjnego na formularzu opracowanym przez Gwaranta
    • dostarczenie reklamowanej opony do punktu przyjmującego reklamację
    • zgłoszenie reklamacji na zakłócenia jazdy (bicie, ściąganie, wibracje) oraz nierówności na boku niezwłocznie po rozpoczęciu eksploatacji tj. przy zużyciu opony nie więcej niż 10%.
  4. Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nie uznaniu reklamacji, nie służy odwołanie do Gwaranta.
  5. W przypadku nie uznania reklamacji ewentualny zwrot opon odbywa się na koszt Klienta.
  6. Reklamacja winna być rozpatrzona w ciągu 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji w sposób określony w punktach 2 i 3.
  7. Niniejszą gwarancją nie są objęte jakiekolwiek opony z nieczytelnym/usuniętym numerem DOT i/lub nr fabrycznym i/lub datą produkcji, naprawiane, pogłębiane, bieżnikowane poza producentem oraz opony zużyte poniżej granicznej głębokości bieżnika TWI.
  8. Niniejszą gwarancją nie są również objęte opony uszkodzone wskutek, między innymi:
    • nieprawidłowego transportu, przechowywania i użytkowania opon, podczas których opona jest narażona m.in. na: odkształcenia wynikające z nadmiernych nacisków, uderzeń i udarów, oddziaływania substancji chemicznych (m.in. kwasów, zasad i innych materiałów żrących, materiałów ropopochodnych oraz ozonu i wysokich temperatur.
    • używania opon niezgodnie z przeznaczeniem i/lub parametrami technicznymi.
    • nieprawidłowego montażu lub demontażu np. bez użycia pasty monterskiej, w tym montażu opony na obręcz o niewłaściwym rozmiarze lub typie, lub na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana oraz zastosowania podczas montażu dętki, ochraniacza lub zaworu o nieprawidłowym typie i wymiarze, innym niż zalecane przez producenta.
    • eksploatacji nadmiernie obciążonego pojazdu, powodującej przekroczenie dopuszczalnej nośności opon i/lub dopuszczalnych nacisków na osie wyszczególnionych na tabliczce znamionowej pojazdu i dozwolonej przepisami.
    • jazdy z nadmierną prędkością, nieprawidłowej techniki jazdy a w szczególności gwałtownego hamowania, przyspieszania i jazdy z zablokowanymi kołami.
    • niewłaściwego stanu technicznego pojazdu, w tym m.in. nieprawidłowej geometrii zawieszenia, nie wyważenia kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, poduszek, tulei metalowo-gumowych, sprężyn, resorów, drążków reakcyjnych i innych elementów zawieszenia, a także nieprawidłowo działających systemów hamulcowych oraz antypoślizgowych (ABS, EBS, ASR, ESP).
    • eksploatacji opon z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym (za wysokim lub zbyt niskim).
    • nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji pojazdu w ekstremalnych warunkach drogowych i pogodowych, oraz użycia opon w zawodach sportowych lub w innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa sportowego.
    • przecięcia, przebicia oraz zakleszczenia ciała obcego pomiędzy kołami bliźniaczymi, stosowania łańcuchów, uderzenia o przeszkodę czołem bieżnika, barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni, wypadku lub kolizji itp.
    • szybkiego lub nierównomiernego zużycia bieżnika, w tym tzw. "poząbkowania".
    • odłupania, wyszarpania gumy bieżnika.
    • umyślnego działania powodującego uszkodzenie opony.
    • naturalnego procesu starzenia się gumy.
  9. Gwarancja na oponę nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę oraz związane ze złożeniem reklamacji niedogodności lub koszty.
  10. Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta (wobec Sprzedawcy) wynikających z niezgodności towaru z umową w oparciu o Ustawę z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.

Gwarancja jest ważna przez okres 24 miesięcy od daty zakupu i do głebokości 1,6mm mierzonej na punkcie pomiarowym TWI. W przypadku zakupu detalicznego prosimy o zachowanie paragonu z podanym numerem; transakcji. Paragon stanowi podstawę do roszczeń reklamacyjnych. W przypadku zauważenia wady, bądź uszkodzenia opony prosimy o niezwłoczny kontakt i dostarczenie wadliwej opony na obręczy koła. Do reklamacji przyjmowane są opony bez jakichkolwiek śladów napraw.

III. ZASADY ROZLICZANIA UZNANYCH REKLAMACJI

  1. W przypadku uznania zgłoszonej reklamacji dokonuje się wymiany opony na fabrycznie nową a w przypadku przerwania produkcji reklamowanej opony dokonuje się zwrotu ceny zakupu opony, przy czym w przypadku wymiany opony, wymiana może nastąpić po wpłaceniu przez klienta kwoty odpowiadającej procentowemu stopniowi zużycia reklamowanej opony, a w przypadku zwrotu ceny zakupu opony, zwrot nastąpi z potrąceniem kwoty odpowiadającej procentowemu stopniu zużycia reklamowanej opony.
  2. Procentowy stopień zużycia reklamowanej opony oblicza się poprzez pomiar pozostałej głębokości bieżnika reklamowanej opony i porównanie jej z głębokością bieżnika opony nowej wg następującego wzoru:

    100 [1-(aktualna głębokość rzeźby w mm) / (głębokość rzeźby w nowej oponie w mm)]%


W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.