Michelin PILOT EXALTO 2 195/50R15 82 H
PRODUCENT | |
MODEL | PILOT EXALTO 2 |
ROZMIAR | 195/50R15 |
SEZON | letnie |
POJAZD | osobowe |
INDEKS PRĘDKOŚCI | H |
INDEKS NOŚNOŚCI | 82 |
Opona Michelin Pilot Exalto 2 to typ opony letniej klasy premium tzw. 'wysokiej'. Michelin Pilot Exalto 2 to opona przeznacznona do samochodów sportowych, a także innych aut o dużych osiągach. Podczas tworzenia letniej opony Michelin Pilot Exalto 2 konstruktorzy inspirowali się doświadczeniem zdobytym podczas Rajdowych Mistrzostw Świat. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych Michelin Pilot Exalto 2 ma zapewniać optymalną przyczepność na nawierzchniach suchych i mokrych. Na uwagę zasługują również wysokie właściwości jezdne które sprawiają, że dynamiczna jazda jest jednocześnie bezpieczna i komfortowa.
Opona Michelin Pilot Exalto 2 została wyposażona w innowacyjny bieżnik, stworzony ze specjalnej mieszanki LMA (Life Maximized Adherence). Skład LMA jest inspirowany materiałami, które używane są w wyścigach samochodowych z tą różnicą, że został on przystosowany do normalnych warunków szosowych. Głównymi plusami Michelin Pilot Exalto 2 ma być zapewnienie optymalnej stabilności prowadzenia, a także przyczepność w każdych warunkach pogodowych. Mieszanka zastosowana w oponach Michelin Pilot Exalto 2 dodatkowo wydłuża żywotność opony o blisko 20% (testy przeprowadzone przez Michelin) porównując oponę do swojej głównej konkurentki. Asymetryczna rzeźba Michelin Pilot Exalto 2 obejmuje wyposażoną w duże, niezależne boki część zewnętrzną. Jej głównym zadaniem jest poprawa kontroli oraz sterowania, nawet podczas gwałtownie wykonywanych manewrów (np. skręcanie). Część wewnętrzna natomiast, zaplanowana ze starannie rozmieszczonymi rowkami, zapobiega zjawisku aquaplaningu, poprzez efektywne usuwanie wody spod powierzchni opony. Komfort jazdy został uzyskany głównie ze względu na umieszczone w centrum obwodowe żebra (redukują one emisję hałasu a także utrzymują stabilność podczas szybkiej jazdy). Wnętrze Michelin Pilot Exalto 2 to dwa bliźniacze, stalowe pasy, dodatkowo wzmocnione przy użyciu technologii BAZ (Banded At Zero). Pasy te mają za zadanie chronić oponę przed negatywnym wspływem sił, które działają na nią przy znacznych prędkościach. Michelin Pilot Exalto 2 posiada także ochraniacz obręczy na zewnętrznej ścianie opony, mający zapobiec uszkodzeniom felgi związanym z charakterystyczną dla opon sportowych, cienką warstwą gumy pomiędzy bieżnikiem a obręczą.
Opona Michelin Pilot Exalto 2 to nowoczesna pozycja przeznaczona dla samochodów o znacznych pojemnościach silnika i znacznych mocach. Ze względu na zastosowaną w Michelin Pilot Exalto 2 asymetryczną budowę bieżnika, powinna być ona montowana wyłącznie w sposób zalecany przez producenta.
Michelin, Kormoran, Kleber, BFGoodrich
I. Przedmiotem gwarancji są opony marki BF Goodrich, Kleber, Kormoran, Michelin do samochodów osobowych i dostawczych, zwane dalej Wyrobami.
II. Firma MICHELIN, zwana dalej Gwarantem, gwarantuje, że Wyroby marki BF Goodrich, Kleber, Kormoran, Michelin są wolne od wad produkcyjnych i materiałowych.
III. Gwarancja obejmuje użytkowanie Wyrobu do zużycia oryginalnego bieżnika od wskaźnika TWI*, po osiągnięciu którego Wyrób uznany jest za zużyty.
IV. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI
IV. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI
Niniejszą gwarancją nie są objęte jakiekolwiek Wyroby naprawiane, bez względu na sposób i zakres naprawy oraz na osobę, która naprawiała Wyrób.
Niniejszą gwarancją nie są również objęte wyroby uszkodzone wskutek między innymi:
- nieprzestrzegania wymogów eksploatacyjnych dotyczących Wyrobów, określonych przez Gwaranta
- nieprawidłowego montażu lub demontażu
- nieprawidłowej eksploatacji wyrobu
- eksploatacji niezgodnie z przeznaczeniem, np. zamontowania Wyrobu na niewłaściwej albo uszkodzonej obręczy, zamontowania dętki lub ochraniacza, innych niż zalecane lub dopuszczalne przez Gwaranta
- złego stanu technicznego pojazdu, w tym nieprawidłowej geometrii zawieszenia, wadliwej zbieżności kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, hamulców, sprężyn albo innych elementów zawieszenia
- uszkodzeń mechanicznych, w tym spowodowanych uderzeniem barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni itp., przecięć czy przebić
- przeciążenia Wyrobu i eksploatacji na niewłaściwym ciśnieniu (za wysokim lub zbyt niskim)
- nieprawidłowego przechowywania Wyrobu, w tym nie zabezpieczenia go przed działaniem substancji żrących, ropopochodnych, ozonu oraz działaniem temperatur powodujących degradację gumy
- nieprawidłowego transportu Wyrobu przez Klienta
- nieprawidłowej techniki jazdy, a w szczególności gwałtownego hamowania, przyśpieszania i jazdy z zablokowanymi kołami
- wypadku drogowego
- umyślnego działania powodującego uszkodzenie Wyrobu
- działania ognia
- użycia Wyrobu w sporcie lub do współzawodnictwa mającego cechy współzawodnictwa sportowego
Zgodnie z Polską normą nr PN-C-94300-7 maksymalny okres przechowywania opon wynosi 36 miesięcy od daty produkcji. Gwarancja nie jest ważna na wyroby sprzedane po upływie tego okresu.
Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę lub wynikające z tego koszty.
Warunkami rozpatrzenia gwarancji są:
- zgłoszenie reklamacji w punkcie zakupu Wyrobu
- przedstawienie dowodu zakupu
- dostarczenie reklamowanego Wyrobu, a w przypadku Wyrobu dętkowego (lub używanego z dętką) - dostarczenie razem z nim dętki
- na żądanie przyjmującego reklamację lub Gwaranta - udostępnienie pojazdu do oceny stanu technicznego przez Gwaranta
Wszystkie powyższe warunki muszą być spełnione łącznie.
Reklamacje rozpatrywane są w terminie 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji.
Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nie uznaniu reklamacji, nie służy odwołanie. W przypadku uznania reklamacji dokonuje się wymiany Wyrobu na fabrycznie nowy. Niniejsza Gwarancja obowiązuje tylko na wyroby sprzedane użytkownikowi na terenie Polski.
*TWI - wskaźnik dopuszczalnego zużycia rzeźby bieżnika, umieszczony w sześciu miejscach na obwodzie opony (występy w rowkach bieżnika oznaczone na boku opony symbolem TWI), przeznaczony do wizualnej oceny zużycia opony.
Zużycie do wskaźnika TWI = zużycie co najmniej w jednym miejscu na obwodzie opony.