Michelin PILOT PRIMACY 245/50R18 100 W *

PRODUCENT
MODEL PILOT PRIMACY
ROZMIAR 245/50R18
SEZON letnie
POJAZD osobowe
INDEKS PRĘDKOŚCI W
INDEKS NOŚNOŚCI 100



Przeczytaj opinie o oponie Michelin PILOT PRIMACY

5/6

Ilość opinii: 289

Opona Michelin Pilot Primacy to typ opony letniej zaliczany do klasy „premium” tzw. wysokiej. Model opony Pilot Primacy koncernu Michelin został przystosowany do potrzeb limuzyn wysokiej klasy. Opona ma za zadanie zapewniać doskonałe parametry jezdne, uzyskiwane nawet przy dużych prędkościach. Michelin Pilot Primacy zaprojektowana została z myślą o potrzebach kierowców ceniących sobie komfort i bezpieczeństwo na równi z długą żywotnością, jak również wysokim osiągami. Letnia opona Michelin Pilot Primacy nierzadko stosowana jest w charakterze oryginalnego wyposażenia.

Opona Michelin Pilot Primacy posiada asymetryczny bieżnik, który został uformowany ze specjalnej mieszanki gumowej z dodatkiem krzemionki. Asymetryczny bieżnik składa się z kilku rozwiązań technologicznych. Centralne, obwodowe żebro opon Michelin Pilot Primacy zapewnia redukcję hałasu, a ponadto gwarantuje ono precyzję i stabilność jazdy na prostej drodze. Powyższe rozwiązanie czyni oponę Michelin Pilot Primacy o 13% cichszą od jej poprzedniczek zaliczanych do tej samej gamy opon. Sztywne bloki umiejscowione na zewnętrznym ramieniu zapewniają zarówno odpowiednią przyczepność na suchej nawierzchni, jak i optymalną trakcję na mokrych powierzchniach. Dzięki powyższemu rozwiązaniu skrócona została droga hamowania o 8,9% w stosunku do typu Michelin Pilot HX MXM. Wewnętrzna część opony Michelin Pilot Primacy wyposażona została w gęstą sieć rowków. Mają one za zadanie poprawę właściwości jezdnych na mokrym asfalcie oraz zapobieżenie zjawisku aquaplaningu. Powyższe rozwiązanie umożliwia usuwanie wody spod powierzchni opony, przyczyniając się tym samym do 14 % wzrost przyczepności, uzyskiwanego nawet przy silnych opadach. W zamyśle konstruktorów opony Michelin Pilot Primacy ma być również oponą trwałą i cichą. Poprawiona o 8%, w stosunku do poprzedniego modelu z omawianej gamy, sztywność bieżnika ogranicza jego ścieranie przedłużając tym samym żywotność opony. Ponadto głębokość rowków odpowiadająca grubości opony Michelin Pilot Primacy przyczynia się do zachowania właściwości jezdne przez cały okres użytkowania. W budowie wewnętrznej opony Michelin Pilot Primacy zastosowano dwa stalowe pasy, wzmocnione, zgodnie z technologią Banded At Zero, spiralnym opasaniem. Mają one na celu zapewnienie stabilności prowadzenia oraz optymalną kierowalność, uzyskiwaną nawet przy dużych prędkościach.

Opona Michelin Pilot Primacy to wysokiej klasy pozycja przeznaczona dla potrzeb luksusowych limuzyn. Ze względu na asymetryczną rzeźbę bieżnika opona Michelin Pilot Primacy należy montować wyłącznie według wskazówek producenta.

Michelin, Kormoran, Kleber, BFGoodrich

I. Przedmiotem gwarancji są opony marki BF Goodrich, Kleber, Kormoran, Michelin do samochodów osobowych i dostawczych, zwane dalej Wyrobami.

II. Firma MICHELIN, zwana dalej Gwarantem, gwarantuje, że Wyroby marki BF Goodrich, Kleber, Kormoran, Michelin są wolne od wad produkcyjnych i materiałowych.

III. Gwarancja obejmuje użytkowanie Wyrobu do zużycia oryginalnego bieżnika od wskaźnika TWI*, po osiągnięciu którego Wyrób uznany jest za zużyty.

IV. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI

IV. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI

Niniejszą gwarancją nie są objęte jakiekolwiek Wyroby naprawiane, bez względu na sposób i zakres naprawy oraz na osobę, która naprawiała Wyrób.

Niniejszą gwarancją nie są również objęte wyroby uszkodzone wskutek między innymi:
- nieprzestrzegania wymogów eksploatacyjnych dotyczących Wyrobów, określonych przez Gwaranta
- nieprawidłowego montażu lub demontażu
- nieprawidłowej eksploatacji wyrobu
- eksploatacji niezgodnie z przeznaczeniem, np. zamontowania Wyrobu na niewłaściwej albo uszkodzonej obręczy, zamontowania dętki lub ochraniacza, innych niż zalecane lub dopuszczalne przez Gwaranta
- złego stanu technicznego pojazdu, w tym nieprawidłowej geometrii zawieszenia, wadliwej zbieżności kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, hamulców, sprężyn albo innych elementów zawieszenia
- uszkodzeń mechanicznych, w tym spowodowanych uderzeniem barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni itp., przecięć czy przebić
- przeciążenia Wyrobu i eksploatacji na niewłaściwym ciśnieniu (za wysokim lub zbyt niskim)
- nieprawidłowego przechowywania Wyrobu, w tym nie zabezpieczenia go przed działaniem substancji żrących, ropopochodnych, ozonu oraz działaniem temperatur powodujących degradację gumy
- nieprawidłowego transportu Wyrobu przez Klienta
- nieprawidłowej techniki jazdy, a w szczególności gwałtownego hamowania, przyśpieszania i jazdy z zablokowanymi kołami
- wypadku drogowego
- umyślnego działania powodującego uszkodzenie Wyrobu
- działania ognia
- użycia Wyrobu w sporcie lub do współzawodnictwa mającego cechy współzawodnictwa sportowego

Zgodnie z Polską normą nr PN-C-94300-7 maksymalny okres przechowywania opon wynosi 36 miesięcy od daty produkcji. Gwarancja nie jest ważna na wyroby sprzedane po upływie tego okresu.

Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę lub wynikające z tego koszty.

Warunkami rozpatrzenia gwarancji są:
- zgłoszenie reklamacji w punkcie zakupu Wyrobu
- przedstawienie dowodu zakupu
- dostarczenie reklamowanego Wyrobu, a w przypadku Wyrobu dętkowego (lub używanego z dętką) - dostarczenie razem z nim dętki
- na żądanie przyjmującego reklamację lub Gwaranta - udostępnienie pojazdu do oceny stanu technicznego przez Gwaranta

Wszystkie powyższe warunki muszą być spełnione łącznie.

Reklamacje rozpatrywane są w terminie 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji.

Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nie uznaniu reklamacji, nie służy odwołanie. W przypadku uznania reklamacji dokonuje się wymiany Wyrobu na fabrycznie nowy. Niniejsza Gwarancja obowiązuje tylko na wyroby sprzedane użytkownikowi na terenie Polski.

*TWI - wskaźnik dopuszczalnego zużycia rzeźby bieżnika, umieszczony w sześciu miejscach na obwodzie opony (występy w rowkach bieżnika oznaczone na boku opony symbolem TWI), przeznaczony do wizualnej oceny zużycia opony.

Zużycie do wskaźnika TWI = zużycie co najmniej w jednym miejscu na obwodzie opony.


W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.