Michelin PRIMACY ALPIN A3 225/50R17 94 H *
PRODUCENT | |
MODEL | PRIMACY ALPIN A3 |
ROZMIAR | 225/50R17 |
SEZON | zimowe |
POJAZD | osobowe |
INDEKS PRĘDKOŚCI | H |
INDEKS NOŚNOŚCI | 94 |
Michelin Primacy Alpin A3 to wysokiej jakości opona zaliczana do klasy Premium (wysokiej). Producentem opony jest koncern Michelin, jeden z liderów branży. Opona została zaprojektowana przy użyciu najnowszych metod projektowania komputerowego. Zastosowanie wysokiej jakości komponentów pozwoliło stworzyć wysoce wytrzymały bieżnik odporny na odkształcenia uzyskujący znaczne przebiegi. Michelin Primacy Alpin A3 gwarantuje wysokie parametry trakcyjne niezależnie od warunków pogodowych.
Konstruktorzy zastosowali w oponie Michelin Primacy Alpin A3 szerokie kanały wzdłużne połączone z licznymi rowkami podłużnymi. Rzeźba gwarantuje szybkie odprowadzanie wody i błota pośniegowego spod powierzchni opony. Testy, jakim poddano oponę wykazały, że w porównaniu do poprzedniej generacji opon, bardziej odporna na zjawisko aqua i snowplaningu. Dla poprawy osiągów na śliskiej drodze w modelu Michelin Primacy Alpin A3 zastosowano aż o 27% większą liczbę nacięć lamelkowych. Wykonano je w technologii StabiliGrip. Polega ona na zastosowaniu dwóch rodzajów lamelek, które tworzą innowacyjną strukturę dostosowaną do każdych warunków atmosferycznych. Pierwszy typ lamelek ma falisty kształt na powierzchni, natomiast ich podstawa jest prosta. Jest to rozwiązanie o nazwie Variable Geometry. Ten rodzaj nacięć AM za zadanie stabilizować tor jazdy. Drugi typ lamel został wykonany w technologii Bi-Directional. Lamelki działają na dwa sposoby. Podczas hamowania wbijają się w podłoże, dzięki czemu samochód natychmiast staje w miejscu, natomiast podczas ruszania i przyśpieszania zapobiegają ślizganiu się kół w miejscu. Ponadto ułatwiają sterowanie pojazdem. Opona Michelin Primacy Alpin A3 została wykonana z nowoczesnej mieszanki gumowej, wysoce odpornej na działanie niskich temperaturę. Inżynierowie zrezygnowali ze szkodliwych olejów aromatycznych na rzecz naturalnego komponentu, jakim jest olej słonecznikowy. Ta technologia nosi nazwę Helio Compound. Mieszanka lepiej przylega do mokrej i śliskiej nawierzchni. Zachowuje odpowiednią elastyczność. Jest również odporna na ścieranie i uszkodzenia mechaniczne. Guma zmniejsza również opory toczenia. W porównaniu do poprzedniego modelu, opory są o 7% niższe.
Michelin Primacy Alpin A3 to produkt stworzony z myślą o samochodach klasy średniej i wyższej. Sprawdza się w rodzinnych kombi jak i w luksusowych limuzynach. Zalecana jest dla samochodów o znacznych mocach silnika. Opona jest wysoce wytrzymała i gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa. Niska ścieralność zapewnia odpowiednio wysokie przebiegi.
Michelin, Kormoran, Kleber, BFGoodrich
I. Przedmiotem gwarancji są opony marki BF Goodrich, Kleber, Kormoran, Michelin do samochodów osobowych i dostawczych, zwane dalej Wyrobami.
II. Firma MICHELIN, zwana dalej Gwarantem, gwarantuje, że Wyroby marki BF Goodrich, Kleber, Kormoran, Michelin są wolne od wad produkcyjnych i materiałowych.
III. Gwarancja obejmuje użytkowanie Wyrobu do zużycia oryginalnego bieżnika od wskaźnika TWI*, po osiągnięciu którego Wyrób uznany jest za zużyty.
IV. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI
IV. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI
Niniejszą gwarancją nie są objęte jakiekolwiek Wyroby naprawiane, bez względu na sposób i zakres naprawy oraz na osobę, która naprawiała Wyrób.
Niniejszą gwarancją nie są również objęte wyroby uszkodzone wskutek między innymi:
- nieprzestrzegania wymogów eksploatacyjnych dotyczących Wyrobów, określonych przez Gwaranta
- nieprawidłowego montażu lub demontażu
- nieprawidłowej eksploatacji wyrobu
- eksploatacji niezgodnie z przeznaczeniem, np. zamontowania Wyrobu na niewłaściwej albo uszkodzonej obręczy, zamontowania dętki lub ochraniacza, innych niż zalecane lub dopuszczalne przez Gwaranta
- złego stanu technicznego pojazdu, w tym nieprawidłowej geometrii zawieszenia, wadliwej zbieżności kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, hamulców, sprężyn albo innych elementów zawieszenia
- uszkodzeń mechanicznych, w tym spowodowanych uderzeniem barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni itp., przecięć czy przebić
- przeciążenia Wyrobu i eksploatacji na niewłaściwym ciśnieniu (za wysokim lub zbyt niskim)
- nieprawidłowego przechowywania Wyrobu, w tym nie zabezpieczenia go przed działaniem substancji żrących, ropopochodnych, ozonu oraz działaniem temperatur powodujących degradację gumy
- nieprawidłowego transportu Wyrobu przez Klienta
- nieprawidłowej techniki jazdy, a w szczególności gwałtownego hamowania, przyśpieszania i jazdy z zablokowanymi kołami
- wypadku drogowego
- umyślnego działania powodującego uszkodzenie Wyrobu
- działania ognia
- użycia Wyrobu w sporcie lub do współzawodnictwa mającego cechy współzawodnictwa sportowego
Zgodnie z Polską normą nr PN-C-94300-7 maksymalny okres przechowywania opon wynosi 36 miesięcy od daty produkcji. Gwarancja nie jest ważna na wyroby sprzedane po upływie tego okresu.
Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę lub wynikające z tego koszty.
Warunkami rozpatrzenia gwarancji są:
- zgłoszenie reklamacji w punkcie zakupu Wyrobu
- przedstawienie dowodu zakupu
- dostarczenie reklamowanego Wyrobu, a w przypadku Wyrobu dętkowego (lub używanego z dętką) - dostarczenie razem z nim dętki
- na żądanie przyjmującego reklamację lub Gwaranta - udostępnienie pojazdu do oceny stanu technicznego przez Gwaranta
Wszystkie powyższe warunki muszą być spełnione łącznie.
Reklamacje rozpatrywane są w terminie 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji.
Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nie uznaniu reklamacji, nie służy odwołanie. W przypadku uznania reklamacji dokonuje się wymiany Wyrobu na fabrycznie nowy. Niniejsza Gwarancja obowiązuje tylko na wyroby sprzedane użytkownikowi na terenie Polski.
*TWI - wskaźnik dopuszczalnego zużycia rzeźby bieżnika, umieszczony w sześciu miejscach na obwodzie opony (występy w rowkach bieżnika oznaczone na boku opony symbolem TWI), przeznaczony do wizualnej oceny zużycia opony.
Zużycie do wskaźnika TWI = zużycie co najmniej w jednym miejscu na obwodzie opony.