Michelin PRIMACY HP 225/55R16 95 Y AO
PRODUCENT | |
MODEL | PRIMACY HP |
ROZMIAR | 225/55R16 |
SEZON | letnie |
POJAZD | osobowe |
INDEKS PRĘDKOŚCI | Y |
INDEKS NOŚNOŚCI | 95 |
Opona Michelin Primacy HP jest jedną z wiodących opon w klasie Premium (wysokiej) i została zaprojektowana z myślą o sezonie letnim. Przy tworzeniu opony Michelin Primacy HP zwrócono uwagę na odpowiednią kontrolę jazdy, niezależnie od warunków. Opona Michelin Primacy HP wyróżnia się niskimi oporami toczenia oraz wysoką przyczepnością na mokrym i suchym podłożu. W porównaniu z modelami stworzonymi przez inne koncerny, opona Michelin Primacy HP wykazuje o wiele wyższy przebieg.
Inżynierowie koncernu Michelin zaprojektowali nową wersję Primacy uwzględniając standardy ASM (Architektura, Struktura, oraz Materiały). Ważne było także spożytkowanie każdego milimetra kwadratowego bieżnika. Opona Michelin Primacy HP wyróżnia się wśród konkurencyjnych modeli tej klasy znacznie wyższymi zdolnościami do odkształcania się, dzięki czemu uzyskano większą powierzchnię kontaktu bieżnika z podłożem. Opona Michelin Primacy HP charakteryzuje się idealną przyczepnością oraz krótszą drogą hamowania ( w odniesieniu do poprzedniej wersji odcinek zmniejszył się aż o 2 metry). Opona Michelin Primacy HP utrzymuje swoje parametry zarówno w suchych, jak i mokrych warunkach. Właściwości opony są zawarte głównie w architekturze bieżnika, która składa się z masywnych klocków połączonych mostkami. W oponie Michelin Primacy HP wykorzystano ich więcej, co powoduje lepszą sztywność opony i jednakowe rozłożenie siły nacisku na cały obszar bieżnika. W dodatku centralnie położone wzdłużne żebro cechuje się nacięciami, które zapewniają przyczepność także w czasie energicznej, szybkiej jazdy, na przykład wyprzedzania i nieprzewidzianych manewrów. Koncern Michelin zwrócił też uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w razie trudnych warunków pogodowych. Opona Michelin Primacy HP wykazuje powiększoną wytrzymałość na aquaplaning. Efektywne rozprzestrzenienie wody zapewniają umieszczone w bieżniku cztery wyjątkowe wzdłużne rowki. Oprócz architektury i struktury opony ważne są także tworzywa, z których jest wyprodukowana. W oponie Michelin Primacy HP użyto szczególnej mieszanki, będącej związkiem elastomera Michelin Elasto-Sport oraz substancji z dodatkiem krzemionki Full-Silica. Z tego względu opona Michelin Primacy HP wyróżnia się wśród pozostałych modeli konkurencyjnych klasy Premium o 25% wyższym przebiegiem.
Opona Michelin Primacy HP to zaprojektowany na sezon letni model wysokich osiągów. Stworzono ją specjalnie dla samochodów o wysokiej mocy i pojemności silnika. Stanowi doskonałe rozwiązanie do użytku na co dzień. Nie traci swoich właściwości pod wpływem dużych prędkości, gwarantując idealną przyczepność. Opona Michelin Primacy HP to model, który powinien odpowiadać także najwyższym wymaganiom posiadaczy samochodów.
Michelin, Kormoran, Kleber, BFGoodrich
I. Przedmiotem gwarancji są opony marki BF Goodrich, Kleber, Kormoran, Michelin do samochodów osobowych i dostawczych, zwane dalej Wyrobami.
II. Firma MICHELIN, zwana dalej Gwarantem, gwarantuje, że Wyroby marki BF Goodrich, Kleber, Kormoran, Michelin są wolne od wad produkcyjnych i materiałowych.
III. Gwarancja obejmuje użytkowanie Wyrobu do zużycia oryginalnego bieżnika od wskaźnika TWI*, po osiągnięciu którego Wyrób uznany jest za zużyty.
IV. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI
IV. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI
Niniejszą gwarancją nie są objęte jakiekolwiek Wyroby naprawiane, bez względu na sposób i zakres naprawy oraz na osobę, która naprawiała Wyrób.
Niniejszą gwarancją nie są również objęte wyroby uszkodzone wskutek między innymi:
- nieprzestrzegania wymogów eksploatacyjnych dotyczących Wyrobów, określonych przez Gwaranta
- nieprawidłowego montażu lub demontażu
- nieprawidłowej eksploatacji wyrobu
- eksploatacji niezgodnie z przeznaczeniem, np. zamontowania Wyrobu na niewłaściwej albo uszkodzonej obręczy, zamontowania dętki lub ochraniacza, innych niż zalecane lub dopuszczalne przez Gwaranta
- złego stanu technicznego pojazdu, w tym nieprawidłowej geometrii zawieszenia, wadliwej zbieżności kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, hamulców, sprężyn albo innych elementów zawieszenia
- uszkodzeń mechanicznych, w tym spowodowanych uderzeniem barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni itp., przecięć czy przebić
- przeciążenia Wyrobu i eksploatacji na niewłaściwym ciśnieniu (za wysokim lub zbyt niskim)
- nieprawidłowego przechowywania Wyrobu, w tym nie zabezpieczenia go przed działaniem substancji żrących, ropopochodnych, ozonu oraz działaniem temperatur powodujących degradację gumy
- nieprawidłowego transportu Wyrobu przez Klienta
- nieprawidłowej techniki jazdy, a w szczególności gwałtownego hamowania, przyśpieszania i jazdy z zablokowanymi kołami
- wypadku drogowego
- umyślnego działania powodującego uszkodzenie Wyrobu
- działania ognia
- użycia Wyrobu w sporcie lub do współzawodnictwa mającego cechy współzawodnictwa sportowego
Zgodnie z Polską normą nr PN-C-94300-7 maksymalny okres przechowywania opon wynosi 36 miesięcy od daty produkcji. Gwarancja nie jest ważna na wyroby sprzedane po upływie tego okresu.
Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę lub wynikające z tego koszty.
Warunkami rozpatrzenia gwarancji są:
- zgłoszenie reklamacji w punkcie zakupu Wyrobu
- przedstawienie dowodu zakupu
- dostarczenie reklamowanego Wyrobu, a w przypadku Wyrobu dętkowego (lub używanego z dętką) - dostarczenie razem z nim dętki
- na żądanie przyjmującego reklamację lub Gwaranta - udostępnienie pojazdu do oceny stanu technicznego przez Gwaranta
Wszystkie powyższe warunki muszą być spełnione łącznie.
Reklamacje rozpatrywane są w terminie 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji.
Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nie uznaniu reklamacji, nie służy odwołanie. W przypadku uznania reklamacji dokonuje się wymiany Wyrobu na fabrycznie nowy. Niniejsza Gwarancja obowiązuje tylko na wyroby sprzedane użytkownikowi na terenie Polski.
*TWI - wskaźnik dopuszczalnego zużycia rzeźby bieżnika, umieszczony w sześciu miejscach na obwodzie opony (występy w rowkach bieżnika oznaczone na boku opony symbolem TWI), przeznaczony do wizualnej oceny zużycia opony.
Zużycie do wskaźnika TWI = zużycie co najmniej w jednym miejscu na obwodzie opony.