Nokian zLine SUV 255/55R18 109 Y XL, ZR
PRODUCENT | |
MODEL | zLine SUV |
ROZMIAR | 255/55R18 |
SEZON | letnie |
POJAZD | 4x4 |
INDEKS PRĘDKOŚCI | Y |
INDEKS NOŚNOŚCI | 109 |
Typ: opony letnie.
Przeznaczenie: samochody typu SUV.
Charakterystyka: Opony letnie Nokian zLine SUV to nowoczesna propozycja dla samochodów sportowo-użytkowych, czyli dużych, mocnych i komfortowych. W tę charakterystykę wpisują się prezentowane opony.
To bardzo solidna konstrukcja, która zapewnia także wygodę i bezpieczeństwo podróżowania. Nokian zLine to opony o sportowej charakterystyce, które poprawiają precyzję prowadzenia pojazdu, są bardzo wytrzymałe i dają czystą przyjemność z jazdy. To szybkie i dokładne reakcje na ruchy kierownicą – także przy wysokich prędkościach.
Model został wyposażony w asymetryczny bieżnik (stabilność podczas szybkiej jazdy, odporność na aquaplaning) i wzmocnioną ścianę boczną (Aramid Sidewall Technology, ochrona przed przecięciami i innymi uszkodzeniami mechanicznymi). Nokian zLine SUV poradzą sobie w zmiennych i trudnych warunkach drogowych. To opony klasy premium, w którym zostały zastosowane najbardziej zaawansowane technologie.
Nokian
I. Producent gwarantuje nienaganną jakość opon NOKIAN i zapewnia bardzo dobre warunki trakcyjne przez czas użytkowania w okresie gwarancyjnym.
II. Okres gwarancji wynosi 36 miesięcy od daty zakupu, lecz nie dłużej niż 60 miesięcy od daty produkcji. Reklamacje należy składać w punkcie zakupu opon w terminie 14 dni od daty stwierdzenia wady wraz z dowodem zakupu. O ile wada opony jest widoczna tylko po napompowaniu reklamowaną oponę należy dostarczyć wraz z felgą, na której była eksploatowana. Gwarancja zgłoszona po terminie podlega odrzuceniu. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji, z wyjątkiem przypadków, gdy opona musi zostać zbadana w laboratorium producenta. W takim przypadku sprzedający poinformuje kupującego o przekazaniu opon do badania, co skutkować będzie wydłużeniem okresu załatwiania reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji sprzedawca poinformuje kupującego w terminie do 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji.
III. Gwarancją nie są objęte opony bez numeru DOT oraz w przypadku, gdy wady są skutkiem: nieprawidłowej techniki jazdy, nieprawidłowego przechowywania opony, nieprawidłowego montażu i demontażu opon, eksploatacji w sposób niezgodny z zaleceniami zdefiniowanymi na boku opony, uszkodzeń mechanicznych takich jak: przecięcie, przebicie, uszkodzenie w skutek uderzeń o przeszkodę, uszkodzenia celowego, trwałego uszkodzenia/zużycia w wyniku eksploatacji przy nieprawidłowej zbieżności kół, niewłaściwym ciśnieniu w oponie, uszkodzonych obręczach, hamulcach, wypadku drogowego, niewłaściwego zastosowania opony, zastosowania niewłaściwego rozmiaru dętki, uszkodzeń chemicznych, naprawiania opon, naturalnego procesu starzenia się gumy.
Gwarancja nie obejmuje również zużycia bieżnika poniżej głębokości TWI.
IV. Reklamacja zostanie uznana w każdym przypadku stwierdzenia wady fabrycznej (złe wykonawstwo, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne). W przypadku uznania reklamacji kupujący otrzymuje towar wolny od wad, o ile wada została zgłoszona w terminie do 2 lat od daty zakupu. W przypadku zgłoszenia wady w okresie powyżej dwóch lat od daty zakupu, kupujący otrzyma zwrot ceny nabycia pomniejszonej o kwotę stanowiącą koszt zużycia reklamowanych opon, bądź nowe opony, o ile kupujący jednocześnie dokona wpłaty kwoty odpowiadającej procentowemu kosztowi zużycia opony.
V. Stopień zużycia reklamowanej opony oblicza się poprzez pomiar pozostałej głębokości bieżnika reklamowanej opony i porównanie jej z głębokością bieżnika opony nowej według następującego wzoru:
100 [1-(aktualna głębokość rzeźby w mm)]
----------------------------------------
(głębokość rzeźby w nowej oponie w mm)%
Producent nie odpowiada za szkody, niedogodności oraz utracone korzyści, powstałe na skutek nie używania pojazdu w wyniku zasadnej reklamacji.