Toyo Proxes CF-1 205/55R16 91 V
PRODUCENT | |
MODEL | Proxes CF-1 |
ROZMIAR | 205/55R16 |
SEZON | letnie |
POJAZD | osobowe |
INDEKS PRĘDKOŚCI | V |
INDEKS NOŚNOŚCI | 91 |
Toyo Proxes CF-1to letnia opona średniej klasy wyróżniająca się asymetryczną rzeźbą bieżnika. Koncern Toyo to niezależny, azjatycki producent którego specjalnością jest produkowanie opon z segmentu Ultra High Performance. Opona Toyo Proxes CF-1 stworzona jest do szybkiej, agresywnej jazdy. Sprawdza się w każdych warunkach atmosferycznych. Zaletą tego modelu jest jego wysoka odporność na zużycie i wysoki komfort podróżowania.
Opona Toyo Proxes CF-1 to następca modelu ROADPRO R610. Inżynierowie firmy Toyo skutecznie poprawili właściwości trakcyjne w nowszej oponie. Bieżnik Toyo Proxes CF-1 składa się z nowoczesnej mieszanki gumowej, która została wzbogacona domieszką silki. Komponenty te są bardzo odporne na ścieranie, jak również nie tracą swoich właściwości w wysokich temperaturach. Dodatkowo, zastosowane materiały zwiększają przyczepność podczas jazdy na mokrej nawierzchni. Konstruktorzy opony Toyo Proxes CF-1 zastosowali w niej płaski profil. Dzięki temu uzyskano większą powierzchnię styku opony z podłożem. Zastosowane rozwiązanie konstrukcyjne zaowocowało równomiernym rozłożeniem nacisków na całej powierzchni opony. Dodatkowo bieżnik zużywa się jednolicie, a opona zachowuje swoje właściwości przez cały okres eksploatacji. Projektanci, chcąc zagwarantować wysoką wysoką stabilność trakcji, zastosowali układ bieżnika z dużymi, centralnymi blokami. Dzięki temu, poprawie uległa sterowalność pojazdów – ruchy kierownicy są przenoszone dużo dokładniej. Nacięcia lamelkowe, umieszczone na zewnętrznej części bieżnika, skracają drogę hamowania i poprawiają reakcję na gwałtowne ruszanie czy przyśpieszanie. Konstruktorzy opony Toyo Proxes CF-1dołożyli wszelkich starań, aby zminimalizować powstanie zjawiska aquaplaningu. Uzyskali to dzięki skorzystaniu z czterech, głębokich kanałów obwodowych, w których zastosowano strukturę „rowka w rowku”. Woda i błota są skutecznie usuwane poza powierzchnię styku opony z podłożem. Dodatkowym walorem tego modelu jest niski poziom hałasu. Specjalne zamknięte rowki w pasie barkowym gwarantują redukcję szumów i drgań, co skutkuje cichym i komfortowym podróżowaniem. Konstruktorzy firmy Toyo zadbali również o ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Stopka została wykonana w z mieszanki gumowej o wyjątkowej twardości. Zastosowano również dodatkowy ochraniacz felgi.
Opona Toyo Proxes CF-1 przeznaczona jest do samochodów osobowych średniej i wyższej klasy. Sprawdza się zarówno podczas jazdy w ruchu miejskim, jak i w trasie, gwarantując wysokie osiągi. Model Toyo Proxes CF-1 posiada bardzo efektowny design.
Toyo
I. Producent gwarantuje nienaganną jakość opon TOYO i zapewnia bardzo dobre warunki trakcyjne przez czas użytkowania w okresie gwarancyjnym.
II. Okres gwarancji wynosi 24 miesiące od daty zakupu, lecz nie dłużej niż 36 miesięcy od daty produkcji. Reklamacje należy składać w punkcie zakupu opon w terminie 14 dni od daty stwierdzenia wady wraz z dowodem zakupu. O ile wada opony jest widoczna tylko po napompowaniu reklamowaną oponę należy dostarczyć wraz z felgą, na której była eksploatowana. Gwarancja zgłoszona po terminie podlega odrzuceniu. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji, z wyjątkiem przypadków, gdy opona musi zostać zbadana w laboratorium producenta. W takim przypadku sprzedający poinformuje kupującego o przekazaniu opon do badania, co skutkować będzie wydłużeniem okresu załatwiania reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji sprzedawca poinformuje kupującego w terminie do 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji.
III. Gwarancją nie są objęte opony bez numeru DOT oraz w przypadku, gdy wady są skutkiem: nieprawidłowej techniki jazdy, nieprawidłowego przechowywania opony, nieprawidłowego montażu i demontażu opon, eksploatacji w sposób niezgodny z zaleceniami zdefiniowanymi na boku opony, uszkodzeń mechanicznych takich jak: przecięcie, przebicie, uszkodzenie w skutek uderzeń o przeszkodę, uszkodzenia celowego, trwałego uszkodzenia/zużycia w wyniku eksploatacji przy nieprawidłowej zbieżności kół, niewłaściwym ciśnieniu w oponie, uszkodzonych obręczach, hamulcach, wypadku drogowego, niewłaściwego zastosowania opony, zastosowania niewłaściwego rozmiaru dętki, uszkodzeń chemicznych, naprawiania opon, naturalnego procesu starzenia się gumy.
Gwarancja nie obejmuje również zużycia bieżnika poniżej głębokości TWI.
IV. Reklamacja zostanie uznana w każdym przypadku stwierdzenia wady fabrycznej (złe wykonawstwo, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne). W przypadku uznania reklamacji kupujący otrzymuje towar wolny od wad, o ile wada została zgłoszona w terminie do 2 lat od daty zakupu. W przypadku zgłoszenia wady w okresie powyżej dwóch lat od daty zakupu, kupujący otrzyma zwrot ceny nabycia pomniejszonej o kwotę stanowiącą koszt zużycia reklamowanych opon, bądź nowe opony, o ile kupujący jednocześnie dokona wpłaty kwoty odpowiadającej procentowemu kosztowi zużycia opony.
V. Stopień zużycia reklamowanej opony oblicza się poprzez pomiar pozostałej głębokości bieżnika reklamowanej opony i porównanie jej z głębokością bieżnika opony nowej według następującego wzoru:
100 [1-(aktualna głębokość rzeźby w mm)]
----------------------------------------
(głębokość rzeźby w nowej oponie w mm)%
Producent nie odpowiada za szkody, niedogodności oraz utracone korzyści, powstałe na skutek nie używania pojazdu w wyniku zasadnej reklamacji.