Testy opon całorocznych BFGoodrich All Terrain T/A KO
Producent | BFGoodrich |
Model | All Terrain T/A KO |
Sezon | Opony całoroczne |
BFGoodrich All Terrain T/A KO - ocena kierowców |
Ilość opinii: 119
|
Nosilem sie z zakupem BF lub Conti Cross AT. Ale wygrala dostepnosc BF no i cena tez bardziej atrakcyjna. A teraz wrazenia z jazdy. W terenie cudnie. Poniewaz nie jestem terenowym "profi" ale lubie przedzieranie sie niekoniecznie drogami to musze przyznac ze opona bardzo dobrze sobie radzi. I jak dla mnie jest okay. Poza tym czesto tez jezdze po miescie i tu tytowo terenowe opony bylyby dosc uciazliwe. A propos jazdy po miescie to opony sa nieco glosnie w zakresie 60 - 80 km/h. Wyzej juz jest cicho. Myslalem szczerze mowiac ze bedzie glosno. Przyjemnie mnie zaskoczyly. Nie mam problemow z jakimkolwiek biciem opony czy wibracjami na kierownicy. Kwestia dobrego wywazenia. Podsumowujac. To dobre opony, niezbyt drogie, takie w sam raz. Polecam BFGoodrich All Terrain.
użytkuje ów samochód wraz z oponami w skalistej norwegii - tak wiec klimat troche różni się od polskiego - oponki ogólnie "dają radę" poza paroma mankamentami: 1. na asfalcie przy predkościach 70 - 90 km/h (bo z takimi predkosciami sie poruszamy w Norwegii) strasznie przenoszą drgania (wywolane kostkami oraz bieznikiem) na CALE auto. 2. Na głębokim śniegu jak i głębokim błotku - nie dają rady w ogóle. Natomiastj jeżeli chodzi o prędkości to osobiście daję 5 z +em - jazda załadowanym autkiem powyżej 140 km/h (nawet w deszczu) to prawie przyjemność. Ogólnie oponka przeznaczona do lżejszych aut i raczej do poruszania się w bardzo słaby terenie a na asfalcie do jazdy ponad 90 km/h. Czy bym polecił? Tak.
Nie wierzcie w zapewnienia producenta i sprzedawcy, że to doskonała opona uniwersalna - w teren i na asfalt! W terenie owszem bez zarzutu, ale na asfalt nadaje się tylko na krótkie powolne przeloty. Opony powodują mocne bicie kierownicy (namocniejsze w zakresie 80 - 120) i drgania całego auta. Szybsza jazda na dalszej trasie praktycznie niemożliwa -totalny dyskomfort i obawa przed uszkodzeniem układu kierowniczego. Wielokrotne próby wyważenia nic nie dały, a serwisant BFGoodrich twierdzi, że to kwestia bieżnika terenowego i tak musi być. Kieruje do sprzedawcy, który rzekomo doradził mi złe opony. Zdecydowanie odradzam jako oponę uniwersalną!
Opona jako terenowa na asfalt bardzo dobra, bez porównania z klockami. Pewne prowadzenie i hamowanie, Trochę głośna jak i sam samochód. W terenie podmokłym, na piachu jak i na zaoranej roli ciągnie bez problemu. W dużym błocie ściąga na boki, sama wybiera tor i kręcenie kierownicą na nic się zda, gdy chciałem wyjechać z głębszych kolein, to przy skręconych kołach i tak jechałem prosto, aż się skończyły koleiny, ale ja chciałem pojechać gdzie indzie, tu już trzeba M/Teki. Ale najważniejsze że opona ciągnie i jestem z nich zadowolony. Wydaje mi się że ma spore opory toczenia, choć wcale nie widać na nich zużycia.
Samochód kupiłem z oponami - wyglądały na nowe. Przejechałem na nich około 30 kkm i jeszcze wystarczy na 10 kkm. To mój pierwszy samochód terenowy więc opinia może nie być miarodajna ale mam porównanie do MT które założyłem 3 kkm temu (AT robią za zimówki choć są do tego celu takie sobie, MT za letnie i na rajdy). AT w miarę ciche, odporne na przecięcie (felgi pokrzywiłem a opony całe), długodystansowe ale nadają się max na szutrowe drogi, potrafią się zakleić na małej glinie i zupełnie nie dają się wyważyć - ciężarki do 0,5kg nie pomagają... Jak się skończą to raczej wypróbuję inne.
super opony, ciche na asflacie, po przejechaniu 20 tys wyglad bieznika jak nowy, swietna opona w lekki teren jak i na asfalt, bok opony idealnie chroni alufelgi, moze troche sliskie na mokrym i sniegu ale przecież to opona uniwersalna a w tej klasie raczej trudno pogodzic jazde w terenie na asfalcie + zima. Jezdziłem na oponach AT scorpionach i w zimie było bardzo zle, za ta cene najlepsze uniwersalne opony teren szosa, kupiłem je po zapoznaniu sie z opiniami i warto było
Opony A/T w pełni zasługuja na miano opon najwyższej klasy za rozsądne pieniądze, jeżdżąc na tym rodzaju i rozmiarze ogumienia od dłuższego czasu, ponownie zdecydowałem sie na zakup tego samego modelu i rozmiaru, a to może świadczyć o wysokiej mojej ocenie jako użytkownika, i to nie tylko na nawierzchniach utwardzonych ale równiez w cięższym terenie. opona rewelacyjna i jedyna obawa jaką mam to aby tylko producent nie zaprzestał jej wytwarzania.
Kupiłem te opony już drugi raz (do drugiego auta). Główny ich atut to przystępna cena i długi okres użytkowania. Trochę głośne na asfalcie, ale w terenie sprawdzają się bez zarzutu. Jestem leśnikiem i używam ich w naprawdę ciężkich warunkach. Inne - typowo terenowe są wręcz niebezpieczne (twarde!) zimą na asfalcie, a czasami trzeba i po takich drogach jeździć:). Te opony to zdrowy kompromis między "traktorami" a "szosówkami".
Na silnie zabłoconej drodze polnej zachowuje się dobrze. Gdy podłoże zaczyna być grząskie pojawia się silna tendencja do uslizgu bocznego. Dobrze spisuje sie na podjazdach i zjazdach pokonywanyhc na wprost. Dobrze trzyma się na śniegu i mokrej trawie. Słabo trzyma się na oblodzonej powierzchni. Jedna z czterech opon kiepsko trzyma ciśnienie. Generalnie godna polecenia.
Opona warta swojej ceny - godna polecenia /nie testowana w warunkach ekstremalnych !/ ale w normalnym terenie poprawna, w miescie zupełnie dobra. Wręcz idealny kompromis (ze wskazaniem jednak na miasto)...
tak jak w opisie, opona 50/50 teren/miasto. trzeba zaznaczyć, że lekki teren, na rajdy, głęboki piach, kleiste błoto - słaba. ale nie tego się od niej oczekuje. codzienne poruszanie się po mieście, dojazd słabą dróżką do domu, przejażdżka po lesie - jak najbardziej. Na rajdy niestety trzeba kupić MT-ka :) Pozdrawiam
Rewelacyjna oponka, praktycznie niezniszczalna! Doskonala jako kompromis pomiedzy jazda po asfalcie na oponach typu LT a jazda terenowa na oponach MT! Bardzo ciche na czarnym! zima sprawuja sie idealnie! same superlatywy - ale o tej oponie nie mozna powiedziec nic zlego:-) goraco polecam!
Rok użytkowania, opona się sprawdziła. Jeżdżę na niej latem i zimą, na mokrym asfalcie dosyć łatwo wpaść w poślizg dlatego trzeba brać poprawkę, ale kto posiada "terenówkę" dobrze o tym wie. W mojej opinii rewelacyjna kompromis miedzy oponą terenową a szosową. Jedyna wada to zapychanie się bieżnika na błocie.
Pracuje w Lasach Państwowych, dzięki tym oponom mam komfort jazdy całkowity. Mogę zapomnieć co to błoto, piach, górka, dołek! Problem to ubity śnieg - tu pojawia się nadsterowność. Opon nie zmieniam na "zimówki"- bo gdzie są w Polsce zimy do takich opon? Polecam BEGoodrich - nie oszukują!
Dopiero od niedawna na nich jeżdżę ale w stosunku do poprzednich-Dunlop Qualifier TG20 to niebo a ziemia, trzymają się asfaltu, także mokrego!, a i w lekkim terenie są całkem dzielne. Jeśli jednak muszę powalczyć z prawdziwym terenem lub ciężką zimą to i tak zakładam "traktory".
doskonała opona na dalekie podróże po bezdrożach, ale z nastawieniem na suche podłoże, daje sobie radę lepiej niż MT na piachu, skłach, szutrach i asfalcie, w błocie wiadomo... nie, ale na taką ewentualność można zabrać dobre łańcuchy, jak tak robię, nawet na Syberii.
Bardzo dobre opony uniwersalne, swietnie sie sprawuja w zimie na glebokim sniegu, gorzej na lodzie i zmrozonym asfalcie. Jak na uniwersalne opony rewelacja w terenie, na drodze jest ok, ogolnie rzecz biorac swietny kompromis miedzy droga i terenem.
Bardzo fajne opony, optymalny wskaźnik cena/jakość.
świetna opona z niższej półki. Cicha i dobra w teren, pod warunkiem, że nie będzie tam głębokiego, gęstego błota. Wtedy szybko się zakleja. W innym terenie i w zimie sprawuje się świetnie. Po tym dystansie praktycznie wygląda idealnie.
Znakomita opona do uzytkowania mieszanego - i asfalt i teren. Na asfalcie zachowuje sie jak zwykla opona szosowa, a w terenie niewiele ustepuje bieznikowi MT. Duzo lepsza od MT na sniegu.
Jestem bardzo zadowolony z tych oponek, wcześniej były Pirelki Scorpiony ST - jest spora widoczna i odczuwalna różnica, te nie hałasują, trzymają drogi, nie jeden powie "takie w TerranO"
Super opony do terenu. Dawały radę nawet w błocie i glinie. W 100% polecam dla każdego kto lubi wjechać tam gdzie inni nie dadzą rady:) Jedyną wadą to to, że są głośne na asfalcie...
poruszam praktycznie w ciężkim terenie-błoto, piasek, wydmy, lasy praktycznie 24g/h muszę powiedzieć posiadamy także skorpiony A/T lle te nadają się na wyjazd na działkę
Oponki dobrze spisujące się na asfalcie, ciche i dobrze trzymające się na asfalcie. Niestety opony nie nadają się do w cięższym terenie słabo czyści się bieznik,
jestem leśniczym i gnębię je w ciężkim terenie 3 sezon. trawersy, glina, piachy. sprawują się idealnie. robiłem trasy i jest ok. polecam z czystym sumieniem.