Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.
Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.
UWAGA UWAGA UWAGA. To juz druga moja opinia na temat tych opon (pierwsza znikla, nie wiedziec czemu!!!). "Krotko" i na temat: przyczepnosc rzeczywiscie rewelacyjna jak na opone za ta cene, zadziwiajaco dobra na mokrej nawierzchni, fakt sa ciche ale zauwazylem jak inni uzytkownicy ze wraz z przebiegiem sa bardziej halasliwe, auto sie dobrze prowadzi, opory toczenia male ale... no wlasnie ale, mialem te same problemy ze sciaganiem na jedna strone i podobnie jak u innych ustapily po pewnym przebiegu ale kolejne ale, spotkalem sie z opinia o slabym kordzie (boki - miekka guma) i o wibracjach na kole kierowniczym i w aucie, jednym slowem te opony bija i nie da sie z tym nic zrobic. Cos za cos dobra przyczepnosc widocznie jest okupiona tym mankamentem (nalezy pamietac ze to nie sa jakies markowe opony za kosmiczna cene). Reklamowalem te opony, reklamacja dotyczyla 4 opon, po niespelna 4!!! miesiacach dostalem opony z powrotem 2stare i 2nowe (niby te z przodu byly do wymiany) i co??? i po przejechaniu okolo 300-500km znowu jest to samo!!! przejezdzilem sezon i ponownie je teraz na zime reklamuje rzadajac zwrotu kasy lub wymiany (z doplata) na inne opon. Posumowujac: czytajac opinie na temat tych opon i z wlasnych doswiadczen - jakosc wykonania tych opon nie jest najwyzszych lotow, zdarzaja sie buble, i przede wszystkim nie polecam do aut ciezszych (np. felicja diesel) bo niezaprzeczalnie maja slaby kord i beda bic promieniowo, drgania i wibracje w aucie gwarantowane a na dluzsza mete to jest strasznie meczace ,nie mowiac o destrukcyjnym wplywie na podzespoly jezdne, prosze przeczytac uwaznie pozostale opinie, te opony sprawdzja sie tylko w malych lekkich autach!!! a szkoda bo naprawde rewelacyjnie trzymaja sie drgoi lepiej od innchy nawet duzo drozszych. Dla wyjasnnien dodam ze caly uklad jezdny byl sprawadzany (nawet w ASO) i jest ok, dowodem tego ze te wibracje i dgrania to wina opon jest to ze po zmianie na zimowki jest wszystko ok, nie opmoglo nawet zmiana felg. No i sprawa rekalmacji tych opon - prosze mi zaufac to nie takie proste, gwarancja to prawie fikcja !!!
Opona kiepska. Szybko się ściera, przez pierwszy rok użytkowania nie można zbytnio jej niczego zarzucić poza tym, że samochód w zakrętach przy szybiej jeździe się uślizguje i oczywiście kiepsko zachowuje się na mokrej nawierzchni, czasami nawet na suchej łąpią poślizg. Po roku zaczynają być głośne, bieżnik ściera się w oczach, pojawia się bicie na kierownicy (wyważeniem opon nie można tego zlikwidować, również przekładając opony na rózne kombinacje - to nic nie daje!), ale za te pieniądze nie ma się co dziwić dlatego warto dołożyć trochę więcej i kupić coś lepszego! I proszę nie patrzeć na długi okres gwarancyjny (4 lata), bo i tak producent nie wymieni państwu opon jak będzie coś z nimi nie tak. Sam miałem taką sytuację. Wziąłem pisemne ośwadczenie od wulkanizatora który stwierdził że bicie na kierownicy spowodowane jest porozchodzeniem się konstrukcji siatki w oponie. Czym szybciej jechałem, tym bardziej kierownica drgała. Złożyłem reklamację podpierając się oświadczeniem wulkanizatora, a w odpowiedzi dostałem że to moja wina, że to ja niewłaściwie używałem opony.
Jestem zawiedziony (chociaż czego można oczekiwać po taniej oponie), tym bardziej, że przeczytałem wcześniejsze, pozytywne oceny. Opona dobra tylko do bardzo spokojnej, emeryckiej jazdy. Miękka jak plastelina: na przedniej osi - auto skręca z opóźnieniem i robi się niebezpiecznie podsterowne, na tylnej osi - w koleinach tył zaczyna "myszkować", w zakręcie nie wiadomo czy tył nie wyprzedzi przodu (to wszystko na suchej nawierzchni). Nadmienię, że mam wymieniony komplet amortyzatorów i ustawioną geometrię, żadnych luzów w zawieszeniu, auto jest bezwypadkowe. Wcześniej miałem Micheliny MXT i pomijając zachowanie na mokrym to w porównaniu z tymi "gumkami" to była rewelacja, podobnie jak zimówki, które mam obecnie (Dunlop WinterSport) - po zmianie zimowych na letnie daytony stwierdziłem, że coś jest nie tak - na zimowych auto idzie jak po szynach, żadnych nieprzewidywalnych reakcji, po prostu miód. Na daytonach koszmar - to jakieś pier... "plastusie" a nie opony. Jedyny plus, to że są w miarę ciche. Sumując - ODRADZAM ZAKUP, sam więcej już ich nie kupię. Właściwie powinni wycofać te plastusie ze sprzedaży (ze względów bezpieczeństwa). P.S. Co do ocen pozytywnych to sądzę, że przedmówcy nie mieli okazji pojeźdzć na "normalnych" oponach. Pozdrawiam
A wiec: po przesiadce z Dębicy Vivo przyjajmniej mi się już ręce nie pocą gdy muszę ostrzej zahamować na mokrym kiedy np. jadąc 80 km/h nagle widze ze czerwone sie przede mną zapala... kiedyś bym jechał na czerwonym i to nie z wyboru:) a tak luzik. Poza tym wreszcie mozna szybciej spod świateł na mokrym ruszyć - na debicach "mieliłem" na początku w miejscu. najwiekszy plus jaki zauwazyłem - na debicach - pedał w descie, szum w uszach, auto myszkuje a na liczniku minimalnie wiecej jak 150 km/h, teraz pedał deska, auto jedzie prosto a licznik prawie 170 km/h! Jakim sposobem to nie wiem - ale jest szybciej! co do śniegu - zimówki to nie są, acz dość sprawie idzie na nich jechać. W porównaniu do Vivo podobnie jak na mokrym - przynajmniej wyrażnie "ciągną". Jeden minus - tylne zawieszenie pomimo idealnego dobrania ciśnienai w oponach jest wyrażnie twardsze, na tzw. "tarce" czuć że tylna belka wpada w drzenie - a amortyzatory mam nowe. Datąd nie rozgryzłem co może być jeszce nie tak. Pod koniec zjechanych Dębic było wszystko ok, teraz troszke się tym denerwuje. Ogółnie - zapłaciłem za Daytony 100 zł sztuka. W tej cenie super zakup. Choć jakbym kupował teraz polecam BF Goodrich Touring - też jechałem i minimalnie chyba lepiej.
Nikomu nie polecam zakupu tych opon. Tragedia finansowa, po jednym sezonie przebieg 15000 km stan bieżnika 6 - 7 mm niestety zauważyłem ząbkowanie. Jazda na takich oponach to makabra. W aucie hałas nie do wytrzymania. Jednym słowem szkoda pieniędzy. Kupiłem sobie opony Michelin. Już po pierwszej jeżdzie różnica jest kosmiczna, opony przede wszyskim ciche i bardzo dobrze trzymają się jezdni. Uczciwie wszystkich przestrzegam. Jest to pewien podstęp, bo po pierwszym montażu i eksplatacji wygląda wszystko ok. Dopiero przebieg około 10000 km powstaje ząbkowanie opon. Chcę zapewnić wątpiących w ich jakość, że samochód technicznie mam sprawny w 100%. Stracilem trochę pieniędzy na sprawdzenie stanu amortyzatorów, zawieszenia, zbieżności itp. Niemałe kłopoty mieli mechanicy i właściele warsztów wymiany opon z określeniem co może być przyczyną ząbkowania opon. Dopiero mój znajomy, który pracuje w branży oponiarskiej od wielu lat, powiedział mi, że to opony tak wyglądają po krótkiej eksploatacji.
Rewelacyjna przyczepność zwłaszcza na mokrym! Najlepsza opona produkowana w kraju (Debice, Kormorany, itd. bez szans) no a przy tej cenie to bezkonkurencyjna wogóle. Nawet na chrpopwatym, mokrym asfalcie zachowuje się stabilnie. Miałem takie zdarzenie: Deszcz, nienajlepszy asfalt, kręta droga i kilka ciasnych zakrętów na zmianę prawo, lewo. Opony: Dayton-przód, Dębica-tył, i kombinacja zakręrów gdzie przód lubi tracić przyczepność (wiem z doswiadczenia) - i tu zaskpczenie - przód sie trzyma, a tył ucieka!!! by nie wylądować na lewej barierce zerwałem przyczepność przodu by obrucić auto o 180*, po tym manewrze przód załapał przyczepność, ale tył - NIE!!! konieczna powtórka manewru i po kolejnych 180* samochód zatrzymany. Po tym doświadczeniu Dębica(a była nowa - kupiona z autem) wylądowała w koszu. Natomiast Daytony POLECAM - z czystym sumieniem moge powiedzieć, że są rewelacyjne (jeszcze nie wiem jak ścieralność, ale przy tej cenie, komforcie i przyczepności watro na nich jeżdzić).
Czytajac poprzednie opinie zaczynam sie mocno zastanawiac czy to aby te same opony! Ja nie moge powiedziec nic zlego na ich temat. Poprzednio bylem w posiadaniu opon z "drugiej reki". Pomimo ladnego wygladu niestety nie moglem nic dobrego o nich powiedziec. Daytony kupilem nowe a skusila mnie ich cena. Po zalozeniu auto zaczelo jezdzic zupelnie inaczej. Nie mialem z nimi zadnych problemow. Jezdzi sie na nich pewnie i pewnie sie na nich hamuje - czego nie moglem powiedziec o poprzednich. Zachowanie na mokrej nawierzchni - po prostu rewelacja! Auto nawet przy znacznej predkosci pokonywalo ostre i mokre zakrety bardzo pewnie. Czy bym kupil je raz jeszcze? - tak. Mi osobiscie sprawialy duza frajde z podrozowania przede wszystkim ich pewne zachowanie na mokrej nawierzchni. Nigdy nie mialem z nimi takich problemow jak opisali to inni uzytkownicy.
Kupiłem te opony tylko dlatego, że były tanie i nie "zawiodłem się". Jedyne co mogę powiedzieć pozytywnego - mają umiarkowany poziom hałasu. Negatywy - bardzo miękkie boki (przynajmniej w moim rozmiarze), ponieważ Nubira nie jest wzorem pewności prowadzenia efekt łaczny jest fatalny - samochód pływa, w zakręty strach wchodzić. Hamowanie na suchym jest słabe, na mokrym wolałem nie szaleć, ale odprowadzanie wody jest słabiutkie. Poprzednio miałem Fuldy Carat Attiro i był to w porównaniu do Daytonów totalny kosmos. Miałem nadzieję, że przy wszystkich wadach okażą się odporne na ścieranie, ale i tu się zawiodłem. Podsumowując: opona zdecydowanie nie godna polecenia dla osób nirmalne jeżdżących. Dziadek - kapelusznik ewentualnie może zaryzykować.
Opona dla wymagających. Niska cena może sugerować, że jest to kawałek gumy z naciętą scyzorykiem namiastką bieżnika, jednak po piętnastu tysiącach kilometrów mogę powiedzieć, że lepszej opony do cienkiego nie da rady kupić w tej cenie. Na suchym opona lgnie do podłoża jak żadna inna, na mokrym pozwala podczas hamowania ominąć przeszkodę. Jest niewiarygodnie cicha i trwała! Polecam wszystkim, którzy z braku funduszy nie mogą pozwolić sobie na wytryski technologiczne, które często okażą sie dużo gorsze niż D100. W tym roku nie zmieniałem opon na zimowe (brak keszu) i miałem okazję sprawdzić jak ta opona zachowuje się na śniegu i lodzie. Kopny śnieg - jakotako, ubity - łomatko, lód - kopcie mi grób. Na pozostałe trzy pory roku guma lepsza niż Durex. :)
Opony mam założone na sporwadzonym aucie z niemiec. Opony nowe i wyprodukowane w Germanii. Mają bardzo dobre odprowadzanie wody i są znakomite na duże kałuże. Na suchej jednak nawierzchni charakteryzują się słabym trzymaniem (może mała powierzchnia dolegania). Już przy ruszaniu łatwo utracić przyczepność. Ale dla typowego użytkownika bardzo dobre bo trzymanie na mokrym i suchm podobne, więc nic nie zaskoczy. Na zime kompletnie się nie nadają. bieżnik typowo aquaplaningowy powoduje że nawet trudno z miejsca ruszyć mimo że opona prawie nowa. Typowo letnie, dla typowego kierowcy. ps. a Pan es30 nauczył by się obsługiwać komputer, bo powstawiał w miejsce zachowania na śniegu i lodzie najlepszą ocene tak jakby to była opona zimowa
Opona nadajaca sie z pewnoscia do malych aut. W TramPolo spisywala sie swietnie. Komplet 4 opon zostal zalozony w listopadzie. Zime przejezdzilem na tychze oponach i byle zaskoczony sila ciagu na sniegu. Niejednokrotnie lepiej im szlo, niz niektorym zimowkom, Ale tylko pierwszej zimy, jak byly nowe. Sucha nawierzchnia - zachowanie idealne, mokra - troche gorzej, ale wciaz bardzo dobrze. Troche miekkie, tym nie mniej to powoduje niezla przyczepnosc na suchym i zima. Uwaga - gwaltowne (z zablokowaniem kol) hamowanie z duzej predkosci nie jest wskazane - po kilkunastu metrach zaczynaja "plynac" + smrod spalonej gumy. Wyglad calkiem fajny, dobry komfort jazdy i... cicho... Lubia piszczec;)
To jest opona do bardzo spokojnej jazdy. Dość cicha, w miarę dobra na mokrym (ale bez rewelacji). Podstawowa wada to bardzo miękkie boki, przy szybszym wejściu w zakręt mocno się odkształca co się wyraźnie czuje. Tak więc - do samochodów miejskich może być, ale jak ktoś lub zaszaleć to niech zapomni. Ja jej więcej nie kupię (mimo niskiej ceny) bo zdarza mi się jeździć szybciej niż 120 a wtedy wykonanie np. manweru szybkiej zmiany pasa na tych oponach grozi śmiercią lub kalectwem. Scieralność - jestem bardzo rozczarowany. Wg mnie jeśli opona nie zapewnia super trakcji powinna być przynajmniej trwała. Jest trochę lepiej niż na Fuldach, których poprzednio używałem, ale za słabo.
Na początku było pięknie: cicho, dobre trzymanie w każdych warunkach... Ale to by było zbyt piękne za takie pieniądze. Po przejechaniu około 2500 km pojawiły się dziwne wibracje. W mieście jeszcze do zniesienia, ale w trasie po prostu męczące. Myślałem, że odpadł ciężarek ale wulkanizator wrzucił koło na wyważarkę i okazało się, że opona bije w pionie, co kwalifikuje ją do reklamacji. Dodam tylko, że przesadnie ostrożnie przejeżdżałem przez wszelkie nierówności, więc przyczyną musiał być słaby kord. W przyszłości kupię raczej jakieś bardziej firmowe oponki (te nawet nie wiadomo gdzie są produkowane, bo podobno w Poznaniu a napisane mają na boku made in Italy)
Te opony są do niczego. Przy hamowaniu na suchym łapią poślizgi, a na mokrej nawierzchni lepiej nie mówić. Do tego po jakiś 30000 pojawiły się drgania na kierownicy, a poza tym bieżnik bardzo szybko się ściera przy spokojnej jeździe. Po jednym sezonie użytkowania nie było prawie połowy bieżnika. Poprostu totalny niewypał. Nikomu ich nie polecam, ja osobiście bardzo żałuję że je kupiłem, jedyny argument jaki mnie przekonał do ich kupna to tylko cena, naprawdę lepiej dołożyć parę złotych i kupić coś lepszego. Na takim badziewiu nigdy jeszcze nie jeździłem, nie mam pojęcia skąd te opony mają takie wysokie noty od innych użytkowników!!!!!!!!!!
Założyłem tylko na przód. Tył mam nadal navigatora. Co do ścieralności i zimy to nie wiem, za krótko jeżdżę ale zauważyłem to co dwóch innych użytkowników - ściąga odrobinę na lewo i w dodatku nie zawsze !! ( wybieram różne odcinki dróg ktorymi jeżdżę od dawna i wiem, że na poprzednich oponach auto szło tam jak po sznurku ). pojechałem na zbieżność ale nie widzę zdecydowanej poprawy. to delikatne ściąganie nie jest męczące i nie występuje odrazu po puszczeniu kierownicy(w ogóle nie odczuwalne jak trzymam kółko ). Zdecydowanie lepsze od dębicy navigatora na lato, pod każdym względem. Poza tym ciche, odpowiednio miękkie, lekko się kręci.
Witam, Opony Dayton mimo dobrych parametrach jezdnych jak i na suchej tak i na mokrej nawierzchni (oczywiście biorąc pod uwagę cenę). Mają pewną ukrytą wadę! Moje (i jak się doczytałem nie tylko) opony po trzech sezonach (teraz czwarty) przejechane ok 45 tyś km stały się głośne oraz sprawa która je absolutnie wyklucza - drgania na kierownicy, które w Moim przypadku definitywnie wskazują na opony. Kilkakrotne wyważanie, zamiana przód i tył oraz przegląd zawieszenia i ustawianie zbieżności. Nie pomogło - zmiana opon problemu nie ma! Niestety mimo iż mają jeszcze dopuszczalny bieżnik, opony do wyrzucenia. Spróbuje jeszcze reklamować!
Kupiłem te opony po namowach na tej stronie ale się strasznie zawiodłem. Miełem wcześniej na przodzie opony zimowe tej firmy były ok! no i pomyślałem skoro tak to kupię D100. Po zmianie przodu na D100 na tył passio poprzednio były na przodzie, zamochód ostro ściąga w lewo. Zamian opony lewej na prawą nic nie daje ściąga dalej. Na zbieżność nic nie wykazało, kontrola hamulców i OK, ciśnienie ok. W końcu kazałem zamienić koła tylna z passio na przód a te na tył, i samochód jak zaczarowany jedzie prost że wogule można nie trzymać kierownicy. Zdecydowanie odradzam. Nawet nie ma gdzie reklamować wszyscy odsyłają do innych.
Rewelacyjna opna za te pieniądze. Użytkuje je już drugi sezon i jeszcz mnie nie zawiodły. Jako największą zaletę tych opon uważam wyzaźnie wyczówalny moment jazdy na krawędzi przyczepności. Rewelacyjna przyczepnośc na mokrym asfalcie nawet podczas ulewnego deszczu. Jadąc w ulewie z prędkością 100-110km/h pewnie trzymają się asfaltu nawet w koleinach, powyżej tej prędkości przyczepnośc maleje. Opona zdecydowanie lepsza od wielu droższych markowych i do tego niska cena. Z czystym sumieniam moge powiedzieć, że jest to najlepsza opona produkowana w Polsce - lepsza nawet od wielu zachodnich.
Jak za tą cenę to naprawdę porządne opony. Trochę głośne, ale dobrze trzymają na mokrej nawierzchni i w zakrętach. ścieralność: hmm... sam nie wiem, raczej niewielka, ale to zależy od techniki jazdy i stanu technicznego zawieszenia oraz dbania o ten stan techniczny (np. zbieżność i geometria) i ciśnienie w oponach! Ja podczas dotychczasowej eksploatacji się na nich jeszcze nie zawiodłem a zdarzało sie często że nawet przy bardzo szybko pokonywanych łukach bardzo ładnie trzymały i dawały poczucie bezpieczestwa, czego nie mogę powiedzieć np. o BF Goodrich. Polecam.
Opona niezbyt droga ale o dobrych właściwosciach.Raz napewno uratowały mnie z poważnych opałów, miałem ostre hamowanie na zakręcie, zapiszczały ale utrzymały mnie Doczepić sie można do tego , że lubią zabuksować na mokrej nawierzchni. Wodę lubią zdecydowanie mniej niz słońce. Jak ktoś lubi jeździć ostro po mokrej nawierzchni to odradzam, ale do umiarkowanie szybkiej jazdy są OK. W lato przejechałem nią ok 10 000 przez kawałek Europy i nie mam negatywnych uwag. Zużycia bieżnika nie widać, jak nowe. Polecam ,gdy nie ma kasy na droższe markowe opony.
Zdecydowałem się na nie po przeczytaniu pochlebnych komentarzy w internecie (i dobrych wrażeniach z jazdy na zimowych oponach tego producenta) i gorszego błędu nie mogłem popełnić. Po jednym sezonie opony nadają się już chyba tylko do wyrzucenia. Ponadto opony strasznie ślizgają się na mokrej powierzchni, a już szczególnie na mokrym piasku który zalega na drodze. Jeździ się jak na lodowisku. O mało nie miałem kilka razy przez nie stłuczki, ratując sie zjazdem na pobocze. Zdecydowanie odradzam wszystkim potencjalnym kupującym. Lepiej już kupić Dębicę.
Opony do cięższych pojazdów średniej klasy nie nadają się. Po roku eksploatacji opony "ułożyły się" do pojazdu. Gdy zmieniłem zimówki na letnie i zamieniłem przód z tyłem (po tej samej stronie oczywiście) auto zaczęło ściągać. Pomogło tylko wrócenie do pierwszej wersji założenia opon. Takie rewelacje fundował stomil 20 lat temu! Na zimowych nokianach robię takie eksperymenty i nic się nie dzieje. Poza tym są dość głośne i dość szybko niknie bieżnik. Prowadzenie pojazdu jest niezłe, zarówno w deszczu jak i na suchym. Nie polecam tych opon:(
Moja ocena jest suma odczuc z jazdy na tych oponach przez trzech kierowcow. Opony jak prawie kazde dobrze zachowuja sie na suchym asfalcie dobra reakcja na skret i dobra przyczepnosc i sa w miare ciche ale na mokrym to trzeba po prostu uwazac i zachowywac bezpieczna odleglosc od innych pojazdow bo o wypadek bardzo latwo. Jestem kierowca zawodowym i zjezdzilem juz pare opon na roznych autach i o roznych rozmiarach i osobiscie polecam takie oponki: firestony590 lub T200 no i super gumy takie jak ContiEcocontact3 choc drogie ale bezstresowe.
Zdecydowanie odradzam kupna tych opon. Zachowanie na mokrym można porównać do jazdy po żwirze na normalnych oponach. Opony po 37000 km praktycznie wydarte, z czego jedna i o tylna łysa! Dodam, że zawieszenie samochodu w 100 % sprawne. Na początku ciche teraz wyją. Nie wiem jaką tam zastosowano mieszankę. Opona nawet w ciepły dzień nie piszczy mimo poślizgu kół. W podobnej cenie można kupić barum brillantis a to już zupełnie co innego. Przejechałem na takich ponad 40000 km i naprawdę rewelacja we wszystkich warunkach.
Mialem debice cos okropnego szybko parciala, odmawiala wspolpracy z moim czolgiem polonezem. Zakupilem Daytony po namowie kolegi. Cena niewiele wyzsza od debicy. Jestem zadowolony po mim przebiegu na oponach nie widac zuzycia, jazda szybka. Na suchym rewelacja, mokre rewelacja, zakrety lepi sie jak mucha do lepu, brak mozliwosci by opona ta zapiszczala na zakrecie czy rudzaniu z miejsca. Jestem bardzo zadowolony nie wiem jak inne rozmiary opon tej firmy ale 13 sa super!!!! Naprawde polecam. Wrazie pomocy prosze pisac na sirk69@wp.pl