Testy opon letnich Dunlop SP QuattroMaxx
Producent | Dunlop |
Model | SP QuattroMaxx |
Sezon | Opony letnie |
Dunlop SP QuattroMaxx - ocena kierowców |
Ilość opinii: 13
|
Producent | Dunlop |
Model | SP QuattroMaxx |
Sezon | Opony letnie |
Dunlop SP QuattroMaxx - ocena kierowców |
Ilość opinii: 13
|
Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.
Opony bardzo ładnie prezentują się na samochodzie. Są bardzo ciche, mają dość twardy korpus ale przez to bardzo dobrze i pewnie prowadzi się samochód.
Polecam te opony dla wszystkich, którzy dbają o bezpieczeństwo oraz czerpią satysfakcję z jazdy samochodem.
Jest ok
od wiosny zrobione z 20000 km jak na razie ok
Mocna opona o dobrej przyczepności, ale nie jest trwała
Auto na tych oponach dobrze się prowadzi na krętej drodze.
Bardzo szybkie zużycie - myślę ze dwa sezony i potrzebny będzie nowy komplet.
Opony o ładnym wyglądzie, jednocześnie szybkie i trzymające się drogi
Po pierwsze oceniam oponję jako szosową a nie do jazdy terenowej bo jest to opona szosowa UHP I tylko I wyłącznie. Po drugie wybrałem styl jazdy spokojny bo nie jeżdżę agresywnie ale gdyby była opcja to jeżdżę ofensywnie ale z głową. Po trzecie mam podrasowany silnik o mocy znacznie przeywższającej nominalną samochodu seryjnego. Opinia. Jedna z lepszych opon jakie miałem do tego stopnia, że jeżdżę już na drugim komplecie. Głośność I trwałość są dla mnie wtórne ale są to też najcichsze opony jakie miałem do tej pory (przedtem przeważnie Goodyear F1 GSD3). Trwałość OK ale nie rewelacyjna ale coś za coś. Pokonywanie poprzednich nieróności głośne I słabe. Poza tym rewelacyjne trzymanie I hamowanie na mokrej I suchej nawierzchni tak podczas jazdy na wprost jak I na zakrętach. Świetna dynamika poprzeczna. Perfekcyjny aquaplaning. Pierwsze 2500km eksperymentowałem z ciśnieniem bo opona była za miękka jak na moje potrzeby I wymagała wstępnego napinania podczas wchodzenia w zakręty. Po tygodniach prób jeżdzę na 0.5atm więcej z przodu I 0.4atm z tyłu (4x4) I choc komfort jest lekko obniżony to pewność prowadzenia I parametry szosowe wzrosły istotnie. Śmiem twierdzić, że opona nie dla każdego ale dla tych co doceniają F1 GSD3, Potenza z serii R01 to będzie super ciekawa alternatywa dla dużych I mocnych aut. A poza tym 'desing' sygnowany przez Pininfarinę niczego sobie. Do terenu opona się nie nadaje (no chyba, że lekki szuter na podjęździe) I nawet jej wygląd I konstrukcja sugerują, że to nie jest opona do offroadu. Do takiego zakładam inne opony.
Same opony sprawiają pozytywne wrażenie, dość przewidywalne na drodze, względnie ciche nawet przy dużych prędkościach. Swoją negatywną opinię formułuję z uwagi na fakt, iż w nabytym przeze mnie komplecie dwie opony są najprawdopodobniej źle odlane, co powoduje nieustanne wibracje samochodu. Trudno mi ocenić, czy jest to zwykły niefart, czy też większość opon tej marki dotyczy wspomniany przeze mnie problem.
Opony z pierwszego montażu. Po dystansie niecałych 25 tys. km idą do wymiany. Opony są praktycznie całkowicie zużyte i na dodatek się mocno z ząbkowały. Serwis Audi po konsultacji z działem reklamacji firmy Dunlop, odpowiedział, że na reklamację nie ma szans. Dodam, że samochód jest z napędem Quatro i skrzynią automatyczną DSG. Więc na agresywną jazdę nie ma szans. Tak więc nigdy więcej opon firmy Dunlop.
Kupiłem te opony razem z kompletem zimowych opon Dunlop i tu Opony Dunlop SP QuattroMaxx to po prostu jakieś nieporozumienie, hałas w aucie premium już od prędkości 50kmh jest nie do zniesienia, 4 nowe opony hałasują po równo jak w tirze tak, że nie da się nawet normalnie rozmawiać - od 10 lat użytkuję wyłącznie Dunlop i z czymś takim się nie spotkałem
Dużo cichsze, zwłaszcza przy prędkościach około 100-120 km/h