Testy opon letnich Dunlop SP Sport 01

Dunlop
Producent Dunlop
Model SP Sport 01
Sezon Opony letnie
Dunlop SP Sport 01 -
ocena kierowców
5/6

Ilość opinii: 1570

Opinie o oponie Dunlop SP Sport 01

Paleta

Powracam z komentarzem. Kupując te opony na wiosnę, przesiadłem się z ConiPremium Contact. Conti były dla mnie idealne. Ponieważ model ten był już dość przestarzały, postanowiłem spróbować czegoś innego. Poczytałem trochę testów i wpadła mi w oko opona Dunlop SP Sport 01. Porównując obie opony zauważyłem dziwną sytuację. Opona Conti lepiej trzymała przy skręcie w prawo a Dunlop w lewo! Dotyczy to oczywiście prędkości pow. 60 km/h przy wchodzeniu w dość ostry zakręt. Pomimo tego ogólnie mogę powiedzieć, że opona bardzo dobrze trzyma się drogi. Na suchej nawierzchi jest bardzo dobra. Mpje opony posiadają indeks prędkości H - do 210 km/h, ale jadąc pomiędzy Hanoverem a Berlinem pędziłem z większą prędkością i nic złego z oponkami się nie działo. Ogólnie rzecz biorąc, na nawierzchni suchej minimalnie lepsza była opona Conti, ponieważ pow. prędkości 130 km/h jadąc łukiem, opona Dunlop ma skłonności do lekkiego bujania. Zachowuje się tak, jakby asfalt był rozgrzany, a opona lekko w nim grzęzła. To jest jedyny minus w przypadku nawierzchni suchej. Nawierzchnia mokra. Jadąc z prędkością 140-150 km/h na dobrej drodze nie odczuwa się najmniejszych problemów. Podobnie jest w przypadku kolein z wodą oraz kałuż, gdzie przy rozsądnej prędkości, kierowca nie ma prawa odczuć czegokolwiek. Hamowanie na mokrej: 4+. Komfort jazdy/hałas: 6+. Opona jest dużo lepsza od Conti w tym względzie. Nie złychać jej prawie wcale, tłumi dziury lepiej niż Conti. Ogólnie jest extra. ścieralność: największy minus. Opona jest wykonana z bardzo dobrych mieszanek kauczuku, przez co ma bardzo dobre właściwości jezdne, co nie idzie w parze ze ścieralnością. Ale coś za coś. Zdecydowanie polecam tę oponę. Ogólnie oceniam ją na bardzo dobrą. Ktokolwiek ją zakupi, napewno się nie zawiedzie. Tym bardziej, że cena nie jest z kosmosu.

CALVIN

Witam,właśnie zdejmuję te oponki na zimówki. To jużich drugi i ostatni sezon.Bieżnik jest o ciut (poniżej 1mm) od minimalnego ale dystans i styl jazdy mówi swoje (bez przegięć oczywiście ze stylem jazdy...). Opona wysłużyła swoje i uratowała mnie z niejednej sytuacji. świetne trzymanie na suchym i mokrym również w zakrętach. Gorzej z ostrym hamowaniem na mokrym. Zauważyłem, że opona"lubi"gdy hamowanie stopniować-czasem wystarczy na moment ją zablokować (nawet z ABS) aby wydłużyć drogę hamowania-jeśli tylko"zacząć" delkikatniej i za chwilę"przycisnąć"mocniej - pięknie oczy wychodzą do przodu ;) Muszę napisać jeszcze tendencję do ząbkowania na tylnej osi (proszę mi wierzyć, że to nie geometria-nie chcę robić wywodów jak to sprawdziłem). Może to wina auta i akurat tego typu opon (kolega z identycznym autem i oponami stwierdza to samo) ale rada jest taka-zamieniać często tył i przód zanim zaczniemy czuć i słyszeć ząbkowanie- czyli jak dla mnie co 2 mies. zamiana i jest ok. Opona po ok. 20-25 tys. km zrobiła się głośniejesza ale nie jest źle. Opona daje mniej komfortu niż inne opony (przypuszczam, że chodzi o "twardsze" ścianki i przez to mniej pomaga tłumić - z kolei jest to zaletą na zakrętach) ale to też kwestia zawieszenia, które w Astrze kombi nie jest dobrze zestrojone na 1 czy 2 os. obciązenia. Poza tym dla mnie bardziej liczy się bezpieczeństwo, które ta opona napewno daje! Napisałem w rubryce "ponowny zakup", że nie wiem gdyż na wiosnę może będzie już jej następczyni...

bartek

Zakupilem ta opony jesienia zeszlego roku do tej pory przejechalem na niej 9000 km a zauwazylem co nastepuje: jest to jedna z najcichszych opon jakie mialem, na gladkim asfalcie jest calkowicie nieslyszalna wynika to rowniez z nie najszerszego rozmiaru ktory posiadam, tak czy inaczej wielki plus za komfort! Na suchej nawierzchni opona jest bardzo przewidywalna nie zdarzaja sie nagle uslizgi, przy hamowaniu doslownie wgryza sie w asfalt, jedyny minus jaki zauwazylem to w szybko pokonywanych dlugich zakretach moze przeszkadzac bujanie (co wynika z profilu 65 - na pewno nie jest to wada opony a brak sportowego charakteru dla tego typu rozmiaru). Zachowanie na mokrym rowniez jest bardzo pewne, mam nadzieje, ze tak pozostanie przez caly czas uzytkowania. Jezeli chodzi o scieralnosc to po 9000 k jakie na nich przejechalem, ubylo ~ 2 mm zwazywszy na duzo tras gorskich na "szorstkim" asfalcie wydaje mi sie przyzwoity wynik (zywotnosc opony oceniam na 40000 km dla mojego stylu jazdy). O sniegu czy lodzie nie bede pisal. podsumowujac opona godna polecenia, na niskim profilu moze pokazac sportowy pazur, natomiast w standartowym rozmiarze jest to bezpieczny polykacz kilometrow! Polecam z cala odpowiedzialnoscia za swoje slowa. pozdrawiam

Gawel

Opony jak na swoją cenę przeciętne. Ale to nie jest najważniejsze. Po przejechaniu ok 15 tys km zaczeło w samochodzie być głośno, myślałem że jakieś łożysko mi "wyje", wizyta w autoryzowanym serwisie i okazuje się że łożysko i całe zawieszenie jest ok. Założyli inne nowe opony i okazuję że cisza. Czyli oponki mają defekt. Mam opinię serwisu, na piśmie wiec oponki do reklamacji, pan tam stwierdził że fakt są "wyząbkowane". A w odpowiedzi napisali że opony nie mają żadnej wady, tylko auto jest temu winne bo może za lekkie i wtedy jest taki objaw. Tylko że instrukcji użytkowania samochodu nikt nie pisze że trzeba wozić w bagażniku worka ziemniaków lub teściowej. Reklamacji nie uwzględnili, oczywiście przy zakupie opon też nikt nie powiedział że Primera jest za lekka do tych opon, a tak nawiasem to ciekawe jak ktoś je założy np. do Punto!? to co wtedy, przejedzie chyba tylko z 5 tys i do. śmieci? Dodam że na zimówkach firmy na M... przejechałem 60 tys i żadnych hałasów. A bieżnik jest głebszy niż w Danlopach po 15 tys. Jadę kupić nowe ale Dunlopa, ominę z daleka i wszystkim odradzam a po sądach nie mam czasu ich ciągać. Jak czyatłem w Auto świecie nie jest to problem Dunlopa ale i inych firm należących do tego koncernu.

Robal

Bardzo dobre opony. Jakiś czas temu wpakowałem się w niezabezpieczoną dziure na drodze. Pogiałem felge, wahacz, a oponie nic sie nie stało nigdzie jej nie wybrzuszyło. Jednym słowem są bardzo odporne, predzej zawieszenie sobie rozwalisz niz zrobisz krzywde tej oponie. Zaznaczyłem, że jezdze szybko i agresywnie co nie znaczy, ze pale gume na kazdym skrzyzowaniu. Powiedzmy tak: jezdze szybko, pokonuje zakrety z wyzsza predkoscia niz inni kierowcy ("Bereciki"), ostro hamuje, ale staram sie zeby nie piszczały za czesto. Po prostu jak każdy lubie czasem zaszalec. Opony sa godne polecenia. prowadzac auto na tych oponach czujesz samochod. Wiesz czy to juz koniec ich mozliwosci czy mozna jeszcze troszeczke depnac. Granica ta jest płynna i czujesz moment w którym cos sie zaczyna dziac i wiesz ze juz dosc, bo za chwile bedzie dzwon, pewnie na drozszych jest jeszcze lepiej, ale za te pieniadze... Co do mokrej nawierzchni to jest juz troche gorzej tez wiadomo co sie dzieje gdy jest po prostu mokro, ale jak wskoczy sie w głebsza kaluze to potrafi niezle szarpnac. Chociaz to i tak lepsze niz poleciec na tej kaluzy i wmontowac sie w drzewo. Polecam te opone jest warta swojej ceny i tyle.

Tomasz

Bardzo mieszane uczucie co do tych oponek... Na suchej nawierzchni sprawuja sie niezle. Na mokrej sytuacja jest juz nieco gorsza. Co prawda dzieki dobremu odprowadzaniu swietnie zabezpieczaja przed aquaplanningiem, jednak przy ruszaniu i hamowaniu na mokrej nawierzchni, z wlaczonym abs i esp, kola sie niemilosiernie slizgaja. Kompletnie nie nadaja sie do ciezszych aut. Nie trzymaja samochodu w zakretach. Na pierwszym lepszym rondzie, przy predkosc 40 km/h opony... piszcza! A teraz najlepsze... po przejechaniu 14000km z bieznika praktycznie nic nie zostalo! Poniewaz auto ma przedni naped 3-krotnie musialem przekladac przod na tyl aby zachowac w samochodzie stosunkowa rowna scieralnosc bieznika. Jak sie okazuje, opony te produkowane w fabryce na Wegrzech zbudowane sa ze zbyt delkatnej i miekkiej mieszanki. Dlatego tez ich scieralnosc mozna porownac z gumka do mazania... Niestety Dunlop ma zbyt wiele zgloszen na temat tych opon i nie przyjmuje ich na gwarancji, dlatego osoby z podobnym problemem musza ze smutkiem sie z tym pogodzic. Przy zakupie duzych opon do wiekszego auta za cene 2400zl za komplet, jak w przypadku tych opon, niestety nie moge ich nikomu polecic.

tomac

Na śniegu i lodzie - tragedia (wiem że to opona letnia, ale zdarzają się opony letnie, które trzymają o wiele lepiej). Należy zmienić na zimówki zanim spadnie pierwszy śnieg - inaczej będą problemy z dojechaniem do wulkanizatora. Na suchej nawierzchni - OK. Natomiast na mokrej źle się zachowuje, jeśli są na jezdni malowane pasy lub fragmenty łatane innym asfaltem (auto ma tendencję do wykonania drobnego "skoku w bok", gdy najedzie jednym kołem np. na mokry malowany pas lub na łatę z innego asfaltu). Z plusów - opony są ciche, na komfort jazdy nie narzekałem. Wyglądu nie oceniam - kwestia gustu, oporów toczenia nie mam jak sprawdzić. Natomiast olbrzymim minusem dla mnie jest ścieralność. Po dwóch sezonach opony są praktycznie do wyrzucenia (dla porównania - mam zimowe Firestony FW930 na których jeżdżę już 6 sezon i jeszcze mają niezły bieżnik, a te letnie Dunlopy po 2 sezonach są do niczego). Mam auto z dużym silnikiem, ale jeżdżę spokojnie. Jeśli ktoś jeździłby ostrzej - może ujawniłyby się jakieś plusy tych opon usprawiedliwiające ich ścieralność. Jednak przy spokojnej jeździe (jak moja) tych opon zdecydowanie nie polecam - jest to wyrzucanie pieniędzy.

miki

Opony założone na Opel Astra Kombi 1.6.16V. przejechane jakieś 50.000 km i jeszcze około 10.000 tys zrobię. od początku opony świetnie się zachowywały na suchym - ale to nic nadzwyczajnego, natomiast na mokrym - to już wyczyn. W zasadzie nie zdarzył mi się chyba ani jeden uślizg boczny w łuku na mokrym, przy wjeżdżaniu w koleiny z wodą czuć wyhamowanie, ale aquaplaningu brak, hamowanie na mokrym też bardzo dobre, teraz dopiero po 50.000 km przebiegu przy hamowaniu na mokrym załącza się ABS. Aha i dodam tylko że może nie jeżdżę jak Sebastian Loeb ale też nie jak emeryt, przeważnie od 90 km/h wzwyż. Na śniegu, lodzie i błocie pośniegowym nie dają rady, no ale to opony letnie. Na zimę trzeba zimówki mieć. Ostatnio rozglądam się za nowymi oponami bo te 10000 to szybko zleci i coś trzeba będzie zmienić. Myślałem o Michelinkach Energy saver ale znajomy je ma i pozwolił trochę je potestować. W porównaniu do Dunlopów to wypadają strasznie cienko, przynajmniej na mokrej nawierzchni. O innych oponach trochę poczytałem opinii i wiem jedno - kupuję Dunlopy SP SPORT po raz drugi. POLECAM.

paleta

Poprzednie moje opony Conti Premium Contact były genialne. Punkt odniesienia jest więc wymagający. Moim zdaniem, obie opony bardzo dobrze trzymają się drogi przy umiarkowanych prędkościach. Jeśli jednak ktoś jeździ z prędkościami pow. 120 km/h po krętych drogach, to opona ta nie jest godna polecenia! Samochód za bardzo pływa po drodze. Dziwne, ponieważ jest dużo słabsza od Conti przy skręcie w prawom, natomiast podobnie, lub nieco lepiej zachowuje się podczas skrętu w lewo. Cały czas sprawa dotyczy wchodzenia w zakręt z większą prędkością. Przy prędkości poniżej 80 km/h, oponka jest rewelacyjna. Na wodzie Conti była już słaba, ponieważ bieżnik był za płytki. Po wymianie, odczułem wielką poprawę przyczepności. Ogólnie na mokrej pow. SP SPORT 01 zachowuje się jak najbardziej pozytywnie. Hałas opony jest niższy niż w przypadku Conti, ale nic dziwnego. Opony kierunkowe mają taką właśnie charakterystykę. Nie mogę jeszcze ocenić ścieralności, ponieważ jak narazie przejechałem za krótki dystans, aby stwierdzić cokolwiek. Jednakże, wróce do oceny po przejechaniu dystansu 30 000km.

rafaellop

Niedrogie jak na te możliwości. Rozważałem SP9000, ale postawiłem na SP01 i nie żałuję. Przede wszystkim mocna środkowa część pozwala na pozbycie się torque streer w FWD z dużą mocą na przedniej osi (mam 230KM). Na suchym asfalcie bardzo dobrze trzyma aczkolwiek przy bardzo ostrej eksploatacji zakrętowej ;) ścierają się zewnętrzne krawędzie dość szybko. Pozostała część bieżnika ma niską śćieralność. Są to najcichsze opony jakie miałem w samochodzie. Z wyglądu takie sobie, ale jak dla mnie wygląd ma średnie znaczenie. Opona ma poprawiać kontrolę, bezpieczeństwo aktywne. Mam index W, ale jeszcze nie miałem okazji jechać więcej niż 220km/h. Do tej prędkości opona nadal cicha! Na mokrym trzymają bardzo dobrze, ale to musi być ulewa. Jeśli mamy doczynienia z lekko pokropioną ulicą, to niestety jest tendencja do delikatnego wyjeżdżania z zakrętu, aczkolwiek pojawia się to bardzo późno w porównaniu do innych opon. W przypadku dużej ulewy i kałuż opona spisuje się znakomicie. Gorąco polecam! To jest świetna opona za umiarkowaną cenę.

shaggy

opona dobra ale tylko na jeden sezon. powiem szczerze że spodziewałem się czegoś lepszego. ale do konkretów. opony póki nowe zachowują się bardzo dobrze zarówno na suchej jak i mokrej powierzchni, trzymanie na zakrętach całkiem niezłe. niestety bieznik znika w oka mgnieniu. na pełnym biezniku udało mi się przejechac zaledwie 12000 - 13000 km jest to dla mnie wynik fatalny. kolejnym problemem jest to że gdy oponka dojedzie do połowy bieznika to opony te przestaja być już bezpieczne. mianowicie, na suchej nawierzchni jeszcz trzymają ale niech tylko popada i każdy ostrzejszy zakręt nie sposób pokonać z większą prędkości naprawde należy bardzo uważać. co do hałasu i oporów to nie mam żadnych zastrzeżeń przez cały okres eksploatacji prawidłowe. podsumowując opony dobre na jeden góra dwa sezony. póki nowe wszystko ok ale potem fatalne. aha zapomniał bym dodać opona strasznie twarda nadaje się do sportowych aut. do limuzyn odradzam i to bardzo. zawieszenie dostaje. ogólnie nie polecem.

mareczek

W miare cicha i komfortowa, dobra na suchym, trzyma w zakretach - to jedyne zalety tej opony. Stanowczo przereklamowana. Guma jest za miekka - chyba ze ktos lubi popiszczec jak na wiejskich dyskotekach. Na mokrej nawierzchni wrecz tragicznie hamowanie - zapominalskim nie radze w ostatniej chwili skrecac i hamowac - sunie sie wtedy w nieznanym kierunku. Opona plywa w koleinach i w moim odczuciu bardziej plywaja lewe opony- udoskonalenie w postaci "lopatek wodnych" sprawdza sie w prawych oponach, w lewych natomiast lopatki sa odwrocone i woda jest wpychana ku srodkowi opony powodujac dalsza utrate przyczepnosci. I jeszcze jedna powazna wada dwie opony juz zdolalem rozpruc na studzienkach i kraweznikach - nie wiem moze to wina rozmiaru i indeksow, w kazdym badz razie nawet nie myslcie o zalozeniu rozmiaru 195/60R15 88H do samochodu klasy sredniej. Suma sumarum moje stare, sparciale i lyse unyroyale byly trwalsze i lepiej sie zachowywaly na mokrym. Pozdrawiam i zycze udanych zakupow

Piasek

Założyłem te opony i pojechałem na Mazury na weekend. Praktycznie cały czas lało także miałem okazję sprawdzić je w naprawdę ciężkich warunkach drogowych i są po prostu świetne. Momentami jechałem nawet 170 km/h po mokrej nawierzchni i auto bez problemów zmieniało pasy ruchu. Żadnego pływania, żadnego znoszenia o czym świadczy brak ingerencji ESP, pełna kontrola. Hamowanie na mokrym - po prostu rewelacja. Można praktycznie wcisnąć pedał w podłogę i auto błyskawicznie zwalnia, ABS zaczął ingerować dopiero poniżej 40 km/h. Rewelacja. Na poprzednich oponach hamując na mokrej nawierzchni załączał się praktycznie przy każdej prędkości. Poza tym opona nie gwiżdże, nie buczy i nie wydaje żadnych innych nieprzyjemnych dźwięków. Po prostu kawał dobrej gumy. Myślę że przy tak mocnym silniku, na osi napędzanej wytrzymają spokojnie 50 - 60 tyś km co jest wynikiem naprawdę dobrym. Polecam.

MStary

Nie mam nic do zarzucenia tym oponom. Bardzo dobra przyczepność na suchym asfalcie, niewiele gorsza na mokrej. Hałas poniżej poziomu szumu powietrza (niesłyszalny wewnątrz samochodu). Sądząc po dotychczasowym tempie zużycia powinny wystarczyć jeszcze na co najmniej 30 tys. km. Mają dobry wygląd i są stosunkowo niedrogie w porównaniu do innych markowych opon (254 zł/szt z przesyłką w 2008 r.) Przejeździłem na nich również zimę. Niestety na śniegu i lodzie skuteczność przyspieszania i hamowania mocno ograniczona (zwłaszcza z ABS). Łatwo ugrzęznąć na nieodśnieżonym parkingu lub przed garażem. No ale to opony typowo letnie. Opory toczenia zadowalająco niskie - przy ekonomicznym stylu jazdy na 60 litrach ON udaje mi się latem przejeździć nawet 1000 km (Mondeo 2003 TDCI 2.0 130KM), czyli zużycie paliwa można ograniczyć do 6L/100km. Jak dotąd jestem z nich zadowolony.

Roberto

Kupiłem te opony wraz z nowym Audi A3. Powiem że nie da się jeźdźić na tym no może tylko prosto i do 100km/h. W oponach występuje coś dziwnego że na łukach wyrzuca tył auta na zewnątrz. Jeszcze gorsza sytuacja przy prędkościach powyżej 160km/h. Auto staje się niestabilne odczucie takie jak by wiał wiatr chociaż wcale go nie ma. Po dwu miesięcznym użytkowaniu wymieniłem na zimówki michałki i zaraz powrót do normalności. Wreszcie samochód zachowuje się poprawnie zarówno na łukach jak i przy większych prędkościach. Kolejną wiosnę powitam też na michałkach Primancy HP. Nigdy więcej dunlop ani nic co jest z tej grupy szczególnie z napisem made in Poland. Drugi raz zawiodłem się na dunlop-ach, za drugim razem z przymusu- zakup auta ze standardowym ogumieniem.Nie polecam a wręcz odradzam. Tylko Michelin!!!!!!!!!!!(tylko made in Germany)

Marcin 30 Lbn

Witam przejechałem cały ubiegły sezon na tych oponach i jestem z nich bardzo zadowolony. Opony sa sztywne (goodyeary, klebery były bardziej miekkie) nie sa to opony bardzo ciche. Na suchym prowadzą sie bardzo dobrze precyzyjnie i pewnie hamowanie tez ok (abs prawie sie nie włącza), na mokrym jest tez dobrze uwazac trzeba tylko przy hamowaniu tutaj juz abs daje o sobie znac. Szczerze jestem z nich zadowolony i najlepsze z dotychczasowych na których jezdziłem (michelin xh1, kleber viaxer, goodyear gt, goodyear nct5, barum), aha opony trzeba wczesnie zmieniac, jesienia zero przyszepnosci na sniegu i pozno wiosna. Jezeli ktos jezdzi normalnie, nie podrywa dziewczyn na pisk opon to beda sluzyc jakis czas. polecam. W rozmiarze 185/60/14 lepsze w testach adac byly GD hydragripy, Nokiany NRHi, Pirelli P6 oraz conti eco 3

ROBERT

kupuję opony tylko w firmie oponeo.pl s.a, mam już od nich 3 komplety letnich i 2 zimowych. świetny kontakt, szybka i fachowa obsługa, równie ekspresowa dostawa, towar zawsze najwyższej jakości zgodny z opisem na stronie www. jeżeli chodzi o opony super bardzo polecam! miałem niemiłe spotkanie z wysepką, uderzyłem w jej krawężnik z prędkością ok 70 km/h. rant felgi aluminiowej został lekko zagięty a na oponie nie ma nawet najmniejszego śladu uszkodzenia! jest naprawdę bardzo wytrzymała świetnie zachowuje się przy dużych prędkościach zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni, jazda w deszczu nie sprawia najmniejszych kłopotów świetnie odprowadza wodę, głębokie kałuże nie stanowią problemu! ostatnio kupiłem komplet identycznych opon do drugiego samochodu. jeszcze raz gorąco polecam !!!

Łukasz

Witam! Opony kupiłem dość niedawno, chciałem nabyć inne z firmy na G... ale szybko mi to odradzono i chyba wiem dlaczego, później miałem okazje porównać... nie istotne. Co do opony to nie będe powtarzał opini innych użytkowników na suchej nawierzchi, jest ona bardzo dobra po prostu, jadąc nią po łukach można się świetnie bawic, 160 na zakręcie nie stanowi dla niej problemu. Ale nie o tym chciałem mówić, chciałem zwrócić uwage na jej właściwości na mokrej nawierzchni. Ja uważam że jest bezkonkurencyjna w tym przedziale cenowym, kiedyś musiałem się bardzo śpieszyć do Łodzi (320 km od domu) i jadąc w deszczu dojechalem w 3h10m, opona mimo deszczu do 160 prowadzi się idealnie później też ale czuje się że już więcej nie wolno... polecam opone z czystym serduchem!

Mariusz szoja

Kupiłem sobie opony sp 01 i co po jednym sezonie uzytkowania w serwisie opon stwierdzono pęknięcie nici opony od strony wewnetrznej po stronie kierowcy. Opona poszła do reklamacji i co - stwierdzono ze wina użytkownika - uszkodzenie mechaniczne i nie uznano reklamacji. Po 3 mies. zobaczyłem następne wybulenie w oponie i co juz nie reklamowałem bo stwiedziłem ze i tak powiedzą ze wina uzytkownika i co druga opona z pięknym bieżnikiem prawie nic nie startym do kosza. Takze jestem przed zakupem opon zimowych i letnich. Wiem ze opona to jedyne połączenie kierowcy z droga i nie można szukac tanich opon. DUNLOP nie nalezy do najtanszych ale do najgorszych na pewno no i serwis... Odradzam wszystkim - dwie opony w jednym sezonie to dużo.

roberto

właśnie odebrałem z reklamacji - oczywiście odrzucona. Opony wedle opinii ekspertów z Danlop - wyniki przeprowadzonych badań mieszczą się w dopuszczalnych limitach, co wyklucza możliwość powodowania przez przedmiotowe opony zakłóceń w czasie jazdy. powodem reklamcji było nadmierne prawostronne zużycie rzeźby bieżnika (osiągneło wskaźnik dopuszczalny, przy czym pozostała część opony była nieznacznie zużyta). Hałas jaki powodują w/w opony dyskwalifikuje je do dalszego użytkowania, po prostu sie nie da mimo szczerych chęci. Nadmieniam że zbieżnośc auta była sprawdzana a opony zimowe nie wykazały żadnego nienaturalnego zużycia. Auto było eksploatowane w jednakowy sposób. podsumowanie. opony z przebiegiem 20000 nadają sie tylko i wyłącznie na złom.

Piotr

Opony doskonale odprowadzaja wode przy przejazdach przez glebokie kaluze, badz przy jezdzie w ulewnym deszczu (testowalem podczas ulewy na Zakopiance). Zadziwiajaco ciche. Zachowanie na suchej nawierzchni jak najbardziej OK, choc nalezy brac pod uwage klase samochodu (kompakt) i moc zaledwie 100KM - prawie kazda opona zatem bedzie oferowac wystarczajaca trakcje. Natomiast jesli chodzi o zachowanie w warunkach deszczowych widze drastyczna roznice do fabrycznych Bridgestone'ow B391 (na korzysc Dunlopa). Polecam ze wzgledu na atrakcyjny stosunek cena/jakosc (zamierzam rowniez kupic zimowe Dunlopy SP Winter Sport 3D). Obiektywne testy opon w warunkach "laboratoryjnych" prezentuja niemiecki ADAC i szwajcarski TCS, warto tam zajrzec przed kupnem.

Paweł

Tym oponom ufałem (3 komplety na różnych autach) do momentu, gdy wymieniłem rok temu 2 zużyte na nowe. Te nowe to były właśnie made in Slovenia- nigdy więcej!!!, nie polecam!!! Wybulwiło mi jedną w dwóch miejscach w czasie jazdy, bez najechania na dziurę. Odgłos jakby głuchy metaliczny łomot w zawieszeniu. Po ściągnięciu i oglądnięciu obu opon okazało się, że wyglądają gorzej niż pozostałe dwie starsze o dwa sezony ale made in Germany. Tzn guma wokół lamelek spękana, krawędzie lamelek poszczerbane i na asfalcie chuczały gorzej od zimówek. Z reklamacji nici. No nawet gdybym się zgodził na najechanie na coś wcześniej, to ten wygląd po 1,5 sezonu używania (19 tys przebiegu) to inna guma inna jakość. Sprzedawca powinien o tym informować.

Cmilq

Jeżeli chodzi o mnie to Dunlop SP SPORT 01 to jedna z lepszych gum na których udało mi się do tej pory poruszać. Byłem z nich niesamowicie zadowolony do momentu zużycia się opon w 50 -60 %. W miarę zużycia robiły się w odczuciu coraz twardsze i zdecydowanie gorzej zaczęły zachowywać się na wodzie, gdzie wcześniej czuło się jakby samochód był przyklejony do drogi, ale to zjawisko zdaje się być normalnym - przynajmniej dla mnie. Co prawda 80% czasu samochodu używam w warunkach miejskich, jednak czasem jadę na dłuższy wypad (tzw. trasę). Rewelacyjnie jeździło mi się na tych oponach na autostradach, nawet przy 160 - 200 km/h nie dobijał się do moich uszu uciążliwy szum, śmiało mogę napisać, że SP 01 są ciche. Nie mam zastrzeżeń.

Justyna Szymańska

Wasza obsluga klienta jest bardzo dobra, czego nie moge powiedziec o oponach. Jezdze na nich drugi sezon i tylko czekam kiedy bede mogla je wywalic! Juz po 10 tys. km, zaczely walic, huczec, buczec i znacznie pogorszyl sie komfort jazdy, nawet radia nie mozna bylo sluchac. Podobno sie wyzabkowaly, ale nie z powodu samochodu tylko, ot tak, same z siebie! Probowalam je reklamowac, ale rezultat mierny, po prostu przedstwiciel Dunlopa powiedzial, ze nie uznaja reklamacji i juz! Mimo ze pokazalam wydruk z autoryzowanej stacji kontroli pojazdow, ze samochod jest w pelni sprawny, nic to nie dalo. No i jezdze na takich walacych niemilosiernie wspanialych oponkach! Tak wiec nigdy juz nie kupie Dunlopa! A takie mialy byc dobre!

Mdodi

Witam, zdecydowanie bardzo dobry stosunek jakości do ceny, opona nie rzuca na kolana, ale za tą cene oferuje bardzo dobre właściwości. Zachowanie na suchej i mokrej nawierzchni więcej niz poprawne. Pewnie moja ocena byłaby wyższa gdyby nie fakt że pare miesięcy po zakupie, dostałem auto służbowe Volvo S40, a wraz z nimi GoodYear-y F1 i Ultra Grip6 i to one pokazały mi jak duża różnica dzieli te opony. Uwzględniając oczywiści różnice w klasie aut, mogę śmiało powiedzieć iż szczególnie UltraGripy6 są bezkonkurencyjne, w porównaniu do Kleberów, które mam w Stilo. Podsumowując, raz jeszcze powtórze iż biorąc pod uwagę cenę to jakość tych opon jest bardzo dobra, ale należy pamiętać iż są znacznie lepsze... ale droższe.

Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.

W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.