Testy opon letnich Dunlop SP Sport 9000
Producent | Dunlop |
Model | SP Sport 9000 |
Sezon | Opony letnie |
Dunlop SP Sport 9000 - ocena kierowców |
Ilość opinii: 316
|
Producent | Dunlop |
Model | SP Sport 9000 |
Sezon | Opony letnie |
Dunlop SP Sport 9000 - ocena kierowców |
Ilość opinii: 316
|
Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.
Opony w indeksie Y, założone są na 7,5 calowe felgi -ma to duże znaczenie jak układa się opona na feldze. Wnioski opisane dotyczą konkretnej aplikacji tych opon -nie są uniwersalne. Opny ze względu na duzą sztywność części barkowej i twardą gumę nadają się znakomicie do mocnych i ciężkich samochodów -1800kg i więcej. Z samochodem o wadze 1300kg jak mój i tej szerokości nie dają odpowiedniej przyczepności. Ze względu na sztywność konstrukcji zero kołysania felgi w oponie na zakrętach, ale przy dynamicznej jeździe w łukach przednie koła boksują, tył wychodzi na zewnątrz. Mam na myśli prędkości dwa razy większe od zalecanych (160/70). Przy normalnej jeździe problem ten nie występuje, ale stopień klejenia się do asfaltu jest niski w stosunku do Pirelli P Zero, czy G. Y. F1-3. Na mokrym trzymają się umiarkowanie dobrze, w koleinach tną wodę do prędkości 120, potem zaczynają tracić kontakt z asfaltem. F1-3 lepiej trzymają na gładkim mokrym asfalcie, ale znacznie gorzej tną głeboką wodę. Minimalny hałas i opór toczenia uzyskałem przy ciśnieniu 2,6p. i 2,4 tył. Przy niższym ciśnieniu pracowały głównie zewnetrzne krawędzie, co dawało hałas i niska przyczepność. Poziom hałasu jest zdecydowanie wyższy niż z opon wymienionych wcześniej, co wynika z twardości gumy i grubego wzoru bieżnika kierunkowego -typowe objawy. Pozytywnym skutkiem ich sztywności jest całkowita odporność na zniszczenie przy wpadnięciu koła w głęboką wyrwę -nie ma rozcięcia, ani pęcherza na częsci bocznej. Twardość samej gumy powoduje b. małą ścieralność. Pomimo szybkiej jazdy po 45 tys. zostało 3mm bieżnika na kolejny sezon. Tej szerokości opony polecam użytkownikom dużych limuzyn. Dla siebie kupię inne. Pozdrawiam wszystkich i życzę bezpiecznej jazdy!
Opony świetnie wyglądają, niski profil na ładnej feldze... ale tak może wyglądać każda opona o tych wymiarach. Jeśli chodzi o jakość jazdy, prowadzenia samochodu itd.... mogę zaliczyć do klasy średniej ze wskazaniem na niższą.... niestety. Ogromnym mankamentem tych opon jest to, że kompletnie nie radzą sobie w koleinach wypełnionych wodą... na mokrej ale równej nawierzchni jest nawet ok, ale w koleinach trzeba bardzo uważać. Na suchej nawierzchni radzą sobie raczej dobrze, ale przy dynamicznym stylu jazdy potrafią stracić przyczepność. Najważniejszy plus opon to przystępna cena. A ich jakość jest do tej ceny proporcjonalna. Na tym samych samochodzie miałem wcześniej opony, których cena była dużo wyższa (dwie poprzednie opony kosztowały tyle ile zapłaciłem za cztery opony Dunlop) taka zmiana daje możliwość wymiernego porównania... Ale w tym przypadku zdecydowanie zachowany jest proporcjonalny stosunek jakości do ceny. Oczekujesz więcej wybierz lepsze, ale za to dużo droższe...
Oponka w polaczeniu z ladna felga daje super efekt, jednak przyczepnosc na suchej nawierzchni myslalem ze bedzie lepsza. Dwa razy podczas naglego hamowania auto zaczelo sie slizgac, zeby nie system ESP i ABS byloby nie wesolo. Jendak na mokrej jezdni podczas ulew radzi sobie doskonale, nie ma problemu z odprowadzaniem wody i stabilnoscia jazdy. Zalezy jednak kto co potrzebuje, mysle ze do spokojnej jezdy oponka sprawdzi sie super, jednak gdy chcemy troche powariowac autem to przy naglym hamowaniu moze byc niespodzianka zwlaszcza w starszych autach bez systemow bezpieczenstwa takich jak ESP i ABS.
Opony niezłe w sumie, ciche, nie ząbkują. Miękkie, a mam u siebie sportowe zwieszenie. Jednak opona traci bardzo przyczepność podczas przyśpieszania. Wprawdzie mam dość mocno agresywne auto, ale ta utrata jest zbyt duża. Tył się ślizga nawet przy zmianie z 2-ki na 3-ke. Nie polecam do mocnych aut ze skrzynią manual i mocą ok. 300KM i 400Nm mometu. Te opony po prostu nie wyrabiają przy takim mocnym aucie. Zakręty - wieczny drift, ślizgają się, tracą przyczepność. Kontrola trakcji ratuję sytuacje, ale to wina opon zdecydowanie. Do słabszych aut ok. 200 - 230 KM będzie do fajna opona.
Opona czyści kieszenie (bynajmniej w moim rozmiarze) ale czego się nie robi dla bezpieczeństwa i przyjemności z jazdy! za jazdę po lodzie i śniegu dałem 2! bo od tego są zimówki (wykasujcie te dwie rubryki) rada dla gościa z ostatniego komentarza: jak kupujesz przy tej szerokości takie BALOOONY!!! i to jeszcze do golfa (no chyba że waży ze 2 tony) to czego ty się spodziewałeś? dla mnie ta opona to nr 1 na rynku, przynajmniej na razie zresztą nie będę opisywał sytuacji z jakich mnie uratowała bo oceny mówią same za siebie a najlepiej o tym przekonacie się sami kupując ją!!!
zadowalająca w osiągach i satysfakcjonująca pod względem image. na omedze ładnie wygladała, ciekawe jak się będzie prezentowała na benzu. ścieralność i opory toczenia nie mają dla mnie znaczenia, stąd oceny 6 i 6. na mokrej powierzchni zachowanie niedostateczne - ciągły drift i ciężka praca ABS. bardzo ładny, gęsty i widowiskowy dym przy power slide, zamieszczony obok tekst reklamowy "...nowa mieszanka bieżnika gwarantuje doskonałe prowadzenie na mokrej nawierzchni" jest pozbawiony sensu i jako taki nieprawdziwy, a w efekcie szkodliwy dla produktu.
świetne opony, jednak nie do końca na nasze drogi, bieżnik jest jeszcze w świetnym stanie a oponę trzeba zmieniać ponieważ ma poszrpane boki - nie jest to raczej wina stylu jazdy i krawężników (jak większość od razu stwierdzi) ale ostrych krawędzi dziur przez które się jeździ i które szarpią oponę - ostatnio na zakręcie wpadło mi koło w dziurę i krawędź dziury rozdarła bok opony od środka (była już lekko zużyta); dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy jak dla mnie bardzo dobra (może brak mi porównania ale naprawdę nie narzekam)
Jestem bardzo zadowolony z tych opon, predzej miałem opony Continetala to była tragedia po 40000 do wyrzucenia a Dunlop przejechane 40000 tys km i wyglądają jakby miały przejechać jeszcze ze 100000 tys km - nic dodać nic ująć. Bardzo dobrze się prowadzą zwłaszcza na mokrej nawieszchni co do suchej jest prawie ok a to dlatego że jak wchodzisz w zakręt troche mocniejszy to słychać piski czego nie spostrzegłem w Continetalu. Bardzo zachecam do kupna tych opon. Pozdrawiam Malutki.
Extremalna opona na extremalne sytuacje. Mistrzostwo świata na wodzie (180-220 w ulewie pewnie i bezpiecznie), W dwóch sytuacjach zaszokowały mnie, po przejechaniu na zakręcie kałuży oleju oraz kiedy po 3 metrowym locie natychmiast złapały przyczepność i uratowały mnie. troche miękka, latem bez ABS-u łatwo przyhamować. Jedna z najlepszych opon na świecie od kilku lat. Inne co najwyżej starają się jej dorównać. Jeśli jeździsz ryzykownie w trudniejszych sytuacjach ta opona nie raz cię uratuje.
Opona na nawierzchni suchej, sprawuje się doskonale trzyma się asfaltu, troszkę gorzej przy szybkich pokonywaniu zakrętów, lekko zarzuca tył, może to wina auta 1230 kg docisk mały, nie wiem może lepiej powyżej 1500 kg, na deszczu nie ma większych problemów z przyczepnością, szybkie zakręty w deszczu raczej podwyższone ryzyko, denerwujący staje się hałas dochodzący z zewnątrz, ale to powyżej 150 km/h moja ocena 4+, moje wcześniejsze TOYO PX4 sprawowały się znacznie lepiej i były dużo cichsze.
Opona idealna na suche wypady!!! Samochód trzyma się jak gokard!!! Polecam. Na mokrej nawierzchni samochód zachowuje sie trochę nerwowo, ale to głównie wina złego układu kierowniczegoo w tym modelu Volvo!!! Jeśli ktoś myśli że uda mu się pojeździć w zimę na tych oponach to powinien jechać do Afryki. Jak jest zimno (poniżej 5 st C) to nie ma jazdy na tych oponkach!!! a jak jest śnieg i lód to nie ma mowy o jakiejkolwiek kontroli samochodu. Polecam w 100%.
Kupiłem dwie na przód. Totalna kompromitacja. Na wilgotnym asfalcie nie używać! Natychmiast poszły na tył a tam wytarły się w falę, wyły jak.., powyżej 160 km/h drżało lusterko! Wyrzuciłem je założyłem Unirojalki R.S., nic nie robiłem przy zawieszeniu, przejechały 40.000 km i na paskach TWI wszędzie była równa wysokość bieżnika (0 mm). DUNLOP 9000 to opona na pokaz, jest ładna ale nic więcej. Kto kupi chwali bo wydał kasę na i trzeba zachować twarz.
Jestem zadowolony, wprawdzie troche za szerokie i obcieraja przy duzym obciazeniu z tylu ale jakos to jest. Switne na szybkich drogach, pewne, dominuja na drodze, w deszczu świetnie tną kaluze, w terenie dostateczne. Posiadaja rant chroniacy felgi dlatego mam jesze nie porysowane :) P.S. opinia jak opony letnie zachowuja sie w sniegu i lodzie jest moim skromnym zdaniem nie trafiona, zmiencie formularz, ja nie zamierzam jezdzic tą opona w zimie ;)
super oponki...bardzo ciche, na zakrętach zachowują się jak na kleju...,na autostradzie w deszczu ma się uczucie jakby auto frunęło nad jezdnią ...po prostu zero hałasu i super przyczepność, struktura bieżnika rozprasza wodę na zewnątrz co minimalizuje uderzenia wody w błotniki...po prostu miodzio. Na śniegu i na lodzie nie jeździłem, bo mam zimówki też dunlop sport M3 POLECAM OPONY DUNLOP są naprawdę SUPER !!!
Przesiadłem się z opon Cont PremiumContact. Dunlopy są lepsze pod każdym względem. Super przyczepność, rewelacyjne na deszczu. Wszystkim użytkownikom BMW doradzam aby kupowali opony z homologacją dla tych samochodów. Koleiny po których jeżdziłem wcześniej traz nie są wogóle odczuwalne - kolosalna różnica. Opony SP 9000 polecam Wszystkim. PS. jeżeli chodzi o ścieralność to wypowiem się za jakiś czas :)
Zaraz po zakupie w poprzednim sezonie byłem zachwycony zachowaniem na mokrej nawierzchni. Aquaplaning było mi nieznanym słowem ... założone ponownie po zimie już trochę przytarte i kałuże robią się już troszkę uciążliwe. Na suchej nawierzchni są ekstra ... autko ma 150KM i jest bardzo agresywne. Po zakrętach jak po torach! Jak mi się już zużyją to mam zamiar je zastąpić przez UNIROYAL RainSport.
Jestem bardzo zadowolony, oponki jak do tej pory zachowuja się bardzo poprawnie na suchej i mokrej nawierzchni, zauważyłem, ze nie lubia glębokich kolein (nawet bez wody). Rant chroniący felgę też jest przydatny na naszych drogach. Nie wypowiadam się o śniegu i lodzie bo od tego są zimówki!!! Jak przejade większy dystans to jeszcze raz się wypowiem- moze cos się zmieni, na dzien dzisiejsz rewelka.
Oponki Dunlop SP Sport 9000 - zakupiłem rok temu i jestem bardzo zadowolony. Bardzo ładnie trzymają się drogi na suchej i mokrej nawierzchni. Na suchej - po prostu poezja, jestem przyklejony do nawierzchni :) Po roku nie zauważyłem jakiś specjalnych oznak zużycia - jeszcze dobre parę lat na nich pośmigam:) Zdecydowanie 10/10 jeśli chodzi o jakość do ceny! Dziękuję i pozdrawiam:)
Trudno fachowo ocenić oponę ale mnie się ona podoba. Posiadają rant chroniacy felgi co jest przydatne w naszych warunkach. Na suchej nawierzchni opony zachowują się wyśmienicie, dobre trzymanie boczne, dobre hamowanie. Bardzo dobre prowadzenie na mokrym. Z wyglądu nie ma ładniejszych. Przez dwa sezony nie miałem z nimi żadnych problemów. Oponki są po prostu świetne.
Jeżdżę głównie po mieście i opony na pewnym poziomie muszą się zachowywać przyzwoicia na suchym, równym asfalcie, więc nie było zaskoczenia. Bardzo fajnie trzymają na zakrętach, na mokrym też super. Ostatnio wyjechałam za miasto i przejechałam się po porządnych wertepach i nic - przy tak niskim profilu nawet duuuże dziury nie stanowią problemu!! Wielki + za wytrzymałość.
Na pewno ciche opony i dobrze trzymaja sie jezdni ale zastanowcie sie wszyscy czy warto bo ścieraja sie makabrycznie szybko! 15000 po drogach w mieście to zbyt malo!!!! Opony na osi napędowej do wywalenia!!!! jak zobaczylem przed zimą to wstyd mi bylo na wulkanizacji ze takie mialem zalozone...!!! a na przodzie to zostalo jeszcze dwa milimetry do punktu....
Mam te oponki w Audi s3 i powiem, że rewelka. Naprawdę polecam te opony na wiosnę, lato i jesień. Jeździłem na nich w zime i z tego co zauważyłem jak nie ma sniegu i lodu to i tak dobrze się trzyma przy mrozie -12, ale jak spadnie śnieg czy jest lód to już nie nadaję się w ogóle. 0 kontroli nad samochodem. opona letnia a nie zimowa. POLECAM
Auto kupiłem nowe na continentalach, po 2 latach zmieniłem gumy na dunlop, te są twardsze co jednak nie zmniejsza przyczepności. Predkosć max. na dunlopach jest co najmniej 10km/h większa niż wcześniej. jedyny problem to szybkie zużywanie się, ale przy tym rozmiarze i mocy auta 230KM nie ma co narzekać. Jedna z gum padła po ok. 10000 km.
Oponka ma super wygląd i nieźle się spisuje na suchym. Na mokrej i nawet równej nawierzchni ucieka na zakrętach. Poza tym oponka ma tendencję do ząbkowania i należy często wyważać. Wcześniej jeździłem na SP01 i spisywały się dużo lepiej. Do szybkiej jazdy i ciasnych zakrętów odradzam. Jak ktoś kupuje do parady jak najbardziej.
świetne oponki, prawie brak oznak zużycia, super zachowanie na drodze ale czasami potrafią poczuć uślizg boczny przy ostro pokonywanych zakrętach lecz przy elektronice trakcji nie ma to żadnego znaczenia. Ponowny zakup to będą inne opony bo ten model juz mi się opatrzył wizualnie a na rynku jest wiele ciekawych propozycji