Testy opon letnich Michelin ANAKEE 2
Producent | Michelin |
Model | ANAKEE 2 |
Sezon | Opony letnie |
Michelin ANAKEE 2 - ocena kierowców |
Ilość opinii: 24
|
Producent | Michelin |
Model | ANAKEE 2 |
Sezon | Opony letnie |
Michelin ANAKEE 2 - ocena kierowców |
Ilość opinii: 24
|
Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.
Do miasta tak, w teren nawet lekki odradzam.
Anakee II mają tendencję do sporego zużycia bieżnika po bokach opony, natomiast środek jest bardziej trwały (zwłaszcza opona tylna). Skutek jest taki, że przy intensywnym winklowaniu już po paru tysiącach km na środku opony tworzy się wypukły pasek co zauważalnie pogarsza właściwości opony (przy składaniu się do zakrętu i pochylaniu motocykla czuć tak jakby "przeskok", co może zachwiać motocyklem). To już druga opona tylna typu Anakee II, która zużyła mi się w ten sposób. Przy pierwszej myślałem, że to kwestia źle dobranego ciśnienia, ale przy drugiej kontrolowałem je wręcz fanatycznie i pasek znów się pojawił. Choć przyznaję, że trzymanie na mokrym jest super.
Opona stworzona dla tak zwanych "turystycznych enduro". Świetnie poradzi sobie podczas wypadu w szutry i bezproblemowo przeprawi nas przez łąkę czy pas zieleni.. ale niestety, nic więcej. W piaszczystym terenie oba koła jadą gdzie chcą, co gorsza zdecydowanie nie w tym samym kierunku, a duże Varadero zakopuje się praktycznie od razu. Zupełnie co innego jest na szosie, a prawdziwe zalety Anakee 2 wychodzą na jaw kiedy jakość drogi pozostawia wiele do życzenia. Pewne prowadzenie na zniszczonym, dziurawym czy zapiaszczonym asfalcie oraz na mokrej nawierzchni. Utraty przyczepności w sposób przewidywalny i stopniowy. Opony sprawdziły się także na torze - ciężki motocykl bezproblemowo dotykał podnóżkami asfaltu nie wykazując kompletnie żadnych nerwowych zachowań w zakręcie. Oczywiście, typowo szosowe opony będą bardziej stabilne ale uniemożliwią jakiekolwiek terenowe aspiracje. Zużycie? Opona zachowuje prawidłowy kształt a przy umiarkowanej jeździe po 17 000 km nie sądzę aby trzeba było zmieniać gumy przez następne 10 000 km. Wadą jest głośne buczenie, które rozpoczyna się około 8000 km i trwa do dziś. Podsumowując: Biorąc pod uwagę sportowe możliwości enduro-tourerów sprzed 10-15 lat oraz to, że zachowywały one w tamtych latach podstawowe własności terenowe, Michellin Anakee 2 sprawuje się w sam raz!
Bardzo dobre oponki, BMW 1150 GS prowadzi się na ich wyśmienicie.
Polecam
Bardzo dobre uniwersalne opony turystyczne. Bardzo dobra trwałość i prowadzenie w zakrętach. Polecam do motocykli turystycznych.
Dobre laczki, szkoda że odchodzą od nich....
Uwielbiam te opony, o wiele lepsza pod względem przyczepności na mokrym i suchym
obecne opony sa trzecie miałem Bridgestony ,Continentale i obecne Anakee 2 przod i tył do Vstrom 650. Uwazam ze sa najlepsze porównujac dystans przejechany .kleja sie do podłoza daja fajny komfort jazdy i sadze zer zostane przy tej firmie .Odpowiadja moim oczekiwaniom.
Bardzo dobra guma, polecam.
super opona
Opony są w każdym parametrze lepsze, niż oryginalnie montowane w DL'u Bridgeston'y. Znacząca różnica jest w trzymaniu na mokrym. Na oryginalnych Bridgeston'ach miałem zawsze stres jeżdżąc po mokrym. Na Michelinach jeździ się prawie jak po suchym. To jest przepaść. Trzymanie w zakrętach też jest rewelacyjne. Co do zużycia nie mogę na razie się ostatecznie wypowiadać, ponieważ przejechałem ok. 5 tys. km i na tym dystansie praktycznie nie widać zużycia. Trzeba mieć jednak na uwadze, że preferuję jazdę turystyczną, spokojną. W teren się nie zapuszczam, więc w ogóle nie mam zdania na ten temat. Ogólnie opony super i warte każdej wydanej na nie złotówki.
Uważam że opony naprawdę warte uwagi jeżeli czasami chcesz zjechać z asfaltu w lekki teren. Minusem jest odczuwalne pływanie motocykla przy wyższych prędkościach w zakrętach
opony spisały się świetnie chorwacja-włochy
Bardzo wygodna w głębokich zakrętach nic nie rwie mimo ciężkiego sprzętu Mogę polecic wszystkim
Świetne opony starczyły na jakieś 16 tys km.
idealna opona do turystycznych enduro
Jedna z najlepszych opon na rynku
Bardzo dobre opony, ciężko dostępne nowy model już nie wygląda tak fajnie...
Używam tych opon w hondzie vradero 1000 mam na liczniku nieomal 80tysiecy i jestem im wierny.
Po podróży na Nordkapp byłem zawiedziony. Opony szybko się wyząbkowywaly, zużyły się i słabo w zakrętach było. Nie polecam. Teraz mam metzelery next i nie ma porównania, warto dodać parę groszy i kupić to co trzeba.
Polecam.
bez zastrzeżeń
Bardzo fajne uniwersalne opony, dobrze trzymają w zakrętach, można się dobrze składać, nie raz na nich podnóżkami przycierałem. Trochę tracą na mokrym, wtedy trzeba uważać. Fajnie wyglądają i powoli schodzą, przejechałem 5 tys. a bieżnik dalej spory. Mój styl jazdy to 90% szosa a 10% teren, ale na szutrze dają radę i ładnie się wgryzają. Ogólnie polecam.