Testy opon letnich Michelin PRIMACY HP
Producent | Michelin |
Model | PRIMACY HP |
Sezon | Opony letnie |
Michelin PRIMACY HP - ocena kierowców |
Ilość opinii: 181
|
Producent | Michelin |
Model | PRIMACY HP |
Sezon | Opony letnie |
Michelin PRIMACY HP - ocena kierowców |
Ilość opinii: 181
|
Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.
Niestety nie miałem wpływu na rodzaj ogumienia przy zakupie nowego pojazdu. Opona do łagodnego traktowania (tylko i wyłącznie), bardziej agresywna jazda powoduje znaczne uslizgi i poprzez włączenie się ESP odbieranie mocy. Najgorsze jest to, że kiedy jedziesz w zakręcie na granicy przyczepności, kiedy widzisz, że samochód jeszcze dużo może (a ten ford naprawdę dużo może) opona zaczyna puszczać i niestety jest już po zabawie. Podsumowując: opona dobrze hamująca (zarówno na mokrym jak i na suchym), w miarę cicha (ale może to u mnie przez rozmiar dość głośno szumią), w miarę komfortowa - ale odbierająca bardzo wiele przyjemności z jazdy i jak to zwykle u michelina koszmarnie droga. Nie polecam - za dużo mniejsze pieniądze jest wiele lepszych opon. Jak te zużyję to spróbuję Vredestein Ultrac Sessanta.
Opony kupiłem ponieważ w poprzednim Mercedesie C miałem Michelin PRIMACY 195/65 i byłem bardzo zadowolony. Natomiast ten model opony jest fatalny. ściera sie bardzo(!) zwłaszcza po zew stronie. Na mokrym tragedia. Szybko traci przyczepność. Na mokrym przy wyprzedzaniu jeszcze przy 110 km/h świeci trakcja?! Jest to niebezpieczne bo komputer ujmuje mocy! Na tych oponach kończy się moja przygoda z Michelin. Pewnie znajdzie sie kilka osób ktore będą miały inne zdanie ale może do tego modelu sie one poprostu nie nadają. I jeżdze bardzo spokojnie więc na styl jazdy nie mozna zwalić. Zimówki mam Toyo i twierdze ze są lepsze niz te letnie! Nastepny zakup to pewnie japońskie opony ktore sa zdecydowanie lepsze! Pozrawiam
Cichutko, mięciutko, komfortowo. Da sie pojechać agresywnie, ale te opony do tego nie służą. Ma być komfortowo i tak jest. Hamowanie na suchym jak i na mokrym wystarczające. Niestety poszaleć się na nich nie da - trochę są za miękkie. Jedyny mankament jaki jest u mnie to zbyt szybkie buksowanie na mokrym podczas gwałtownego ruszania (ale to może wina momentu 320 Nm). Na suchym praktycznie nie piszczą. Faktem jest, że zastosowanie silkiatów znacznie poprawiło zachowanie opony na mokrym w stosunku do Pilot Primacy. No i te opory, których praktycznie nie ma (ale w tym Michelin zawsze był pierwszy). Podsumowując niby nie ma sie do czego przyczepić, ale... za te pieniądze... Nastepne chyba jednak bedą inne - może Nokiany, albo Conti 2.
Z moim vanem spisuje się fenomenalnie. ABS - czyli absolutny brak szumu toczenia, fenomenalna trakcyjność. Co do wypominanego pływania na łukach to trudno mi się wypowiedzieć, ponieważ moje auto nie jest raczej przeznaczone do ekstremalnych zachowań. Mam taki swój wskaźnik jazdy po jednym łuku, jeżdżąc do pracy . Ten łuk pokonuję z prędkością 125km/h i jest to najwyższa prędkość, jaką kiedykolwiek osiągnąłem samochodem przez 15 lat. I nie czuję, aby auto pływało na oponach lub stawało obok balonów. W każdym razie w nowym aucie po 17 tysiącach nie wiem jak działa ABS. I nie jeżdżę flegmatycznie, raczej roztropnie. Dla mnie te opony to rewelacja! Na zimę kupuję sprawdzone już Conti 810
Zanim założyłem te opony miałem zimówki też michelin, stąd pewne porównanie na tym samym aucie. Są dość sztywne auto prowadzi się bardzo pewnie. Pomimo, że wyciszenie w C5 jest perfekcyjne, można powiedzieć że są ciche, choć mam wrażenie że poprzednia generacja Pilot Primacy była cichsza, ale nie prowadziła się tak dobrze. Reszta się okaże po jakimś czasie. Opony nie piszczą i nie szarpią przy ruszaniu. Komfort jest nieco gorzszy niż na zimówkach, ale to efekt niższego profilu (zima jest 65 na feldze 16') i tak ma być - lato na 17' miało być sztywniejsze i jest, bez odczuwalnej utraty komfortu.
Opony kupiłem razem z samochodem mogłem jeszcze trafić Bridgestone RE050, Conti Sport 2, Pirelli P7 i byłem zadowolony odbierając samochód na tych oponach i nie zmieniło się to do dnia dzisiejszego. Opony są rewelacyjnie ciche, przy każdej prędkości, samochód prowadzi się pewnie po łukach i ostrych zakrętach zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni, jedyne z czym mam do czynienia in minus to zrywanie przyczepności przy ruszaniu na mokrej nawierzchni, na suchej problem znika.
Jak na razie są doskonałe. Perfekcyjnie pasują do charakterystyki VW Passata 2.0 TDI (końcówka produkcji 2010). Zawieszenie pracuje doskonale, w ogóle ich nie słyszę, rzadko włącza się elektronika "niechcący" czyli dobra współpraca opony z samochodem. Ogólnie dziwnie rzadko zajeżdżam na stacje benzynowe ale trudno ocenić jaki wpływ mają opony. Osobiście nie widzę powodu aby wydając niemałe pieniądze na komplet opon do auta za 100 000 ryzykować kupując tańsze zamienniki. Solidne auto i solidne opony.
Miękka, komfortowa i na lata. Jak poprzednie Michałki. Nie mam zbyt dużego doświadczenia w oponach trzymam się raczej jednej marki. Kiedyśm miałem Goodyery exellence też były ok ale bardziej twarde i źle prowdziły się w koleinach. Michałki extra prowadzą sie w koleinach. Jężdziłem też na Uniroyalach i też były ok. Można by spróbować Brigestone (mam zimowe nawet niezłe) Conti czy Pireli ew Dunlop może są lepsze, ale tam bieżnik nie utrzyma się chyba tak długo jak w Michelin.
Opony kupiłem razem z samochodem. Może ich wygląd nie powala na kolana, ale na alufeldze 17' prezentują się bardzo dobrze. Co bardzo ważne znakomite wyciszenie i super pewność prowadzenia w praktycznie każdych warunkach letnich. Komfort jazdy na tych oponach jest doskonały. świetnie tłumi niedostatki polskich szos i wydaje się że samochód płynie po drodze. Polecam do szybkiej i komfortowej jazdy. Dla lubiących ostrą i agresywną jazdę poleciłbym jednak trochę twardsze opony.
Opony nabyłem za namową sprzedawcy. HP są cichutkie ale do agresywnej jazdy się zdecydowanie nie nadają. Pierwsze co się rzuca w oczy to nietrzymanie trakcji na nawet niedużych zakrętach, opona uślizguje się a jak już są nierówności to totalna porażka. Za to uważam że jest idealna na starcie i na długich szybkich dystansach. Hamowanie bardzo poprawne. Jednak zachowanie na zakrętach jest nieakceptowalne. Wygląd ujdzie ale raczej przy szerszych bieżnikach.
Świetne zarówno w korkach jak i przy pedale w podłodze tam gdzie to możliwe ;). Cichutkie, bezpieczne chociaż dla kierowców szukających rekordów prędkości w zakrętach poleciłbym moje wcześniejsze Michały Exalto. Przejechanie okresu leasingu na 1 komplecie opon letnich w głównej mierze w mieście (ruszanie, hamowanie, ruszanie ...) to daje obraz trwałości opony! A jeździłem na tyle dynamicznie na ile pozwalał 1.8 TDCi (chyba 125KM) w Mondeo z 2007 roku.
Opona o szerokosci 215, a graniczne opoznienie przy hamowaniu w pewnym znanym mi zakrecie jest dużo mniejsze niż na Nokianach H o szer. 195... znam miejsce, znam predkosci, wiem ile auto moze... w sumie troche byłem w szoku jak jadac ta sama predkoscia autem na tych oponach po równej drodze (amory sprawne nowe itd.) wyjechałem na nich z zakrętu... a są 3cm szersze od Nokianów (masy aut niemal identyczne)... Nigdy nie kupie takich opon ponownie...
Zażyczyłem sobie przy odbiorze nowego Mondeo aby zamontowali na niego te reklamowane jako nowe Michelinki. Są bardzo ciche, miękkie i bezpieczne. Jedynie kiedy mam ochotę trochę przycisnąć w zakrętach okazują się słabsze niż moje poprzednie Exalto2. Może następnym razem wezmę też Michelinki ale twardsze i szybsze Piloty. Dla szukających najwyższego komfortu polecam.
Opona zachowuje sie bardzo dobrze zarówno na mokrej jak i na suchej nawierzchni. Bardzo pozytywne wrazenie przy szybko pokonywanych ciasnych lukach. Duzy plus za droge hamowania niezaleznie od nawierzchni. Nie wypowiem sie na temat zuzycia gdyz skradziono mi kola z tymi oponami. Jezeli ktos nie patrzy na cene, to opona godna polecenia, ja mam swoj tanszy typ.
Opony mają dwa lata w tym czasie zrobiły 42,5 tyś km w różnych warunkach. Z doświadczeń mojego serwisanta wynika że powinienem na nich przekroczyć 50 tyś co jest dla tych opon świetnym wynikiem. Opony są młode i kontrola zawieszenia dość częsta więc wynik może być zawyżony. Gdyby nie piski przy zakrętach co jest tu raczej normą była by to idealna opona.
Opony zachowują się bardzo poprawnie i generalnie jestem z nich zadowolony, jedyne do czego mógłbym się przyczepić to poziom hałasu. Przy prędkościach powyżej 80km/h pojawia się niewielki szum od opon, który specjalnie nie przeszkadza ale jednak jest. Opona bardzo dobrze trzyma w zakrętach i w trakcie hamowania. Jest rewelacyjna w czasie deszczu.
Na razie niewielki przebieg i mało sytuacji ekstremalnych ale dotychczas zero problemów. Cicha, dobrze trzyma i na suchym i na mokrym. Zero śladów zużycia. Poprzednim autem jeździłem na Fuldach Carat i Kleberach. Fuldy słabsze przynajmniej o klasę. Klebery podobne acz miększe i przy większych prędkościach gorzej trzymały w zakręcie. Polecam.
Witam, polecam wszystkim oponę Michelin HP mój model 215/55R16 W XL, opona extremalnie wytrzymała, znakomita zarówno w deszczu jak i na suchej drodze, niezwykle cicha, przejechane ponad 100 tys.km. Dla mnie jest to wzór jak niezawodne powinny być opony. Polecam do aut z dużym momentem obrotowym. Jedyny minus cena ale warto...Polecam
Opony rewelacja - pod warunkiem że nie zaskoczy Cię śnieg jak mnie w marcu 2008. Ostatnie sypnięcie zimy i lewy halogen do wymiany. A wszystko na parkingu przy prędkości 5km/h. Ale nie narzekam bo przeciez to nie zimówki choć na niektórych letnich takich problemów nie miałem. Poza tym opony godne polecenia.
już ząbkuje prawa opona i przez to jest bardzo głośno, myślalem że to łożysko. Chyba będe to reklamował. ścieralność zbyt duża, zbyt miekkie - pływają. Na zimę mam bridgestone i chyba zostanę przy tej marce na prszyszłośc. Nie polecam tych opon, z tyłu mam stare Primacy od 8 lat i są ciche a te nowe eh...
Opony godne polecenia, znakomite wyciszenie i super pewność w praktycznie każdych warunkach letnich. Opony nigdy mnie nie zawiodły: zdecydowanie polecam do aut klasy średniej. Wygląd jest dla mnie mniej ważny aczkolwiek pod żadnym pozorem nie są szpetne zwłacza na ładnej alu. Jeszcze raz polecam !!!
Opinie- tutaj każdy może powiedzieć co chce, konkurencja również. Jak dla mnie opona rewelacyjna. Kiedyś 195 GY NTC5- świetna opona, potem 195 Excellance- nigdy więcej tego badziewia. Teraz ta oponka - cicho, przyczepie w rozmiarze 205 rewelacja.
Opony bardzo dobrze trzymają się drogi na mokrej jak i na suchej nawierzchni. Minus za odpływanie przy nierównościach jakbym miał uszkodzone zawieszenie.Poprzednie opony miałem Bridgestone er300 i nie było takiego zjawiska.
Super opona do jazdy na suchej i mokrej nawierzchni. doskonale się trzyma drogi jest cicha i komfortowa. po przejechaniu 50000 km zużycie jest w normie. Powinna przejechać koło 85000 km. Szczerze polecam.
Oponki świetnie sie sprawują ale za szybko jak na ta cene sie ścierają. kosztowna eksploatacja jeżeli będe musiał kupić nowe. testowałem poprzednio używane Michelin Pilot - Pilot o niebo lepszy