Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.
Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.
Właściwości Nokian H przerosły moje oczekiwnia w jeżdzie na mokrej jak i na suchej jezdni. Praktycznie nie ma znaczenia czy asfalt jest suchy czy mokry ponieważ opony te nawet przy ostrej jeździe w zakrętach trzymają auto na właściwym torze i nie czuć żadnej podsterowności. Opony bardzo ciche również na deszczu, na suchym asfalcie wlaściwie zadne odglosy ich pracy nie docierają do wnętrza samochodu. Na mokrym asfalcie delikatne syczenie, a za autem chmura wody jak z jakiejś dmuchawy i dwa suche pasy na jezdni. Aquaplaning w tym modelu opony chyba nie istnieje, nawet stojące kałuże w koleinach na asfalcie N-H wsysają bez oporu. Silniejsza przyczepność od hamulców- moje auto nie ma ABS i muszę się mocno postarać aby kola zostały zablokowane również na mokrym asfalcie. Bardzo dobry komfort jazdy po naszych polskich drogach. Układ kierowniczy o wiele lepiej reaguje. Gorąco polecam. Warte swojej nie wielkiej ceny. Osławione firmy z konkurencji mogą się rumienić z zazdrości. Pozdrawiam Fińskich inżynierów z NOKIAN! (Po ok. 1000 - 1200 km. opony się "układają" i należy je jeszcze raz przeważyć. Wtedy też uzyskują pełne właściwości trakcyjne i komfort tłumienia.)
Wybrałem akurat nokiany ponieważ jak kupiłem vectre to miała na sobie nrv i bardzo dobrze mi sie na nich jeżdziło. Ale bieżnik sie skończył i zaczałem szukać; były micheliny - niech tak bedzie, barum, debica, fulda. ale coś mnie tkneło własnie za ta oponą, m.in. że w 2007 roku była to nowość. kupiłem w okresie zimowym - wyszło taniej i na wiosnę poszły w ruch. A więc; idealna cisza w samochodzie - w ogóle nie słychać toczenia się opon, na suchym hamuje idealnie bardzo cieżko wprawadzić samochód w poślizg , żeby sie włączył ABS. na mokrym podobnie i co mnie zdziwiło że wjężdzając w kałuże te większe nie było czuć że samochód traci przyczepność czy ściąga w jakąś stronę wręcz ideał! co do ścieralności choć jeżdzę delikatnie to od czasu do czasu lubię trochę przycisnąć - i tak po przebiegu 15000 km w przednich zniknęło 2 milimetry a z tyłu 1 milimetr bieznika. jezeli tak licząć opona spokojnie wystarczy na cztery, pięć lat jazdy. Moim zdaniem barzdzo dobry wybór. A na zimę w ogole się nie nadają a jak droga lekko oblodzona to wręcz tragedia ale to jest opona letnia - taki ma bieżnik
opone kupilem po milych chwilach spedzonych z Nokianami WR oraz licznych, dobrych opiniach splywajacych z niemal kazdej strony. decydujaca byla rozmowa ze sprzedawca, kiedy sie dowiedzialem ze Nokiany to >60% ich sprzedazy, klienci ktorzy kupili wczesniej, wracaja po kolejne Nokiany. dodatkowo: nowoczesny bieznik (rekord odprowadzania wody i rzeczywiscie pieknie sobie radzi nawet z glebokimi kaluzami, nie "przytrzymuje"), nowosc '07 (opony nowe produkcyjnie, nie przelezane), cena (bardzo konkurencyjna do innych w klasie). za scieralnosc dalem 4, tylko dlatego, ze opony mam nowe i malo km przejechane. w czasie jazdy cicho, przyjemnie, ciagle czuc dobry kontakt z nawierzchnia, w zakretach bardzo pewnie i na suchym i na mokrym. duza nosnosc sprawia, ze mozna sie mniej martwic o alufelgi na kraweznikach, zwlaszcza w aucie segmentu C. opone sprawdzalem do 160 kmph w mocnym deszczu, jestem bardzo zadowolony z wrazen. Polecam!
Opony Nokian, w Polsce mało popularne, na zachodzie jednak popularność ich jest na poziomie innych znanych marek. Opony można powiedzieć z wyższej półki, choć przez to że mniej znane to na razie cenowo jeszcze atrakcyjne, choć juz podrożały w tym roku zauważyłem strasznie. W zeszłym sezonie kupowałem dwie sztuki i w tym dokupywalem dwie sztuki to róznica w cenie 80zł. Co do samej opony wg mnie chyba w tej chwili nie ma lepszej. Na mokrej nawierchni super, Na suchej równiez, Niestety na śniegu katastrofa, ale to są opony letnie. Od paru lat w każdym aucie mam i zimowe i letnie nokiany i innych nie chcę. Ale aby do tych opon się przekonać trzeba je założyć. Jedne z lepszych chyba jakie można kupić. Opona miękka, aquaplaning nie wystepuje praktycznie w ogóle. Ogólnie opona super. Polecam ją każdemu.
Poporzednie opony miałem podobno słabe (taką mają opinię w internecie) więc zakupiłem bardzo dobre (oczywiście po przeczytaniu opinii). I co: zachowanie na nawierzchniach obecnych opon jest takie jak poprzednich (patrz mój styl jazdy), poziom hałasu identyczny (rodzina nie wiedziała, że zmieniłem opony i po przejechaniu kilkuset kilometrów na pytanie ,,Czy zauważyli jakieś zmiany ? " odpowiedź była jedna ,,Nic", po przejechaniu podanego dystansu (z tego ok 4 k km to wypad na południe Europy - więc i autostrady - nie przekraczam 140 km/h) na dwóch oponach pojawiły się od wewnętrznej strony małe wybrzuszenia (żadnych krawężników ani poważniejszych dziur nie zaliczyłem); na razie nie będę ich reklamował z tego powodu (szkoda nerwów, ale obserwować trzeba). Kończąc - opony zupełnie normalne (niepokojące te wybrzuszenia), nie wiem skąd ta ich ,,rewelacyjność" wśród opiniotwórców.
Oponę kupiłem kierując się opiniami innych użytkowników. Miałem okazję także prowadzić samochód wyposażony w zimowe opony tego producenta i byłem naprawdę pod wrażeniem. Z racji tego, że ważniejszym dla mnie było zachowanie samochodu na mokrej nawierzchni myślałem, że nie ma lepszych od Goodyear HydraGrip ale okazało się, że Nokian H jest jeszcze lepszy. Na Nokianach zrobiłem już około 10tys. kilometrów. Może wydawać by się było, że opona jest trochę głośniejsza na suchej nawierzchni i można by się było spodziewać trochę cichszej opony ( takie moje subiektywne odczucie) ale jazda na mokrej nawerzchni to poezja. Opona rewelacyjnie trzyma w zakrętach ma mokrej nawierzchni. Na prostych jest jeszcze lepsza. Słyszałem opinie, że samochód wyposażony w opony Nokian H zostawia za sobą fontanne wody na mokrej nawierzchni - mam CB RADIO i jeszcze nikt się nie skarżył. Gorąco polecam oponę.
Ja tych opon nie polecam! Opony kontrowersyjne - z jednej strony dobre trzymanie się drogi na suchyn i na mokrym, do tego bardzo ciche, jednakże posiadaja dość istotne wady ze względu na konstrukcje - po pierwsze opony, których w 100% nie da się idealnie wyważyć, wydłużona droga hamowania oraz uślizgi przy ruszaniu właśnie z powodu konstrukcji opartej na podłużnych pasach. Wszystkie opisane wyżej wady zupełnie nie bedą przeszkadzać w spokojnej jeździe, czy w autach o stosunkowo małej mocy. Najgorsze jednak zjawisko pojawia się w momencie gdy wykonujemy nagły manewr hamowania połączony ze skretem (dość powszechny), wtedy opony maja tendencję do nerwowego zarzucania samochodem- co prawda w poślizg jeszcze nie wpadłem, jednakże zjawisko bardzo nieprzyjemne.
Kupiłem, za 360 sztuka. Wyważyli, założyli i wyjechałem na obwodnicę. Opory toczenia znacznie większe od opon poprzednich. Od 90km/h auto drży, przy 130 drży mocno przy, 150 jedzie jakby miało sie za chwile rozpaść. Przypominam - nowe opony, cena - full price. Powiedzieli mi że musi sie ułożyć. Przejechałem kolejne 800 km "stylem i tempem skody fabi" i po ponownym wywazeniu zaczyna walic autem od 150km/h. Okazało sie że jedna opona jest jajowata. Zobaczymy jak pójdzie z reklamacją... Na razie moje 5cio letnie Pirelli sport jechały jak po szynach. Co do przyczepności to Nokiany są naprawde świetne i górują nad konkurencją, zwłaszcza w deszcz ale te drgania nowej oponie to jest dramat i to co pisza poprzednicy o problemach z wyważeniem takich opon jak Nokian to jest prawda. Szkoda.
Opony kontrowersyjne - z jednej strony dobre trzymanie się drogi na suchym i na mokrym, do tego bardzo ciche, jednakże posiadaja dość istotne wady ze względu na konstrukcje - po pierwsze opony, których w 100% nie da się idealnie wyważyć, wydłużona droga hamowania oraz uślizgi przy ruszaniu właśnie z powodu konstrukcji opartej na podłużnych pasach. Wszystkie opisane wyżej wady zupełnie nie bedą przeszkadzać w spokojnej jeździe, czy w autach o stosunkowo małej mocy. Najgorsze jednak zjawisko pojawia się w momencie gdy wykonujemy nagły manewr hamowania połączony ze skretem (dość powszechny), wtedy opony maja tendencję do nerwowego zarzucania samochodem - co prawda w poślizg jeszcze nie wpadłem, jednakże zjawisko bardzo nieprzyjemne. Ja tych opon nie polecam!
świetne opony, troszkę trzeba się do nich przyzwyczaić - do wrażenie jakby się jechało na szynasz trzeba przywyknąć. Swietnie się trzymają asfaltu, także typowej polskiej atrapy asfaltu (dziury na dziurze poganiającej dziurą...). Miałem okazję testować na śniegu, w trakcie ubiegłorocznej śniezycy w kwietniu (2008) - jak na opony letnie bardzo dobrze sobie radziły! trasę z Katowic do Warszawy pokonałem bez uszczerbku! Znakomicie się zachowują w kałużach, nawet głębokich - o ile przy innych oponach mam wrażenie że uciekają do góry jakby chciały pływać o tyle te oponki jakby przecinały wodę. Dobre opony, polecam lubiącym szybszą jazdę, świetnie się trzymają toru jazdy. Po przejechaniu 30 tysi jako jedyną wadę mogę wskazać dosyć sporą scieralność.
Te opony to miłe zaskoczenie. Na mokrej nawierzchi odczuwa się wyraźną różnicę zwłaszcza podczas hamowania (nie mam ABS-u) - na innych oponach dawno już sunąłem, a tutaj pełen spokój (trzeba uważać na tych z tyłu). Jak na letnią oponę jest stosunkowo miękka co poprawia komfort jazdy po polskich drogach (zachowuje się trochę jak zimówka w letnich warunkach). Odnośnie ścieralności to na razie nie odstaje od innych czyli przeciętnie a więc ok. Auto zużywa chyba odrobinę więcej paliwa więc opory toczenia mogą być większe niż przy innych, ale za to na mokrym naprawdę są bardzo dobre. To zakup na 2 - 3 sezony więc cena o 20 - 30 zł większa na oponie w porównaniu np. z polskimi biorąc pod uwagę własności jakie oferuje jest naprawdę bez znaczenia.
Po przejechaniu 70 tys. km nie zamieniłbym na inne, ścieralność super - jest połowa bieżnika więc myślę, że jeszcze 40 tys. wytrzymają, wygląd rewela - wydają się większe niż są, hamowanie bomba, czy na mokrym czy suchym nie odczuwam dyskomfortu, że w coś trafie, mam ABS ale uruchamia się delikatnie i na samym końcu - na fabrycznych matadorach ABS działał zawsze, co do spalania to wzrosło ponieważ przestałem się bać zakrętów. Jedyna wada to delikatny szum ale powyżej 60 na godzinę znika. Ogólnie polecam wszystkim którzy cenią sobie bezpieczeństwo i pewność prowadzenia - jestem handlowcem i dla mnie i mojej rodziny bezpieczeństwo to priorytet.
Kupiłem gdyż zachwyciły mnie zimówki tej samej firmy. Co do samych opon. Na razie bardzo mało na nich zrobiłem km wiec nie wypowiem się zbyt szczegółowo na ich temat ale pierwsze wrażenia jak najbardziej pozytywne. Cisza! Tak to się rzuciło po uszach;) Późna reakcja ABS! Duży plus. Przyczepność na mokrej nawierzchni super! To jak dotąd pierwsze rzeczy które określają tą oponkę. Pewnie wiele osób nie zdecyduje sie na nie bo "Nokian - a co to ?". Właśnie przez to że jest to mniej popularna marka w Polsce ludzie decydują się na inne opony. I tracą na tym. Naprawdę godna polecenia. Sam fakt że jest to pierwsza opona na świecie która odprowadza w 1s 43 litry wody mówi sam za siebie. Do was należy wybór. Pozdrawiam
Opony godne polecenia zakladam opony w swojej firmie i wszyscy klienci sa zachwyceni tymi oponami!! na suchym czy mokrym swietnie sie zachowują, czytałem poprzednie opinie i maja ludzie problemy z wywazaniem nowe opony powinno sie osadzac dwa razy sa metody na to ale nie bede zdradzał jeżeli ktos zakłada oponki w firmie gdzie sie zatrudnia ludzi "sezonywych" to wtedy takie chece występuja ze nowa opona dziwnie sie zachowuje i cały samochod wchodzi w drgania, trzeba wybierac sprawdzone serwisy które potrafia ocenić czy to wina opony czy felgi czy inna wada wpływa na drgania! Ja załozyłem juz ponad 100 opon tej firmy i nikt jeszcze nie miał problemu z nimi. POLECAM!!!!
Jezdze na trasie PL - NORWEGIA. A wiec warunki b.zróznicowane .Przede wszystkim rodzaj nawierzchni - w Skandynawii mozna ogluchnac od tego ich bezpiecznego asfaltu dlatego zdecydowalem sie na zakup (test) tej gumy, no i troche mnie rozczarowalo! (niemile) po paru pierwszych (ok.400 km) kiedy to na niemieckiej autostradzie po dystansie ok 100 km nieprzerwanej jazdy z pred. 150 km/h nie poczulem zadnej roznicy w bólu glowy, gdy (o zgrozo!) kilka dni wstecz wracalem na poludnie PL na paskudnych (chcac dodrzec) zimowych Barum! No ale cóz. Nie wiem kto pisze te opinie, ale zwolnijcie troche ludziska!
Opony zakupiłem będąc pod ogromnym wrażeniem, jaki zrobiły na mnie już jej poprzedniczki, tj. NRHi, które miałem w poprzednim aucie. NOKIAN H są jak do tej pory najlepszymi letnimi oponami, jakie użytkowałem (były m.in. Michelin, Continental, Dunlop). Niesamowitą sprawą jest komfort toczenia, poziom hałasu, a właściwie ciszy, jaka towarzyszy jeździe na tych gumach. Zachowanie auta na suchym zgodne z oczekiwaniami, bez zastrzeżeń. Jazda na mokrym, w tym wjeżdżanie w głębsze kałuże dopiero pokazuje siłę tych opon. Nieprawdopodobnie spokojne i przewidywalne zachowanie w takich warunkach. O ścieralności będę mógł napisać dopiero po obecnym sezonie.
Rewelacyjne opony w tej klasie cenowej. Moim skromnym zdaniem nawet lepsze od niektórych przereklamowanych, drogich marek. Zdecydowałem się na ich zakup po lekturze na tej stronie i opiniach na forach. Nie żałuje zakupu. Szukałem w miarę bezpiecznych opon ale nie ukrywam, iż brałem przede wszystkim pod uwagę poziom hałasu. Niestety Carisma nie jest najlepiej wyciszonym autem więc głośność opon musiałem zminimalizować do minimum i sie nie zawiodłem. Oprócz tego tez nie mam większych zastrzeżeń do innych kryteriów. świetne zachowanie w kałużach potwierdzam. Co do ścieralności dałem ocenę 5 ale to na wyrost bo zbyt mało kilometrów przejechałem by to ocenić.
Jedno przyznaję założyłem i co bicie! Gumiarz powiedział że się cięzko wyważają. Nieprawda miał wyważarkę do chrzanu. Pojechałem z Lubina do Głogowa na profesjonalna wyważarkę zapłaciłem 38 zł za 2 gumy i rewelka. Na deszczu masakra a zaznaczam że jeździłem przdtem Roverem 75 na Bridgstone turanza er 300. A to gumy wysokiej klasy. Powiem tyle na deszczu gorszym autem bo Mondeo o niebo lepiej. Na suchym masakra. Zaznacze że continentale z wysokiej pólki też przerabiałem i Dunlopy sporty. NOKIAN przegina: cichy, przegina na suchym, a na deszczu zaprzecza prawom fizyki. Coś niesamowitego. A do tego nieskie zuzycie. Polecam !!!!
Wcześniej chciałem kupić oponę NRHi ale okazało się, że na rynku pojawiło się dużo podróbek. Sprzedawca polecił mi następczynię NRHi czyli model H. No i nie żałuję. Bardzo dobra opona. Super trzyma na suchej i mokrej nawierzchni. Małe opory toczenia. Jest oponą cichą. Można jeździć po kałużach i koleinach, a ona doskonale odprowadza wodę. Mogłaby tylko troszeczkę wolniej się scierać. Ze zużycia wnioskuję, że wystarczy mi maksymalnie na 4 lata czyli jakieś 50 tyś. km. No ale coś za coś. Nie można mieć wszystkiego. W każdym bądź razie gorąco polecam. Jak się pościera to kupię takie same. Jestem z nich bardzo zadwolony!
Nie wiem jak Nokian to robi ale kolejne ich opony są coraz lepsze. W zimie jeździłem na WR-kach - uratowały mi życie na lodzie w dziczy podkarpackiej i bieszczadzkiej już kilka razy. Teraz kupiłem te letnie opony i kolejny szok - po prostu są idealne.Układ ABS zadziałał mi ledwie dwa razy a jeżdżę bardzo ostro. W deszczu, w koleinach zero aquaplanningu (opócz głębokich kałuż - ale do tych by trzeba kupić amfibię). Są ciche i komfortowe. Komplet nówek kosztował mnie tylko 1000PLN. To grosze w porównaniu z tym jaką wygodę, pewność prowadzenia i bezpieczeństwo dają. Ta opona w pełni zaspokaja moje oczekiwania. Pozdrawiam!
Sa to moje kolejne opony i chyba najlepsze z tych na jakich do tej pory jeździłem- wcześniej Fulda (-), Continental (+), Pirelli (-), Firestone, Goodyear - po raz pierwszy Nokian z wyboru. Jeżdżę głownie na trasach, dość dynamicznie w rożnych warunkach drogowych. Opony idealne do w c-maxa auto wcześniej jeździło na oponach goodyear. Opona na suchym prowadzi się cicho i pewnie ale dopiero na mokrej nawierzchni pokazuje klasę praktycznie nie czuć że pada deszcz, auto prowadzi się prawie jak po suchej nawierzchni. W koleinach z woda i kałużach tez bardzo pewnie. Rewelacyjny jest cyfrowy wskaźnik zużycia bieżnika.
miła obsługa,szybka dostawa,towar zgodny z zamówieniem . W okresie którym kupowałem opony mieli najtańszą ofertę-taniej niż allegro itp.!!! Polecam gorąco. jeżdże suwem -raczej dużo więcej aniżeli przwidują jakiekolwiek tabele. Opona ktorą kupiłem to NOKIAN H 205/60/16 GORąCO POLECAM TO ŻYWOTNA OPONA ,MOCNA ODPORNA NA PRZEBICIA -LATAŁEM PO GRUZOWISKACH I NAWET RYSKI NIE MA DO DZIś .OPORY TOCZENIA -HEHE PRZY TAKIM BIERZNIKU CHYBA ŻARTUJECIE -REWELACJA. TYLKO MINUS ALE TO CHYBA OCZYWISTE BIERZNIK NIE NADAJE SIĘ W TEREN .2 SEZONY NA NIEJ PRZEJEŻDZIŁEM I JESZCZE BĘDZIE
świetne opony pod względem właściwości jezdnych ale utwardzone boki dają się we znaki. Jeździłem już na różnych rozmiarach opon np. 205/40 R17 i stwierdziłem że czas na 15 cali w celu zaznania komfortowej jazdy. Niestety zawiodłem się na tych oponach, może i dobrze się prowadzą ale na polskich dziurach ciągle bije po karoserii, może nie tak jak na niskoprofilowch ale jednak od tego profilu opony wymaga się lepszego zachowania. Podsumowując, świetne opony ale komfortu jazdy nie zaznasz przy profilu 185/60 , który jest tylko oferowany z indeksem XL czyli utwardzone boki.
Jeżdżę raczej umiarkowanie zrobiłem na tych oponkach prawie 13 tys. Po, w sumie nie za dużym przebiegu, niewiele mam im do zarzucenia. Jak na moje możliwości i mojego auta są super. Bardzo ciche - tym się przede wszystkim kierowałem kupując je do diesla. Więcej nie mogę napisać ponieważ w ciągu roku robię ok 20 - 23 tyś km. Jeśli ktoś nie jeździ ekstremalnie to polecam z czystym sumieniem. Są super. Nigdy nie sprawdzałem jak się zachowują podczas ostrej jazdy z dwóch powodów, mam małe dzieci i poza tym nie ma czym -1.7 DTI. A ha ABS prawie nie ma co robic .
Kupiłem bo przekonały mnie opinie innych, wczesniej jezdziłem na conti eco contakt. Jezeli mam byc szczery to szału te opony nie robią. Przyczepnosc bardzo dobra na suchym i mokrym, jest prawdą równiez ze są bardzo ciche ale do pewnej granicy prędkosci mianowicie powyzej 140 opona zaczyna dziwnie drgać i staje sie głosniejsza ciekawe ze do 140 auto idzie jak po szynach Moje continentale które teraz pracują na tyle zachowywały sie idealnie nawet przy 180 Wniosek jest taki ze albo moje oponki są felerne albo nie nalezy na nich rozpedzać auta powyzej 140