Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.
Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.
Opona o dobrych właściwościach trakcyjnych, stabilana w zakretach precyzjana i sztywna. Dobre zachowanie na mokrej nawierzchni. Nie jest zbyt konfortowa, w porównaniu z zimowym Michelinem różnica w twardosci jest bardzo wyraznie odczuwalna. Opory toczenia raczej wysokie co jest pewnie konsekwencją dużej sztywnosci promieniowej opon, na zimowych michelinach spalanie jest niższe (różnica wskazań zużycia sredniego ok. 0,3 l/ 100 km, w obu przypadkach jazda bez klimatyzacji na podobnych trasach). Nokian NRVi jest to opona zdecydownie cicha, często słychac odgłosy toczenia opon samochodów jadacych obok. Podstawowa wada to ścieralność, szczegónie widoczna przy jeździe autostradowej i po drogach górskich (styl jazdyumiarkownany - przejazd przez Niemcy i Skandynawię) zuzycie bieznika na przedniej osi 2,5mm na dystansie ok. 6000 km , to zdecydowane za dużo nawet przy indeksie prędkości V. W miescie (jazda spokojna) zużycie jest nieco mniej intensywne ok. 1mm na 5000km (oś przednia). Nie zdecyduję się na ponowny zakup ze względu na dużą intensywność zużycia bieżniak, szacuje że opony przy spokonej jeździe i rotowaniu opon p-t są w stanie wytrzymać 30 tyś km.
1. Sucha nawierzchnia - poprzednio mialem dunlop sp sport o1 i.... trudno zauwazyc roznice jednak wydaje mi sie ze dunlop nieco lepszy w zakretach. 2. Mokra nawierzchnia - dunlop przegrywa zdecydowanie, nokiany staja deba, ze abs nie potrzebny w zasadzie na asfalcie. 3.4. Zapomnijmy o zimie, 5. Komfort - naprawde ciche tak samo jak i dunlopy sp o1, chociaz sam sobie przednie popsulem i zaczely jeczec, ale po naprawie zawieszenia i zbieznosci zaczelo sie uspokajac, a teraz trasa Rzeszów- Neapol - Bari 2200 km oponki sie podszlifowaly i sa ciche. Musze tu dodac ze na autostradach gonilem srednio 150 nie zwalniajac w zakretach, jedynie tunelach i prowadzenie jest swietne i precyzyjne mimo rodzaju pojazdu rodzinnego i dziwnego, jednak niejeden by sie zdziwil jak swietnie sie go prowadzi, nawet szybko i wygodnie se podrozuje, nie bolaly mnie plecy ani nogi jak w np. passacie 93 r. Scieralnosc - przod 7 mm, tyl 8 mm, uwazam to za noromalne zuzycie opon, wymagania rosna, wieksza szybkosc to i lepsza przyczepnosc co za cos, w koncu stac mnie na wymiane - moze na drugi rok zmienie felgi na 17? tez nokiany.
Przede wszystkim prowadzenie w zakretach jest bez zarzutu. Mam sportowe, bardzo twarde zawieszenie, co pozwala mi niemal nie zwalniac w normalnych zakretach. Przy rozsadnej jezdzie nie doszlam jeszcze do granicy przyczepnosci nawet na nieco dziurawej drodze - powod: szybciej wypadam z fotela-;) A tak na powaznie: super precyzyjna i cicha jazda. Na mokrym jazda bez strachu, choc nie powiem, ze aquaplaningu nie ma, bo na fizyke nie da sie nic zaradzic, ale na pewno bez zbytnich zaskoczen. Auto lekko plynie po kaluzy, ale nie zarzuca i nie stawia. Polecam, mialam juz "renomowane" opony Goodyeary F1, P5000 itp. i scieraly sie po 5000 lub trwardnialy po 2 latach jak kamien. Tu jest ok. Moze mialam szczescie, a moze tak to juz jest, ze Nokianow prawie nie musialam wywazac, 3 opony zalozone zostaly bez korekt! Co do scierania sie: owszem, scieraja dos szybko, u mnie tak samo szybko przody i tyly, wiec przekladania mnie nie uratuje, ale to moze kwestia sposobu jazdy i dostrojenia zawieszenia. Polecam. na drugim, bardzo szybkim samochodzie tez postanowilam zalozyc teraz NRVi, tyle ze 16-tki.
3 lata temu napisałem opinię o tych oponkach po przejechaniu jakichś 6 - 7 tys. km. Wtedy opony straciły 2 mm bieżnika i trochę się bałem co będzie dalej;) Teraz, po przejechaniu ok. 50 tys km wiem że to naprawdę dobre opony, a slogan Nokiana o przedłuzonej żywotności opony byc może nie jest do końca tylko chwytem marketingowym. Obecnie na przedniej osi zostało mi 3 mm bieżnika, na tylnej widać jeszcze delikatny zarys "4" (oczywiście w międzyczasie 2 x zmieniałem kapcie z przodu na tył). Opony stały się nieco głośniejsze (ale niewiele), na suchym nadal trzymanie jest boskie, na mokrym ciut gorzej niż na nowych (nic dziwnego) ale nadal ok. Myslę ze ktoś jeżdzący spokojniej, słabszym autem, bez ostrych startów i piszczenia opon zrobi na nich spokojnie 80 tys km. Za te pieniądze nie da się chyba kupić nic lepszego. Ja w każdym razie w przyszłym sezonie kupuję Nokiany;)
Kiedyś już pisałem o nich po kilku tys. km, teraz po ok 35tys km. Opony sprawują się bardzo dobrze, obecnie już trzeci sezon; na przód założyłem parę na której leciutko widoczna była cyfra "6" na indeksie bieżnika, z tyłu są wyraźnie "5". Jeżdżę bardzo ostro i szybko, 150KM mocy daje już taką możliwość ;) Nie oszczędzam ich, czasem zdarza się że "spalę gumę". Jeżdzę wszędzie: miasto, poza miastem, autostrady; robię minimum 70-75km dziennie (tyle mam do pracy i z powrotem). Uważam je za bardzo udany zakup, godny polecenia wszystkim którzy chą kupić coś dobrego za rozsądne pieniądze. Sądzę że górna granica ich przebiegu to ok 60 tys. km - za te pieniądze i przy takim komforcie jazdy (cisza!) to super kapcie.
No cóż, naprawde niezła opona, bardzo dobrze trzyma drogi czy to jest sucho czy mokro, w zakręty bez cienia strachu wchodze z gazem (na poprzednich oponach roznie to bywało), aquaplaning prawie nieodczuwalny, bardzo cicha. Jednak jak juz ktos tu pisał mam wrazenie ze sie za szybko sciera, poszlo mi juz prawie 2mm, ale biorac pod uwage moj styl jazdy to pewnie tak ma byc ;) Zreszta, w nastepnym sezonie na przód dam te co sa z tyłu i kupno opon mam z glowy na nastepne 3 lata. Opory toczenia chyba niskie jako ze spalanie po przesiadce z węższych opon sie praktycznie nie zmienilo. Za tą cenę bardzo dobry wybór. Mysle ze nastepne moje opony to beda albo Nokiany NRVi albo NRZi, chba ze wymysla cos nowszego.
Witam To jedne z najlepszych opon jakie miałem, ale mają jedną zajebistą wadę: wytrzymałość. Po przejechaniu ok 5000km zostało mi 3 mm bieznika (z fabrycznych 8mm). Nie należe do ludzi którzy lubia palić gumy czy hamowac z piskiem opon - lubię dynamiczną jazdę czasmai agresywną, ale ogólnie jeżdze w miarę spokojnie. Silnik mam mocny i czasami się zdażało że na 1 i 2 biegu nawet przy naciśnięciu tylko do połowy pedału gazu koła zaczynały leciutko boksować. Na deszczu rewelacja ale nie zdecyduję się na podobny zakup przez ścieralność. PS jedną okone musiałem po 2000km wymienić bo wyskoczył mi guz ale przyznaję że przy jakiś 80 km/h wjechałem kołem na niewielki krawężnik - ok 4cm wysokości.
Przed sezonem letnim szukałem opon, które spełnią moje oczekiwania i zalazłem...jestem bardzo zadowolony z tyvh opon. Pewnie wiele osób z Państw ma opory przed zakupem opony, której marka nie jest w Polsce tak dobrze znana (ja też miałem!), ale polecam Państwu. Sprawdza się to co producent o nich pisze, są naprawdę ciche, świetnie trzymają się drogi i muszę przyznać, że są znakomite na mokrej nawierzchni...może tego deszczu nie było wiele przez ostatni okres, ale ten co był wystarczył do sprawdzenia właściwości jezdnych tej opony....to co mnie zachwyciło to to, że doskonale trzymają się na zakrętach pokonywanych z dużą prędkościa (140-170 km/h) km-na polskich drogach!-...Naprawdę polecam
Bardzo przyjemne opony. Wraz z samochodem zakupiłem opony Michelin Pilot Primancy w tym samym rozmiarze-szlag je trafił po pół roku(nadawały się wyłącznie na płaskie autostrady). W porównaniu z nimi Nokiany okazały się dużo lepsze: -bardziej wytrzymałe -cichsze -mniej się ścierające -troche lepsze przy wjeździe w wodę z dużą prędkością -tańsze(!) Tu moja uwaga osobista: Opony niskoprofilowe w naszych warunkach to pomyłka! Mimo zwiększonych parametrów wytrzymałościowych opony takie padają "jak muchy" na dziurach i wybojach :( (w tym aspekcie również wygrywają Nokiany-przejeździłem na nich 3x więcej niż na Michelinach po takich samych dziurach). Reasumując - Gorrąco Polecam
Najlepsze opony letnie na jakich jeździłem. Pompują w deszczu tyle wody, że nic nie jest w stanie wytrącic ich z równowagi/przyczepności. Na suchym rewelacja, na mokrym jeszcze większa. Scierają się trochę szybciej niż popularne opony, ale mieszanka pozwala na wiele w zakrętach. Bardzo stabilne na każdej nawierzchni. Jestem wielkim zwolennikiem tych opon, już trzecie auto na tych oponach, rewela. Z ciekawostek - byłem na tych oponach na Nurburgringu i trzymały bardzo fajnie, choc trzy okrążenia spowodowały ubytek 2 stopni u opon tylnych. Na autostradzie w deszczu ulewnym pompują wodę do ok. 210 km/h.
Zaufałem nieznanej oponie i na razie się nie zawiodłem, na suchej super (Poznań - wjazd na wiadukt do M1 z katowickiej - zakręt - 90km/h - opona piszczała ale pewnie trzymała się asfaltu), na mokrej też można jej ufac - mozna wyczuć kiedy opona chce już (pomijając ekstremalne sytuacje). Ze względu iż jest to opona kierunkowa nieraz może dziwnie wyglądać ze swoim asymetrycznym bieżnikiem :) Niewątpliwie plusem jest też to iż opona ta jest w wersji XL czyli jak podaje producent ma dodatkowe wzmocnienia wewnętrzne. Po prostu to fajna oponka.
Na Nokianach NRVi jeżdżę już drugi sezon letni ( zimą oczywiście też na Nokianach tyle że na modelu WR ) i wcześniej żadna inna opona nie była w stanie umożliwić mi w takim stopniu wykorzystania właściwości jezdnych tego auta, szczególnie na mokrej nawierzchni. Myślę że wielu kierowców po przełamaniu oporów przed nadal mało znaną marką odkryło by wiele możliwości w swoich pojazdach. Powiem tak, gdyby nie było opon Nokiana to miałbym wielki problem z zakupem. Zresztą Finowie chyba najlepiej wiedzą o co chodzi w tym temacie. Pozdrawiam
Coż, czytam opinie innych kierowców na temat Nokiana - zarzuty- scieralność. 30000 km i nie ma opon, max zrobię na nich 50000 km a ile robi sie na oponach innych marek - 100 tys? Nie te czasy. Prowadzę firmę, mam 7 Golfów 1.9 td, robię 70 tyś roczne, moi kierowcy również. Jeździłem na różnych typach opon Goodyer, Michelin itp "elitą", nie narzekam bo jeździło się dobrze, ale na Nokianie jeździ się naprawdę dobrze a ta cena. Ja wystawiam tym oponą 6 z minusem, bo szóstka należy sie Continentalą ECO3. Bezpiecznej jazdy.
Oponki o wyśmienitej pryczepności zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni. Opona nie generuje niemal żadnego szumu. Tak naprawdę to jej w ogóle nie słychać, a trzyma się drogi aż miło. jedna sprawa to ścieralność. na przedniej osi po jednym sezonie zniknęło ok. 1,5 mm an tylnej osi ok 0,5 mm. Polecam każdemu kto ceni sobie przede wszystkim przyczepność i komfort. Po przejechaniu sezonu letniego zdecydowałem się na zakup także zimowych Nokianów WR. O zimówkach wypowiem się na wiosnę.
świetne opony, jezdze na nich trzeci sezon, poprzednio jeżdziłem ( od nowości ) na Continentalach. Nokiany to naprawdę duża zmiana na lepsze po Continentalach. TO co zauważyłem od razu to cisza jaka sie zrobiła po zamianie opon. Bardzo dobrze zachowują sie na mokrej nawierzchni. Niestety dość szybko sie zużywają, świetny pomysł z wytłoczonymi cyferkami na biezniku umożliwia natychmiastową kontrolę zuzycia bieżnika. Doskonała nowoczesna opona zajebisty design. Ciekawe jak zimówki...
Kupiłem pod wpływem opinii na tej stronie, jestem trochę zawiedziony, może miałem zbyt duże oczekiwania. Na sucho i na mokro miałem kilka poślizgów przy małej prędkości, gdy spodziewałem się, że ostro hamując stanę w miejscu. Prowadzenie bardzo dobre. Ciche przy jeździe na wprost na dobrej drodze. Przy większych prędkościach mocno szumią na łukach. Dudnią na nierównościach (znacznie głośniej niż zimowe Conti 790). Rewelacyjna ścieralność, po 10 tyś wciąż widać 8 mm na bieżniku.
Opona faktycznie świetnie jeździ po wodzie, natomiast trakcja na suchym asfalcie ciut rozczarowuje - jak na oponę o tym rozmiarze to nieco za wolno reaguje (prawdopodobnie 'winę' ponosi szerokie nacięcie wzdłużne które z kolei świetnie odprowadza wodę). Ogólnie to bardzo bezpieczna opona na trudne mokre warunki, po suchym mogłaby jeździć nieco lepiej ale i tak na suchym ciężko się zbliżyć do granicy przyczepności. Po 20 kkm zużyło się ok. 2 mm bieżnika - czyli wynik przeciętny.
kupno tego mało znanego modelu doradził mi kolega, za co mu bardzo dziękuję. Moim zdaniem opona o najlepszym współczynniku klasa/cena ... prowadzi sie niesamowicie pewnie, nie wiem jak w innych lżejszych autach ale w moim dos ciezkim kombi nie udało mi sie w ostrym skręcie doprowadzić do poślizgu ocznego, co przy innych modelach nie było zbyt trudne. Dodam że w ostrym skęcie troszke głośniej pracują, ale nigdy nie piszczą. Jeśli chodzi o jazde na wodzie to poprostu bajka!!
Dziś w W-wie lało jak z cebra. Dotąd nie pisałem opinii nt. tych opon, bo brakowało mi prawdziwej ulewy. Miałem ulewę, miałem okazję przejechać się... No i nie zawiodłem się. Doskonale wchodzi się w zakręty przy dużych prędkościach, zero aquaplaningu. Jeśli chodzi o jazdę w dobrych warunkach pogpdowych to bez zarzutu (poczytajcie wcześniejsze opinie). Jednym słowem - polecam! (I już szykuję kaskę na zimówki :-) Pirelki są... A co tam, jak ktoś miał to wie.
świetna opona. W poprzednim sezonie miałem z przodu Good Year (2 szt) z bieżnikiem ok. 5mm, w porównaniu z Nokianami są bardzo słabe. W tym sezonie zamontowałem na przód Nokiany - od razu poprawiła się kierowalność, przyczepność na suchej i mokrej nawierchni. Nokiany bardzo dobrze spisują się w zakrętach, na suchej i mokrej nawierzchni. Są bardzo dobre i w porównaniu do konkurencji (cena i jakość) są bardzo dobre a może nawet lepsze - POLECAM!!
świetne opony. Wzorowo trzymają się na suchej nawierzchni i świetnie na mokrej - na ostrych zakrętach również. Do jednego mam zastrzeżenia - ścieralność. Po przejechaniu ok. 40tyś km z nowej opony zostało niewiele ponad 4 mm bieżnika (półtora roku od ich zakupu), a nie jeżdżę zbyt agresywnie (raczej umiarkowanie, zależy też - kto kieruje). Coś za coś - świetne trzymanie kosztem ścieralności - ale najważniejsze jest bezpieczeństwo.
Doskonała opona bez względu na prędkość i warunki. Nie czuję róznicy między nawierzchnią suchą i mokrą. W tym na krętych górskich drogach. Kałuża nie powoduje szarpania kierownicy. Nie piszczy. B. dobrze trzyma sie dorgi. B. cicha. ściera sie, ale opona nie ma żyć wiecznie. I ciekawie wygląda :] Wcześniej miałem NRV i było podobnie. Gorąco polecam.
Doskonałe trzymanie boczne i proste. Odporna na zajwisko aquaplaningu (pokonują ją , zresztą jak wszystkie inne opony,duże opady i koleiny pełne wody). Cicha, o niewielkich oporach topczenia. Przy tych parametrach trzymania, które opona prezentuje, niezła trwałość, choć slogan o podwyższonej wytrzymałości na zużycie wydaje sie przesadzony...
Powtórzę to, co przedmówcy: szybko ścieralne, (ok.1,5-2mm w 6000km), ale chociażby ze względu na cenę nie przywiązywałbym do tego wagi (natomiast nie powinno sie pisać w materiałach informacynych importera Nokiana, że zawierają "mieszankę...zapewniającą przedłużoną żywotność opony". To akurat bullshit. Ale te szybkie łuki... kontrola!
PRZEJECHAŁEM NA NOWYCH TRASĘ KRAKÓW MISKOLC BUKAREST CONSTANCA VARNA BURGAS I Z POWROTEM. JESTEM W PEŁNI ZADOWOLONY. KILKA RAZY MIAŁEM OSTRE HAMOWANIE Z ÓRY (WYSZEDŁ OSIOŁ NA DROGĘ, I BURZA ZWALIŁA DRZEWO) - ŻYJĘ. W PORÓWNANIU Z PIRELLI P600 (POPRZEDNIE GUMY) JEST O 30% LEPIEJ. NOKIAN SPRAWDZIŁ SIE NA TYLE DOBRZE ŻE KUPIĘ ZIMÓWKI