Testy opon letnich Pirelli P6000

Pirelli
Producent Pirelli
Model P6000
Sezon Opony letnie
Pirelli P6000 -
ocena kierowców
4/6

Ilość opinii: 222

Opinie o oponie Pirelli P6000

piter

Szczerze mowiac ... gdzie bym nie byl to ta opona ma wysokie notowania u wulkanizatorow niby b. dobra jest ... a tak osobiscie kupilem te opony w b.dobrym stanie w ilosci 2 zalozylem na przod.. to co sie stalo z autem to tragedia... zero amortyzacji w aucie zrobilo sie glosno jakos tak dziwnie nieprzyjemnie. Przelatałem na nich od czerwca do pazdziernika. lipiec i sierpien robilem na nich codziennie ok 65 km ta sama trasa. opony piszczaly w zakretach przy 50-60km/h na zuzlu na blocie to samo ... do wrzesnia wygladaly jak by je ktos nozem kroil byly poprostu porozrywane na biezniku. na mokrym slizgaly sie jak glupie boksujac w miejscu przy normalnym ruszaniu ze az kierownica sie trzesla myslalem ze mi sie zawieszenie urwalo raz... a to tylko te opony.. sliskie glosne i beznadziejnie trzymajace trzeba uwazac mimo tego ze nigdy mnie specialnie nie zawiodly to balem sie przy nich jezdzic szybko.. dobrze ze byly tylko 2 a nie 4. zalozylem zimowki dunlopa poczulem ulge w uszach w koncu slysze auto a nie kamienie pod oponami. zdecydowanie nie polecam!

Matias

Opony zakupione wraz z pojazdem. Od 1970 r. jeżdziłem na wielu typach opon ale P6000 to opony bardzo niebezpieczne nawet przy suchej nawierzchni, idealnych warunkach, niewielkich prędkościach tracą przyczepność z podłożem uruchamiając ABS co powoduje wydłużenie drogi hamowania, opony bardzo głośne, jakby wysiadły łożyska, kilkakrotnie sprawdzałem ciśnienie, próbowałem je zwiększać, zmiejszać, ale nic to nie daje, po prostu zła opona dobra nigdy dobra nie będzie, teraz jeżdżę na zimówkach a na sezon letni już kupiłem co innego (pytałem o opony kilkudziesięciu taksówkarzy) bo to poszerza pogląd w temacie, a na mokrej nawierzchni to już prawdziwy horror, nawet przy niewielkich prędkościach, na niewielkich łukach, z kolein z wodą po prostu wynosi na zewnątrz co bardzo utrudnia jazdę bo poza koleiną samochód jakby łapie przyczepność i bardzo nim rzuca co powoduje powtórne wjechnie w koleinę i tak w koło. Do widzenia Pirelli, pa. pa.

Mirek

Kupiłem Fiata Multiplę z oponami, dotychczas jeździłem Vanami i nie mogłę się przyzwyczaić do tego samochodu. Myślałem, że to Fiat zawinił. Przy średnim skręcie i prędkości 40 - 50 km/h opony piszczały i bujało samochodem. Na mokrej nawierzchni przy skrętach wpadał w lekki poślizg, trzeba było bardzo uważać. Kiedy zmieniłem na zimowe (Goodyear Grip7) pierwsze co mnie uderzyło to, że zimówki okazały się zdecydowanie cichsze oraz skończyły się poślizgi i w duchu przeprosiłem markę Fiata. To nie samochód, ale tragiczne opony. Po sprawdzeniu ceny za sztukę około 450 zł. to już w ogóle stwierdzam, że cena nie idzie z jakością. Za około miesiąc muszę zmienić na letnie (moje mają przejechane ok. 8 tys. km.) więc są prawie jak nowe, ale już ich nie założę.

wojtek

to okropne badziewie !!! nie wiem jak ford mógł mi założyć coś takiego w samochodzie z tak dopracowanym układem jezdnym; opony są głośne, głośniejsze od zimówek (Goodyear UGW3) a to jeszcze mi się nie zdarzyło; ponieważ pod ciężkim dieslem dość szybko się ścierają a zaczęły bić po 10.000km zamieniłem przy okazji wyważania przód z tyłem - no i okazało się, że ząbkują i hałas jest taki jak bym jechał ze zużytymi łożyskami ! koszmar, do tego zacząłem przy małych prędkościach wyraźnie wyczuwać ruchy kierownicy a serwis powiedział, że to dlatego bo opony biją po owalu czyli po prostu nie są okrągłe - dodam, że nie były nigdy zdejmowane z alufelg bo na nich odebrałem auto; podsumowując odradzam zdecydowanie te opony to pomyłka niegodna marki, która szczyci się tyloma tytułami mistrzowskimi w WRC!!!

sun

Zdecydowałem się napisać, alby przestrzec wszystkich przed tą oponą. Mimo iż firma jest dobra a opona jest trwała i na suchej nawierzchni nie mam do niej zastrzeżeń. To to co dzieje się na mokrej to MASAKRA!!!! Dziś nie wyhamowałem przed światłami, miałem prędkośc ok. 100km/h a samochód zatrzymał się po ok. 250m i przejechałem na czerwonym!!!!! Nie pierwszy raz miałem takie problemy, mimo iż bieżnik nie jest zużyty.. Jest to nie do opisania, opona czasem hamuje dobrze, czasem traci przyczepność z niewyjaśnionych przyczyn co jest bardzo zdradliwe. Biorąc pod uwagę nasze warunki drogowe zdecydowanie odradzam i przestrzegam. Na suchym jest ok i jestem z niej zadowolony, ale zdradliwe zachowanie ma mokrym dyskwalifikuje ją w mojej ocenie. NIE POLECAM

cbcalvus

Byłem na nich w mrozie i upale-dało się jechać, bo wszystko zależy od dostosownia prędkości do warunków na drodze. Na czeskich autostradach udało misię rozpędzić auto do 200km/h - było OK. Problemy zaczęły się po przejechanych 60000 - hałas, wybrane brzegi poniżej normy, no i przesadziłem docinając je do 70000 (razem auto ma prawie 80000, ale reszta na zimowych), bo w mieście przy 15km/h nawet ABS nie pomógł i kosztował mnie remont kupę pieniędzy !!! Swoją drogą haki holownicze powinny być demontowane tak jak Unii. Wszystkim użytkownikom gorąco polecam zdjęcie nogi z gazu jak się robi mokro przy p6000, nawet jak nie są wyjeżdżone. Teraz spróbuję innych, mam czas do wiosny na decyzję. Szerokiej drogi !!!

Fireman

Opona jak najbardziej NIE godna polecenia!!! Bardzo głośna, po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów mimo stosunkowo dobrego bieżnika bardzo słaba przyczepność. ABS odzywa się przy niemal każdym typowym hamowaniu z nieco powyżej średnią siłą. Opona z czasem robi się bardzo twarda, przez co mało elastyczna i słabo przyczepna. Po zmianie na opony innej marki, amortyzacja jakby zawieszenie wymieniono na bardziej miękkie, wygodne. W końcu ABS zaczął działać jak należy, tzn. włączał się jedynie przy hamowaniu z dużą siłą, co pokazało, że te opony bardzo szybko traciły przyczepność. Omijajcie ten model opon z daleka. Strata kasy i niezadowolenie gwarantowane.

Tom

Opony dostałem niestety razem z samochodem, po zakupie samochodu późna jesienią po 2 tyg. zmieniłem na opony zimowe i jakież było moje zdziwienie wiosną kiedy to letnie opony okazały się dużo głośniejsze, jazda po suchej nawierzchni jest OK, jednak trochę wody na drodze plus koleiny i samochód przy prędkości powyżej 80 km/h jedzie gdzie chce, nie mogę się doczekać kiedy będą nadawały się do wymiany, nie polecam tych opon i proszę o włożenie między bajki opini o oponach które były ostro testowane na mokrej nawierzchni z hamowaniem włącznie, kiedy nawet ABS się nie włącza, pzdr. wszystkich rozsądnych użytkowników tych oponek

raf

Opona zachowuje się bardzo poprawnie na suchym asfalcie - świetnie trzyma w zakrętach. Nieco gorzej w na mokrej nawierzchni - trzymanie boczne ok, odprowadzanie wody z kałuż też ok, problem tylko z przyczepnością, rzeczywiście może spłatać figla i na to należy być przygotowanym. Może to wina dość twardej gumy, która z jednej strony nie zużywa się szybko i doskonale trzyma na suchej, gorącej nawierzchni ale na mokrym gładkim asfalcie lub betonie jest znacznie słabsza. W tej chwili nie kupię już tych opon głównie z powodu chęci spróbowania innych w tym rozmiarze do porównania ale nie wykluczam ich zakupu w przyszłości.

Mariusz

Samochód kupiłem z tymi oponami. Nie miałem wobec nich żadnych uprzedzeń. Ostatnio zaobserwowałem jednak bardzo niepokojące zjawisko. Na mokrej nawierzchni jadąc drogą dwupasmową - nowo wyremontowaną (!!!) - samochód zarzuca tyłem. Początkowo myślałem ze mi się wydaje. Na moje nieszczęście okazuje się, że każdorazowo na mokrej nawierzchni, nawet na małych łukach, pokonywanych z prędkością ok 100km/h występuje to zjawisko. Wymusza to zatem b. powolną jazdę gdy leje. Zdecydowanie nie polecam tej opony. Jest niebezpieczna. Nie wiem czy ją założe ponownie po sezonie zimowym - choć ma przejechane dopiero 10 000km.

jm

Na zmianę z zimówkami (prawie 6/6 miesięcy) stttttarłłły się niesamowicie, w ostatnim sezonie nie mogłem na śliskiej nawierzchni ruszyć bez poślizgu, a przy wymianie na zimówki w serwisie pytali mnie, czy nie dostałem mandatu- prawie zupełnie łyse. Przyznaję, że ani razu nie wpadłem poślizg przez pierwsze dwa sezony, później jednak jeździłem znacznie ostrożniej. Wyględ po takim przebiegu katastrofalny- nie wiem czy są to te same opony jak na innych rynkach np. zachodnich, ale mam wrażenie, że Polska jest traktowana specjalnie gorzej. W ASO Fiata te opony są astronomicznie drogie, chyba w cenie Michelin-a

DEMO

Jestem z nich zadowolony ale nie w pelni... Nieraz mnie uratowaly na suchej powierzchni majac tylko Golfa2 dosc szybko je wymeczylem, nie chce myslec co by bylo jak bym mial cos lepszego... W zimie zapomniec mozna o P6000 niejedna opona letnia mi sie lepiej na sniegu trzymala niz ta... raz przez sezon mialem je na tylniiej osi i niestety POSLIZGI to pewne (tyl sam ucieka) z przodu mialem CONTINENTAL TS780, teraz dorobilem sie juz 4 opon na zime wiec P6000 zostaje mi na lato i pewnie juz jako ostatni sezon... (najwyzej zostana na tyl a 2 nowe kupie ale pewnie innej marki)

Michal

Po przeczytaniu wielu komentarzy zwalniam bardzo na wilgotnej nawierzchni. Samochód ma silnik 2,0 HDI i wyraźnie, z powodu różnicy ciężaru bardziej zdziera się przód. Opony nie są tak złe jak większość pisze. Zużywają się równomiernie, raczej nie hałasują. Bez wątpienia, wystepujące powszechnie koleiny są przyczyną dziwnego zachowania samochodu. W pobliżu miejsca zamieszkania mam zróżnicowane odcinki dróg. Wiele jest niedawno wyremontowanych. Na nowej nawierzchni trudno jest im cokolwiek zarzucić. Nie sądzę, aby konstruktorzy opony myśleli akurat o naszych koleinach.

MISIEK

Jestem chyba kolejną ofiarą montazu tych pseudoopon w nowo zakupionym focusie. Nie będę oryginalny pisząc, że hałasują jak startujący samolot - geometria O.K. i opony również (nie wyząbkowane) widocznie taki ich urok:(. Na suchym piszczą jak stare Dębice, a na mokrym to pełna loteria to nad to podsterowne - totalnie nieprzewidywalne. Polecam do driftu, bo narobią pisku na całe miasto. Pozdrawiam, a opon nie polecam!

besku

jak czytam opinie innych uzytkownikow to mam wrazenie ze dzieci to pisaly tatus dal autko synusiowi zeby umyl synus sie pobujal i wypisuje potem pierdoly.co do tych opon to zdarlem je do materialu i nie wiedzialem co to abs w aucie moge je porownac do michelin pilot exalto jak dzieci was stac na ich zakup to w tedy mozemy podskutowac.po tych pozytywach co tu wyczytalem to zakupilem dunlop sp01 tego spika co je polecal i byl tak nimi podniecony powinienem wsadzic kurw... do auta zemna i zeby przerzyl to co ja musialem wycierpiec.

Piotrek

Na suchej nawierzchni trzeba przyznać że dosyć dobrze sie sprawują, jeśli chodzi o mokrą to na początku przez pierwsze 4 miesiące sprawowały się dosyć dobrze jednak po tych 4 miesiącach strach jest jeździć na mokrej nawierzchni :/ Łatwo wtedy traci przyczepność, auto zakręt pokonuje praktycznie bokiem... Może wina jest tego że jest to dosyć lekkie autko ale mimo wszystko, przy hamowaniu mimo skręconych kół jedzie dalej prosto... Jeśli jest mokra nawierzchnia radze auto zostawić w domu i jechać komunikacją miejską...

Paqel

świetne opony:P Pod warunkiem, że ktoś chce zagłuszyć radio lub żonę siedzącą obok :) Do dziśaj myślałem, że są walnięte łożyska, ale gdy założyłem zimówki Barum to poczułem się jakbym jechał w innym samochodzie, o połowe ciszej. Chałas to jedno, drugie to wyskakujące bąble, ja miałem na 2 oponach :/. Trzy to ścieralność, trochę za szybko, ale nie jest źle, wiadomo, że nie ma opon niezniszczalnych, no i strasznie twardnieją. Nikomu nie polecam, sam już nigdy nie kupię Pirelli, na wiosne myślę o Nokianach.

prezes

Jak dla mnie bardzo dobre opony, na suchym wzorowa przyczepnosc moze jak sa niskie temperatury (5 - 10 stopni) troszke twardnieje ale w lato kleji sie do drogi. Dosc glosna na kostce ale wynika to z niskiego profilu i szerokosci. Na mokrej drodze nie mialem problemow.

Paweł

Ocena właściwości tych opon w zimie absolutnie bez sensu. Prawdą jest że są dość głośne, co szczególnie staje się wyraźnie po zmianie z zimówek. Natomiast nie zdarzyło mi się, aby zawiodły nawet w ciasnych serpentynach (często jeżdżę w Bieszczady, a tam można pokręcić) na suchym asfalcie, a na mokrym wiadomo trzeba trochę bardziej uważać. Doskonale też radzą sobie z kałużami. Do tej pory nie zauważyłem śladów nadmiernego zużycia, generalnie oprócz dużej głośności nie narzekam.

Piotrek

Najgłośniejsza z opon jakie miałem okazję użytkować (łącznie z zimowymi), tragiczne zachowanie na mokrej nawierzchni, pisk przy większości zakrętów praktycznie bez względu na prędkość, dosyć wysoka ścieralność, zerowy komfort, przy szybkości powyżej 40km/h hałas staje się uciążliwy, jedynym plusem jest wygląd, choć obecnie wielu producentów oferuje podbne wrażenia wizualne za mniejsze pieniądze - czy wspominałem już, że jest koszmarnie głośna?

TomBor

Oponki super na suchej ale rowniez na mokrej nawierzchni (kiedy mialy przyzwoity bieznik, to zero aquaplanningu przy 100km/h). gdyby nie uszkodzona konstrukcja, przejechalbym na nich jeszcze z 10tys km. Trzy pelne sezony, w tym dwa wyjazdy na sylwestra do Zakopanego (bez lancuchow sie nie obeszlo;) ). Siostra Lanosem na identycznych zrobila 50tys km, ale inny styl jazdy i zla geometria spowodowaly szybsze zuzycie. Polecam jak najbardziej...

Barok

Niestety Wasze komentarze nie są obiektywne. Wszyscy powielają na dobrą sprawę komentarze innych. Te opony nie są wcale głośniejsze od innych. A co do ich możliwości to powiem tylko tyle, że nie miałem forsy na opony zimowe i całą zimę popychałem na letnich. Do Warszawy z Wrocka w czasie silnych zamieci 120 na godzinę bez żadnych ślizgów i problemów. Pięknie odprowadzają wodę. Komfort jazdy spoko. Ale może to zasługa zawieszenie w Fordzie?

SEBI

Na śniegu i lodzie daję po 6 bo to nieporozumienie ocenianie letniej opony w takich warunkach ( może serwis strony pomyśli o tym kiedyś ) Oponki rewelacja co prawda mały przebieg bo dopiero kupiłem i parametr ścieralności też daję na wyczucie ale na wodzie super - bez abs-u są jak przyklejone do asfaltu, na sucho też bardzo dobre. Gorąco polecam te opony ( poprzednio miałem continentale to nie ma porównania, P6000 jest 100 razy lepsza )

Mirek

Opony jak na taka firme bardzo słabe, na suchym niezle, o wiele gorzej jest na mokrym-przy troszke szybszym ruszeniu opony traca kontak z podlozem, na zakretach jak troche popada bardzo slabe trzymanie. Powyzej 90km\h staja sie strasznie halasliwe. Jezdzilem na nich w zime-odradzam to kazdemu. Jedyna zaleta tej oponki to wyglad i w miare mala scieralnosc. Podsumowujac odradzam zakup tych opon szczegolnie ze do najtanszych nie naleza.

slodziuch

Tragedia!!! Na suchym piszczy na każdym zakręcie, na mokrym ślizga sie jak na lodzie przy przyspieszaniu i hamowaniu ABS głupieje, o kałużach i koleinach wypełnionych wodą nie wspomnę , na pasach , znakach poziomych jak na platformie poslizgowej. Guma zniszczona=ząbkowanie, trudna do wyważenia (co kilka tyś wyważanie). Bardzo głośna, trzeba być kompletnie głuchym albo mieć głośno słuchać radia. Generalnie tandeta, nie polecam.

Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.

W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.