Testy opon letnich Yokohama C DRIVE AC 01
Producent | Yokohama |
Model | C DRIVE AC 01 |
Sezon | Opony letnie |
Yokohama C DRIVE AC 01 - ocena kierowców |
Ilość opinii: 186
|
Producent | Yokohama |
Model | C DRIVE AC 01 |
Sezon | Opony letnie |
Yokohama C DRIVE AC 01 - ocena kierowców |
Ilość opinii: 186
|
Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.
Opona świetna, wręcz fenomenalna! W 33 nie trzeba lepszych opon, nie wiem jakby bylo na P-Zero, gdyby byly dostepne w tym rozmiarze. W nastepnej Alfie tez pewnie skusze sie na AC01, jesli tylko bedzie mnie stac. Wystawilem wysokie oceny ale... w 33 jest dosc glosno i opon raczej nie slychac, wiec trudno mi zakladac, ze sa niekomfortowe. Jesli chodzi o predkosci w zakretach, to nie wiem gdzie sa limity tej opony, a mam opinie wariata za kolkiem. Raz super awaryjne hamowanie w koleinach ze 140 kmh zakonczylo sie pelnym sukcesem. Szok! Wiele w tym zaslugi samego swietnie prowadzacego sie samochodu, ale wczesniej na p 5000 byla porazka, a teraz od roku na Yokohamach jest swietnie! Acha. Po 15 000 km nie bardzo widac slady zuzycia, ale tez to zasluga wozu (masa ponizej tony), ze w zakretach udaje sie niemal nie piszczec, choc jest bardzo szybko. Opory toczenia? Skoro 33 odcina na piatce, ciezko stwierdzic. Ale nie zauwazylem spadku osiagow wzgledem p5000. Zakrety? Wiele o nich pisalem. Ale warto jeszcze wspomniec o rewelacyjnej reakcji na szybkie zmiany pasa ruchu - tzw testy losia itp. Opona odporna na szarpanie kierownica - samochod po prostu skreca bez zerwania przyczepnosci. Asymetrycznosc w opnach rulez! :-) Na dzis dzien to wg mnie najlepsza opona letnia, tak jak Dunlopy M3 sa wg mnie najlepszymi zimowkami.
No więc tak: wybierałem nowe kapcie do audika A-szóstki C5, ciężkiego wozu (ok. 1800kg), automat i z napędem 4x4 (quattro), 193KM. Stąd wolałem u opon niższy indeks prędkości a większe obciążenie (240km/h i 670kg), niż proporcje 270km/h i 610kg. Rozważałem michałki, lecz po przeczytaniu o nich opinii to chyba zbyt miękka opona by była dla mnie. Generalnie nie szaleję za kółkiem, a na nasze polskie dziury niski profil to zarżnięcie zawiechy, więc 205/55/16. Same opony są: po pierwsze ciche, po drugie dobrze, a nawet bardzo dobrze trzymają w zakrętach (na mokrym lepiej, niż na suchym), po trzecie koleiny im nie straszne, po czwarte nieźle hamują (może trochę za miękkie), a po piąte - niestety przy większych prędkościach (>150km/h) bieżnik leci jak szalony. Przejeździłem spokojnie półtora roku (20 tys. km) bez zamiany kół miejscami i zużycie było w miarę równe (u mnie tył ciut bardziej od przodu). Ale wystarczyło w wakacje zrobić około 5 tys. km po autostradach (w 4 osoby) i tył poleciał prawie do zera (cecha wozu: w quattro 2/3 napędu może pójść na tył, jak się pogina). Reasumując: jak chcecie te gumy równo zużyć, to albo jeździjcie wolniej albo co 5-6 Tkm, zamieniajcie je miejscami. Mimo to polecam. PS. opinia napisana po zrobieniu na nich 25Tkm.
Nie mam doswiadczenia w testowaniu opon w zwiazku z czym moj komentarz moze byc nie obiektywny, ale mysle ze takich uzytkownikow jak ja jest 90%. przejechalem na tych oponach 3 sezony po ok 20 kkm co daje 60 kkm. opony nigdy mnie nie zawiodly, zawsze trzymaly sie barddzo dobrze, jedyne moje doswiadczenie z aquaplaningiem to po 60 kkm przed zmiana na zimowe w koleinach jak stala woda kola zaczely sie obracac przy przyspieszaniu niekontrolowanie i stad wniosek ze nalezy je wymienic a bieznik 3 mm, wczesniej nie mialem nigdy takiej sytuacji. jezdzily w ff1.8tddi i nie mam zastrzezen. zmieniam jednak na tansze, z tego powodu ze nie wiem czy potrzebuje do takiego samochodu tak dobrych opon, mam zamiar kupic barum brawius2 i zobacze czy beda ok.
Dla mojej oceny odnośnikiem są opony NOKIAN (NRZi oraz NRV). Opona Yokohama C DRIVE AC 01 jest bardzo cichą i miękką oponą, precyzyjnie wykonaną. Właściwości trakcyjne ma gorsze od w/w. Nokian-ów - Auto wczesniej dostaje uślizgu. (prowadzenie w zakrętach na suchej lub mokrej/wilgotnej/ nawierzchni przy dużych prędkościach) Opony są bardzo przewidywalne - w pewnym dosyć szerokim zakresie tracą przyczepność liniowo, dają sygnały o początku utraty przyczepności. ścieralność ? (zbyt mało kilometrów). Właściwości tych oponi zmusiły mnie do bardziej rozważnej jazdy, zwłaszcza po zakrętach. W mojej ocenie opony te są bardzo dobrym kompromisem między jakościa -cena i komfortem oraz bezpieczeństwem. Raczej polecam. Jest OK!
Niestety, trochę się zawiodłem na tej oponie. Na zimę mam Bridgestona LM25 i myślałem, że w tym przypadku komfort prowadzenia będzie podobny. Niestety. Opona jest cicha i dobrze trzyma zakręty na mokrym i suchym (z małymi wyjątkami) ale... ruszanie na mokrej jezdni zawsze wyzwala działanie ESP - prawie zero przyczepności przez moment a wcale nie chcę ruszać tak, żeby palić gumy. Nie wspominam już o mokrej kostce brukowej - czasami czuję się jak w gładkich butach na lodzie - pod tym względem te opony zachowują się bardzo podobnie do Dębicy Frigo2, które mam w drugim Passacie a to przecież zupełnie inna liga. Yokohama jest też bardzo wrażliwa na koleiny. Samochód tańczy i nie trzyma toru jazdy.
SUUUPER OPONA _ 180km/h na zakretach 190 km/h na prostym odcinku autostrady w TOTALNY deszcz - fontanna za samochodem jak przy ladowaniu samolotu az sie sam wystraszylem i zwolnilem >>>>>> LECZ >>>>> po 20,000 czyli oststnich 2 miesiacach z przodu jest NIC ZERO bierznika ------- TOTALNIE SCIERANIE az szok, ze tylko 2m-ce wytzrymaly lecz cos za cos qpe dobrej zabawy mialem. Nie to ze piszcze zawsze i wszedzie ..przy ruszaniu staram sie nie lecz te zakrety ja chyba starły. Innymi slowy jak masz $ na oponki co iles tam to kupuj je - sa swietne - jesli nie masz $ na nowe oponkiu co pare m-cy to KUP ja i jezdzij wolno..... :)
swietna opona, na suchym w zakrecie trzyma idealnie, a auto prowadzi sie w zakretach bardziej precyzyjnie, poczatkowo mialem uczucie delikatnego uslizgu ale troche sie starla i jest ok, z tego co zauwazylem jesli opona jest zimna auto o wiele bardziej sie slizga ale po kilku kilometrach juz ok. na mokrym rewelacja. jedyne do czego moge sie przyczepic to scieralnosc, ale to juz pewnie wina stylu jazdy. zapewnia niesamowity komfort jazdy - po zimowkach Yokohama AVS Winter V901 omijalem każdą - nawet najmniejsza dziure, tutaj totalny lajt:) polecam wszystkim i pozdrawiam
Oponka bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Wzdłużne rowki powodują większe opory w kierowaniu, ale dzieki temu wpływają na lepszą przyczepność. W połączeniu z niskiem środkiem cieżkości i trakcja subaru rewelacja. Samochód trzyma sie jak przyklejony. Opony są godne polecenia. Jak kupowałem to pisali, ze szybko sie ścierają. Mam przejechane dwa sezony letnie, ok 45000 i moga jeszcze jeździc trzeci sezon. Więc raczej zużywaja sie normalnie. A przy mojej agresywnej jeździe i napedzie na 4 koła to spokojnie mozna powiedzieć, że są trwałe.
świetne opony. Szczególną frajdę sprawia jazda po łuku z dużą prędkością - nie ma wrażenia pływania, mimo przeciętnej wysokości profilu moich opon. Precyzyjne prowadzenie, bardzo dobre odprowadzanie wody i hamowanie. No i wrażenie komfortu przy średnich prędkościach - ciche, bez tendencji do wprawiania samochodu w wibracje (tak było przy Dunlopach). Czegóż więcej wymagać? Mniejszej ścieralności? Coś za coś, a ten zakup kalkuluję na 2 sezony. Nie ukrywam, że wyboru dokonałem na podstawie dobrych ocen na tej właśnie stronie. Polecam.
Swietna opona, cicha, komfortowa i rewelacyjnie trzyma się drogi. Na ostrych zakrętach super, samochód nie wyjeżdża przodem, a zarzuca tyłem (niestety kupiłem tylko 2 opony i są założone na przodzie) a do tej pory było odwrotnie. jedyny mankament jest taki że tuż po zakupie opony bardzo się ślizgały przy ostrzejszym hamowaniu, zarówno na suchym jak i mokrym, ale po przejechaniu ok 500 km już było ok, chyba chemia stosowana przy produkcji musiała się zmyć z opon. po 7500 km nie widać śladów zużycia, a jeżdże ostro. Gorąco polecam te opony.
Oponki kupilem niedawno ale zdarzylem przetestowac na wodzie i na suchym. Na mokrym zachowanie opony poprawne chociaz w duzych kolejnach lekko traca na przyczepnosci. Jezdzilem wczesniej na Fuldach Carat proggreso i na mokrym zachowanie fuldy jest troszeczke lepsze. Na suchym tak jak prawie kazda opona zachowuje sie prawidlowo nawet przy ostrych manewrach. Zobaczymy jeszcze jak bedzie ze scieralnoscia bo na razie przejechany dystans jest za maly aby cokolwiek powiedziec. Mysle ze zakupilem fajne oponki i moge polecic je innym.
Opony te wybrałem, choć chciałem kupić Michałki lub Dunlopy. (bazowałem na opiniach użytkowników i serwisów oponiarskich). Wcześniej jeździłem na ContiPremiumCont i na Michałkach Energy Saver... Continentale dobre choć lekko śliskie, Michelinki również ok lecz szybko się ścierają. A Yokohamy choć z niewielkim przebiegiem spokojnie mogę wysoko ocenić, Naprawdę komfortowe i niedrogie oponki (w swojej klasie), niesamowicie ciche a co najważniejsze super przyklejone i na suchym i na mokrym. Polecam i pozdrawiam
opony zakupiłem w promocyjnej cenie w jednym ze sklepów internetowych, sugerując się opiniami innych użytkownikow, postanowiłem samemu wypróbować owe opony, jak na razie jestem miło zaskoczony co do właściwości tej opony, na suchym wiadomo każda opona może pojechać, pierwszy deszcz, zero poślizgu, rewelacyjne trzymanie w zakrętach na mokrej nawierzchni, nie wiem jak ze ścieralnością, ocenie jeszcze raz potem, po przejechaniu około 5 tyś km, opona wygląda jeszcze jak nowa. Jednym słowem polecam innym!!
Polecam gorąco te opony, są naprawdę świetne! W porównaniu do poprzednich opon to niebo a ziemia! Sam nie mogłem uwierzyć ile może dać nowe i porządne ogumienie w samochodzie. Znakomicie trzymają się drogi zarówno na suchym jak i na mokrym. Jedynie do czego można się przyczepić to duża ścieralność ale to pewnie kosztem przyczepności :) Jak się zużyją to zakupie Yokohama S.drive dla porównania! Jeszcze raz polecam!!
Bardzo fajne kapcie. W porównaniu do Michelin Pilot Primacy - zdecydowanie bardziej komfortowe i przewidywalne w zachowaniu. Na dziurach auto mniej się trzęsie, nawet poprzeczne koleiny opona łyka zdecydowanie chętniej niż Michelin. Nie mogę powiedzieć nic na temat jazdy na mokrej nawierzchni bo nie chce spaść deszcz, ale na suchej nawierzchni nie mam do tej opony żadnych pytań ani zastrzeżeń. Polecam.
Kiedy zabrakło mi kasy na nowe ContiPC2 dlugo myslalem co kupic. Kiedy znalazlem dobra oferte kupna opon Yokohama (399zl/szt) nie zastanawialem sie dlugo, gdyz w innych sklepach cena wynosila ok. 550zl/szt. Jak sie okazalo zakup byl strzalem w 10. Doskonala opona, zachowuje sie podobnie do ContiPC, na takich jezdzilem poprzednio. Zwazywszy na cene zakupu, Yokohama jest lepsza. Polecam
Przejechałem na komplecie od kupna jakieś 22 kkm. Opony zamienione po 18 kkm przód z tyłem. Z przodu bieżnik auto zjada jak złe. Jak dla mnie to za szybko się ścierają. Trakcja w zakrętach mogłaby być lepsza, ale tragedii nie ma. Po 20 kkm zrobiły się dość głośne i na mokrym czuć słabsze właściwości opony. Jak były nowe, to na mokrym spisywały się bardzo dobrze. Teraz trzeba uważać.
Opony według mnie bezapelacyjnie najlepsze w swojej klasie. To był już mój trzeci zakup opon tej marki i znowu sie nie zawiodłem. Jedyną wadą jest to że pomimo tego że mam ciut większe ciśnienie w gumach to wyglądają jakby trochę jeszcze brakowało. Jest to złudzenie bo zuzycie bieżnika jest równomierne. Atutem opon jest świetne odprowadzanie wody nawet przy dużej prędkości.
Opony ładne, tanio kupiłem po 239zł za sztukę ale po 4000 tys.km z opon została połowa. Jezdzi się super, o ostre zakręty nie ma co się martwić, z dużą prędkością nie spowodujesz poślizgu. W deszcz czuje sę na tych oponach naprawdę bezpiecznie. Piszę o samochodzie z tylnym napędem. Wszystko ok tylko to zużycie. Nie wiem jak tutaj z krajem produkcji, moje są Filipiny.
Opony super, sprawdzają się w każdych warunkach. Na zakrętach prowadzą się bardzo dobrze, warunki atmosferyczne nie mają wpływu na styl jazdy, opony zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni bardzo dobrze trzymają się drogi. Dzisiaj miałem okazję sprawdzić je na śniegu i błocie pośniegowym i okazało się że zachowują się jak moje zimówki czyli bardzo dobrze.
Opony sa naprawdę ok. Na suchym chyba moge napisać, że to jedne z lepszych na których jeździłem. Jeszcze nigdy mi nie zapiszczały (mam na mysli zakręty) jesli chodzi o deszcz to czasem jak szybciej ruszam potrafią sie pokręcić w miejscu, natomiast jesli idzie o hamowanie na mokrym i odprowadzenie wody to uważam, że jest to bardzo przyzwoity górny poziom.
Na suchej nawierzchni nie ma chyba lepszej opony. Cicha, trzeba naprawdę się napracować, aby zapiszczała. Auto sunie lepiej niż po szynach. Na mokrym nie trzyma już tak dobrze i tu jest haczyk. Człowiek przyzwyczaja się do ponadprzeciętnego trzymania a woda może zrobić swoje. Dlatego trzeba pamiętać - w deszczu zakręty bierzemy wolniej.
Bardzo fajne opony. Zakupiłem je w zeszłym roku. Używane do pierwszych śniegów. Głęboki bieżnik pozwalał jeszcze na jazdę w warunkach zimowych. Bardzo trwałe ( wolno się ścierają) Dobre wrażenia podczas jazdy w deszczu. Na suchej nawierzchni gwarantuje bardzo dobre prowadzenie i przewidywalność samochodu. Ogólnie opona godna polecenia.
Zakup z wyboru po analizie opinii w tym serwisie. Poprzednio jeździłem na Dunlop sp10. Teraz jest bardzo inny świat w zakresie prowadzenia, ale jest trochę głośniejsza no i mam wrażenie, że wzrosło mi zużycie paliwa, ale nie wiem czy to opory toczenia, czy nie z powodu, że teraz da się szybciej ;) Myśle że jest godna polecenia.
Opona 195/65 R15 95H XL, na suchym asfalcie opona ,,znajdzie''każdy kamień, UWAGA jest wrażliwa na różne rodzaje asfaltu, samochud potrafi być niestabilny, myszkować - jest twarda, przy prędkości 130 km/h jest bardzo głosna. Na mokrym czesto włancza się ABS. Zaznaczam samochod jest po kapitalnym remoncie zawieszenia i geometri.