Testy opon zimowych Continental ContiWinterContact TS800
Producent | Continental |
Model | ContiWinterContact TS800 |
Sezon | Opony zimowe |
Continental ContiWinterContact TS800 - ocena kierowców |
Ilość opinii: 207
|
Opony kupiłem na początku zimy tutaj na opony.com. Sugerowałem sie wysoką ocena i opiniami z tego forum. Szukałem opon dobrej firmy i zdecydowałem sie na continental. Z zakupu jestem bardzo zadowolony. Sam zakup za posrednictwem opony.com jest rewelacyjny. No ale moze cos o oponach. Na samym poczatku nie miałem wiele okazji aby sprawdzic ich mozliwosci (było przewaznie sucho), czekałem na pierwszy snieg no i w okolicach sylwestra sie doczekałem. To ze na suchym i mokrym od deszczu asfalcie sprawuja sie super juz wiedziałem, dopiero na sniegu i bardzo sliskim asfalcie zobaczyłem ze zakup sie opłacił. Wiadomo ze w takich warunkach nie jezdzi sie jak po suchym i nie spodziewałem sie takiego trzymania. Jednak opony sprawiły ze jazda była bezpieczna i kontrolowana. Polecam wszystkim. Jezeli chodzi o hałas to wiadomo jest troche głosniejsza od letnich ale to duzo zalezy od rozmiaru (ja nie narzekam), scieralnosc? za mało przejechałem aby to w pełni ocenic. Opory toczanie? to tez ciezko samemu ocenic, ja nie mam zastrzezen. Czy kupie je podobnie? Prawdopodobnie tak, ale lubie zmiany wiec nie wykluczone ze poszukam czegos innego.
Na lodzie jak to na lodzie. Nie ma dobrej opony na lód. Jeśli chodzi o śnieg lub mokrą nawierzchnię to porównując z Dębicą i Kormoranami i jakimiś tam austriackimi (nie pamiętam ich nazwy) rewelacja. Jeśli chodzi o poślizgi na śniegu i mokrej nawierzchni to naprawdę rewelacja. Wystarczy że w tym roku nie musiałem zakładać łańcuchów w terenie gdzie przez ostatnie kilka lat zakładałem. Na pewno są ciche i dość komfortowe. Jeszcze za mało kilometrów żeby ocenić ścieralność, jak do tej pory bez zarzutu. Płaciłem po 320 od sztuki i naprawdę nie żałuję. Jeśli chodzi o osiągi to jeździłem na nich na mokrej, na suchej, okresowo z kałużami i na ośnieżonej nawierzchni po 160 - 190 km/h. (Obwodnica Trójmiasta). Gacie pełne strachu ale opony uratowały mi kilka razy przód samochodu i z pewnością moje nie tylko zdrowie. Nie zawiodłem się na nich. Zdarzały się poślizgi na lodzie i "zrywy" przy ruszaniu, ale to raczej wina małego nacisku samochodu na podłoże.
Opona dobra. Kupiłem już w sezonie, więc lekko przepłacając, ale nie żałuję. Wybierałem między tą a UG7+. Ktoś wcześniej napisał, że nie rozumie zachwytu i opona niczym się nie wyróżnia. Właśnie to jest jej największy plus. Jest co najmniej dobra na każdej powierzchni. Nie ślizga się na mokrym asfalcie jak niektóre zimówki. Przejechałem na nich kilka tysięcy kilometrów zanim spadł śnieg i było ok. Potem przyszła dość śnieżna zima i spokojnie dawały radę. Mogliby poprawić ruszanie i hamowanie w sypkim, kopnym śniegu bo oponki faktycznie mają charakterystyczny uślizg przez ułamek sekundy - potem łapię przyczepność i jest ok. Są przewidywalne w każdych warunkach. Zaskakująco dobre trzymanie boczne. Mimo wszystko nieco gorsze od TS830. Choć tamte też nie są idealne. Prawdopodobnie następnym razem kupię inne, bo ten model już zdaje się ma swoje lata i zostanie zastąpiony czymś nowszym. Jeśli chodzi o oponoeo to obsługa jak zwykle wzorcowa.
Jestem niezadowolony i nie polecam tej opony. Zaskakują mnie te wysokie noty zwłaszcza handlowców. Skoro teraz są takie wyprzedaże na te opony to daje dużo do myślenia. Sądzę, że zalegają na magazynach i sie po prostu tam starzeją. To jest opona dla lubiących wysoki poziom adrelaniny. Błoto pośniegowe to loteria, bo nigdy nie wiadomo kiedy ta opona puści i wpadniesz w poślizg, no i zaczniesz sie ślizgać. Na śniegu trudności z ruszaniem i hamowaniem, zwłaszcza na śniegu ubitym. Właściwie ta opona nadaje sie na warunki zimowe w Holandii lub zachodnich Niemczech - tylko drogi czarne i mokre jak najbardziej. Miałem wczoraj idealne warunki do testów. Jechałem przez całą RFN (było dobrze - na suchej drodze, w deszczu) a koszmar zaczął się w polsce na błocie i śniegu. No i dziś rano dramat na tym co w nocy zamarzło. Nie polecam! Koszmar jak na polskie warunki.
Cóż fajne oponki choć wygląd mają dziwny. Jeżdżę już drugi sezon z tymi oponami i rewelacja. Żadnych dziwnych zachowań przy wyprzedzaniu na drodze przy padającym śniegu, ubitym i błocie pośniegowym. Ciche na mokrym zarówno jak i na suchym. Super ciągnie podczas wyprzedzania, może silnik 1.3 diesel to nie sprinter ale 170 Nm przy wadze 1150 kg robi swoje ci co mają diesle wiedzą o co chodzi po prostu ok. miałem wcześniej na tym samym aucie Barum Polaris 2 i są o klase lepsze nie mówiąc już o dębicach które też miałem okazje przetestować na podobnym aucie. Przez cały miniony sezon ABS może z kilka razy jak przesadziłem z przędkością to mi się włączył. Na lód to żadna opona bez kolców nie da rady. Jeżeli chodzi o ścieralność to lamelki i cały bieżnik jak nowy. Szczególnie godna polecenia dla tych co dużo jeżdżą w sezonie zimowym bo cena odstrasza.
Początkowo wzór bieżnika mówił "Wszystkie, tylko nie te". Jednak po pierwszych i wszystkich kolejnych kilometrach mogę śmiało powiedzieć "Żadne inne, tylko te!". W porównaniu z poprzednimi - Fulda Cristal Montero 2 - praktycznie nie zauważa się działania ABSu - opona świetnie trzyma się śliskiej nawierzchni na prostych i bardzo pewnie utrzymuje zadany kierunek jazdy na zakrętach. Oblodzona, zaśnieżona czy zalana deszczem droga nie stanowi dla Continentala TS800 problemu. Natomiast nieco nerwowo zachowuje się na błocie pośniegowym - początkowo, przy gwałtownym manewrze, wyczuwalny jest wyraźny poślizg, jednak po kilku metrach bieżnik "wgryza się" w brunatną breję i pozwala zapanować nad autem.
przy tym samochodzie trafiłem z oponami, bo samochód twardy a opony tego rozmiaru raczej miękkie. Poprzednik jeździł na nich 2 lata zima, lato i już na napędzie musiałem zmienić na takie same (tył jeszcze 6mm). Trochę drogie ale na 2 sobie pozwoliłem. Jazda po utwardzonym śniegu rewelacyjna. Ani razu nie zboczył z kursu gdy próbowałem ostro zjechać w boczną drogę i doprowadzić do kontrolowanego ślizgu na śniegu, dobrze się trzyma. Wcześniej jeździłem Reno 19 na dębicy, były na pewno dobre przy dużym śniegu i ostrożnej jeździe. Używałem też wielosezonowych pirelli ale były nieobliczalne. Te opony jeżdżą jak ja chcę i rewelacyjnie trzymają się drogi
Zakupiłem te oponki po przeczytaniu opinii na tej stronce i się zawiodłem. Byłem w górach i oponki niezbyt dobrze sie spisały. Co prawda nie miałem jakiś większych problemów, ale zima też jest w tym roku łagodna. Przy każdym ruszaniu na śniegu (na Słowacji nie sypią solą także drogi są białe) koła buksowały, a jeżdże spokojnie. Szkoda bo po za tym oponki są spoko. Hamowanie z tymi oponami to czysta poezja, rewelacja (czasami zastanawiałem się czy ja mam ABS?). Jazda na mokrej nawierzchni również znakomita. Można jeździć po kałużach nie trzymając kierownicy. Ale podsumowując Fulda Kristall Montero bije te oponki na głowe. I jest tańsza.
miałem kiedys starszy model zimowek continentala i zostałem mile zaskoczony sposobem rozpatrzenia reklamacji (uszkodzona byla jedna a kierujac sie przyjazna polityka wymieniono 2 zeby nie bylo roznej glebokosci bieznika po wymianie), tamte mialy super wlasciwosci, wiec kupilem najnowszy produkt i jest super na kopnym sniegu spod swiatel nie bylo na mnie mocnych, na lodzie nie testowalem, przyczepnosc na zakretach bez zarzutu jak na zimowki, troszke glosne na suchym przy wiekszych predkosciach - ale dla mnie najwazniejsza byla przyczepnosc na mokrym i sniegu - ADAC sie nie myli - sa warte oceny "szczegolnie godna polecenia".
opony te kupiłem na początku pażdziernika kierując się opinią internautów. Bardzo dobrze zachowują się na suchej jak i mokrej nawierzchni. Dzisiaj miałem okazje po raz pierwszy je wypróbować na mokrym śniegu i jestem przerażony zachowaniem tych opon, miałem wrażenie jakbym jezdził na łysych oponach letnich, koła buksowały nawet na trzecim biegu jak dodało się gazu, na zakrętach noga z gazu bo poslizg pewny, hamowanie również nie najlepsze, często włacza się abs. Mam tylko nadzieję że szybko się zużyją i kupię inne. Powiem jeszcze że w drugim samochodzie mam dębice frigo directional i na sniegu są o niebo lepsze.
Jesli akurat opony te mozna kupic w korzystnej cenie to mysle ze warto. To co podoba mi sie w tym produkcie to udany kompromis poszczegolnych wlasciwości jezdnych w warunkach zimowych a to powinno byc priorytetem. Oponki swietnie ciagna na sniegu a i hamowania jest dobre. Co prawdy jest troche wieksze zuzycie ich i minimalnie wieksze opory toczenia w porownaniu do innych marek jakie mialem ale to sprawa drugorzedna. Generalnie opony godne polecenia. Chociaz ja przy wyborze kieruje sie przedewszystkim testami ADAC i zasobnosci portfela;)
Kupiłem te zimówki bo już wcześniej miałem zimowe Continentala. Co mi się w nich podoba to jazda po mokrym i suchym asfalcie. Na śniegu jest już trochę gorzej. Raz się przejechałem gdy skręcałem z odśnieżonej drogi na zaśnieżoną. Jeżdżę głównie po mieście i drogach krajowych, które z reguły są dobrze utrzymane zimą. Polecam ją na mokre i suche asfalty. Na lodzie nie próbowałem. Lecz gdybym mieszkał np w górach to ponownie bym się nie zdecydował ze względu na średnie trzymanie na śniegu. Zużycie poprawne.
Bardzo dobra opona. świetnie radzi sobie na mokrym asfalcie, na suchym jest też dobra ale to nie to, co letnia. Na śniegu świetnie hamuje (jak na śnieg oczywiście) i nie ma problemów z wyjechaniem pod górę, na lodzie bez kolców tak naprawdę żadna opona dobrze nie trzyma ale da sie jażdzić i auto się nie ślizga. Precyzja prowadzenia niezła ale do ideału troche brakuje, ale to subiektywna ocena bo w lecie jeżdże na oponach o niższym profilu. Generalnie zdecydowanie polecam.
Opona idealna na tzw. "Miejską Zimę", mokre lub suche nawierzchnie oraz zmrożony śnieg lub jego średnie ilości, to warunki w których opona świetnie sobie radzi i idealnie się komunikuje z systemami trakcji. W tych warunkach nad pojazdem ma się pełną kontrolę. Rewelacyjnie odprowadza wodę i jest niemal bezgłośna. Gorzej radzi sobie z mokrym śniegiem, błotem pośniegowym i lodem. Opona lubi niskie temperatury, przy temp. wiosennych szybko się zużywa.
Jest co prawda lato ale przejeździłem na tych oponach cały sezon zimowy. śniegu było niewiele, ale mogę śmiało napisać że te opony są rewelacyjne. Pewne zachowanie w każdych warunkach. Nie należą do najtańszych, ale naprawde warto. Samochodem jeździ też żona z małym dzieckiem i nie bałem się jak spadł śnieg czy marznący deszcz. Na bezpieczeństwie się nie oszczędza. Mam porównanie z nokianem, fuldą. Są naj... Opony polecam.
ścieralność trudno ocenić - po pierwszym sezonie widać, że ubyło, ale łyse ine sa;). Super zachowanie w zakrętach na suche/mokrej nawierzchni. Na śniegu gorzej (co oczywiste), ale też jest nieźle. Trochę, niestety, szumią podczs jazdy, co wyraźnie słychać w porównaniu do opon letnich (Yokohama A-drive). Generalnie polecam opony - dają poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy.
Bardzo dobre opony, nawet nie najgłośniejsze. świetnie zachowują się na śliskich nawierzchniach, są przewidywalne i łatwo je wyczuć. Stosunkowo mało ściągają przy najechaniu na zaśnieżone pobocze. Po jednym sezonie nie mogę określić ścieralności, natomiast opory toczenia jakby trochę za wysokie, choć trudno to ocenić, Wygląd mają standardowy.
Zdecydowanie polecam ta opone. Mam je juz 2 sezon i jestem bardzo zadowolony. Sama jazda (wiadomo na śniegu i lodzie sie nie szaleje) na wszystkich nawierzchniach super. Pewnie trzyma sie w zakrętach. ścieranie.. hm po ok. 10000 km jeszcze nie widze aby były jakieś wieksze braki. Jak dla mnie rewelacyjne opony. Polecam.
Najlepsze opony na których jeździłem. Zimą taka różnica do Frigo jak Frigo do letniej. Na mokrym świetne. Na śniegu bez zastrzeżeń. Po 10 tys. wyglądają jak nowe więc prawdopodobnie ścieralność w normie. Opory toczenia chyba też ok. - brak różnic w zużyciu paliwa po zmianie na zimówki. Naprawdę gorąco polecam.
W Polsce ta opona się niestety nie sprawdza. O wiele lepiej spisują się tutaj Sava i Dębica (te miałem o innych nie wiem). Śnieg i dużo błota pośniegowego moim zdaniem dyskwalifikują te opony. Bo w Polsce w zimie głównie ma się z tym do czynienia. Potencjalni kupujący nie warto wydawać kasy na te opony!
Dobra, zrównoważona opona. Ciche, komfortowe użytkowanie, świetna przyczepność, jedynie na mokrej nawierzchni lubi złapać poślizg (nie mam ABS). Zdecydowanie lepsze właściwości niż np. letnie opony Barum. Zauważalnie większe zużycie paliwa, nie zwiazane z mrozami (jedyna wada chyba). Ogólnie - polecam.
Oponki rewelacja. Polecam wszystkim, którzy szukają dobrej oponki na zime za w miare rozsądną cenę. Te opony zapewniają bardzo dobrą przyczepność na śniegu i w deszczu. Na suchym praktycznie niczym nie różnią się od zimówek. Są o wiele cichsze niż letni Kleber Dynaxer HP2. Ogólnie szczerze polecam.
ostatnio przetestowałem w trudnych warunkach zimowych - po prostu rewela! hamowanie na sniegu ubitym tak skuteczne, ze nawet ABS sie nie właczał, przyczepnosc na zakretach rewela - w trudnej trasie wyprzedzałem wiele samochodow duzo drozszych, wyposazonych w zapewne o wiele drozsze opony...
Jedne z najlepszych zimówek w tym rozmiarze, jedynie GY Ultragrip mogą z nimi konkurować. Jeżeli ktoś szuka jakichś kompromisów performance/econo to niech kupi jakieś fuldy, te opony mają zapewnić jak najlepsze właściwości jezdne i pole ścieralność jest tu nie na miejscu.
Bardzo dobre prowadzenie i przyczepność na zakrętach. Doskonała przyczepność na śniegu i lodzie. Duża odporność na błoto pośniegowe. Wyjątkowe przyjemne prowadzenie na suchej nawierzchni przy minusowych temperaturach. Niestety droga jest, ale warto było kupić.