Testy opon zimowych Continental ContiWinterContact TS830
Producent | Continental |
Model | ContiWinterContact TS830 |
Sezon | Opony zimowe |
Continental ContiWinterContact TS830 - ocena kierowców |
Ilość opinii: 129
|
Opona w rozmiarze 185\65\15. I tak - po kolei: Opona niezwykle miękka, myślałem że palcami przebiję profil opony, tak się gnie. Zachowanie na suchej nawierzchni do 140 km/h świetne. Nie słyszę opon, nie wywyższają się hałasem ponad głos silnika ( 1.9 DCI ). Sytuacja awaryjna, 80 km/, nagły manewr, a'la test łosia i nic, zero jakiegokolwiek pisku, czy też uślizgu. Samochód zachował się dokładnie tak jak ja tego chciałem. Zachowanie na nawierzchni mokrej również bardzo przewidywalne. Wpadniecie w dość głeboką koleinę z wodą nie robi na tej oponie żadnego wrażenia. Samochód idzie jak po sznurku. Hamowanie również dobre. Nie udało mi się wpaść w poślizg wodny i to zarówno podczas ostrego hamowania ( oczywiście ABS się włączył ), jak i podczas pokonywania zakrętów. A teraz najlepsze. Śnieg. Pech chciał, że samochód musiałem zostawić pod chmurką. Nazajutrz moim oczom ukazała się zimowa aura. Po odnalezieniu i odśnieżeniu pojazdu stwierdziłem, że śnieg jest na równi z programi ( Scenic 1 ). Już miałem zamiar iść po łopatę, ale coś mnie tknęło i spróbowałem ruszyć. I co? Opona wyciągnęła auto z zaspy jakby śniegu było z 1-2 cm!. Droga asfaltowa, nieodśnieżona, śnieg świeży, nie ujeżdzony, prędkość 70 km\h - samochód zachowuje się tak jakby jechał po suchej nawierzchni, również w niezbyt ostrych zakrętach! Hamowanie to bajka. Miałem sytuację w której za mną gość jechał Audi 80, nie wiem jakie miał opony, ale jak hamowałem to musiał się ratować ucieczką na lewy pas, by nie wjechać mi w tyłek ( dobrze, że pas był wolny ). Lód: tutaj oczywiśćie tylko opona z kolcami daje radę, w tej kwestii cudów nie ma.
Pierwszy sprawdzian za nimi - oponami. Vs Goodyeara WG 7 - ogólnie cichsze, ale na zakrętach hałasują, także trochę głośniej na cienkiej warstwie wody i nierównościach, są za to sztywniejsze, lepiej się prowadzą mimo, że w indeksie T. Na śniegu i zmrożonym śniegu, właściwie lodzie wyraźnie lepiej, pod górkę (Mazury) ASR na 5 biegu przy przyśpieszaniu nie miał co robić. Bajka zaczyna się przy hamowaniu, powiem tak, nawet żona się zdziwiła, że ABS się nie uruchamia przy sporych opóźnieniach. Opony tak samo jak WG 7 gdy nawet stracą przyczepność po odpuszczeniu gazu lub hamulca natychmiast ją odzyskują. Podjazdy pod oblodzone górki w lasach suwalszcyzny bez najmniejszych problemów. Hamowanie na suchym i mokrym wydaje się lepsze. Aquaplaning na wprost OK. Przy ruszaniu często zrywają na śniegu czy lodzie ale 160 KM i 250 Nm przy 1500 obrotach robi swoje. Ogólnie pierwsze jazdy w zimowych warunkach odbieram/y bardzo pozytywnie mimo, że salon udekorował mnie produkcją rumuńską, jednak chyba się starają... Wygląd może nie powala ale kolejne testy potwierdzają jakość tego produktu. Pozdrawiam
Cóż, jest to najlepsza zimowa opona jaką miałem. Niestety moje doświadczenia są bardzo nikłe. Wcześniej jeździłem na oponach: Barum, Uniroyal, Goodyear i Semperit. CONTINENTAL ContiWinterContact 830, to najlepsza zimowa opona jaką miałem. Pierwsze wrażenie po wyjechaniu z warsztatu - nie wymienili opon! Nie może być tak cicho na suchym asfalcie z zimowymi oponami, a jednak jest. Letnie mam Goodyear i są tak samo głośne jeżeli nie odrobinę głośniejsze. To niemożliwe. Czyli krótki wyskok na autostradę i dalej cisza, po prostu niesamowite. Czekałem na deszcz z utęsknieniem i doczekałem się drugiego zaskoczenia. Jak na mokrej nawierzchni jadą w zakrętach i jak hamują, to szok. Oczywiście nie porównuję z Barum, ale z Uniroyal. Nareszcie spadł śnieg. Tak w kopnym śniegu jak i na błocie pośniegowym nie miałem jeszcze takiej opony. Nawet na bocznej (gruntowej) drodze ze śniegiem ok. 10cm szły pod górę jak po "sznurku". Jedyny minus to cena, zwłaszcza obecna, ale nie żałuję ani złotówki wydanej na tę oponę (kupowałem dużo wcześniej i dużo taniej). Polecam.
Wczesnej jeździłem na Michelinkach. Były naprawdę kiepskie. Może dlatego, że miały trochę lat. Ale bieżnik był ok 7mm, wiec nie wiem. W każdym bądź razie w zakrętach zanosiło!, a na prostej trzeba było mocno uważać. Wiem jedno, więcej nie kupie Michelinek. Nawet z roweru mam złe doświadczenia - kiedyś przy hamowaniu zarzuciło mi tylne koło w bok !!! Dramat. Niebezpieczne i szkoda życia. Swoją drogą jak inne francuskie. Natomiast Continentale to bajka. Zapomniałem co to znaczy problem z wyjechaniem ze śniegu, jeżdżenie po głębokim śniegu - jeździ się tak samo jak w lato po drodze ubitej. Na lodzie lekko ślizgają się, ale to jest nie do wykluczenia. Co ważne nie tracą kontroli na lodzie i czuć oraz widać na oczy, że zwalniają jak się hamuje. Mam ciężkie auto - 1700 kg, z dużym silnikiem - 3.0 litra, i napędem na tył. Te opony naprawdę dają mi bezpieczeństwo. Jeździ się spokojnie nawet większymi prędkościami. Polecam całym sercem, są super, jestem super zadowolonu z tego zakupu.
Przesiadłem się na tą oponę z zimówki Dunlopa. To zupełnie inny świat, oczywiście stara zimówka miała juz 3 sezony przejechane i polowe bieżnika więc ciężko to porównac do nowej, ale pamietam zachowanie auta na nowej dunlop i teraz na nowej conti ts830. Jaka jest zima w tym roku wszyscy wiemy. Poczytalem testy itp i zdecydowalem sie na conti ts830 (zwyciezca testu ADAC 2009/2010) i się nie zawiodłem. Auto na tej oponie jest niesamowicie kontrolowalne. Dodam, że jeżdżę autem z tylnym napędem. Kontrolka ESP i ASR zdecydowanie później miga. auto nawet w lekkim poślizgu jest kontrolowalne. A szok poczulem jak zacząłem hamowac, ta opona hamuje niesamowicie, nie chce powiedzieć, żę tak jakby byly na niej kolce bo to przesada ale cos w tym jest. Naprawde polecam ten model opony...
Przejechalem w sumie tylko jeden sezon na tych oponach bo zmienilem samochod i niestety nie pasuja, ale o oponie nie moge powiedziec zlego slowa poprzednie opony ktore mialem to byly sava jedna wielka tragedia nawet za darmo bym tych opon nie przyjąl, model t830 wyśmienicie się sprawuje na śniegu, mokrej nawierzchni i suchej, nie zauważyłem za dużego zużycia opony, styl jazdy agresywny jestem bardzo zadowolony, kupie na 100% te opny do moje mazdy 3 mps, a co do specjalistow piszacyh opona slaba w hamowaniu na lodzie???? na żadnej się nie da wyhamowac jedynie spike heheh, kierowcy co zrobili dopiero prawo jazdy darujcie sobie opinie bo najpierw trzeba pojezdzić żeby się wypowiadać
Oponki rewelacyjne, miałem okazję jeździć dużo, po śniegu, lodzie, suchym i mokrym asfalcie. Ani razu nie zakopałem się, nie straciłem panowania nad autem, nie czułem niepewności czy strachu. Ostatnio wyjeżdżałem z miejsca zasypanego 30 cm śniegu, gdzie auto stało kilka dni. Zderzakiem zgarniałem śnieg a opony nawet nie zabuksowały. Przy dużym i ciężkim aucie - duży szacunek... Auto prowadzi się pewnie i stabilnie, opona przewidywalna i wysokiej klasy. Mam porównanie do GY UG7+ i o ile trakcyjnie porównywalnie z lekką przewagą TS830 to zużycie i opory toczenia dużo mniejsze w oponie Continentala. Dużo mniejsze!!
Są to moje pierwsze opony zimowe, gdyż jest to moje pierwsze auto, co nie oznacza, że nie mam doświadczenia, bo na co dzień jeżdżę naprawdę wieloma samochodami, od dostawczych po duże SUV-y i przejechałem więcej kilometrów niż niejedni, tak zwani "doświadczeni kierowcy". TS830 mam na samochodzie VW New Beetle z silnikiem benzynowym 1.8t 150KM. Zdecydowałem się na zakup opon o szerokości 205/55/16 gdyż miałem styczność z oponami 195/60/15 i stwierdzam, że są to zbyt (nawet jak na zimę) wąskie opony. TS830 spisują się całkiem nieźle, jednak na śniegu mogłoby być nieco lepiej, ale i tak jest nieźle.
Naprawdę pierwszy raz się przejechałem na testach z adac'u!!! Zawsze kupowałem pierwsza trójke i zawsze bylo ok a teraz totalna porażka. Znajomi chyba mają rację, że ci testerze są przepłaceni przez koncerny oponiarskie - a nigdy im w to nie wierzyłem. NIby opona w czołówce a jeździć się na niej nie da w warunkach zimowych. Na zakrętach tył samochodu zamiata po całej drodze. ESP się non stop włącza. Ruszyć pod większy podjazd zaśnieżony to w ogóle się nie da. Poprzednio używałem Bridgeston'ow i były rewelacyjne. Naprawdę przestrzegam nie kupujcie!!!!
ogólnie bardzo dobre oponki, zalety: sa cichutkie i bardzo dobrze trzymają przyczepność na lodzie, mokrym i na zmarzniętym asfalcie, na śniegu - w moim odczuciu całkiem dobrze ale mogłoby być lepiej (nie miałem ostatnio porównania wiec może mi się wydaje że mogłoby być lepiej) zauważone wady są raczej nikłe: przy niewygórowanym ciśnieniu troszke jakby plywają" ale nie jest to dokuczliwe ani intensywne, po wjechaniu na jakiś kamieć dajadziwny odgłos ale mzoę się nie przyzwyczailem, ogólnie polecam te oponki
To co w tych oponach mnie urzeklo to niesamowita cisza i lepszy komfort jazdy jaki zauwazylem poz przesiadce z letnich dębic. Co do jazdy w zimowych warunkach na razie nie zrobilem duzo kilometrow ale po pierwszej jezdzie po sniegu musze powiedziec ze jest spoko. Dobra trakcja, zakrety pokonuje sie pewnie, z hamowaniem nie ma problemu (ABS wlacza sie w naprawde skrajnych przypadkach) ogolnie polecam, zreszta testy ADAC chyba mowia same za siebie
Sezon zimowy sie kończy, czas na podsumowanie. Conti TS 830 jest rewelacyjną oponą zimową , wspaniała na wszystkich rodzajach nawierzchni, na śniegu wyjątkowo dobra podczas wszelkiego rodzaju manewrów. Na mokrym idealna, niech dowodem na jakość mieszanki będzie fakt , że podczas dynamicznego ruszania na zimnym , mokrym asfalcie opony piszczą !! Naprawde wszystkim polecam, przejeżdzam około 10tyś km zimową porą , Skoda Octavia 130 KM
Opony są super, zimą w mieście sprawdziły się znakomicie, a także poza miastem. Zero uślizgów, bezpieczne hamowanie jak i jazda na zakrętach. Wcześniej jeżdziłem na Dębicy, Nokian WRG2, Kleber Hp2, a więc porównanie mam najgorsze zdecydowanie są opony Dębicy a najlepsze Continental, zresztą zwycięzca testów ADAC. Na bezpeczeństwie nie ma co oszczędzać taka jest moja teza. Wolę dołożyć 40 zł do opony i być bezpieczniejszy.
Pierwszy sezon na tych oponach i juz takie sniegi.Dziś rano sniegu po progi w aucie i miłe zaskoczenie wyjechałem bez problemu nawet nie odgarniając sniegu za samochodem. Obok sasiedzi musieli wachlowac przod -tył.No i hamowanie rewelka. Mialem wczesniej Michelin Alpin tez były super ale conti biją je przy hamowaniu.Polecam szczególnie jesli ktoś lubi zimą poszaleś na śniegu - ja moje 150KM lubie pogonić czasem:).
Polecam. Pierwszy śnieg na tej oponie. Wyjazd z kopnego śniegu 25cm. - Bajka! Ruszanie trochę gorzej ale 150 KM przenieść na śnieg nie łatwo. No i hamowanie - Rewelka!. ABS się załączy ale koło nie ma uślizgu staje ja wryty.Wyprzedzanie w koleinach - super - przecina muldy jak nozem.Polecam wszystkim co nie boją się zimy i lubią pobrykać na śniegu. Satysfakcja gwarantowana i bezpieczeństwo.
Rewelacyjna opona na śnieg i lód. Wzorowa opona do samochodów z tylnym napędem. Idealna w trudnym górzystym terenie. Minusem większa ścieralność ale kosztem rewelacyjnej trakcji na śniegu i lodzie. Wcześnie jeździłem na Goodyear Ultra Grip, które wolniej się ścierały ale na śliskiej nawierzchni zachowywały się słabo max +3 a ContiWinterContact TS830 w pełni zasłużona 6.
Zakupilem te oponki przed sezonem i je teraz testuje i są asami nad innymi oponami! Lód, ruszanie na oblodzonej drodze nie sprawiało problemów, hamowanie rewelacyjne. Jeździłem na Dębicach Frigo II poprzednio też było dobrze, ale bez porównania do tych. Jeżdżę Passatem B5 fl i się sprawują super, śmigają ,nie słycha ich praktycznie w ogóle! Gorąco polecam.
Opona z górnej półki, po której wiele oczekiwałem:) Wady: lepiej hamuje niż rusza (problem z uślizgiem), przy prędkościach powyżej 130 km/h opon wydobywa się "jazgot" - niby to zimówka ale po indeksie H oczekiwałem czegoś więcej. Poza tym bardzo poprawna opona - mokro, sucho jest bezpiecznie. Ale nie ma się co łudzić - cudów po tej oponie nie oczekujcie ;)
Bardzo dobre opony, przejeździłem na nich już 2 sezony i nie mają śladów użytkowania (poza malutkim wybrzuszeniem z boku od uderzenia w krawężnik). Bardzo dobre zachowanie opon w zimie w praktycznie każdych warunkach. Nie polecam przy temperaturach powyżej 10stC czuć pływanie przy hamowaniu ale to normalne bo to opona zimowa i jest bardzo miękka.
Generalnie dobra opona w każdych warunkach, nawet w kopnym śniegu, na lodzie gorzej ale to zrozumiałe. Opinia powstała po początku zimy 2010, gdzie były naprawdę wszystkie możliwe zimowe warunki. Auto wyposażone we wszystkie elektroniczne wspomagacze bezpieczeństwa, ale oprócz lodu i głębokiego śniegu nie musiały interweniować.
Na tych oponach się po prostu jedzie niezależnie od pogody. Oczywiście prędkość trzeba dopasowywać do warunków, ale auto zachowuje się stabilnie zarówno na zakrętach jak i przy hamowaniu. Jedyna wada to autostrada, przy 160km/h słychać je w środku znacząco. W końcu to zimówki.... Na lodzie nie można szaleć, ale da się jechać.
Po sezonie zimowym mogę podsumować: na suchej nawierzchni - ok, ale dość łatwo zerwać przyczepność. Na mokrym bardzo dobrze się sprawuje. Śnieg i błoto pośniegowe - rewelacja! Długo szukałem opon na śnieg w tym rozmiarze i do Conti TS830 przekonały mnie testy ADAC, sezon zimowy potwierdził słuszność wyboru - polecam!
W Clubach samochodowych Niemczech i Austrii są najlepsze w Testach ( adac , ÖAMTC ) http://www.oponeo.pl/artykul/test-opon-zimowych-205-55-r16-h-adac-2009
Opony zdecydowanie godne polecenia, spisują się rewelacyjnie w połączeniu z ASR pozwalają poruszać sie w terenie górzystym zimą w wielu przypadkach bez użycia łańcuchów śniegowych. Opony bardzo ciche i dobrze amortyzują. Po dwóch sezonach zimowych nie wykazują zbytnich oznak zużycia
Zastanawiałem sie nad kupnem opon sam nie wiedziałem jakie miałem na myśli też klebery ale stwierdziłem dołoże troszke wiecej niby ADAC stwierdziło ze najlepsze w tym rozmiarze i jestem bardzo zadowolony mój ojciec ma klebery hp na Astrze 2 i zero porównania naprawde polecam