Testy opon zimowych Dayton DW500

Dayton
Producent Dayton
Model DW500
Sezon Opony zimowe
Dayton DW500 -
ocena kierowców
4/6

Ilość opinii: 293

Opinie o oponie Dayton DW500

flexappeal

Styl jazdy - umiarkowany (przecież to zima), chociaż często jeżdżę szybko, może nawet bardzo... Jeździłem już na goodyear-ach paskiem, były super, nie pamiętam modelu, ale to były oponki z górnej półki, jeżdziłem na kormoranach cienkim, na to auto wystarczały, choć na wodzie słabe... Osobiście uważam daytony za świetny wybór, kupię je nawet do mocniejszego auta. Złej baletnicy to wiecie sami, a zimą niech jeżdzą w trudnych warunkach kierowcy a nie wariaci i niepewni swych umiejetnosci nowicjusze (bez urazy). Oponka naprawde pomaga, Jest fajna na wodzie, odprowadza wodę lepiej od jej cenowych konkurentek (z tego co słyszałem i sam sprawdziłem) można powiedzieć że jestem trochę poszukiwaczem dobrych opon i uważam że z czystm sumieniem sa one warte polecenia, chyba że ktoś ma 200KM i wiecej to może niech sobie kupi najdroższe goodyeary, ale i tak w Polsce (jeśli ma ciutke oleju w głowie) za dużych predkości w zimie nie osiągnie. Pozdrawiam, na suchej nawierzchni dałem 4 bo na suchej jest zawsze lepiej jeżdzic niż na innych i w tym nie ma nic nadzwyczajnego w warunkach codziennych.

Paweł Nowak

co dobrego o nich mogę powiedzieć to tylko to , że ładnie wyglądają i nie chałasują . Natomiast jazda na nich w warunkach zimowych to tragedia . Nawet w temperaturze powyżej np. 3 stopni jazda w nich na wilgotnej powierzchni staje się niebezpieczna , przy hamowaniu i to wcale nie gwałtownym łatwo wpaść w poślizg Natomiast poniżej zera i oprzy opadach sniegu lub na lodzie to już istna masakra . Prawie nie można kotrolować sposobu jazdy . Te opony to najgorsze badziewie jakie kiedykolwiek miałem . Mając je czuję jakbym jeździł na łyżwach . Cud że do tej pory nic ni się jeszcze nie stało , ale chyba wynika to z tego , że znacznie ogranicvzyłem prędkość jazdy . Natomiast śmiało można je polecić osobom o nadmiernym poziomie ryzyka i samobójcom . Ja nie mogę doczekać się kiedy ta zima się skończy i wrócę do swoich letnich pirelek .

billu tsa 10af.

zupelne nieporozumienie, mam odczucie po tych 35000 km ze jest to ulepszona wersja opon typowo letnich. plus za dobre prowadzenie na swiezym sniegu, wzgledna jazda na suchej i mokrej nawierzchni. nieprzewidywalne zachowanie na ubitym sniegu i lekko zmarznietym blotku posniegowym, chodzi mi o hamowanie z predkosci rzedu 35 - 40 km/h. ruszanie spod swiatel tragedia, miela, inni odjada, a te zaczynaja sie zbierac. w porownaniu z semperitami, ultra grip, debica frigo s-30 i kleberami bo na takich przejechalem kilka sezonow ok.150000 km te sa najgorszym zakupem jaki dokonalem, zaufalem serwisowi toyoty. moze i dobre sa na zime we wloszech, poludniu francji, hiszpanii, grecji ale nie u nas, styczen 2006, jazda w lodzi i centralnej Polsce. podsumuje tak, swojemu najgorszemu wrogowi nie zycze jazdy na nich zima. dzwia mnie opinie o tych oponach typu dobre za to cene. szerokiej drogi zycze pasjonatom czterech kolek.

ziom

Opony mam od 300 km i nie wiem czy powinienem wypowiadać się jeśli przejechałem tylko tyle, jednak co zauważyłem to mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że na nawierzchni mokrej idą jak burza, nie wiem jak z lodem i błotem pośniegowym ale na suchym też idą pięknie, czuję, że jestem mocno przyczepiony na tych oponach do asfaltu. Szumu nie dostrzegam, jeżdżę Passatem B6, poprzednio jeździłem na Dunlopach Winter Sportach i na letnich Dunlopach sportach i nie narzekam. Jeżdżę w Gdańsku i tam jest gdzie się rozpędzić więc opony trochę też dostają, nie zauważyłem by się dziwnie zachowywały.

arre

Kupiłem opony za granicą (w Niemczech). Używam je drugi sezon. Bardzo dobrze radzą sobie ze śniegiem, dobrze wcinają się w śnieg świeży, mokry, rozjeżdzony. tam gdzie nie mogłem wjechać wcześniej na innych oponach, na tych wjechałem bez problemu. Na lodzie jest trochę gorzej - wystarczy niewielka górka i samochód ma problemy z ruszeniem. Troche zbyt głośne - poczatkowo myślałem że jeżdżę z uchulonym oknem, po dłuższej jeździe można się przyzwyczaić, chociaż z trudem. Nie wiem jak te produkowane w Polsce, niemieckie nie ścierają się zbyt szybko. Dobry komfort jazdy - po przejeżdzaniu przez dziury w nawierzchni opona dobrze pochłania drgania - dużo lepiej niż opony letnie. Spore opory toczenia - wzrost spalania paliwa o ok 0.6 l/100 km. Ogólnie dobra opona.

Krzysztof

Opony radzą sobie całkiem nieźle, zarówno na suchej nawierzchni i jak i na śniegu. Nie jest to żadna rewelacja, ale zakup z rozsądku. Na mokrym asfalcie auto ma tendencję do "pływania", tak samo w przypadku zdradliwego błota pośniegowego. Po prostu trzeba jeździć wolniej:-). Na suchym asfalcie. Toczą się cicho, lekko, nawet lepiej niż moje letnie Conti PremiumContact. Jeżdżę na nich trzeci sezon (zatrzymałem je sobie ze sprzedanego Megane'a) i przednie opony nie zapewniają już takiej trakcji jak nowe, no cóż zużyły się:-). Teraz na pewno kupię inne, bo oszczędność na oponach (zwlekanie z wymianą na nowe) przełożyła się na wielkie straty sprzętowe - skasowalem zawieszenie po uderzeniu w krawężnik. Sami rozważcie, że to nie popłaca!

TOM

Opony użytkuję 3 sezon. Kupiłem je w ciemno bo wtedy dopiero startowały na naszym rynku. Wcale nie za takie małe pieniądze jak obecnie. Generalnie jestem z nich zadowolony. Warunki trakcyjne są całkiem niezłe. Nie są głośniejsze od moich opon letnich z siostrzanego koncernu Firestone. Tak jak każda opona mają swoje dzwięki i dlatego niektórzy uważają że są głośniejsze od letnich, a to tylko inna ich melodia. Na śniegu sprawują się b.dobrze. Na lodzie zaś jak wszystkie opony na świecie zle dlatego dostały ode mnie 1. Opory toczenia porównywalne z Firehowkami. Są dosyć elastyczne i odporne na ścieranie. Na wodzie i błocie pośniegowym zachowują się przyzwoicie. Więcej plusów niż minusów.

Suonko

Uważam, że są niezłe ... Jak za tą cenę, to nie wyobrażam sobie lepszych ... Po wcześniejszych całorocznych Michelinkach, w warunkach zimowych są zdecydowanie lepsze (co było zresztą do przewidzenia, bo różnica między całorocznymi i zimowymi musiała być zauważalna). Kilka razy w poważnej brei śniegowej trochę mi się samochód ślizgał, ale było to łatwo wyczuwalne jeszcze przed poważną sytuacją, także trzeba było jedynie zdjąć nogę z gazu i wszystko wracało do normy. Jeżeli chodzi o głośność, to nie mam żadnych obiekcji ... Przy moim niezbyt cichym silniku raczej nie czułam dyskomfortu z powodu jakiegoś hałasu. Dziś zmieniam je na D100, także komentarz po sezonie letnim. :)

Zniesmaczony user

No cóz jeden zeszły sezon- niecały (na szczeście udało mi sie je sprzedać!!!) Teraz mam Barum Polaris 2 cena ta sama ale jazda dzień do nocy Dayton to produkt na lekkie zimy nie lubi dużego świeżego śniegu w aucie bez ABS-u chamowanie tragedia, ruszanie pod górkę zapomnij trzeba popchnąc, trzeba uważać bardziej niz na wielosezonówkach np. Vector 3 na wodzie i suchym rewelacja podobno latem też rewelacja kolega jeździ cały rok tylko zima jest kipesko trzeba brać poprawkę na opony, po Dayton na Barum jeżdziłem spokojnie ale bez stresów takich jak na Dayton które nie wybaczą żadnej pomyłki i zawsze Cię nie mile zaskoczą w awaryjnej sytuacji.

P.

Opony kupione ze wzgledu na cene, wiec duzo po nich raczej sie nie spodziewalem. Zimowki - wiec jazda powyzej 80 km/h sprawia maly komfort i duzy halas, ponadto auto powyzej tej predkosci wymaga dosc duzego skupienia uwagi. Halasuja rowniez przy bardzo malej predkosci np. przy kreceniu na parkingu. Ze sniegiem radza sobie calkiem niezle, ale slychac ze jedziesz wlasnie po sniegu. Podczas hamowania zachowuja sie normalnie. Z woda na drodze nie ma wiekszych problemow - opony ze wzgl. na rozmiar - waskie. Wysoki profil uchronil mnie przed uszkodzniem felgi wpadajac w dziure, a opona nie zostala nawet drasnieta:) tutaj daje plusa.

ekonom

produkcja polska ,bardzo ciche, w miare miękkie ( 2.2 atm), na sniegu ok, lód cięzko ruszyc jak puszczą to nie złapią trzeba na min. obrotach, breja, błoto,woda super, hamowanie na lodzie sporo gorzej od poprzednich UG5, ruszanie na sniegu w miarę podobnie, trakcja w zakręcie lekko gorzej, bardzo dobra tania opona do bezpiecznej jazdy ale dla amatorów szybkiej jazdy zimą ciut za niska klasa poprzednie good year-y były lepsze tylko cena nie ta.Nie żałuję zakupu polecam jako dobrą i ekonomiczna oponę. PS na drugim wózku mam UG6 wiec widzę różnicę. Ale i tak warto. Kwestia ceny, niech trochę znów popada to napiszę wiecej.

Mariusz

Doskonale trzymają się na nawierzchni poniżej 6 stopni w plusie przytym dobrze wchodzi się w ostre zakręty, skracają zadawalająco drogę hamowania, V max nieco spada. Powyżej tej temperatury robią się zbyt miękkie i jedzie się jak na dywanie, wydłuża się droga hamowania i bezpieczniej zmienić na letnie. Z obawą wjeżdżałem z prędkością dużo powyżej 100 km/h na świeży śnieg na asfalcie lecz się miło zdziwiłem, auto było posłuszne. W błocie pośniegowym nie ma problemu, na mokrym też się dużo lepiej czułem niż na letnich oponach Michelin MXT. Podobno lepsza od zimówek Dębicy i Kormorana a cena bardzo zbliżona i niska.

Henryk R.

Po przejechaniu 600 km. musiałem ostro hamować ,i od tej pory jedna z opon została przytarta. Efekktem jest że opona nie nadaje się do jazdy. Wraz nabieraniem prędkości ,coraz głośniejsze głuche dżwięki i drgania przenoszące się na kierownicę.Na reklamacje czekałem ponad miesiąc i o zgrozo stwierdzono że to z mojej winy.Hamowałem w krytycznej sytuacji dosłownie parę metrów ,opony zapiszczały Miałem cztery opony ,jeśli to z mojej winy to dlaczego,nie uszkodziłem pozostałych? Pozatym chciałem dodać że są głośne -wydają wysoki nieprzyjemny dżwięk

DjRobo

świetny produkt! Do tej pory jeździłem na Dębicach Navigator (wielosezonowe) - ani to na lato (jeden pisk), ani na zimę (chyba, że nowe). Co do Dayton DW500 - REWELACJA !!! Pewne prowadzenie, zero poślizgów (na lód są kolce), nie straszy im głęboki śnieg. Tylko jeden mały minusik - powyżej 15 st.C (grudzień 2004) ścierają się w oczach, ale to nie letnie "kapcie". PS. Polecam wszystkim http://www.opony.com.pl - szybka firma, fachowa, uczynni kurierzy. Ogólnie wszystko "cool" (nie jestem u nich na pensji). Pozdrawiam - zadowolony klient.

ToMaSz

Opony przednie po przejechaniu 15000km starły się równomiernie do 4mm. Tył pozostał prawie nienaruszony. Na śniegu i błocie hamują dobrze (ABS), ruszanie sprawia kłopoty; nie występuje typowe drapanie nawierzchni aby ciągnąć do przodu. Woda na wprost pokonywana bez zarzutu, trochę gorzej na zakrętach, musiałem brać poprawkę gdyż samochód potrafił uślizgiwać się bokiem. W miarę ścierania oppon przednich bardzo pogarszała się jakość jazdy - poślizgi przy najmniejszym opadzie. Polarisy 2 Baruma były lepsze więc wrócę do poprzednich opon.

Jack78

świetna opona na zimę, jeśli ktos się przesiada z Dębicy, lub Kormorana. Doskonała w głębokim śniegu, średnia na ubitym i oblodzonym, słaba w błocie pośniegowym (ale na błoto jeszcze nie znalazłem lepszej opony). Zdecydowanie odradzam jazdę w lecie, jest zbyt miękka w ciasnych zakrętach, "nosi" w koleinach, za to na mokrej nawierzchni dobrze się trzymie. Posiadam je drugi sezon i przy mojej jeździe pewnie więcej nie wytrzymią. Teraz przesiadka na letnie MICHELIN-y i znów można szybciej w zakręty wchodzić :P.

Miro_M

Bardzo dobra opona za umiarkowaną cenę. Dobre zachowanie na suchej i mokrej nawierzchni. Opona nie ma tendencji do wpadania w poślizg na mokrym i w błocie pośniegowym. Łatwo przy niej sprawdzić maksimum bezpieczeństwa - np. gdy samochód w zakręcie zaczyna lekko ujeżdzać (a nie wpada w poślizg) można łatwo kontrolować. Polecam zdecydowanie, tymbardziej że jej ścieralność jest bardzo niewielka. Przejechałem 1,5 sezonu i lekkie zużycie tylko na przodzie, tył prawie nówka.

Robert

Sa to opony zimowe więc na snieg, ale że ostatnio zim nie ma to mamy mokre jezdnie - a na tych "dajtonki" są słabe. Po całości, bo zakręt przy 40 km/h na mokrej drodze, kończy się jazdą bezwładną na wprost. Są niebezpieczne. Bridgestony miałem wcześniej, w tym samym aucie i takie rzeczy się nie działy. Dodam że jeżdzę naprawdę po emerycku - bo nigdzie mi sie nie spieszy. Więc tym bardziej dziwi mnie zachowanie tych opon. Pewnie wszystko przez brak śniegu zimą...

lg

Gdy jeżdziłem na krajowych oponach Frigo, myślałem, że są one najgorsze na rynku. Niestety muszę je "przeprosić", ponieważ tak tragicznych opon jak Dayton DW 500 jeszcze nie spotkałem! Kompletnie nie radzą sobie w na śniegu! Można zapomnieć o skręcaniu w śniegu, a przyczepność przy jezdzie na wprost jest znikoma!

Pucio

Opony są wyśmienite!! Mam je juz 3 sezon i wogule nie widac ze sie scierają, na sniegu w gorach radza sobie znakomicie szczegolnie na podjazdach do wyciagów. Na Polskich osniezonych drogach trzymają sie super, na lodzie to jak kazde, bo mysle ze jak sie nie ma kolcow to zadna opona nie zlapie przyczepnosci na lodzie. Polecam zakup tych opon, bo cena rowniez jest zadowalajaca, chociaz u pojedynczych wulkanizatorow cena tej opony wynosi 289zl.

Pawel

Jestem mile zaskoczony. Za ta cene to naprawde rewelacja. Pare slow wyjsnienia: NA mokrej nawierzchni, sniegu i blocie posniegowym po prostu super. Na lodzie nie ma co liczyc, ale wydaje mi sie, ze i tak lepiej, niz moje poprzednie opony (czyt. Debica Frigo). Scieralnosc OK, bo jezdzilem nimi duzo przy wysokich temp. (wszyscy wiemy, jaka mamy zime) i jest dobrze.Za wyglad 6, bo mi sie bardzo podoba jodelka:))) Ogolnie POLECAM!!!

Marek

Oponki fajne jak za tą cene cichutkie a to jest bardzo ważne w konforcie jazdy oczywiście,na drodze zachowują się rewelacyjnie , a opinia innych że są beznadziejne tego typu że na oblodzonej drodze wpadł w poślizg to nie wina opon tylko kierowcy,która opona na lodzie jest dobra? wszystko zależy od umiejętności jazdy a kto się ślizga na Dayton lub innych zimówkach niech schowa samochód do garażu do kwietnia jak sie skończą śniegi

wrx

Opona dobra. Przy osniezonym podjezdzie nie bylo zadnych problemow z wyjazdem. Oczywiscie jest to opona z tanszej polki i nie musi byc perfekcyjna ale jak za ta cene jest rewelacyjna. Co do glosnosci to przy taki biezniku musi byc slyszalna. Co do slizgania sie przy spokojnej jezdzie mi sie to nie zdarzalo. Opona zimowa jest po to zeby lepiej trzymac auto a nie po to zeby nim jezdzic jak w lecie. Polecam te oponki.

kefirek

Opony są ok jeśli chodzi o suche i mokre drogi. Są ciche porównując do letnich jakie używam ( Michelin). Natomiast na śniegu są kiepskie. Jak jest świeży śnieg to nie wiele trzeba aby stać w miejscu. Na lodzie każda opona jest kiepska. Opony te użytkowałem w dużym mieście jak i na Mazurach. W przyszłości jeśli chodzi o śnieg wybrałbym inne opony ale one są w porządku w mieście na drodach mokrych i suchych.

Janusz.Ł

Witam. Kupiłem te opony przed Sylwestrowym atakiem zimy i muszę przyznać że sprawdziły się w 100%. Na śniegu rewelacja, na mokrej nawierzchni też. Jedyny minus to taki że są trochę głośne, ale zimówki mają to do siebie. Na lodzie jak każda opona się ślizga. Za ścieralność dałem 3 bo mam je za krótko i nie mogę nic na ten temat powiedzieć. Ogólnie oceniając polecam te opony bo za 113zł chyba nie kupi się lepszych.

Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.

W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.