Testy opon zimowych Dunlop SP WINTER SPORT M2
Producent | Dunlop |
Model | SP WINTER SPORT M2 |
Sezon | Opony zimowe |
Dunlop SP WINTER SPORT M2 - ocena kierowców |
Ilość opinii: 108
|
Producent | Dunlop |
Model | SP WINTER SPORT M2 |
Sezon | Opony zimowe |
Dunlop SP WINTER SPORT M2 - ocena kierowców |
Ilość opinii: 108
|
Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.
Używam tych opon od wielu lat, chyba już 4 komplet - non stop, cały rok, bez zmiany na letnie. Niemal idealna w trudnych warunkach: w błocie, piachu, na mokrej, nierównej nawierzchni. Jedyna znana mi zimówka która zachowuje się poprawnie w 45 st C, nadal trzyma bez problemu przy 190 km/h na krętej drodze. Poza tym względnie ciche i o wiele mocniejsze niż inne których próbowałem. Niestety do jazdy ekstremalnej i te są za słabe (mimo, że niby wzmacniane) tej zimy 3 na 4 mi sie rozpadły: purchle od strony bieżnika, deformacje itd. (a kupowane na jesieni), ale i drogi były w tym roku w tragicznym stanie. Na prawdziwą zime również nie najlepsze, zwłaszcza gdy bieżnik zejdzie poniżej 5 mm. Najgorzej w mokrym sniegu, niemal w ogóle nie trzymają, na suchym nieźle. Słowem bardzo dobra opona całoroczna, ale nie specjalizowana zimowa i tylko jako standard, od wzmacnianej oczekiwałbym większej odporności. Problem w tym, że trudno kupić. Tu tez wbrew info "opona dostepna" ich nie ma.
własnie przetestowałem na sniegu. opona daje sobie rade na dość stromym podjeżdzie pokrytym mokrym marznącym śniegiem-szła jak burza. raz na momęt straciła przyczepność gdy wjechałem na fragmęt drogi gdzie już w wyślizganych koleinach zrobił się lodzik-wystarczyło ująć lekko gazu i wyjechać na nierozjeżdzone pogocze drogi. wyjechałem na sam szczyt (ok 2 km podjazdu drogą leśną 3 kategori). na zmrożonym śniegu bdb przyczepność. RADA: jeśli jedziecie drogą nieodśnieżaną unikajcie wyślizganych kolein, lepiej robić własny ślad w sniegu(oczywiście jeśli nie ma wielkich zasp)koleiny są wyślizgane i oblodzone!!!.czesto jeżdze w tródnym terenie- to jak gdzies wymiekne na tych oponach to dam wam znać:)
Po założeniu tych zimówek (zmiana z Bridgestone Potenza 2) poczułem się trochę 'bumpiasto' - tzn. wydawało mi się, że auto trochę skacze - jakby było na 'balonówach'. Poza tym na śniegu trzymają świetnie, dobrze również radzą sobie z breją. Myślę że częśc negatywnych opinii zawartych tutaj jest złośliwa - skoro ja mając na tylnej osi 240 koników mogłem podjeżdżac pod górkę to nie wiem czemu jakiś koleś w megance nie mógł - widac wiele też zależy od techniki jazdy. Oczywiście zdarzały się również utraty przyczepności ale bardzo szybko można było je skorygowac.
Nowe opony były ok. Na suche nawierzchnie w mieście bardzo dobre. śnieg i błotko trochę gorzej. Testowałem je 4 sezony do zdarcia całkowitego. W ostatnim roku (niewiele bieżnika) na suchym były prawie jak letnie, gorzej jak spadł śnieg. Miałem tylko jeden poślizg z własnej głupoty. Trzymały się drogi i na zakrętach ale trochę za miękkie. Ciche i niezbyt szybko się zużywały. Szkoda, że tylko cena trochę odstrasza (M3). Poza miastem różnie - im więcej śniegu tym gorzej, im bardziej ubity tym lepiej, po lodzie jak chyba każde.
Kupiłem te opony wraz z samochodem (mają już kilka lat i około 5 mm bieżnika). Mieszkam w górach i bardzo często muszę jeżdzić po górskich zaśnieżonych drogach - niestety te opony kompletnie się do tego nie nadają! W poprzednim samochodzie miałem opony regenerowane tzw. nalewki i te na śnieg były o niebo lepsze. W drugim samochodzie mam Daytony również znacznie lepsze na śnieg, mimo że są to opony raczej tanie. Po zapoznaniu się z różnymi testami zamienię dunlopy na Barum Polaris2 i to w trybie błyskawicznym. 11
Opis dobrze oddaje charakter pracy opony. Reaguje bardzo "neutralnie" bez zbędnych przechyłów uślizgów dając uczucie duzego zapasu bezpieczenstwa w wykonywanych manewrach na drodze oferujac pewnosć, stabilność i dokładność w prowadzenieu pojazdu, co oddaje szczególnie w sytuacji zakrętu na złosc pod koniec zacieśniającego sie pokazując że nawet taka "niespodzianka" nie stanowi problemu w nagłej, energicznej, czasem w ostatniej chwili, korekty toru jazdy pewniej niż reakcja kierowcy na nagle zaistniałą sytuację.
Po kupnie klątwy i zgrzytanie zębami. Samochodu nie mogłem opanować. Działy się bardzo dziwne rzeczy. Nic, nic i nagle samochód próbował sam skorygowac tor jazdy. Zwalałem to na opony bo na starych nic nie zauważałem. Dopiero po przejechaniu ok 6 000 (byłem w Alpach) km znalazłem przyczynę. Wybite tuleje gumowo metalowe wahacza prawej strony. Po naprawie absolutne miodzio. Nawet w tym roku mimo, że miały na karku ponad 50 tys szły jak żyletki z Alta Badia do Cortiny po dopiero co napadanym sniegu.
mieszkam w górach w Zakopanem moja opinia :masakra opony kompletnie nie nadają sie do tego samochodu na zime , męcze sie na nich 2 sezony i efekty widać pogięta felga i bok w górach zdecydowanie odradzam (opony dunlop są dobre na suche drogi w niskich temp. byłem parę razy w zimie w europie i było ok , bo tam śniegu nie ma, ale cóż z tego gdy 5 miesięcy jeżdżę po śniegu na podhalu:( ) i polecam frigo (sąsiad ma w takim samym samochodzie i się śmieje ze mnie) dobre polskie opony!!!!
niezla opona ale raczej nie na nasze warunki drogowe, znakomicie spisuje sie na suche i mokrej nawierzchni, calkiem niezle na lodzie, ale w blocie posniegowym i kopnym sniegu pozostawia nieco do zyczenia, niezly komfort jazdy i toczenie. no coz trzeba sie rozejrzec za czyms bardziej przystosowanym do naszych warunkow zimowych, a te opone polecam osobom jezdzacym po dosc dobrze utrzymanych glownych drogach (jesli jeszcze takie tej zimy bedziemy mieli, bo jak na razie to szkoda slow).
mnie osobiście jeździło się na nich bardzo dobrze , jednak zaniedbałem wymianę na letnie w odpowiednim momencie , przejeździłem lato - co spowodowało, że starły się do wys ok 4,5mm wskutek czego przy pierwszych śniegach doszłem do wniosku że straciły swoje własności . Zostawiłem je u wulkanizatora po wymianie na nowe (a potem ktoś je kupi i będzie pisał tu żę M2 4-letnie są do bani.--4-letnie zimówki z bieżnikiem ok. 4mm są bardzo dobre---NA KLOMBY ! a nie na ulicę
Rewelacyjna. Niestety wszystko co dobre się kończy. Po kilku sezonach bieżnik już był za niski i fiacik dostał Kormorany co zaowocowało skasowaniem wozu (to prawda - na lodzie) Opony użytkowane w różnych warunkach (takie zimy w Polce) nawet w górach przy -30st wszystko było OK. Fantastyczne na śniegu, i świeżym i ubitym. Dopiero przy starciu bieżnika (ok 3-3,5mm) pogorszenie własności zwłaszcza trzymanie boczne na mokrym. Do nowego auta prawdopodobnie kupię M3.
opona jest swietna, jezdzilem na roznych (pracuje w serwisie samochodowym) i w 100 % mogę ją polecić! jazda na sniegu to jej najwieksza zaleta, sila ciagnienia na sniegu jest niesamowita. przez jeden sezon jezdzilem na barum polaris. opona ta tez jest ok, jednak na sniegu ustepuje dunlopowi, i to zdecydowanie! jezeli ktos chce kupic (mam tylko wymiar 175/65 r14 prod... 2000 rok) to prosze o ontakt: serwis29@poczta. onet.pl
Opony idealne na warunki zachodnie tzn. mokra nawierzchnia. Przy większej ilości śniegu zaczynają się schody. Bardzo ciche. ja jechałem na nich nawet 170 km/h i nie pisze tego nikt z mojej rodziny;-). Nie kupie ich ze względu na brak ich w sprzedaży i kiepskie trzymanie się na śniegu (mieszkam w terenie górzystym). Potrzebuję innych opon i dlatego po 4 latach mówię im nie. Pójdą w komis niech sie inni cieszą.
Mam pytanie: jak się chodzi w szerokich kapciach ? Proszę panstwa, nie ma idealnej opony. Zdecydowanie lepiej spisują się 155 lub 165 niż np. 185 czy 205. Chyba nie muszę wyjaśniać dlaczego. W bardzo trudnych warunkach jechałem 80/h na zajeżdżonym śniegu bez oznak zarzucania czy poslizgu i wyprzedzając innych. Generalnie jestem zadowolony. Są lepsze i ... droższe.
Opona jest rewelacyjna mogę to świadomie stwierdzić. Przejechał już na niej sporo kilometrów a jest w idealnym stanie. Na śniegu zero poślizgu - super. bardzo dobrze trzyma sie drogi na zakrętach i jest wytrzymała na działania atmosferyczne i kamienie, itp. Bardzo polecam. Miałem poprzednio na innym aucie opony Michelin to Dunlop są 5 razy lepsze
Jak dla mnie opony średniej klasy, co jest też ujęte w cenie zakupu. Na suchych nawierzchniach spisuje się całkiem przyzwoicie, natomiast jeśli chodzi o śnieg i lód to już jest gorzej. śliska nawierzchnia (np. pod sporą górkę) to dla tych opon duży problem. Polecam do jazdy w mieście... do zimowych wędrówek po górach zdecydowanie odradzam!
Pare lat temu byla to najlepsza opona na rynku ale i dzis nie zawiedzie o ile jest wiecej niz 5,5 mm bieznika. Ponizej tej granicy slizga sie ponad przecietnie, zwlaszcza na lodzie i wodzie. Na snieg zawsze dobra. Komfortowa. Kupilbym ponownie gdyby nie chec sprobowania innych produktow. P.S. Pozdro dla wszystkich oponiarzy!
Niestety marka to nie wszystko. średnia opona, bardziej na jesień niż na zimę. Słabo ciągną na świeżym oraz ubitym śniegu, z hamowaniem też nie jest najlepiej. Nieżle odprowadza wodę. Dobra wytrzymałość na uszkodzenia i niska ścieralność podnoszą trochę ocenę. Jednak na prawdziwą zimę zdecydowanie radzę szukać innych opon.
NIe kupujcie tego , chyba ze mieszkacie w miescie! Tragedia, nie trzymaja sie drogi, no moze na zmrozonym sniegu sa w miare, w gorach tragedia !!! mimo ze mam ASR musialem skorzystac z pomocy traktora aby mnie wyciagnal pod gore!!! tragedia...nigdy wiecej DUNLOPa , bo mialem letnie tej firmy i tez byly beznadziejne!
Bardzo dobra opona ! Pewna na suchym i mokrym, na śniegu też. Na lód - no, cóż - dobre są tylko łyzwy ! Trwałość rewelacyjna - w moim przypadku 100.000 km, w tym jeden cały sezon letni, aby wykończyć komplet. Padły tylko dwie z przodu. Tył jeszcze się dobrze kula - ok. 3,5 mm bieznika. Czas na dobre letnie.
dopiero kupiłem-sprawdze jakie sa.Na pierwszy rzut oka bierznik ok ale wg mnie troche twarda mieszanka-sa poprostu troszke twardawe dlatego jestem ciekaw jak sie bedzie sprawowac.Prosze o polemikę czy wszystkie sp winter sa takie twarde czy tylko moje bo kupiłem opony z poprzedniego sezonu(przelezały lato)
Bardzo dobra opona zimowa ale nie na grzaski snieg. Super trzyma na mokrym i suchym asfalcie ale na sniegu jest juz tylko przecietna. Wiadomo lepiej niz calosezonowe, ale inne zimowki sa duzo lepsze. Jest to jednak opona "sportowa, zimowa" i ma duzo wyzszy indeks predkosci niz normalne zimowki.
Opona jest dobra tylko na dwa - trzy sezony. Bardzo szybko sie ściera. Trzeba uważać na zużycie, ponieważ bardzo szybko traci właściwości. Po trzech sezonach odniosłem wrażenie, że letnie bardziej poradziłyby sobie na śniegu, niż zimowe. Straszna jeśli chodzi o jazdę na mokrej nawierzchni.
opony w tym rozmiarze zachowują się inaczej niż np. dużo węższe. Pojazd jest dobrze wyciszony i bardzo dobrze się trzyma zwłaszca gdy bieżnik ma 7 mm. na lodzie i owszem przyczepność nie za dobra ale pojazd ma masę prawie 2 ton i wpadniecie w poslizg przy tylnym napędzie to koniec.
Niestety jestem rozczarowany tymi oponami, kosztują znacznie więcej od polskich odpowiedników i spisują się znacznie gorzej, szczególnie na lodzie i śniegu. Nadają się jedynie do spokojnej jazdy po suchym asfalcie. Nikomu nie polecam-szczególnie w polskich warunakch.