Testy opon zimowych Dunlop Winter Sport 5 SUV
Producent | Dunlop |
Model | Winter Sport 5 SUV |
Sezon | Opony zimowe |
Dunlop Winter Sport 5 SUV - ocena kierowców |
Ilość opinii: 5
|
Producent | Dunlop |
Model | Winter Sport 5 SUV |
Sezon | Opony zimowe |
Dunlop Winter Sport 5 SUV - ocena kierowców |
Ilość opinii: 5
|
Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.
Opony spisuja bez zarzutu
W przypadku mojego samochodu ciężko jest dobrać opony o odpowiednich parametrach i rozmiarach, Jeep SRT 8 poprzedniej generacji posiada bowiem felgi 9 cali przód i 10 tył. Chcąc jeździć na fabrycznych rozmiarach powinny być to opony 255/45/20 i 285/40/20. I tych 285 zimowych - letnich też jest na rynku jak na lekarstwo. Poprzednie dwie zimy jeździłem na Pirelii Winter 245/45/20 i 275/40/20 - były rewelacyjne, tyle, że za małe na felgi, to skutkowało tym, że kilka razy niestety podrapałem rant felg. W tym roku pojawiły się wreszcie opony o odpowiedniej szerokości, mogłem, więc przerzucić się na oryginaly rozmiar. Dunlopy w porównaniu do Pirelli prowadzą się mniej precyzyjnie, mimo i tak "sportowych" rozmiarów samochód sprawia wrażenie, że lekko pływa. Na Pirelli tego nie było, wyczucie kierownicy i całego samochodu było znacznie pewniejsze. Nieźle na Dunlopach hamuje, opony pracują cicho (przy wydechach srt 8 i tak nie ma to w sumie znaczenia:)). Przewaga Dunlopów nad Pirelli - to trwałość opony, po przejechaniu ok. 5000 km, wyglądają dalej na nowe, nic się nie zużyły, Pirelli po takim przebiegu wyglądały jakby straciły 30% bieżnika. I faktycznie - po dwóch zimowych sezonach - Pirelli Winter - to prawie opona zużyta, przy Dunlopach już widać, że opona wytrzyma (przynajmniej powinna) bez problemu trzy zimowe sezony. Dunlop ładnie wygląda, ma ciekawy bieżnik, jest miękka, więc w gruncie rzeczy przyjemnie się na niej jeździ, nie polecam do typowo sportowych samochodów o precyzyjnym prowadzeniu, tu wyczulony na "ostrość" opony kierowca może nie być zadowolony. Do spokojnej jazdy bez szaleństw, jak najbardziej polecam. Jakość - cena - bardzo pozytywnie.
Bardzo dobre.
Opony robią to, co opony powinny robić, i robią to bardzo dobrze. Niskie opory toczenia (zdecydowanie ponad nalepkę standardu). Na mokrej i zaśnieżonej nawierzchni prowadzą się bardzo dobrze, nie ślizgają się specjalnie i dobrze hamują. Nierówności też bardzo dobrze wybierają. Nawet w warunkach dosyć ciepłych radzą sobie lepiej niż niejedna letnia opona. Polecam :)
Najlepsze zimówki, jakie miałem, ciche, znakomite, nic tylko wsiadać i jechać.
Opony użytkowane w samochodzie Renault Espace V 1,6 200 KM. Głównie jeżdżone trasy po autostradzie. Żadnych problemów, zarówno podczas opadu, czy w śniegu, kiedy wyjeżdżam z domu po nieodśnieżonej drodze. Opona stabilna i pewna, cicha i przewidywalna. Godna uwagi i polecenia dla ludzi, którzy nie chcą mieć problemów.
Super opony!
Na plus bardzo mały hałas w trakcie jazdy z dużymi prędkościami po asfalcie. Dobrze trzymają się drogi suchej, a przede wszystkim mokrej i na błocie pośniegowym.
Opony bardzo dobre.
Opony warte swojej ceny.
Przejechałem pare tysięcy kilometrów w arktycznej części Skandynawii. Na śniegu bez zastrzeżeń, na lodzie trochę rzuca (tambylcy używają opon z kolcami specjalnie na lód, które u nas nie są zabronione, więc tu chuba żadna z opon dostępnych w Polsce się do końca nie sprawdzi).
Super oponki. Ciche, komfortowe, dobrze sprawują się na śniegu. Lepsze niż opony letnie dostarczane z autem.
Opony kupiłbym po raz drugi. miałem inne, te są lepsze od wcześniejszych, ale żeby jakoś coś tu było wybitnego, że np. bardziej tłumią nierówności? Jak to ocenić? Generalnie ok. choć musiałbym mieć chyba na lewym kole te, a na prawym inne.
Jeśli masz samochód z mocą powyżej 200 km to te opony są dla Ciebie. Bezpieczne, ciche i przewidywalne.
Bardzo dobra przyczepność na mokrym asfalcie i na błocie pośniegowym. Jestem bardzo zadowolony.
Idealne opony do SUV.
Dobre opony.