Testy opon zimowych Goodyear ULTRA GRIP 6

Goodyear
Producent Goodyear
Model ULTRA GRIP 6
Sezon Opony zimowe
Goodyear ULTRA GRIP 6 -
ocena kierowców
5/6

Ilość opinii: 395

Opinie o oponie Goodyear ULTRA GRIP 6

Kuba

Opony Goodyera założyłem w weekend przed 1 listopada bieżącego roku. Przejechałem już na nich dość sporo m.in. na Podhalu (Zakopane), na wybrzeżu (Trójmiasto), a także w mieście (Łódź, Warszawa, Poznań i Wrocław). Sprawdziłem je praktycznie w każdych możliwych warunkach - na śniegu, lodzie, błocie pośniegowym, a także na suchym asfalcie i przy kilku prawdziwych ulewach deszczowych. Jeśli chodzi o właściwości jezdne to są powiedziałbym bardzo dobre. Auto mocno trzyma się drogi zwłaszcza na mokrej nawierzchni, przy wysokich, przekraczających 120 km/h prędkościach. Znakomicie radzą sobie na błocie pośniegowym dzięki dobremu systemowi odprowadzania wody. Mocno "wgryzają" się w śnieg za sprawą dobrze wyprofilowanego bieżnika z licznymi nacięciami zwiększającymi przyczepność. Na lód oczywiście jeśli nie macie kolców to nie ma rady ale te oponki i tak nie szwankują nawet w tak beznadziejnych sytuacjach. Jedyną ich wadą jest chyba to że są głośne. Troszkę szybko się ścierają (zwłaszcza przybardziej dynamicznej jeździe). Ale cena zakupu tych opon jest zadowalająca. ( ja płaciłem w salonie w Wawie jakieś 1180 zł za komplet z montażem). Tak więc relacja cena jakość jest rewelacyjna!! :) Przez jakiś czas jeździłem na oponach Dunlopa Winter Sport M3 i na Dębicy. Dunlop jest bardziej cichy i mniej się ściera, ale ma troszkę gorsze jak dla mnie paramerty jezdne. NI ma sie już takiego komfortu trackji i bezpieczeństwa jak na Ultra gripie. Dębica nie była zła ale porównanie jej z wyżej wymieninymi oponkami nie ma sensu ;) Pozdrawiam wszystkich kierowców i w Nowym Roku życzę bezpiecznych i spokojnych podróży!!

Arnie

Cóż jedna z najlepszych opon zimowych w swojej cenie... zwłaszcza, że kupiłem ją po wejsciu kolejnego modelu UG7;-) Komplet moich UG6-600zł(!) W tej a nawet wyższej do 200zł za sztuke cięzko znaleźc coś lepszego. Niesamowicie pewnie prowadzi sie na mokrym, nie ma mowy o pływaniu etc. Na śniegu chociaz nie było go tej zimy zbyt wiele, jest super - pewne prowadzenie w sniegu, blocie i wodzie czyli po naszych zimowych drogach. Żadko wpada w poślizg, własciwie tylko w naprawde awaryjnych sytuacjach przy hamowaniu na mokrym asfalcie. Przy skręcaniu na mokrym równiez trzeba zachowac uwage w ciasnych zakrętach ale tam trzeba po prostu dostosowac prędkośc innego wyjscia nie ma... przynajmniej na tak wysokim profilu trzeba zapomniec o sportowej jezdzie na mokrych zakrętach. Prowadzenie na autostradzie nawet w ulewny deszcz wydaje sie byc bezproblemowe, przy wyzszych prędkosciach 120+ słychac juz raczej szum powietrza a nie opobnnki które są ciche. Musze dodac, ze sa miękkie i bardzo dobrze tłumią drobne nierównosci, czuc sporą roznice w porównaniu do moich poprzednich kleberów... O wyglądzie nie musze pisac, to widac a scieralnosc jest w normie zwlaszcza ze zimye mamy coraz krótszą prędzej sie zestarzeja niz zetrą;-)

EL MARO

Moja ocena dotyczy zakresu temperatur od +10 do -25 bo w takich warunkach uzytkowalem. Powyzej +10 nalzey opone zimowa zmienic bo wlasciwosci jezdne sa wyraznie gorsze - czuje sie jak plywa bo guma robi sie bardziej miekka. Dodam, ze uzywalem 4 identycznych opon kupionych w tym samym czasie. Mnie ta opona przekonala przede wszystkim w warunkach miedzy +10 a 0 stopni przy opadach deszczu. Na mokrej drodze zachowuje sie rewelacyjnie! Czuje sie zapas przy dynamicznym ruszaniu, hamowaniu (z umiarem oczywiscie) i szybkiej jazdzie po luku w deszczu. Mieszkam w Bielsku-Bialej gdzie opady sniegu sa duze i nigdy nie mailem problemow z wyjechaniem z zawalonego parkingu czy z dojazdem na narty do okolicznych wiosek. Na lodzie tanczy jak kazda bo nie ma opony na lod, chyba ze z kolcami ale takich u nas uzywac nie mozna:( choc nie wiem czemu skoro i tak naszym drogom nic juz zaszkodzic nie moze:)

AndrzejZ

Opona doskonale sprawdza się w niskich temperaturach, śniegu, błocie posniegowym i mokrej nawierzchni.Bardzo dobrze trzyma na boki.Na lodzie zmarznietym tzw.szorstkim przyczepna i można wpływać na kierunek jazdy...na lodzie mokrym trzeba nauczyć sie pokory.Przy agresywnym ruszaniu ma tendencje do zapychania sie sniegiem i wtedy czuc jak opona pracuje gryzac snieg zawsze idąc do przodu...polegnie tylko na mokrym przekladanym zmarzliną sniegu...wtedy pomogą tylko łancuchy!.Przy umiarkowanym stylu jazdy zpewnia 100% bezpieczenstwo w cieżkich wrunkach zimowych. Powyżej +5stopni na suchej jezdni ma tendencje do plywania...czuć wtedy ze jest za miękka. Są to typowe zimówki i powiedziałbym dla ludzi z rozsadkiem...bo bardzo odrealniają zagrożenia na drodze i dają poczucie bezkarnosci w poruszaniu sie po sliskim...Wspaniałe Opony Wysokiej Klasy!

Piter

Fantastyczne na śniegu. Wydostałem się z każdej zaspy. Na lodzie trzeba uważać na ściąganie w bok na zakrętach. Ale przyczepia się wspaniale. Trochę za duża ścieralność. Po dwóch sezonach zimowych jest jeszcze 5,5mm i po tej zimie trzeba kupić następne. Uwaga na podróbki. Jakiś Targum wypuścił badziewie o takim samym kształcie bieżnika, ale innych właściwościach jezdnych. Na lato tragedia. To jest opona typowo na śnieg i lód. Powyżej 10 stopni na plusie pojazd zachowuje się w czasie hamowania, jakbym go postawił na gumkach myszkach. Zostawiam smoliste ślady, a hamulców prawie nie ma. Bardzo ciche. Zimówki są głośniejsze z zasady, ale ta nie jest dokuczliwa (do 100km - szybciej w zimie nie jeżdżę). Radzę zakupić, założyć i wcisnąć heble na pierwszym śniegu. Wrażenie niesamowite - jakby auto hamowało na suchym.

biały

Kupiłem auto X.2004 i szybko musiałem znaleść jakieś zimówki. Test, internet - urwanie głowy. Poprzednio jeżdziłem na Bridgestone LM 18, Conti TS 780 i Dunlop M2 (na starej Corolce). Koniec końców kupiłem UG6. I co? Jedno jest pewne że moja stara Corolka (okularnik) miała o niebo lepsze zawieszenie - teraz z tyłu belka skrętna- padaka. No ale do rzeczy. Na suchym na wprost nawet OK, na łukach - średnio, mokro - to samo. Mówiąc delikatnie - przecietnie. Ale pamiętacie weekend na początku marca 2005?. W ciągu kilku godzin TIR-y musiały przecierać drogę. Wtedy pokazały co potrafią - wraz z ESP - KRÓLOWE śNIEGU. Jeśli w UG7 poprawiono trakcję na sucho i na mokro - wtedy warto kupić.

Pierro

Opony kupiłem w promocyjnej cenie.W salonie w listopadzie kosztowały 280 złotych za 185/60/14''. Miałem już okazję sprawdzić je na śniegu, wodzie, lodzie i na suchym asfalcie. Jedyną wadą jest to że są troszkę głośne, ale przecież zimą chodzi o bezpieczeństwo!! A tu wypadają znakomicie! Idealnie nadają się na śnieg, wodę i błoto pośniegowe.Mocno trzymają się drogi na zakrętach nawet przy prędkościach ponad 120 km/h. Podobno szybko się ścierają ale ja tego nie zauważyłem. Pokażcie mi zimówkę, która nie ściera się szybko ;). Ale ogólnie są spoko!! Dobra cena za super jakość!! Nie ma sensu przepłacać i kupować z droższej klasy cenowej. Te wystarczają w zupełności. Gorąco polecam!! :)

Piotr

opony wydawałoby się niezłe, po pierwszym roku użytkowania byłem zadowolony, po drugim sezonie gdy wymieniałem na letnie wulkanizator powiedział, że te opony praktycznie nie nadaja sie dalej do jazdy w zimie, gdyz maja tak dziwnie uksztaltowany bieznik, ze pomimo tego, ze jest jeszcze grubosci 6 mm to czolowa (srodkowa) jego czesc jest zdarta i ma tylko 1-2 mm, mowil, ze te opony kierunkowe nie sa najlepsze i w tej cenie to zdecydowanie poleca np. Micheliny. Troche sie wkurzylem bo dalem za te opony po 240 zl za sztuke a to chyba nie jest malo i myslalem, ze troche tymi oponami pojezdze, a tu okazalo sie ze pojezdze mniej niz moj tata, ktory uzywa Sava Eskimo S3

Slawek_L

Opony się sprawdziły idealnie - zakupione przed tą zimą i testowane na drogach Warszawy i okolic oraz w górzystym terenie Tatr. Zdały egzamin całkowicie. Ciche są, jazda to przyjemność. Znakomicie spisywały się na śniegu oraz lodzie, auto stabilnie i prosto trzymało sie drogi, choć ruszenie z lodowej tafli było niemożliwe. Tu duży minus. Jako że dopiero niedługo zmieniam je na opony letnie, miałem okazję przetestować je również w warunkach przy temperaturze do +20 stopni, głównie na suchej nawierzchni. Test wypadł pomyślnie i gdyby nie wydłużona droga hamowania, właściwie nie zauważyłbym różnicy pomiędzy oponą zimową i letnią. Polecam te oponki

Matti

Spędziłem dużo czasu (m.in. tutaj) szukając odpowiednich opon na zimę i się nie zawiodłem. Bardzo dobre zimówki do szybkiej jazdy, oczywiście z poprawka na warunki pogodowe ;-) Bez obaw mogłem wjechać zarówno w głębszy śnieg, jak również wykonać szybki manewr wyprzedzania bez utraty przyczepności w prawie każdych rodzajach zimowych warunków (błoto pośniegowe, świeży śnieg, droga sucha lub mokra) - wyjatkiem jest zmarznięty deszcz powodujący "szklankę" na drodze, ale w takich warunkach chyba każda opona traci przyczepność. Zurzycie opon w normie. W ciepłe dni, jakie ostatnio mamy, daje się już odczuć większe opory toczenia.

Kuba

Opony te kupiłem pierwszy raz w listopadzie 2000r. Jeździłem na nich 2 sezony. W tym czasie byłem 4 razy w alpach (2xWłochy i 2xFrancja). Nigdy mnie nie zawiodły a nawet pewnego razu we Włoszech podczas podjazdu na parking przy wyciągach byłem jedyny który wjechał na górke przodem. Inne samochody albo zostały na dole niektórym udało wdrapać się tyłem. Nie rozumień opinii na temat hałasu. Jeśłi samochód jest sprawny a koła poprawnie wyważone poziom hałasu jest znikomy. W chwili obecnej znowu kupiłem te opony i zamontowałem do nowego GALAXY (poprzednie sprzedałem wraz z samochodem). Jeszcze raz gorąco namawiam.

Jareks

na pewno nie warto na niej jeździć latem. Ale zimą i jeśli jest śnieg - to nie miałem lepszych opon. Dwa lata temu i w zeszłym roku zrobiłem 5000 km po mazurskich i warmińskich drogach często gęsto w śniżycy i po zlodzonym śniegu. Dziwiłem się innym, że "nie jadą", a ja nie tylko mogę samochodem kierować, to jeszcze spokojnie wyprzedzam (ostrożnie oczywiście :-) ). Polecam, choć na pewno na warunki łagodnej zimy - to troszkę im brakuje do doskonałości (chociaż strasznie dużej różnicy do letnich Michelinków nie ma) - ale cóż, coś za coś. Zimowe buty też są mniej wygodne od letnich adidasków, nie? :-)

Jan

Już raz oceniałem te opony (poprzednio 18.04.2005), ocena była wtedy pozytywna, w tym roku zdecydowania więcej na nich jeździłem i zdania nie zmieniam. Opona jest naprawdę godna polecenia, czuje się na niej samochód! Duże prędkości 120 - 140 km/h + woda, błoto pośniegowe czy też świeży śnieg to jest to do czego zostały stworzone. świetna sterowniśc, dodatkowo żadnych problemów z wyjechaniem z zasypanych parkingów itd. Myślałem, że na przyszły sezon trzeba będzie pomyśleć o kolejnym komplecie - a tu proszę bardzo, gostek z wulkanizacji mówi, że jeszce na nich pojeżdżę. Polecam!

michał

Opony są rewelacyjne! Zapewne ma na to też wpływ, że są nowe! Po zamianie z letnich (Dunlop-01 sport) myślałem,że nie mam opon. Nadzwyczaj ciche w porównaniu do letnich!Nigdy nie miałem problemów z jazdą. Nawet znacznie oblodzone trasy nie sprawiały kłopotu (przy spokojnej jeździe). A śnieg to już bajka - można rozwijać znaczne prędkości a auto trzyma się jak rzep! Jeżeli ktoś zna np. trasę ze Złotoryi do Jeleniej Góry (dolnośląskie) przez tzw. Kapelę to wie, że w zimie panują tam ekstremalne warunki, nie mówiąc już o ogromnych różnicach wzniesień. Gorąco polecam!

Remek

Jeżdżę już drugi sezon. Opony kupiłem po przeczytaniu rekomendacji w tym portalu. Wcześniej miałem jakieś niemieckie - auto sprowadzne. Ale jak założyłem te.....super. Kupuję tylko rzeczy dobre i te opony też za takie uważam. Komfort - super, trzymanie na śniegu - bdb (testowałem na długiej ośnieżonej prostej poślizgi przy ok 90 km/h). Jeśli chodzi o ścieralność to specjalnie nie widać zużycia po prawie drugim sezonie. Poziom hałasu może nie jest bdb, słychać je podczas jazdy po czarnym asfalcie, ale nie jest najgorszy. Polecam te oponki.

c.k.dezerter

opony te zakupiłem pod koniec zeszłego roku tuż przed mrozami, przejechałem jak na razie dopiero 5 tys. km ale są to chyba najlepsze opone zimowe na jakich jeździłem, na suchym i na mokrym równie skuteczne, po sniegu jedzie się jak czołgiem - powoli ale do przodu - zero poślizgu, nawet na lodzie ślizga się dość przewidywalnie, opony bardzo ciche a kiedy temperatura znacząco spadła poniżej zera nawet zmiana pasa ruchu przy zalegającym pośrodku śniegu nie stanowiły problemu, moim zdaniem za te pieniądze to bardzo dobra oferta, polecam.

WKiller

Załorzyłem 05.11.04. Na suchym dobrze (mimo temp. przekraczjacej 10 st. C). na mokrym doskonale, ale głośniej. Dzisiaj (19.11.) napadało dużo śniegu - przetestowałem je na wszelkie sposoby. Wszyscy się wlekli, a ja moglem jechać z dużą predkościa bez obaw. Doskonale ciągną, znakomicie hamują - chciałem zmusic do poślizgu bocznego, nie mozna tego łatwo dokonać. Jestem bardzo zadowolony z tych opon - no głośnie to one są, ale to nic w porównaniu z zaletami. Dla tych opon im gorsza pogoda to one lepiej się zachowóją. Polecam wszystkim.

Krzysztof R.

kupiłem ja po praestudiowaniu testów. Wcześniej jeździłem na Dunlop winter sport 2 i nokianach. Byłe dobre. Te są świetne. Jeżdżę ok. 60 km dziennie, głównie za miastem, 4 km polnymi nieodśnieżonymi drogami. Jeśli moje auto nie zawisło "na brzuchu" szły dzielnie do przodu. Na ubitym śniegu idą jak po asfalcie. Teraz rozpocząłem drugi sezon. Trochę z bólem patrzę jak się zużywają. Jeśli goodyear GW3 jest jeszcze lepszy to strach pomyśleć. Jeśli zależy Wam na niezawodnych oponach na trudny teren to tylko UG6

waldi

Opony Goodyear tak letnie jak i zimowe w pełni spełniają zapotrzeboweanie na specyficzne polskie drogi, pełne kolein, rozlewisk wody i innych. Już od 15 lat użytkuję wyłącznie opony tego koncerrnu właśnie przede wszystkim za dobre odprowadzanie wody, a zimą za dobrą przyczepność. Do 2004 r (do wejścia do UE ) kupowałem opony nowe w niemczech. Bowiem przy zwrocie VAT-u w sumie za 4 opony płaciłem tyle co za 3 w kraju. Teraz kupuję w sklepach internetowych ze względu na rozsądną marże sprzedającego.

Adam T.

Kupiłem w listopadzie 2000, zrobiłem 4 sezony i mam bardzo dobre zdanie o tych oponach. Fakt, ścierają się dość szybko (jeździłem długo, ponieważ jeżdżę spokojnie). Ostatni sezon przetrzymałem tylko dlatego, że nie robiłem wypraw poza miasto w głębszy śnieg czy lód. Typowa opona na zimę - w tempereturach powyżej 10 na plusie trzeba zmieniać jak najszybciej - bardzo "pływają", piszczą i prawie czuć jak ich ubywa. Jednak na warunki zimowe - zdecydowanie polecam, naprawdę pomaga pewnie prowadzić pojazd.

Tomek

Mimo, że opona nie jest najnowsza, to w zimie w każdych warunkach zachowuje się rewelacyjnie. Zrobiłem na niej kilka niezłych tras i nie mam nic do zarzucenia. Dla tych na, którch obecnie jeżdżę będzie to ostatni sezon i jeśli Gooyear nic nie wymyśli, to na pewno kupię nowe. Minus zachowałem na koniec, bo ideałów nie ma... jeśli się ktoś chce wybrać na błotnistą drogę, np nad wodę, to będzie się musiał liczyć ze sporym wysiłkiem za kierownicą, samochód rzuca gorzej niż na czystm lodzie.

Przemek

Rewelacja w każdych warunkach, schody zaczynają się, gdy zrobi się ciepło, ale w warunkach zimowych nie ma lepszej. Kiedyś w Zieleńcu (jak ktoś był to wie, o co chodzi, nie polecam) samochody dosłownie zsuwały się pod własnym ciężarem, ja potrafiłem się zatrzymać i ruszyć dalej, dopiero kiedy wysiadłem i mało nie zaliczyłem gleby (można było się ślizgać jak na ślizgawce) zwątpiłem i założyłem łańcuchy, ale tak naprawdę nawet wtedy dały by radę. Wybór jednak należy do Was...

Sebastian

Opony naprawdę rewelacyjne, Bardzo długo się zastanawiałem, które wybrać. po przeczytaniu wielu recenzji, rozmowy ze specjalistami wybrałem UltraGrip 6, Swietnie się zachowują na śniegu, wodzie, nie ma problemu na suchym. Są lekko słyszlane, bardziej niż moje letnie Dunlopy Sport SP200. Bez problemu mogę na nich osiągnąć predkość 190 km/h i nie mam obaw że auto źle się prowadzi. Polecam serdecznie. jeśli nie zdecyduję się na nowe Ultra gripy 7 - to będzie mój faworyt!

Qbex

Najlepsza zimówka, na jakiej jeździłem. Dużo sie ślizgam i często w sytuacjach podbramkowych ratowała mnie z opresji. Zdecydowanie polecam na każdą nawierzchnię w zimie. Doskonale się zachowuje przy większych prędkościach. Minus - za miękka powyżej 7-10 stopni, ale to chyba standard dla każdej zimówki. W porównaniu np. z Frigo - o klasę lepsza, szczególnie przy aktywnej jeździe z pełną kontrolą w łukach. No a cena niezbyt wygórowana za tak wysoki poziom bezpieczeństwa.

Piotr

Bardzo dobre zachowanie na suchej nawierzchni. Nawet jak temperatura osiąga okolice +6 stopni. Na mokrej tak samo. Nawet głębokie kałuże nie wytrącają samochodu z toru jazdy, woda jest momentalnie odprowadzana, a jazda jest bezpieczna i z dużą rezerwą do utraty przyczepności. Na śniegu i błocie pośniegowym też jak najbardziej spisuje się godnie. Jest to bardzo dobra i uniwersalna opona na wszystkie zjawiska atmosferyczne jakie występują podczas polskiej zimy.

Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.

W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.