Testy opon zimowych Michelin PILOT ALPIN PA3
Producent | Michelin |
Model | PILOT ALPIN PA3 |
Sezon | Opony zimowe |
Michelin PILOT ALPIN PA3 - ocena kierowców |
Ilość opinii: 24
|
Producent | Michelin |
Model | PILOT ALPIN PA3 |
Sezon | Opony zimowe |
Michelin PILOT ALPIN PA3 - ocena kierowców |
Ilość opinii: 24
|
Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.
Wczesniej w A6 jeździłem na Michelinach PA2 z indexem do 210 km/h i niestety tamte były lepsze:( Mój zakup w tym przypadku determinował index do 240 km/h bo ostatnio zimy w Polsce raczej bez sniegu i chciałem cieszyć się prędkościami jednak te oponki w 350 konnym aucie raczej średnio się spisują moze przez te XL hamowanie na śniegu raczej przecietne, na suchej lecz wieczorami lekko wilgotnej drodze na małych rondach się ślizgaja i to przy małej predkości. Opony są zapewne kompromisem maksymalnej predkości i jakości uwarunkowanej budową opony dla większych szybkości ścieralność trudno mi ocenić bo zrobiłem dopiero kilka tysięcy km, stłuczki nie było, ale wynika to raczej z umiarkowanej i ostrożnej jazdy zimą bo wariować jednak na nich trudno. Reasumując jak ktos bedzie jeździł na nich spokojnie to pewnie zdadzą swój egzamin, amatorom mocnych wrazeń jednak poszukanie czegoś innego.
Kupilem nowki 215/55r17 i moge powiedziec ze sa to opony raczej do spokojnej jazdy. Jakos nie jezdze specjalnie agrsywnie (zima na tych oponach jest to niemozliwe) a zdarza sie ze ASR daje znac o sobie szczególnie na mokrej nawierzchni nie wspominajac o ruszaniu na sniegu. Przy hamowaniu ABS też lubi się załączyć, a auto mam sprawne technicznie 100% i bezwypadkowe. Opona raczej nie nadaje sie do mocniejszych samochodow tak jak opisuje to producent. Opona natomiast dobrze trzyma sie w zakretach i dobrze amortyzuje, w kopnym śniegu średnio daje rade. Teraz kupilem MICHELIN ALPIN A4 zobaczymy co są warte. Do mocniejszych aut polecił bym zdecydowanie coś innego.
Opona znakomita jesli chodzi o duze predkosci na autostradzie. Czesto jade za granica i naprawde super odprowadza wode i dobrze sie zachowuje na blocie posniegowym.Jesli mam znalesc minusa to musze powiedziec ze mieszkając w zakopanym nie maiałem zadnych problemów z przyczepnoscią lecz jak czasami sie jedzie gdzies w górskie trasy to opona jednak nie wystarcza. Dla mieszkanców okolic zakopanego bym ją nie polecił z powodu dziurawych drug i wiecznej nieoscniezonej drogi. Dla tych warunkuch nadaje sie jednak konkretna opona z konkretnym bieznikiem. Polecam ją jednak dla kierowców pokonujących duze odległosci, znakomicie sie sprawdza i ma niskie zuzycie
Dobrze trzyma się drogi zarówno na suchym jak i mokrym. Na błotku i śniegu też OK. Świetna w warunkach zimowych na autostradzie, ale w górach też spokojnie daje radę. Natomiast uważam, że ściera się trochę za szybko. Już drugi sezon był zancząco gorszy od pierwszego - zwłaszcza na śniegu. Każdorazowo po ok.15 tys w sezonie. 2 sezony na oponkę to trochę mało przy jej cenie. Ale trudno.
Mam poprzednią oponę Pilot Alpin A2 na E class i starsza wersja jest niestety lepsza od A3. Problem leży chyba w tym "słonecznikowym" komponencie dodanym do A3.Na mrozie pozwala to może zachowac większą elastyczność, ale... Opona po prostu jest "śliska" na suchym.
świetne opony, samochód trzyma się jak przyklejony. Test ataku zimy na początku roku przeszły w 100% Warto dopłacić do wersji XL - nie widać śladów zużycia.
Nie najgorsza oponka. Lepsza niż moje poprzednie Dunlopy Sport
Oponki naprawdę super!
Dobre opony, sprawdzają się w okresie jesienno-zimowym.
Michelin zdecydowanie tworzy opony, które prezentują wysoki poziom. Nie zawsze pierwsze w testach PA3 trzymają się jednak w czołówce. Bezpieczne, wytrzymałe, niezawodne. Polecam
Opona dość dobra, cicha, dobra na błoto pośniegowe, idealna na autostrade zarówno w deszczu jak i na suchej nawierzchni. Jest to jednak opona bardzo delikatna - dwa razy w dziure i opona podarta - do wywalenia. Raczej na lepsze drogi. Na śniegu poprawna, na lód-jeszcze nie ma takiej opony na rynku.
Polecam - bardzo dobry stosunek jakości do ceny
Prawidłowo sie trzyma, całkiem cicha, można pojechać szybciej. Cena wysoka jak na takie osiągi - są do wyboru tańsze odpowiedniki które są co najmniej tak dobre jak ta.
Nie będę pisał czy i jak opona sprawuje się w warunkach zimowych, bo w tym segmencie cenowym i przy normalnej jeździe nie ma między producentami tak wielkiej różnicy (piszę o jeździe zgodnej z przepisami :) ). Napiszę natomiast, że jeżeli chodzi o komfort jazdy opona nie ma sobie równych. Jest cichutka a ponadto niesamowicie tłumi wszelkie nierówności. Minus - ciężko już jest ją kupić, a PA4 ma zmieniony skład i na pewno straci komfort poprzedniczki.
Opona jest świetna, ale tylko na suchej nawierzchni. Na mokrym jest poprawna. Jak spadł śnieg i zrobiło się ślisko to poczułem się nieswojo. Szczególnie przy mokrym brejowatym śniegu. Już po przejechaniu przez ośnieżone osiedle widać było marna trakcję. Dziwne bo opona nie jest tania i marka znakomita. W poprzenim aucie miałem letnie Micheliny (rewelacja!). W zimie jeździłem na Fuldach, mimo niższej klasy i ceny były lepsze! Przetestowałem PA3 na pustym placu pod hipermarketem. Jada z prędkością 30-35 km/h po okręgu ok. 25 m średnicy - auto wyjeżdżało jakieś 3-4 m w bok. Na Fuldach w tych samych warunkach było to max. 1 m. Fakt samochody były inne. W Fuldy był obuty Mondeo IV. W Micheliny Citroen C5 III. Ale...
jeśli znajdziesz jakieś wady tej opony - to prawdopodobnie nie znasz się na oponach! są super!
Część ocen oczywiście na wyrost. Po założeniu napiszę więcej szczegółów.
wszystko co najlepsze z michelina