Rozmiary opon Nissan
Wybierz model Nissan
- Model pojazdu
- Nissan 100 NX
- Nissan 200 SX
- Nissan 300ZX
- Nissan 350Z
- Nissan 370Z
- Nissan Almera
- Nissan Atleon
- Nissan Cabstar
- Nissan Cube
- Nissan Evalia
- Nissan GT-R
- Nissan Interstar
- Nissan Juke
- Nissan Kubistar
- Nissan Leaf
- Nissan Maxima
- Nissan Micra
- Nissan Murano
- Nissan Navara
- Nissan Note
- Nissan NV200
- Nissan NV300
- Nissan NV400
- Nissan Pathfinder
- Nissan Patrol
- Nissan Pick-Up
- Nissan Pixo
- Nissan Prairie Pro
- Nissan Primastar
- Nissan Primera
- Nissan Pulsar
- Nissan Qashqai
- Nissan Qashqai +2
- Nissan Sunny
- Nissan Terrano
- Nissan Tiida
- Nissan X-Trail
Nissan
W 1911 roku uruchomiono w Tokio fabrykę aut o nazwie Kwaishinsha. Założył ją inżynier Masujiro Hashimoto. 3 lata później z zakładu wyjechał pierwszy samochód. Nazywał się DAT.
Marka od początku swojego istnienia była nastawiona na produkcję aut ciężarowych i dostawczych. W 1919 roku powstała firma Jitusyo Jidosha. W 1926 obydwie firmy się połączyły. Owocem tej współpracy było powstanie w 1931 roku prototypu małego samochodu Datson.
Po kolejnych perturbacjach oraz restrukturyzacji w kwietniu 1934 powstała firma Nissan Motor Co. Ltd. Centrala firmy została przeniesiona z Tokio do Yokohamy.
W 1935 roku na rynku pojawiły się pierwsze egzemplarze auta Datsun. Marka rozpoczęła sprzedaż w Australii. W tym samym czasie aktywnie angażując się na polu wyścigów samochodowych. Odnosząc liczne sukcesy dzięki modelowi NL75/76. Rok później koncern wszedł w pierwszą międzynarodową współpracę. Partnerem była amerykańska Graham-Paige Motors.
Wojna dała się Nissanowi mocno we znaki – zniszczono fabryki i infrastrukturę przemysłową. W konsekwencji – wielu dealerów przeszło do konkurencyjnej Toyoty. Sposobem na wyjście z kryzysu miało być podpisanie w 1953 roku umowy z brytyjskim Austinem.
Zabieg ustabilizował sytuację Nissana, który mógł następnie wykupić trzy mniejsze firmy samochodowe: Minsei, Prince oraz Cony. W latach 80. marka zaczęła wchodzić na rynek europejski. Początkowo, wchodząc w mariaż z podupadającą Alfą Romeo. Efektem współpracy był samochód ARNA. Auto nie spełniło oczekiwań klientów, a obydwie firmy rozwiodły się bardzo szybko.
Wraz z początkiem lat 90. Nissan udostępnił swoją technikę firmie Samsung. Koreańczycy zamierzali stworzyć bardzo szeroką gamę produktów. Jak się szybko okazało, żaden z pomysłów nie odniósł sukcesu. W tym samym czasie Nissan tworzył fabryki poza Japonią. Pod koniec lat 90. 35% udziałów Nissana zakupił Renault. Wyprodukowany wkrótce potem Nissan 180 odniósł sukces rynkowy. Firma zaczęła odnosić sukcesy na rynku globalnym.