Rozmiary opon Peugeot
Wybierz model Peugeot
- Model pojazdu
- Peugeot 1007
- Peugeot 106
- Peugeot 107
- Peugeot 108
- Peugeot 2008
- Peugeot 205
- Peugeot 206
- Peugeot 206+
- Peugeot 207
- Peugeot 208
- Peugeot 3008
- Peugeot 301
- Peugeot 306
- Peugeot 307
- Peugeot 308
- Peugeot 308 GT
- Peugeot 309
- Peugeot 4007
- Peugeot 4008
- Peugeot 405
- Peugeot 406
- Peugeot 407
- Peugeot 5008
- Peugeot 508
- Peugeot 605
- Peugeot 607
- Peugeot 806
- Peugeot 807
- Peugeot Bipper
- Peugeot Boxer
- Peugeot Expert
- Peugeot iOn
- Peugeot Partner
- Peugeot RCZ
- Peugeot Rifter
- Peugeot Traveller
Peugeot
Korzenie firmy Peugeot sięgają początków XIX wieku. W 1810 roku bracia Peugeot zamienili istniejący od XVIII wieku młyn w odlewnie stali. W 1885 Armand Peugeot otworzył w Beaulieu fabrykę rowerów. W ciągu kilku lat osiągając spory sukces. W tym samym okresie zbudowano pierwszy samochód, który został zaprezentowany w Paryżu w 1889 roku. W 1891 roku pojawił się pierwszy samochód z silnikiem spalinowym – Type 3. W ciągu następnych lat Peugeot sprzedał w sumie 300 takich samochodów.
W 1896 roku w łonie rodzinnego biznesu dochodzi do rozłamu. Armand Peugeot zakłada własną firmę – Societe des Automobiles Peugeot. Zajmuje się produkcją kolejnych modeli. Wprowadza liczne unowocześnienia, np. pneumatyczne opony. Pierwszym prawdziwym sukcesem rynkowym jest mały i niedrogi Baby (Type 69). Do wybuchu I wojny światowej wyprodukowano 3 000 takich aut.
Obydwie części Peugeota połączyły się w 1910 roku tworząc spółkę akcyjną Societe des Automobiles et Cycles Peugeot. Firma rozwijała się szybko. Przed wybuchem wojny roczna produkcja sięga prawie 10 tys. egzemplarzy oraz 80 tys. rowerów. Podczas wojny firma zajmowała się głównie produkcją na rzecz wojska. Zajmowano się montażem motocykli, rowerów, samochodów, ciężarówek, silników czołgów i samolotów oraz bomb i naboi. Po zakończeniu wojny otwarto nową fabrykę w Sochau. Na rynku pojawił się pierwszy model Type 163. Największym hitem lat 20. był model 4CV Quadrilette. W latach 30. na rynku pojawiły się takie modele, jak choćby 201, 301, 401, 601. W następnej kolejności następcy – 402, 302 i 202. W trakcie II wojny światowej całkowitemu zniszczeniu uległy zakłady w Sochaux.
W 1948 roku debiutuje model 203. W dalszej kolejności nowa wersja 404. Sukces kolejnych lat to mały model 204, który bardzo dobrze się sprzedawał i w ciągu 12 lat auto to znalazło ponad 1,6 mln nabywców.
W latach 60. i 70. Peugeot chciał nawiązać bliską współpracę z innymi francuskimi producentami. Od 1963 roku prowadzono rozmowy z Citroenem. Do ostatecznego podpisania umowy nie doszło. W 1966 roku udało się podpisać umowę o współpracy z Renault. W 1974 Peugeot negocjuje przejęcie Citroena, który był w owym czasie własnością Michelin. W 1976 r. dochodzi do sfinalizowania rozmów – Peugeot przejmuje 90% udziałów Citroena znajdujących się w rękach Michelin, w zamian za 10% udziałów w firmie Peugeot. W ten sposób powstaje grupa PSA Peugeot Citroen. Obydwie marki zachowały duża niezależność.
Piąta seria trafia na rynek w 1979 roku. Model 505 zastępuje 504. Niemal każdy z modeli piątej serii odniósł sukces – 205 (1983 rok), 405 (1987) oraz 605 (1989). modelach. W 2000 roku pojawiła się siódma seria samochodów Peugeot.