Testy opon zimowych ADAC 2004 w rozmiarze 205/55 R16
Poznaj wyniki testu opon zimowych ADAC z 2004 roku. Sprawdź, dlaczego aż 4 opony z 15 w rozmiarze 205/55 R16 uzyskały notę "szczególnie polecana".
Przed sezonem zimowym 2004/2005 niemiecki automobilklub ADAC przeprowadził test 16 modeli opon – 15 z indeksem prędkości H i 1typu T. Za szczególnie polecane uznano pięć wyrobów, za polecane kolejnych jedenaście, a tylko trzy jako warunkowo polecane. Testujący nie odradzają ani jednego z przetestowanych produktów.
Na suchej nawierzchni najlepiej spisywały się Continental WinterContact TS 810 i Michelin Pilot Alpin PA2. Na mokrej jezdni najwyżej oceniono Vredestein Snowtrac 2 i Maloya Cresta 220. Na śniegu prym wiodły Continental WinterContact TS 810 i Dunlop SP Wintersport M3 DSST. Ta druga to opona typu run flat, która w całym teście wypadła wyraźnie lepiej niż jej „siostrzana” tradycyjna wersja, chociaż była mniej komfortowa. Na lodzie po raz kolejny wygrał Continental WinterContact TS 810, a równie dobrze wypadły Bridgestone Blizzak LM25 i Hankook W 300 Icebear.
Najbardziej komfortowe okazały się Bridgestone Blizzak LM 25 i Fulda Kristall Supremo, a tradycyjna opona Dunlop wypadła w tej kategorii znacznie lepiej niż jej wersja typu run flat. Najmniejszym oporem toczenia, czyli w praktyce najmniejszym zużyciem paliwa, charakteryzowały się Kleber Krisalp HP oraz Fulda Kristall Supremo. Ta druga była bezkonkurencyjna pod względem zużycia bieżnika, dzięki czemu zapewnia największy przebieg.
Testujący sprawdzili w takich samych warunkach trzy modele opon odnowionych, czyli z nowym bieżnikiem, ale używanym korpusem. Spisywały się one wyraźnie słabiej od nowych, zwłaszcza na suchej i na mokrej nawierzchni oraz pod względem zużycia bieżnika.
zalety i wady produktów:
Continental Winter Contact TS 810
zalety: wszechstronna opona z najlepszymi ocenami na śniegu, na lodzie i na suchej nawierzchni, małe zużycie bieżnika
wady: brak
Michelin Pilot Alpin PA2
zalety: wszechstronna opona z najlepszymi notami na suchej jezdni oraz za (małe) zużycie bieżnika, mały opór toczenia (mniejsze zużycie paliwa)
wady: brak
Bridgestone Blizzak LM 25
zalety: wszechstronna i komfortowa opona z najlepszą oceną na lodzie, szczególnie dobra na suchej nawierzchni, dobra na mokrej jezdni
wady: bardzo duży opór toczenia (większe zużycie paliwa)
Pirelli W 210 Sottozero
zalety: wszechstronna opona, dobra na śniegu, małe zużycie bieżnika
wady: stosunkowo słaba na lodzie, hałaśliwa (na zewnątrz)
Uniroyal MS plus 55
zalety: wszechstronna opona, szczególnie dobra na suchej nawierzchni
wady: stosunkowo słaba na lodzie, bardzo duże zużycie bieżnika
Maloya Cresta 220
zalety: dość wszechstronna opona, szczególnie dobra na mokrej jezdni
wady: w porównaniu z najlepszymi nieco słabsza na śniegu
Dunlop SP Wintersport M3 DSST (opona typu run flat)
zalety: szczególnie dobra na śniegu, dobra na mokrej nawierzchni
wady: stosunkowo słaba na suchej jezdni, bardzo duży opór toczenia
Dunlop SP Wintersport M3
zalety: wszechstronna opona bez wyraźnych silnych stron
wady: stosunkowo słaba na lodzie, w porównaniu z najlepszymi nieco słabsza na śniegu
Vredestein Snowtrac 2
zalety: najlepsza ocena na mokrej nawierzchni
wady: stosunkowo słaba na suchej jezdni, nieco słabsza na śniegu, bardzo duży opór toczenia
Goodyear Eagle UG GW 3
zalety: dobra na śniegu, małe zużycie bieżnika
wady: stosunkowo słaba na mokrej nawierzchni
Firestone Winterhawk
zalety: szczególnie dobra na lodzie, mały opór toczenia
wady: stosunkowo słaba na suchej i na mokrej jezdni, duże zużycie bieżnika
Kléber Krisalp HP
zalety: małe zużycie bieżnika
wady: stosunkowo słaba na suchej i na mokrej nawierzchni oraz na lodzie
Semperit Sport Grip
zalety: dobra na śniegu
wady: stosunkowo słaba na mokrej jezdni i na lodzie, bardzo duże zużycie bieżnika
Hankook W 300 Icebear
zalety: najlepsza ocena na oblodzonej nawierzchni
wady: stosunkowo słaba na mokrej jezdni, nieco słabsza na śniegu
Nokian WR
zalety: dobra na mokrej nawierzchni
wady: stosunkowo słaba na śniegu i lodzie, bardzo duże zużycie bieżnika
Fulda Kristall Supremo
zalety: najlepsza nota za zużycie bieżnika, szczególnie dobra na suchej jezdni
wady: stosunkowo słaba na mokrej jezdni i na śniegu
Zobacz także