15.04.2013 10:12
0

VIP mówi: Zafar Hussain, jeden z założycieli marki opon Zeetex

Autor: opony.com.pl
Przeczytaj wywiad z Zafarem Hussainem, dyrektorem generalnym koncernu Zafco i dowiedz się więcej o oponach marki Zeetex.

Zapraszamy do lektury wywiadu z Zafarem Hussainem. Jest to dyrektor generalny koncernu Zafco, do którego należy zdobywająca coraz większą popularność marka opon Zeetex. W rozmowie poruszyliśmy m.in. kwestie związane z planami firmy na przyszłość czy strategią pozyskiwania nowych klientów.

Opony marki Zeetex dostępne są również w Polsce. Pozycjonowane są w klasie ekonomicznej (dobry poziom osiągów w niskiej cenie). Wbrew wielu opiniom, nie jest to anonimowa marka chińska! Z pewnością warto zainteresować się Zeetexem i lepiej poznać jej ofertę. 

W tym celu sięgnęliśmy do źródeł i porozmawialiśmy z jednym z twórców tej marki opon.

Dossier

zafar hussain zafco

Data urodzenia: 05 stycznia 1967 r.

Miejsce urodzenia: Pakistan.

Obywatelstwo: USA.

Wykształcenie: wyższe.

Kariera: od zawsze pracowałem w firmie rodzinnej; zacząłem od obrotu towarowego, od 1988 r. skupiając się na oponach.

Rodzina: żona, 3 dzieci – 2 na uczelniach wyższych, 1 jeszcze w szkole średniej.

Motoryzacja

Jeżdżę... Porsche Panamera, Cadillac CTS Coupe
Moim pierwszym autem było... Daihatsu Charmant
Opony letnie, których używam (ich największa zaleta)... Pirelli P Zero oraz Conti Sport Contact 3 – nie skupiam się na zaletach; przyszły z oryginalnym wyposażeniem i muszę je trzymać, by zachować gwarancję.
Opony zimowe, których używam... Nie używam.
W zachowaniu innych na drodze nie lubię... Nie lubię, gdy kierowcy nie szanują innych kierowców, zwłaszcza jadących słabszymi autami niż ich własne.
Najlepsza płyta/piosenka do jazdy samochodem... Ciągle się zmienia, aktualnie "Viva la Vida" zespołu Coldplay.
Podróż samochodem, której nie zapomnę... gdy jechałem z Houston do Las Vegas – około 1700 mil w 2 dni.

Zainteresowania

Książka, która odmieniła moje życie... Przeczytałem kilka, ale żadna nie miała aż takiego znaczenia.
Film, który wszystkim polecam... "Ludzie honoru".
W wolnym czasie lubię... Oglądać filmy, czytać artykuły o nowinach technologicznych.
W ludziach cenię sobie... Pokorę i potrzebę brnięcia w szczegóły.
Ulubiony sport/sportowiec... Golf, Tiger Woods.
Miejsce na ziemi, które chciałbym zobaczyć... Islandia.
Warto przyjechać do Emiratów, bo... jest tam wiele rzeczy bardzo nietypowych i odmiennych od reszty świata.
Potrawa, której nigdy nie potrafię sobie odmówić to... dobry stek.
Postać historyczna, która szczególnie mnie inspiruje to... Abraham Lincoln.

opony zeetex logo
Zafco (do niej należy marka Zeetex) to potężna firma z długimi tradycjami.

Wywiad

Przeciętny Europejczyk, zapytany o skojarzenia związane ze Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi, bez wahania wskaże rozbudowywane w niezwykłym stylu Dubaj czy Abu Zabi oraz… Manchester City. Na pytanie o marki, wymieni zapewne linie lotnicze Emirates oraz Etihad Airways. Czy Zeetex ma ambicje, by stać się narodową marką, kojarzoną z finansowym imperium Zjednoczonych Emiratów Arabskich?

Chcielibyśmy, aby ludzie postrzegali Zeetex jako markę, na której można polegać. Doskonałość można osiągnąć jedynie poprzez pełne zaangażowanie, aby klienci byli dumni z faktu bycia kojarzonymi z Zeetexem. Nasza misja polega na realizacji tych wartości, a nie tylko zwiększaniu sprzedaży.

 

W jaki sposób naturalne skojarzenia związane z potęgą gospodarczą ZEA pomagają w budowaniu renomy marki Zeetex?

ZEA (Zjednoczone Emiraty Arabskie) są postrzegane przez pryzmat jakości i stylu. Na tym się skupiamy rozwijając naszą markę. Chcemy, aby była kojarzona z cechami właściwymi dla miejsca, w którym powstała. Z tym wiążemy nasze nadzieje.

 

Jakim rokiem był rok 2012 dla marki Zeetex?

To był rok zmian i nowego kierunku rozwoju z perspektywy produktu i planów na najbliższe 5 lat. To, co zdarzy się w latach 2013-2014, pokaże tę ewolucję.

 

Czy napięta sytuacja polityczna w krajach m.in. Bilskiego Wschodu odbiła się w jakikolwiek sposób na kondycji marki?

ZEA są daleko od napięć w regionie. Zeetex narodził się tam, ale żyje w każdej części świata. Regionalne niepokoje nie wpłyną na kurs/kierunek naszej misji.

 

W jaki sposób kryzys w branży motoryzacyjnej, malejąca sprzedaż w salonach wpływa na sytuację marki Zeetex albo determinuje jej plany inwestycyjne i produkcyjne?

To znany fenomen – kiedy spada sprzedaż nowych aut, to do wybuchu gotują się rynki zamienników (używanych aut). Doświadczamy dziś tego samego. Naszym celem jest również odpowiedź na potrzeby rynku samochodów używanych.

 

Ile opon, w ilu i jakich fabrykach, produkuje rocznie Zeetex? Co Pańskim zdaniem zadecydowało o szybkim rozwoju marki?

Obecnie Zeetex jest produkowany w 4 fabrykach. W rozwoju bez wątpienia pomogło nam zaufanie, wiara i przekonanie do nas ze strony naszych partnerów.


W przypadku producentów opon budżetowych spoza Europy, często słyszymy, że ich priorytetem jest produkowanie ogumienia na miarę europejskich standardów, za pomocą niższych kosztów, jakie oferują np. Chiny. W jaki sposób państwa działalność w Europie była i jest dla marki Zeetex cennym doświadczeniem, jeśli chodzi o aspekty technologiczne, marketingowe czy dystrybucyjne?

Naszą ambicją jest tworzenie opon, które sprostają standardom światowym – niezależnie czy mowa o europejskich etykietach, czy wytycznych amerykańskiego SmartWay. Będziemy dalej dążyć do ulepszania naszych produktów pod kątem najwyższych standardów, a nie zadowalać się jedynie uzyskaniem odpowiednich pozwoleń.

 

Europa to jeden z ważniejszych rynków zbytu dla opon Zeetex. Które kraje europejskie są z punktu widzenia interesów marki najważniejsze?

Wyróżniliśmy 5 krajów: Niemcy, Włochy, Francję, Hiszpanię i Wielką Brytanię. Ale i pozostałe rynki uważamy za istotne.

 

Jak ważnym punktem na mapie europejskiej ekspansji marki Zeetex jest Polska?

Polska pozostaje kluczowym rynkiem w regionie Europy Wschodniej. To był nasz pierwszy rynek dla marki Zeetex i zawsze pozostanie znaczącym jako początek wschodnioeuropejskiego rozdziału.

 

Czy z punktu widzenia strategii rozwoju w Europie, Polska brana jest pod uwagę jako potencjalne miejsce inwestycji przez Zafco i Zeetex?

Oczywiście, że tak. To jeden z tych dojrzałych rynków, które pomagają nam ustalić standardy dla pozostałych krajów regionu.

 

Jak kontakty i współpraca Zafco z innymi producentami opon są dobrodziejstwem dla marki Zeetex? W jakiej formie Zeetex korzysta lub korzystał z tej kooperacji?

Czerpiemy z tych doświadczeń wielką lekcję – w końcu uczymy się od weteranów wojny marketingowej, graczy bardzo obytych w branży.

 

Jak silna pozycja Zafco, właściciela marki Zeetex, może być dla niej formą gwarancji dla potencjalnych klientów?

Zafco jest kojarzone z jakością. Nasza organizacja, niezależnie od swojej wielkości, zawsze była łączona z tą cechą, jak również z dotrzymywaniem swoich obietnic. Chcielibyśmy, aby Zeetex był postrzegany jako podopieczny Zafco.

 

Rywalizacja i konkurencja w segmencie tzw. budżetowym jest bardzo silna. W jaki sposób marka Zeetex próbuje i zamierza wyróżniać się na mocno obsadzonym rynku?

Kluczowym wyróżnikiem będzie wiara i zaufanie, jakim darzą nas nasi partnerzy. Zrobimy wszystko, by je osiągnąć, bo to w końcu ambasadorowie naszej marki.

zafar hussain z koncernu zafco
Zafar Hussain na pierwszym miejscu stawia zdobycie i utrzymanie zaufania wśród klientów i partnerów swojej firmy.

W branży oponiarskiej, poszczególne marki próbują pozycjonować się na rynku, na różne sposoby akcentując swoje atuty: bezpieczeństwo, komfort, sportową jazdę, ale i tradycje czy sukcesy na torach wyścigowych. W jaki sposób swoją pozycję próbuje budować Zeetex?

Tworzymy skuteczny program marketingowy. Obecnie bierzemy udział w kilku imprezach driftingowych, ale szczerze mówiąc będziemy musieli zrobić znacznie więcej, by pozyskać zaufanie konsumentów.

 

Czy wolałby Pan, by opony Zeetex kojarzone były z takimi wartościami, jak bezpieczeństwo i solidność, czy raczej temperament i emocje?

Jak wspomniałem wcześniej, nasz cel zawiera się w tym, żeby ludzie postrzegali nas jako solidnego, niezawodnego partnera – w kategoriach jakości i obsługi/serwisu.

 

Jak ważnym polem działań promocyjnych marki jest sport? Od kilku lat opony Zeetex są obecne w międzynarodowej rywalizacji sportowej, zapoczątkowanej bodaj przed dwoma laty w zawodach typu Red Bull Drift?

Na chwilę obecną nie angażujemy się w żadne kluczowe imprezy. Zasponsorowaliśmy kilka zawodów driftingowych w Rosji i na Ukrainie. Obecność na torze daje nam wielką rozpoznawalność (widoczność). Prawdziwym testem poparcia jest polecanie naszej drogą pantoflową. To nasz najwyższy cel.

 

Jak istotne dla marki oponiarskiej jest konstruowanie jej globalnego wizerunku za pomocą motosportu, sukcesów na tym polu i łączenia z nimi? Czy jest to faktyczny atut wart dużych nakładów reklamowych i promocyjnych, czy raczej, z racji rozmiarów rynku, niszowości wielu dyscyplin, przecenia się jego znaczenie?

Wszystko zależy od segmentu, w który celuje.

 

Wizytówką każdej marki oponiarskiej są jej sukcesy i innowacje technologiczne. Nie jest tajemnicą, że Zeetex mocno akcentuje tę sferę – z jakich osiągnięć w historii marki jest pan szczególnie dumny? Proszę opowiedzieć o najnowszych innowacyjnych rozwiązaniach, które wprowadzacie?

Uważamy nasz nowy bieżnik ZT1000 za przyjazny środowisku, co potwierdziły wyniki europejskich etykiet. Nie chwalimy się naszymi wynikami bezpodstawnie. Testowaliśmy nasze opony w niezależnej agencji w Hiszpanii, która zajmuje się atestowaniem popularnych marek opon w Europie. Osiągnęliśmy najwyższe rezultaty pośród produktów – w 7 z 10 badanych stref mieliśmy świetne wyniki, zaś w testach na wydajność mieliśmy wyniki równe lub lepsze od naszych konkurentów. To dobitnie pokazuje nasze zaangażowanie w tworzenie opon najwyższej jakości.

 

Ekologia, „zielone standardy”, produkcja opon przyjaznych środowisku naturalnemu – jakie miejsce te wartości zajmują w działalności Zafco i Zeetex?

Wartości te są bazowymi przy tworzeniu nowych produktów i nadają ton naszemu rozwojowi.

 

Jakie ambicje i globalne plany ma marka Zeetex na najbliższe lata – jak te plany dotyczące generalnej ekspansji, udoskonaleń technologicznych i budowaniu swojej pozycji przedstawiają się w perspektywie, powiedzmy całej bieżącej dekady?

Planujemy wypuścić całkowicie nową linię produktową dla pojazdów HP i SUV, a także nowe opony ciężarowe (commercial) i z kategorii off-road. Pojawią się one w latach 2013-2014 i poszerzą portfolio Zeetexa, jako najlepszej opony w segmencie budżetowym. Podążanie za usprawnieniami i częste poszerzanie naszej oferty, m.in. o nowe rozmiary, stały się naszą misją. Nadążanie za tempem rozwoju branży, technologią i oczekiwaniami ze strony konsumentów to nasz kluczowy cel.

Dziękujemy za rozmowę.

KUP OPONY ZEETEX



Komentarze