Test opon zimowych ADAC 2020
Nie wiesz, jakie opony najlepiej sprawdzą się w nadchodzącym zimowym sezonie? Istotną wskazówką mogą stać się dla Ciebie testy opon zimowych ADAC 2020. Jak co roku ta specjalistyczna organizacja motoryzacyjna skontrolowała różnorodne wersje ogumienia, a wyniki jej rankingu będą istotną pomocą dla osób stojących przed wyborem nowego kompletu na chłodniejsze dni.
Jakie parametry obejmują testy opon zimowych ADAC?
ADAC to niemiecki automobilklub, gromadzący kilkanaście milionów specjalistów. Każdego roku realizują oni rygorystyczne testy, na bazie których przygotowują między innymi profesjonalne rankingi opon. Każdy produkt jest starannie kontrolowany pod kątem najistotniejszych parametrów, a jego osiągi są następnie oceniane w pięciostopniowej skali. Badania ogumienia prowadzone przez ADAC obejmują takie właściwości, jak:
- jazda po mokrej nawierzchni,
- ruszanie i hamowanie na śniegu,
- stabilność, sterowność i skuteczność hamowania na suchej drodze,
- zatrzymywanie się i prowadzenie boczne na lodzie,
- opory toczenia wpływające na zużycie paliwa,
- ścieralność bieżnika,
- ogólny komfort podróżowania oraz hałas generowany w czasie jazdy.
Test opon zimowych ADAC 2020 w rozmiarze 205/55 R16 H
Test opon zimowych 2020 przeprowadzony przez organizację ADAC objął 16 egzemplarzy w rozmiarze 205/55 R16. Eksperci przyznali ocenę dobrą pięciu modelom ogumienia, notę zadowalającą – siedmiu kontrolowanym propozycjom, a dostateczną – jednej zimowej wersji. Zarazem dwie testowane opony nie zyskały przychylności specjalistów, otrzymując notę niedostateczną.
Miejsce | Model | Ogólna ocena ADAC |
1. | Bridgestone Blizzak LM005 | Dobra |
2. | Michelin Alpin 6 | Dobra |
3. | Dunlop Winter Sport 5 | Dobra |
4. | Hankook i*cept RS2 | Dobra |
5. | Maxxis Premitra Snow WP6 | Dobra |
6. | Falken Eurowinter HS01 | Zadowalająca |
7. | Continental WinterContact TS860 | Zadowalająca |
8. | Goodyear UltraGrip 9+ | Zadowalająca |
9. | Sava Eskimo HP2 | Zadowalająca |
10. | Toyo Observe S944 | Zadowalająca |
11. | Pirelli Cinturato Winter | Zadowalająca |
12. | Giti GitiWinter W1 | Zadowalająca |
13. | Semperit Speed-Grip 3 | Dostateczna |
14. | King Meiler Winter Tact WT81 | Niedostateczna |
15. | Tristar Snowpower HP | Niedostateczna |
W rankingu tym najlepsze osiągi wykazał Bridgestone Blizzak LM005. To model należący do segmentu premium, niedościgniony pod kątem właściwości jezdnych na mokrych nawierzchniach oraz skuteczności radzenia sobie z aquaplaningiem. Dodatkowo był on jedną z propozycji najlepiej sprawdzających się na suchych oraz ośnieżonych drogach, gwarantując tym samym zrównoważone osiągi bez względu na panującą aurę.
Na drugim miejscu uplasował się Michelin Alpin 6. Ta francuska opona cechowała się doskonałą odpornością na ścieranie, przekładającą się na maksymalnie wydłużone przebiegi. Ponadto model ten wyróżnił się świetnymi właściwościami na śniegu, lodzie i mokrej nawierzchni – w szczególności pod kątem hamowania.
Trzecia pozycja przypadła ex aequo oponom Dunlop Winter Sport 5 i Hankook i*cept RS2. Pierwszy z nich to propozycja klasy premium, która odznaczyła się bardzo niskim ścieraniem oraz wyważonymi osiągami bez względu na pogodę. Drugi model należący do średniego segmentu świetnie poradził sobie z aquaplaningiem, a także wykazał zrównoważone osiągi w każdych warunkach.
Warto wspomnieć również o zwycięzcach poszczególnych konkurencji tego rankingu. Na mokrej nawierzchni najlepiej sprawował się zwycięzca testu – Bridgestone Blizzak LM005, na lodzie odznaczył się Toyo Observe S944, natomiast na ośnieżonej drodze – Goodyear UltraGrip 9+. Na suchej jezdni najwyższe osiągi wykazał Maxxis Premitra Snow WP6, który zatriumfował także w kategorii generowanego hałasu. Najbardziej oszczędną oponą był Dunlop Winter Sport 5, a najdłuższą żywotnością cechował się King Meiler Winter Tact WT81, który z uwagi na pozostałe właściwości otrzymał notę niedostateczną.
Test opon zimowych ADAC 2020 w rozmiarze 235/55 R17
Drugi ranking przygotowany przez niemiecki automobilklub był oparty o test opon zimowych ADAC 2020, kontrolujący wymiar 235/55 R17. W ramach tej konkurencji sprawdzono trzynaście modeli, spośród których tylko jeden otrzymał ocenę dobrą, natomiast pozostałe – zadowalającą oraz jedną notę dostateczną.
Miejsce | Model | Ogólna ocena ADAC |
1. | Michelin Pilot Alpin 5 | Dobra |
2. | Esa+Tecar SUPERGRIP PRO | Zadowalająca |
3. | Goodyear UltraGrip Performance + | Zadowalająca |
4. | Dunlop Winter Sport 5 SUV | Zadowalająca |
5. | Vredestein Wintrac Pro | Zadowalająca |
6. | Nokian WR Snowproof | Zadowalająca |
7. | Bridgestone Blizzak LM005 | Zadowalająca |
8. | Kleber Krisalp HP3 | Zadowalająca |
9. | Pirelli Winter Sottozero 3 | Zadowalająca |
10. | Cooper Discoverer Winter | Zadowalająca |
11. | Fulda Kristall Control SUV | Zadowalająca |
12. | Continental WinterContact TS850 P | Zadowalająca |
13. | Semperit Speed-Grip 3 SUV | Dostateczna |
Zwycięzcą kwalifikacji został Michelin Pilot Alpin 5. Nie miał on sobie równych pod kątem właściwości jezdnych na suchej i ośnieżonej nawierzchni. Wykazał także doskonałe cechy w kategorii komfortu jazdy, charakteryzował się niewielkim zużyciem bieżnika oraz obniżonym kosztem eksploatacji.
Na drugim miejscu testu znalazł się Esa+Tecar SUPERGRIP PRO. Model ten wyróżnił się nadzwyczajnym wynikiem pod kątem ścierania bieżnika oraz wysokimi osiągami w czasie przemieszczania się po śniegu i lodzie, które wynagradzają większy hałas oraz gorsze parametry na suchej drodze.
Trzecia lokata na podium przypadła oponie Goodyear UltraGrip Performance +. Ta propozycja segmentu premium została doceniona za doskonałe właściwości podczas pokonywania ośnieżonych i mokrych tras, a zarazem była jedną z najlepszych w kategorii trwałości oraz zużytego paliwa.
Omawiając ranking opon zimowych 2020 przygotowany przez ADAC warto wspomnieć także, które modele zwyciężyły w poszczególnych konkurencjach. Podobnie jak w poprzednim teście, na mokrej nawierzchni najlepiej zachowywał się Bridgestone Blizzak LM005. Największy poziom bezpieczeństwa w czasie przemieszczania się po suchej i ośnieżonej drodze wykazał Michelin Pilot Alpin5, natomiast na lodzie triumfował Esa+Tecar SUPERGRIP PRO, który jednocześnie był także modelem o najlepszej żywotności. Najbardziej ekonomiczne podróżowanie oferował Goodyear UltraGrip Performance +, natomiast najniższy poziom generowanego hałasu – Fulda Cristall Control SUV.
Coroczne testy opon wykonywane przez renomowane automobilkluby to cenna wskazówka dla osób poszukujących ogumienia o najwyższych właściwościach. Ich obiektywne oceny stanowią doskonałą rekomendację dla poszczególnych modeli, znacząco ułatwiając wybór nowego kompletu o maksymalnych parametrach. Jeśli poszukujesz starszych rankingów lub chcesz porównać wyniki z tegorocznymi, przeczytaj artykuły dotyczące testu opon zimowych 2018 i testu opon zimowych 2019.
Coraz dziwniejsze te testy ADAC. Jak wcześniej zawsze na czele Conti, a teraz zepchnięty na margines:DJak dla mnie brak w testach również kilku opon np Yokohamy V905 przy rozmiarze R16. Jedna z lepszych zimówek na jakich miałem okazję jedździć.
Ze też nie wygrał Conti, aż dziwne jeśli chodzi o ADAC:) Brak jednak w testach kilku dobrych opon, które powinny się tu znaleźć np Yokohama. Sam jeżdżę na oponach tej firmy WY01. Opony do trochę większych obciążeń, ale na śniegu radzą sobie rewelacyjnie.
Zobacz także